Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 14:53

Hier even weer een post van mij. Waar Peet en ik afgelopen zomer flink hebben genoten op de Gelderse kampioenschappen, was dat schijnbaar onze laatste wedstrijd van het jaar. Na de Gelderse zijn we ons gaan richten op de M1. Dit ging wel goed maar hij gaf aan niet helemaal fijn te zijn. Niet perse kreupel maar ook niet zijn werkwillige zelf. Training iets aangepast en wat leuke afwisseling tussendoor. Echter werd hij kreupel. Hiervoor naar de kliniek gegaan. Daar kwamen SI problemen uit en daar is hij voor ingespoten. Hij is echter kreupel gebleven dus naar een andere kliniek gegaan voor second opinion. Daar kwam uit dat hij suspensory problemen had beiderzijds achter en synovitis in zijn hals bij C7T1. Voor de suspensory problemen speciaal beslag gekregen en hals ingespoten. Rustig revalideren maar wederom bleef hij kreupel. Vorige week controle gehad voor zijn hals en suspensory problemen. Hals is weer helemaal goed, suspensory’s zijn nog slecht. Maar gezien hij voor kreupel bleef, linksvoor uitverdoofd waarna hij beter liep. Daar verder gekeken en lichte artrose gevonden. Rechtsvoor gelijk ook op de foto gezet en daar is ook lichte artrose geconstateerd. Beide voorbenen ingespoten en nu opnieuw revalideren. Kans is groot dat de suspensory’s achter altijd een probleem gaan zijn en ons sport avontuur voorbij is. Ons doel is hem nu pijnvrij te krijgen en kijken wat hij aangeeft.

Heel verhaal verder… Heb ook besloten dat dit het laatste inspuiten is wat ik ga doen komende jaren. Als hij nu nog slecht blijft is ons verhaal definitief klaar en mag hij met pensioen op 11 jarige leeftijd…

Autumnn

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 15:42

Heftig Flubberboot, sterkte -O- wanneer zou je resultaat moeten zien van het inspuiten?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 15:47

Sterkte Flubberboot

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 15:55

Ach wat heftig Flubberboot. Heel veel sterkte!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 16:04

Getup schreef:
Oeps , lijkt me niet zo' makkelijk heerschap jullie Mex whaha. Gefeliciteerd met de wp.
(

Thnx, tja daarvoor was hij al gespannen bij het afladen van de trailer. Het was erg donker op t terrein en de combinatie naast ons liet de motor draaien omdat ze anders geen licht in de trailer hadden.
Daar wil je dan ook niet meteen iets van zeggen, maar Mexx werd onrustiger en onrustiger. Dus toen die weg waren afgeladen en kon ie ook niet stilstaan. Maar hij moet stil staan anders haal ik de stang niet weg. Dus dat duurde ook even. Dan stapt ie heen en weer en duwt tegen de stang en op dat moment ging die staart omhoog, terwijl ik klaar stond te wachten om m los te maken. En heeft hij nog even zn darmen geleegd over me heen. Toen was ik m wel even heel erg zat. :D :D

Wat Kur betreft. Zelf maken lijkt me echt niet heel eenvoudig. Ben benieuwd naar de tips.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 16:53

Haha dan wordt t er ook niet beter op nee.

Jemig Flubberboot dat zou echt jammer zijn zeg :(:)

Kür maken: op zich zelf n proefje maken en iemand vinden die de muziek kan monteren dat er n beetje een fatsoenlijke overgangen in zitten en dat t mooi overloopt.

T makkelijkste is eerst de ene gang , dan de andere. Leukste is afwisselend, maar dan moet je weer echt qua monteren veel doen.
Muziek vinden is lastig. Je wilt niet alleen maar tekst ( ik niet ), maar als je ze dan alleen instrumentaal luistert is er bij sommigen dus echt niets meer aan.

Nu moet m'n dochter dus een kür rijden en heb ik n ander proefje geschreven als dat ik zelf zou rijden.
T is namelijk n niveau hoger als ze nu rijdt. Komt op zich alleen wijken en overgangen stap - galop en galop - stap bij. Maar kijken hoe ze dat er uit kan rijden.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 17:16

Flubberboot schreef:
Heel verhaal verder… Heb ook besloten dat dit het laatste inspuiten is wat ik ga doen komende jaren. Als hij nu nog slecht blijft is ons verhaal definitief klaar en mag hij met pensioen op 11 jarige leeftijd…

O nee wat heftig Flubberboot, jullie zijn zulke leuke combi ook :knuffel: veel sterkte, wat een rot nieuws zeg

Valt mij op dat sowieso meerdere combinaties zijn verdwenen uit dit topic vanwege blessureleed? :\ is de minder leuke kant van wedstrijdsport zeg...

Ik heb laatste maanden eigenlijk ook niets gepost want had weinig te delen m.b.t. wedstrijden, we gingen toch nog wat pogingen wagen om te crossen (dus ook veel lessen en oefencrossjes en buitenritten enz) maar met mijn paard blijft het best een opgave :+

Op een goede dag lijkt het nog ergens op :j

Afbeelding

en kom je tenminste bij de finish met een enkele langsloper maar hij kan nog zooooo veel dingen en situaties ontzettend spannend vinden dat het bijna grappig is := Vooral hindernisjury's zijn eng. En mensen in het algemeen. En honden. En schaduw. En weerspiegelingen in het water. En overgangen van gras naar zand. En elke bodem die anders is dan je doorsnee eb & vloed bak. En misschien is het toch echt een springpaard en geen eventer :P

Dit weekend gaan we indoor springen aftrappen, eerst 2x 1m om in te komen en daarna al 1x 1m en 1x 1.10 is het plan.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 19:21

Jeeee flubberboot wat naar!! Heel veel sterkte :knuffel:

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 19:45

Ik lees vooral jullie avonturen nog mee. Leuk! Vind het lastig om op zoveel berichten te reageren en wil niet alleen maar ego-posten plaatsen.

Geem blessureleed hier overigens, maar gewoon heel druk. Heb wat gecrosst in lessen, inmiddels voor de fun keertje M1 gestart en heel tevreden met een rijtje 5en en 6en en een keer een 7 ;-)
Clinics gedaan, WE en hunter jumper equitation. En wilde me met indoorseizoen weer aan wat springwedstrijdjes wagen. Maar tijd ontbreekt dus een beetje...

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 21:59

Dank allemaal!! Baal zelf echt enorm... Maar ook omdat hij zelf het trainen super leuk vind. Je ziet dan echt een sprankeling in zijn oogjes <3 Nu mag hij alleen maar stappen en dat vind hij zooooo saai. Maar is nu even goed en hopelijk binnenkort goed nieuws!!

Stoere combinatie zijn jullie Fly High!!

Annieee23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 22:13

Noukie schreef:
Annie, gelukkig is het nu helder. En idd, het is gewoon zo dat elke regio zo anders is qua selecties etc, dat je beter je informatie bij de bron kan halen, ipv dat wij je gaan adviseren vanuit hoe onze regio werkt. Bij de ene heb je kringselecties, bij de ander rijd je gewoon 2 maanden waar je wil en wordt op basis daarvan bepaald wie naar de regio mag en bij weer een ander rijd je op vrijdag twee proeven en mogen daarvan de beste zoveel door naar de regio op zaterdag. Vandaar de opmerking: check dit bij je regio of kring.
Laat je weten hoe de selecties gegaan zijn?

Niet fijn kunnen rijden, uiteindelijk toch nog 3e geworden.. 8)7
Op naar de volgende selectiewedstrijd volgende maand

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 23:09

Is derde slecht dan :o? Klinkt als een nette prestatie met selecties of ben ik nou blond

Op naar de volgende!

Flubberboot thanks ik vind mijn pony ook zo stoer <3

Boxrust en stappen is waardeloos ja :') zeker als je een beetje slim en hardwerkend paard hebt. Hopelijk kan die zo wat meer doen.

Charmaine zo jullie hebben het goed druk zeg! Leuk dat het zo fijn gaat :)

Tijdgebrek herken ik wel, inmiddels snap ik wat beter waarom je gemiddelde springwedstrijd bijna 50/50 profs en tieners lijkt.... ain't nobody got time for that :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 07:24

Sterkte flubberboot!
Gefeliciteerd voor degene die winst of andere goede resultaten behaald hebben!
Leuke foto's en lekker bezig Fly_high!

En ja, volgens mijnis et aardig wat blessureleed. Hier ook. Afgelopen maandag nog jn de angst gezeten Day we paard ter plekke in moesten laten slapen want er werd uitgegaan van een fractuur. Nadat we al 6 weken aan het stoeien waren met een heftig virus en daarna iets wat eerst hoefzweer leek en daarna vage diagnoses van andere kliniek...
Gelukkig geen breuk maar wel stukjes afgebroken van de sprong en een enorme botkneuzing. Gelukkig is er niet te zien waar ze afgebroken zijn, als in het gewricht ziet er netjes en glad uit Gelukkig. Wel maanden boxrust, rekenen op sowieso 3

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 17:27

Charmaine schreef:
Ik lees vooral jullie avonturen nog mee. Leuk! Vind het lastig om op zoveel berichten te reageren en wil niet alleen maar ego-posten plaatsen.

Geem blessureleed hier overigens, maar gewoon heel druk. Heb wat gecrosst in lessen, inmiddels voor de fun keertje M1 gestart en heel tevreden met een rijtje 5en en 6en en een keer een 7 ;-)
Clinics gedaan, WE en hunter jumper equitation. En wilde me met indoorseizoen weer aan wat springwedstrijdjes wagen. Maar tijd ontbreekt dus een beetje...

Dit herken ik!

Ik zie heel veel successen en geniet daarvan. Helaas ook wat mindere dingen, flubberboot vooral even jou daarin uitlichten wat een ellende.

Mijn kanjer mag weer op gang gebracht worden en genieten dat ze doet
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 21:53

Flubberboot en MWM, wat een rot nieuws! Heel veel sterkte voor jullie en de paarden!

Fly, gave foto! Dapper dat je het crossen toch weer hebt opgepakt. En veel succes met springen weer!

Charmante, druk druk, maar lekker bezig :D

En GG, fijn dat jullie weer een beetje onderweg zijn!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 13:46

Babootje schreef:
Nou ook weer niet heel geweldig. 1 WP eerste proef. 2e proef geen winst.
Mexx vond de bak erg spooky.
De eerste proef heeft Babette uit dr hoofd gereden en ging echt heel netjes.
2e proef wel een voorlezer gehad die er dan ineens stond en daarvoor niet, waardoor Mexx zich in die hoek steeds wilde omdraaien. Daar krijgt ie dan de kans niet voor, maar ja wel spanning dan. Niet heel bevorderlijk voor de punten, want hij maakt zich dan strak. Wat een varken is het ook!!!

Dat was dan ten opzichte van vorige keer weer handjes vol dus… poeh lastig zulke dingen, ik zou echt denken “HOEZOOOOOO” hahaha.
Toch een puntje gelukkig.

Flubberboot, wat een vervelend nieuws… maar begrijp je wel, je moet ergens een grens trekken.. sterkte!!

Ik heb de laatste tijd ook niet veel gepost of gelezen ivm drukte en ellende hahaha klinkt zwaar maar had even andere dingen aan m’n hoofd.
Wij mogen zaterdag weer aan de start in Nieuwe Wetering.. hopelijk lukt het dan om zonder fouten te rijden en een WP te pakken in de LT..

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 15:35

MyWishMax schreef:
Sterkte flubberboot!
Gefeliciteerd voor degene die winst of andere goede resultaten behaald hebben!
Leuke foto's en lekker bezig Fly_high!

En ja, volgens mijnis et aardig wat blessureleed. Hier ook. Afgelopen maandag nog jn de angst gezeten Day we paard ter plekke in moesten laten slapen want er werd uitgegaan van een fractuur. Nadat we al 6 weken aan het stoeien waren met een heftig virus en daarna iets wat eerst hoefzweer leek en daarna vage diagnoses van andere kliniek...
Gelukkig geen breuk maar wel stukjes afgebroken van de sprong en een enorme botkneuzing. Gelukkig is er niet te zien waar ze afgebroken zijn, als in het gewricht ziet er netjes en glad uit Gelukkig. Wel maanden boxrust, rekenen op sowieso 3

Ik heb dit helemaal niet gelezen!

Maar dit is ook helemaal ruk zeg!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 21:33

MyWishMax schreef:
En ja, volgens mijnis et aardig wat blessureleed.

Ik lees nog wel mee, maar hier ook blessureleed. Helaas een peesblessure die nog niet echt op wil knappen. Paard is er nooit kreupel op geweest maar ik vertrouwde de lichte zwelling niet.
Jouw verhaal klinkt ook eng MWM! Hopelijk knapt ze weer helemaal op.
En jij ook sterkte Flubberboot!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 00:00

Oei MWM jullie ook beterschap met jullie paard.
Miriam: dat is ook wat , een peesblessure...niets aan.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 00:55

Wat een ellende allemaal zeg!

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 04:31

Ik lees nog steeds mee en wat een hoop positieve berichten komen er voorbij. Iedereen gefeliciteerd met alle verzamelede punten +:)+ . Helaas lees ik ook dat er, zoals eerder vernoemd, veel blessureleed is op dit moment :(:)
Ik heb in mei mijn punt in het L1 gemaakt, maar door gebrek aan tijd nog niet toe gekomen om een startkaart aan te vragen :\ Een enorm drukke tijd achter de rug en ook nu kan ik nog niet helemaal mijn rust pakken.. Ook Diablo zit een soort van in de lappenmand.. Afgelopen zaterdag waren we aan het oefenen voor de pas de deux en in de rechtergalop heeft hij waarschijnlijk een verkeerde beweging gemaakt, waardoor hij na de overgang terug naar draf, een flinke slag in het wiel heeft.. Als we een rondje stappen en vervolgens weer wegdraven, is hij weer loepzuiver... Dit heeft hij alleen als hij vanuit de rechtergalop terug komt, zowel onder het zadel, als aan de longe aan het halster >;) Volgende week maandag komt de osteopaat. Hopelijk kunnen we uitvinden waar het probleem zit. Ik twijfel een beetje tussen SI/heup, knie of spronggewricht.. Kan het niet helemaal herleiden... -O-

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 20:39

Hè bah wat een blessures allemaal. :n
Veel sterkte iedereen en hopelijk knappen alle paarden weer snel op!

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 14:53

Getup wat een mooie prijzen!

Babootje jammer dat het niet fijn ging deze keer. Maar inderdaad wel heel leuk jurycommentaar!
Ooh een boefje dus af en toe die Mexx. Toch nog een puntje, hopelijk de volgende keer weer fijne proeven :)

Getup wat leuk dat je dochter mee mag doen aan een selectie voor Kur. Snap dat het lastig is om passende muziek te vinden. Maar wel heel tof dat ze je daar ook bij gaan helpen

Jeetje Flubberboot wat een naar bericht.. Ik ga hard voor jullie duimen dat hij pijnvrij kan zijn en jullie nog lekker wat ritjes kunnen maken samen..

Flyhigh wat een stoere foto!

Mwm wat balen zeg.. Is dit nog dezelfde blessure als een tijd terug? Hopelijk gaat het snel de goede kant op

Gabbergil fijn dat jullei inmiddels weer wat aan het opbouwen zijn!

Moniek succes vandaag!

Miriam ook sterkte met de blessure, hopelijk knapt hij gauw op!

Hier lekker aan het trainen, Ken paar dagen vrij gehad omdat ik zelf naar Berlijn was :)
Morgen gaan we weer starten, outdoor:)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 18:21

Nee melis, dat was alleen lichte irritatie en precies de dag dat ik weer zou gaan rijden werd ze ziek en 2 weken later kwam dit. Is ook ander been en dat was niet eens echr een blessure maar uit voorzorg even rust gegeven. Zou dus juist weer erop gaan en had net mijn dispensatie pas binnen :+

Succes morgen!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 09:32

Goedemorgen!

Ik probeer het bij te houden, al lukt dat niet altijd.

Veel succes voor iedereen die vandaag op pad gaat! Het is hier stralend weer, ik hoop bij jullie ook :D

Wij zouden vandaag op pad met de koets, wedstrijd mennen in de B met onze vijfjarige. Het hele feest gaat alleen niet door. De accomodatie had een nieuwe bodem aan laten leggen en die is nog te zwaar voor het mennen, de wedstrijd is afgelast.

Hebben jullie ook dat je dan in een soort zwart gat valt? Alles in de planning aangepast op die wedstrijd en dan gaat het niet door. Kak :')

Volgend weekend hebben we een indoor marathon, onze allereerste! Ben heel benieuwd!

Vorige week was ik ad hoc op pad met ons dressuurpaard in de L1. Ik was echt super tevreden en met 188 en 190 mogen we ook super tevreden zijn denk ik. We hadden zelfs nog weer een derde prijs. Nu gaan we over naar het L2. Op 17 november hebben we een oefenwedstrijd en dan gaan we eerst eens kijken of we er daadwerkelijk aan toe zijn.

Gaan jullie ook mee doen met de selecties voor de indoor kampioenschappen?