[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:48

Ik heb geen rijbewijs, auto of trailer.. Dus helaas heel afhankelijk.
Appuyeren in galop gaat ons vaak beter af dan in draf. Travers heel wisselend. Ik heb ook nog nooit wedstrijden gereden hiervoor en een jaar terug reden we nog in de B dus ben erg benieuwd naar het Z! Pony is drachtig (juni uitgerekend) dus zal nog maar een maand of 2 zijn en dan houdt het even op. Ik ga je tip eens proberen!

Ik heb geleerd appuyement inzetten vanaf schouderbinnenwaarts, dus de schouders juist iets naar binnen zetten ipv naar buiten houden, of begrijp ik je verkeerd? Impuls behoud ik idd met mijn binnenbeen en buiging met buitenbeen. Gaan stukjes al heel fijn, maar het is nog zeker iets wat we moeten oefenen. En ik vind het trouwens makkelijker dan travers. :=

smurvaas

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:16

Is toch lekker zo je z debuut! Toch een soort van Penny droom die uitkomt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:40

absque_dubio schreef:
Ik heb geleerd appuyement inzetten vanaf schouderbinnenwaarts, dus de schouders juist iets naar binnen zetten ipv naar buiten houden, of begrijp ik je verkeerd? Impuls behoud ik idd met mijn binnenbeen en buiging met buitenbeen. Gaan stukjes al heel fijn, maar het is nog zeker iets wat we moeten oefenen. En ik vind het trouwens makkelijker dan travers. :=

Dat schouderbinnenwaarts mag niet meer als schoudervoor zijn en ook daarin moet je de schouder op
buiten kunnen houden, anders kukkelen ze vlug op het binnenvoorbeen,
dus op de voorhand als ze zich nog niet voldoende kunnen dragen!

Buiging moet niet van je buitenbeen komen, bb geeft alleen de hulp zijwaarts aan!!!
Buiging moet om je binnenbeen zijn!

Het zetten van de shouder naar buiten komt straks ook van pas met de vliegende wissels, inzet (arbeids)pirouette etc. etc. eigenlijk in alles :D
Dat is pas rechtrichten, ervoor zorgen dat de binnenkant hol is, zodat het binnenachterbeen ten alle tijden kan dragen en ondertreden.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:48

Wellicht ook handig om een tip van Carl Hester mee te nemen in je training.

"Als je in je appuyement precies tussen de oren van je paard het bordje ziet
waar je naartoe wil, dan heb je de juiste buiging te pakken"

Probeer dat maar eens met een travers over de diagonaal....

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 00:05

Eh ik bedoel natuurlijk zijwaarts aangeven met buitenbeen. Je hebt gelijk hoor. :D
Maar hoe bedoel je de schouder naar buiten zetten? Is me even niet helemaal duidelijk en vind het wel heel interessant!

Tussen de oren naar het bordje sturen ga ik ook eens proberen!

Tips voor de vliegende wissels zijn trouwens ook welkom. Contragalop zit er iets te goed op :') eenvoudige wissels lukken bijzonder goed, ook als ik maar een enkele stappas ertussen doe. Maar het werkelijk omspringen in galop lukt nog niet helemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 09:10

melissa_93 schreef:
Ik heb vandaag het Z1 debuut gahad, heel tevreden voor een 1e keer. 1e proef reed ik er zelf net wat te weinig aan en gingen de zijgangen op 1x appuyeren na niet goed genoeg. 2e proef vond ik zelf een stuk beter gaan. Punten zijn nog lang niet goed genoeg, 188 en 191 maar wel tevreden. Hadden 2e proef wel iets meer verschil verwacht met de 1e proef.

Proficiat met je debuut!! Goed bezig!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 14:26

absque ik doe juist vaak in de eenvoudige wissels wat meer stappassen omdat don anders te snel gaat meedenken en het liefst na 1 stappas al weer aanspringt. in de training doe ik ene keer 4 andere keer wel 10, daar veel in afwisselen en dat ze ook echt leert wachten op mijn hulp.

dankje vonneke, jij alweer wat gestart?

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:45

Whaaa met 198/201 zijn we kringkampioen geworden in het M2 :D was heel tevreden, zaten nog paar dikke fouten in (kws gingen niet top, travers met galop en zo nog wat dingetjes) dus nog genoeg verbetering! Super blij met m'n knollie!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:03

Gefeliciteerd! Had ook niet anders verwacht haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:28

melissa_93 schreef:
absque ik doe juist vaak in de eenvoudige wissels wat meer stappassen omdat don anders te snel gaat meedenken en het liefst na 1 stappas al weer aanspringt. in de training doe ik ene keer 4 andere keer wel 10, daar veel in afwisselen en dat ze ook echt leert wachten op mijn hulp.

dankje [naam], jij alweer wat gestart?

Nee helaas. Vanaf morgen mogen we weer van stal omdat de droes over is. Hopelijk blijft het nu langer weg dan 5 dagen...

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:13

Gaaf! Gefeliciteerd!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 00:20

Myour schreef:
Whaaa met 198/201 zijn we kringkampioen geworden in het M2 :D was heel tevreden, zaten nog paar dikke fouten in (kws gingen niet top, travers met galop en zo nog wat dingetjes) dus nog genoeg verbetering! Super blij met m'n knollie!

Super gaaf zeg! Gefeliciteerd! *\o/*

Vonneke zo vaak droes op stal ja?

Wij staan voor volgende week zondag op de startlijst voor het Z, ben nu al belachelijk zenuwachtig. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 10:44

Nee niet zo vaak, het was nog steeds.

Hopelijk zijn we er nu vanaf! Vandaag meer weer eens op de club rijden

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:33

Absque dubio: spannend hoor kan ik helemaal inkomen! Veel succes alvast!

Appuyeren kan ik geen tips over geven, daar zijn we op dit moment niet mee bezig :P

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:42

Ojee Vonneke.. Jullie mochten toch idd voor een paar weken terug weer weg van stal?
Duimen idd dat de droes nu echt weg biljft!! Vos er geen last van gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:48

We konden 5 dagen van huis hihi.

Tot op heden niet. Afkloppen!!! Morgen weer eens lessen. Zin in.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:08

Idd afkloppen! Hoe ging je les?

Hier erg fijn gelest vanavond :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:14

Wat fijn dat het goed ging!

SUPER ging mijn les. Hij sputterde soms wat maar dan zijn we op de goede weg. Over 2 weken weer en dan t weekend weer op concours.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:43

Super! Heerlijk als zo fijn meewerken :)

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 00:30

Gelukkig alles weer voorbij en weer van stal.

En ook alletwee fijn gereden, nog beter!
Rijden jullie op s&t?

Moest dany gisteren ff achter z'n broek aanzitten, WoW wat ging hij toen lopen! En kon ook gelijk m goed uitzitten. Zin in morgen, weer rijden

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 07:04

Ik rijd wel op stang en trens maar ben nog wel even beetje aan het zoeken wat mijn paard fijn vind kwa bitten combinatie. Twijfel ook om misschien zondag toch een keer op trens te starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 08:16

Ik rijd op trens. Mijn vos heeft zo'n gemakkelijke mond en aanleuning dat s&t niet nodig is.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 08:34

Ik rijd gewoon op trens, als we Z1 gaan starten dan wil ik het in de lessen af en toe mee gaan pakken en vanaf het Z2 wat vaker. Hij loopt meer dan prima op trens alleen en vind het ook nog niet zo nodig in het Z1. Is net n veredelde M2 proef in n grotere baan met n stukje appuyeren erbij.

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 09:40

Ik rijd ook op trens.

Heb een afspraak staan met een bitfitter volgende week, maar gewoon voor mn trens, kan wel is vragen op hij er wel ruimte voor heeft, hij heeft een beetje een hangend rooster.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:15

Is zeker een aanrader smurvaas. Die van mij kreeg heel snel onder een normale stang (Sprenger) een blauwe tong terwijl ik 'm er helemaal niet bij had, was voor beide eerste keer dus was heel voorzichtig. Gewicht van veel stangen is best hoog waardoor ze alleen daarom al blauwe tong kunnen krijgen. Hij liep uiteindelijk fijn met een neue schule slimma stang met medium tongboog. Heb in december de combinatie laten aanmeten maar wacht nog even met de aanschaf omdat je er toch wel een weekje mee moet rijden om te kijken of het wat is en dat wilde ik nu nog niet.