[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 23:10

Mond opentrekken helpt helaas niet altijd, dan willen ze je helemaal niet meer helpen. Laatst zowel in Geesteren als in Zuidwolde echt eindeloos op de paarden gezeten door dat soort ellende. Snap wel dat je die ZZ-ruiters die ook M-paarden in de andere ring hebben een beetje tegemoet wilt komen, maar dan moet je niet tegen de rest zeggen dat je de lijst aanhoudt. Krijg je het fenomeen dat je gaat losspringen met 7 voor je en er nog 14 voor hebt als je klaar bent om de ring in te gaan, mateloos irritant :=

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 23:53

streep schreef:
In bunschoten geeft lammert ook door de week les.

Leuk, ga ik in gedachten houden :j

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 00:36

Er moet kwa organisatie meer rekening mee gehouden worden aangezien je ze in alle aantallen tegelijk opgeeft kunnen ze dat met kleine moeite inplannen lijkt mij. En onopgegeven paarden er tussen proppen hoort idd niet. En er tussen piepen ook niet.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 03:32

Ik vind zo'n whiteboard met een stift meestal wel fijn werken. Ligt wel ook aan de ringmeester. Maar die kan samen met de jury een wedstrijd maken of breken.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:25

Anne_GTI schreef:
Ik vind zo'n whiteboard met een stift meestal wel fijn werken. Ligt wel ook aan de ringmeester. Maar die kan samen met de jury een wedstrijd maken of breken.

Hoe ziet dat er dan uit?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:54

Ja.. startlijsten en stallen.. ik probeer de wedstrijden waar veel stallen rijden om die reden te mijden. Zat kleinere concoursjes mrt minder stallen en veel minder gedoe met zulke dingen :j
En soms loop ik er ook tegenaan. Maar dan drukt mn pa me er vaak wel ergens tussen.. niet vaak een probleem gehad dat ik er te lang opz zat om die reden.
Gelukkig

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:55

Irkoontje schreef:
Anne_GTI schreef:

Hoe ziet dat er dan uit?

Ik denk dat ze een blokjes schema bedoelt. Dus allemaal vakjes waar je jezelf dan in moet zetten dmv je startnr noteren. In Soest hebben ze dan ook om de 6 ofzo een rood blokje. Die is voor de ringmeester voor dus als mensen meer paarden starten.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 10:15

Dat is op zich wel mooi systeem, maar dan valt of staat het nog steeds met de ringmeester die zich daar dan wel aan moet houden :o

Ik heb ook wat: merrie die bij me staat moest gedekt. Hengstig gespoten en moet er vandaag bij, nu blijkt betreffende hengst naar hongarije verhuurd en niet beschikbaar. Handig als dat op de site had gestaan :+ Krijg eigenaar alleen niet te pakken en na half 10 kun je bijna nergens meer sperma bestellen. Weer wat geleerd; altijd naar tweede en derde keus vragen :=

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 10:24

Wat een gedoe zeg met die lijsten, ik vind het bij de pony's al drama om in te schatten hoe laat ze nu moeten. We zijn 1x bij een wedstrijd geweest waar inderdaad ook volle vrachtwagens met pony's kwamen en daar hebben we toen ook héél erg lang moeten wachten. Zou me inderdaad niks verbazen als die niet allemaal netjes op tijd ingeschreven waren. We waren toen te paard gekomen, omdat het bij mij om de hoek was. Arme Tirzah al halfdood voordat ze haar parcoursje mocht doen.
Zal bij de paarden nog wel veel erger zijn!

Gomir dat is balen! Hopelijk krijg je ze nog te pakken....

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 10:31

Ik heb er tot nu toe alleen 'last' van gehad bij 1 bepaalde club en start daar nu gewoon niet meer. Sowieso was het daar zooitje ongeregeld en slecht parkeren.

Oei dat is onhandig..

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:09

Oei gomir dat is lastig..... Hopelijk laat de hengstigheid nog tot minstens vrijdag op zich wachten dan.
Ben je inmiddels verhuisd?
Verkeerd gelezen, ze is dus al hengstig...

En zo lang wachten, ik zou gek worden...
Wat dat betreft is het in Frankrijk wel goed geregeld, ze houden zich aan het programma en als je meerdere paarden in een klasse wilt startten (max 3 meestal) heb je je ook gewoon aan je startnummer te houden.
ML en ik startten beide in dezelfde klasse met hetzelfde paard dus soms maar 6 a 10 minuten voor de tweede om nog een sprongetje te maken.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:21

Het is uiteindelijk gelukt om eigenaar aan telefoon te krijgen en alsnog te bestellen, maar wat een geode. Meer werk van dit ene kwakkie gehad dan van de vorige 4 inseminaties bij elkaar :+
Nu maar hopen dat alles drachtig is straks ;)

6 of 10 minuten er tussen is niet zo'n ramp als het paard al warm is en het niet zo heet is dat ze niet op adem kunnen komen. Je hoeft het zelf daar ook niet meer te leren gelukkig :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:09

Goede resultaten weer van het weekend!

Ohh vreselijk als de ringmeester er maar mensen tussen blijft drukken. Zo heb ik vorig jaar op een selectie 1.5 uur op het paard gezeten voordat ik eindelijk de ring in kon. Ringmeester kon de drukte niet aan en zei overal maar ja op en was toen zelf volledig het overzicht kwijt.
Mijn vriend was het uiteindelijk zo zat dat hij erbij is gaan staan en ze overal nee op hebben gezegd, toen ging de boel geleidelijk weer lopen.

Soest heeft inderdaad een heel fijn systeem! :j

Weet 1 van jullie misschien nog iemand die op zoek is naar een springzadel? Bruin, 17 inch, medium boom, ziet er nog heel goed uit en zit heerlijk, alleen mijn paard is eruit gegroeid. :+

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:12

Kaitlyn schreef:
Goede resultaten weer van het weekend!

Ohh vreselijk als de ringmeester er maar mensen tussen blijft drukken. Zo heb ik vorig jaar op een selectie 1.5 uur op het paard gezeten voordat ik eindelijk de ring in kon. Ringmeester kon de drukte niet aan en zei overal maar ja op en was toen zelf volledig het overzicht kwijt.
Mijn vriend was het uiteindelijk zo zat dat hij erbij is gaan staan en ze overal nee op hebben gezegd, toen ging de boel geleidelijk weer lopen.

Soest heeft inderdaad een heel fijn systeem! :j

Weet 1 van jullie misschien nog iemand die op zoek is naar een springzadel? Bruin, 17 inch, medium boom, ziet er nog heel goed uit en zit heerlijk, alleen mijn paard is eruit gegroeid. :+

Vind je Soest fijn? Het is dat ik de locatie heel fijn vind maar ik vind het echt een rot systeem.. Alle grotere stallen hebben al een plek en als jij daar aan komt moet je net mazzel hebben dat er nog een beetje op tijd plek is. Ik startte laatst BB en B, moest als 1 van de eerste BB starten en ergens als 30ste in de B.. En de keer daarvoor was het net zo.. Nee vind het zeker niet ideaal daar.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:17

Ik ken mensen die daar staan dus 9 vd 10 keer schrijven zij mij alvast op :P

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:19

Ringmeester zei alleen maar 'ik krijg ook maar een nieuwe startlijst in m'n handen geduwd'. Na wat geklaag en gemopper kreeg ik van iemand van de organisatie te horen 'doe nou maar rustig'. Er waren dus meer paarden in de BB en nog een aantal van de BB wilden ook nog een rondje B waardoor het nog meer uitliep. Mensen van het L stonden al klaar terwijl het 2e parcours van de B nog moest beginnen.

Zondag ook weer zo mooi; ik had een mooie indeling van tijd bedacht. Paard zadelen, lopen en dan er op. Zou mooi uitkomen.... maar het liep uit en die tijd wilden ze even inhalen :') weg rustig inrijden.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:30

paljaslaura schreef:
Ik ken mensen die daar staan dus 9 vd 10 keer schrijven zij mij alvast op :P

Ja precies, dat is lekker. Volgende keer contact ik jou haha :')

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:30

vibabu schreef:
Ringmeester zei alleen maar 'ik krijg ook maar een nieuwe startlijst in m'n handen geduwd'. Na wat geklaag en gemopper kreeg ik van iemand van de organisatie te horen 'doe nou maar rustig'. Er waren dus meer paarden in de BB en nog een aantal van de BB wilden ook nog een rondje B waardoor het nog meer uitliep. Mensen van het L stonden al klaar terwijl het 2e parcours van de B nog moest beginnen.

Zondag ook weer zo mooi; ik had een mooie indeling van tijd bedacht. Paard zadelen, lopen en dan er op. Zou mooi uitkomen.... maar het liep uit en die tijd wilden ze even inhalen :') weg rustig inrijden.

Ja dat is frustrerend.. :=

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:37

Ik ben vooralsnog altijd op tijd geweest denk ik. :')
Had nooit problemen met een plekje krijgen.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:12

Jeetje wat stom van die mensen wie dan nog even "snel" tussendoor gaan, heb t zelf nog nooit zo erg meegemaakt dat ik er echt een half uur of langer daardoor nog op zat. Wel een minuutje of 10 maar dat is altijd wel zo.
Goede resultaten zitten er tussen!!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 12:03

Ja een minuut of 10 is ook prima. Kan je beide even op adem komen ook :')

Wij hebben zowaar een actieve week in 1 keer. Morgen springen bij Lammert in Bunschoten, is alweer veel te lang geleden. En vrijdag dressuur les en zondag crossen in Ede!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 12:23

Ik ga zaterdag dressuren _O-

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:10

Goldie schreef:

Dressuurmiep! :Y)

Ik ga zondag springen :D

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 17:03

Goldie schreef:

Goed bezig! Wij de 14e weer geloof ik.

Aankomend weekend word het niet zo warm meer toch?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 18:40

Ik kom even binnenvallen onder mijn meeleessteen!

Iemand nog opzoek naar een poownie?
Heeft bij de vorige eigenaar Z gesprongen en loopt nu L1 dressuur en L springen.
D pony, 12 jaar, donkere palomino, komt uit Ierland. Is superbraaf. :D

Is van een vriendinnetje van mij. :)