Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Deempjexxx

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 08:57

Hmm dat is niet leuk discodip, je ziet dat steeds meer en jammer dat het dan niet aansluit met je eigen gevoel.
Ik zoek daarom ook vaak de wat kleinere wedstrijdjes op, het is gezelliger vind ik vaak en er doet van alles en nog wat mee.

Gefeliciteerd Eef! En wat een mooie score!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 09:06

Wat enorm jammer DD, maar blijf bij je eigen gevoel, dat is toch het belangrijkste.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 09:10

Wat balen discodipp! Dat er nu betere combinaties zijn is idd het probleem niet, maar het is erg vervelend als je niks snapt van protocol. Ik had wel bijna dezelfde punten bij beide juryleden, maar wel per onderdeel flinke verschillen. Een 8 en een 4 of 5 voor en wel meer zulke verschillen. Die verschillen zijn apart want de ene vindt het goed en de ander juist niet. Verschillen in puntentotaal snap ik wel, want een verschil van 1 of een half punt per onderdeel geeft al een enorm verschil terwijl per onderdeel het heel vergelijkbaar is.

Noukie ook balen zeg!

Eef_Bam gefeliciteerd!

Het is idd verboden om mee te doen als je een bepaalde klasse gereden hebt met winst, dus degene die meedoen hebben nog niet een bepaald niveau gereden. En vaak zijn de regels voor kampioenschappen nog strenger als normale wedstrijden.
Maar je hebt ook zat ruiters die ergens als stalruiter werken, vooral de jonge paarden uitbrengen en zelf nooit de hoogste niveaus halen. Die zijn vreselijk handig maar mogen gewoon mee doen in de basis. Om in de B en L1 mee te mogen doen mogen ze bijvoorbeeld geen zz licht met winst gereden hebben of 2 keer winst in het z1 (b) of 2 keer winst in het zz licht of hoger (l1).
Dus L1 mogen ze vaak juist nog wel starten als ze maar 1 paard subtop gestart hebben. Gelukkig maar, want je houdt ook gewoon amateurs die met 1 paard subtop gestart hebben en daarna jaren later weer met jong paard beginnen.

Voor kampioenschappen zijn de regels vaak strenger, dus dan mochten ze niet in bepaalde klasses meedoen als ze in hetzelfde seizoen ook subtop oid gestart hadden. Dat vond ik een stuk eerlijker, wel gewone wedstrijden mogen starten, maar voor kampioenschappen strengere regels.

Maar dat de kleine wedstrijden gezelliger zijn merk ik eigenlijk niet. Ik vind die grote wedstrijden en kampioenschappen ook gewoon erg gezellig. Het is strenger qua jureren vaak, maar dat is ook niet erg. Gezelligheid ligt toch ook aan jezelf en aan de organisatie.

De discussie over wat te starten is ook gewoon lastig. Ik heb commentaar gehad dat ik langer in de B bleef hangen, terwijl ik al 2 keer hoger gereden had. Maar tussendoor ook jaren niet gereden, gezondheid achteruit gegaan en een nieuw paard die nog nooit uitgebracht was. Dan is het gewoon fijn om nog B te mogen rijden. Waar leg je de grens dan?

Schakelen doe ik ook gewoon in de proef trouwens, niet alleen tijdens losrijden. Alleen veel kleiner, maar juist om goed voor te bereiden voor nieuwe onderdeel of om balans weer even goed te krijgen.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 09:17

Oh wat balen DiscoDip!! Is er niet ergens iets waar je dit kunt melden? Zou er wat mij betreft wel moeten komen... Al helemaal omdat je bewijs hebt dat je wel degelijk op de AC zat. Zo jammer voor je tijd en geld dit...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 09:25

MyWishMax schreef:
Wat balen discodipp! Dat er nu betere combinaties zijn is idd het probleem niet, maar het is erg vervelend als je niks snapt van protocol. Ik had wel bijna dezelfde punten bij beide juryleden, maar wel per onderdeel flinke verschillen. Een 8 en een 4 of 5 voor en wel meer zulke verschillen. Die verschillen zijn apart want de ene vindt het goed en de ander juist niet. Verschillen in puntentotaal snap ik wel, want een verschil van 1 of een half punt per onderdeel geeft al een enorm verschil terwijl per onderdeel het heel vergelijkbaar is.

Noukie ook balen zeg!

Eef_Bam gefeliciteerd!

Het is idd verboden om mee te doen als je een bepaalde klasse gereden hebt met winst, dus degene die meedoen hebben nog niet een bepaald niveau gereden. En vaak zijn de regels voor kampioenschappen nog strenger als normale wedstrijden.
Maar je hebt ook zat ruiters die ergens als stalruiter werken, vooral de jonge paarden uitbrengen en zelf nooit de hoogste niveaus halen. Die zijn vreselijk handig maar mogen gewoon mee doen in de basis. Om in de B en L1 mee te mogen doen mogen ze bijvoorbeeld geen zz licht met winst gereden hebben of 2 keer winst in het z1 (b) of 2 keer winst in het zz licht of hoger (l1).
Dus L1 mogen ze vaak juist nog wel starten als ze maar 1 paard subtop gestart hebben. Gelukkig maar, want je houdt ook gewoon amateurs die met 1 paard subtop gestart hebben en daarna jaren later weer met jong paard beginnen.

Voor kampioenschappen zijn de regels vaak strenger, dus dan mochten ze niet in bepaalde klasses meedoen als ze in hetzelfde seizoen ook subtop oid gestart hadden. Dat vond ik een stuk eerlijker, wel gewone wedstrijden mogen starten, maar voor kampioenschappen strengere regels.

Maar dat de kleine wedstrijden gezelliger zijn merk ik eigenlijk niet. Ik vind die grote wedstrijden en kampioenschappen ook gewoon erg gezellig. Het is strenger qua jureren vaak, maar dat is ook niet erg. Gezelligheid ligt toch ook aan jezelf en aan de organisatie.

De discussie over wat te starten is ook gewoon lastig. Ik heb commentaar gehad dat ik langer in de B bleef hangen, terwijl ik al 2 keer hoger gereden had. Maar tussendoor ook jaren niet gereden, gezondheid achteruit gegaan en een nieuw paard die nog nooit uitgebracht was. Dan is het gewoon fijn om nog B te mogen rijden. Waar leg je de grens dan?

Schakelen doe ik ook gewoon in de proef trouwens, niet alleen tijdens losrijden. Alleen veel kleiner, maar juist om goed voor te bereiden voor nieuwe onderdeel of om balans weer even goed te krijgen.

Bedenk wel dat juryleden vanuit een totaal ander perspectief naar de proef kijken. In het B en L gaat het nog enigszins, maar als je als jury bij H een schouderb, travers, app aan de lange zijde bij H moet beoordelen, dan heb je een veel mooier/beter beeld dan de jury bij C. Maar ga je deze oefeningen aan de lange zijde bij M beoordelen dan is je beeld een heel stuk moeilijker.
Dat maakt natuurlijk niet dat er een 8 en een 4 gegeven kan worden, maar daar zit vaak wel het verschil in.

Helaas is het dan ook nog eens zo bij ruiters die echt een topproef neer zetten de verschillen vaak wat minder groot zijn omdat de oefeningen daar ook heel goed/duidelijk gereden zijn.

Ik heb als C jury weleens gehad dat ik voor een travers tussen F en M een 6je gaf omdat ik het maar krap op vier sporen vond. De jury bij M gaf een 7, want die zag wel vier sporen en de jury bij H gaf een 4 omdat die lengtebuiging miste en geen vier sporen zag.

Helaas blijft het mensenwerk en willen ook zij er het beste voor iedereen van maken.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 09:26

Waidida schreef:
Discodip, hoe vervelend, zou eigenlijk ook niet mogen, hoezo rijden die profruiters dan L? Is het niet verboden om lager te starten eens je op een bepaald niveau bent?
Nu vind ik wel dat jullie een foto moeten posten van de paardjes helemaal uitgedost ;)

Er zijn hier ook gewoon wat grote spelers (handelaren/traningsstallen etc.) die ruiters tot hun beschikking hebben in elk niveau. Daarnaast zitten er ook aardig wat loopholes in de regiokampioenschap regels.
Ik denk ook niet meer dat ik volgend jaar mee doe mede daarom, ik ben te gewoontjes in mijn rijden. Als vrijwilliger hebben ze denk ik meer aan mij komende keer.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 09:28

miss_lizje schreef:
Waidida schreef:
Discodip, hoe vervelend, zou eigenlijk ook niet mogen, hoezo rijden die profruiters dan L? Is het niet verboden om lager te starten eens je op een bepaald niveau bent?
Nu vind ik wel dat jullie een foto moeten posten van de paardjes helemaal uitgedost ;)

Er zijn hier ook gewoon wat grote spelers (handelaren/traningsstallen etc.) die ruiters tot hun beschikking hebben in elk niveau. Daarnaast zitten er ook aardig wat loopholes in de regiokampioenschap regels.
Ik denk ook niet meer dat ik volgend jaar mee doe mede daarom, ik ben te gewoontjes in mijn rijden. Als vrijwilliger hebben ze denk ik meer aan mij komende keer.

Welke mazen in de wet zie je dan in het kampioenschapsprogramma?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 09:29

@Discodip: dat is wel echt heel zuur zeg… als je afgestraft wordt voor dingen die niet eens gebeurd zijn :(

@Eef_bam: van harte gefeliciteerd met je 3e plek :D :D

@Roulette: geen idee hoe het precies zit maar 1 ruiter rijdt zz licht en 1 rijd junioren. Wellicht dat ze maar 1 paard op dit nivo hebben lopen maar dit zijn zeker geen amateurs meer. Dit is hun werk.

@ziezoziezo22: ja dat is zeker nog maar heel kort. Verder loopt ze er prima mee. Beter als ik verwacht had. Zelfs over paden met stenen loopt ze verder goed dus denk dat het weer even een kwestie is van paard moeten even leren waar ze dr benen kan neerzetten.

Ik zoek hier nu de wat kleinere wedstrijdjes op. Merk dat ik mij veel beter op mijn gemak voel en de sfeer beter is op de kleinere wedstrijden. Denk ook niet dat ik het volgende seizoen selecties ga rijden. Ik heb juist wel een paard dat ze graag willen zien maar we zijn nog wat te gewoontjes in ons rijden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 09:33

LV19952 schreef:
Oh jeetje was het zo slecht gejureerd? Dat is wel heel zuur. Maar je eigen gevoel over de proef is het belangrijkste. Snap alleen niet waarom bepaalde ruiters nog in het L1 meerijden. Van enkele weet ik dat ze zelf internationaal of subtop rijden… dat weerhoudt mij er wel echt van om L1 te gaan starten om te kijken hoe we er voor staan.

Op de kampioenschappen mag je geen L1 rijden als je ook subtop start.
Als je in het seizoen LT of hoger hebt gereden mag je pas in het M2 aan de kampioenschappen deelnemen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 09:40

Citaat:
Welke mazen in de wet zie je dan in het kampioenschapsprogramma?

De grootste maas is dat je in het seizoen zelf niet hoog gestart mag hebben. Dus je kan in de winter een paard lichte tour starten, en dan in de L kampioenschappen rijden outdoor (en je LT paard thuishouden). In de B is het nog ietsje fairer doordat je je dat niet meer mag starten als je 2x Z geklasseerd bent geweest. Maar dan heb je nog randgevallen hebt. Begreep zo ook dat de kampioen in de B een paard reed dat door haar moeder al ZZ-zwaar is gestart. Combinatie is dan niet hoger gestart maar het paard al wel. Daar valt bijna niet tegen op te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 09:43

PSvanLot schreef:
LV19952 schreef:
Oh jeetje was het zo slecht gejureerd? Dat is wel heel zuur. Maar je eigen gevoel over de proef is het belangrijkste. Snap alleen niet waarom bepaalde ruiters nog in het L1 meerijden. Van enkele weet ik dat ze zelf internationaal of subtop rijden… dat weerhoudt mij er wel echt van om L1 te gaan starten om te kijken hoe we er voor staan.

Als je in het seizoen LT of hoger hebt gereden mag je pas in het M2 aan de kampioenschappen deelnemen.

Maar toch rijd dit de kamioenschappen in het L1. Is zelfs nog een artikel op horses.nl geplaatst dat deze ruiter winst heeft gehaald in het zz-licht afgelopen mei/juni. Dus dan snap ik er eigenlijk niks meer van.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 09:45

Maar dan heb je het over enkelingen. Ik denk dat er maar weinig ruiters zijn die succesvol in de lichte tour zijn, en dan ook nog een dier in het L hebben en een heel seizoen niet gaan starten in de lichte tour omdat ze kampioenschappen willen rijden.

In Brabant was de B kampioen een 17 jarig GP paard wat al een aantal jaar met pensioen was geweest. Daar reed een meisje mee welke nog nooit een wedstrijd gereden had voor dit seizoen.
Tja dat kun je oneerlijk vinden, maar ze zal toch zelf de oefeningen moeten rijden en wanneer zij een gebroken lijn van 5 meter inzet op 7 of een volte niet rond maakt, daar gaat dat paard geen pas aan meehelpen om dit wel perfect op maat te krijgen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 09:45

LV19952 schreef:
PSvanLot schreef:

Maar toch rijd dit de kamioenschappen in het L1. Is zelfs nog een artikel op horses.nl geplaatst dat deze ruiter winst heeft gehaald in het zz-licht afgelopen mei/juni. Dus dan snap ik er eigenlijk niks meer van.

Maar ZZL is ook geen lichte tour...
Op een foutstart op de kampioenschappen zijn ze streng bij de KNHS, dan komt er echt nog wel een staartje aan als ze onrechtmatig gestart is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 09:48

PSvanLot schreef:
LV19952 schreef:

Maar ZZL is ook geen lichte tour...
ik heb zelf ook nergens gesproken over lichte tour. Dat is wat een andere bokker er van gemaakt heeft. Ik had het over zz licht maar ik ziendat ik wel een foutje heb gemaakt. Dacht dat zz licht ook al subtop was maar dat is blijkbaar vanaf zz zwaar. Oeps. Maar dat mag dus wel?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 09:55

@ Lv: zz-zwaar mag nog wel, aldaar mijn voorbeeld met LT ruiter.
Citaat:
Ruiters die in het desbetreffende seizoen LT-niveau of hoger hebben gestart mogen niet deelnemen aan het Regio- en/of KNHS-kampioenschappen in de klassen L1, L2, M1 en M2. Ruiters die in het desbetreffende seizoen deelnemen aan een kampioenschap in de Zware Tour zijn uitgesloten van deelname aan een Regio- en/of KNHS-kampioenschap t/m de klasse ZZ-Licht.
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 29-07-23 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 09:57

Aah zo, helder! Het mag dus toch

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 10:01

Jammer DD. Soms snap ik er ook niks van.
Mijn nichtje dressuurt met een tuiger. Liet van de week een degelijke L1 proef zien. Geen spektakel maar doen wat er gevraagd wordt. Het wijken was onvoldoende, zeker. Maar dat paard is zo stabiel als beton en regelmatig als een klok. Kreeg ze onderaan een 6je. Mijn God, je zou willen dat je paard ZO regelmatig en stabiel was als dat van haar. Maar ja, geen spektakel.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 10:04

Ik kan me er verder ook niet druk om maken, voor mezelf gaat het erom dat ik lekker gereden heb en tevreden ben met de punten. Maar ik vind het soms wel jammer voor de echte beginners met een zelfopgeleid paard dat die geen kans maken. Daar reken ik mezelf trouwens niet onder, heb op een blauwe maandag al eens M1 dressuur gestart, en ook 2* eventing. Maar mijn paard heb ik zelf opgeleid en liep in april zijn eerste wedstrijd, dus daar ben ik wel supertrots op :) .

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 10:05

Flubberboot schreef:
Oh wat balen DiscoDip!! Is er niet ergens iets waar je dit kunt melden? Zou er wat mij betreft wel moeten komen... Al helemaal omdat je bewijs hebt dat je wel degelijk op de AC zat. Zo jammer voor je tijd en geld dit...

Ik weet niet of dat hier ook het geval was hoor maar we maken wel mee dat de letters A en C in de bak niet helemaal recht op elkaar staan. Zeker die bakken die alleen voor het evenement worden neergezet. En als je je dan op de C richt kan het gebeuren dat je naast de AC lijn terecht komt. Wat we dus doen is goed opletten bij het afwenden bij A en dan met de A in de rug een vast richtpunt nemen bv op het juryhok ofzo. Dan heb je de grootste kans gewoon recht te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 10:10

Ik ben dus ook zo een beginner die zijn paard zelf heeft opgeleid en nog nooit knhs was gestart. Ga nu wat meer noord Limburg starten. Daar kom ik meer ruiters van mijn nivo tegen waar ik mij mee kan meten. Punten blijven voor mij altijd het belangrijkste maar ik vind het ook wel eens motiverend om ook eens een lintje mee naar huis te kunnen nemen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 10:11

PSvanLot schreef:
Bedenk wel dat juryleden vanuit een totaal ander perspectief naar de proef kijken. In het B en L gaat het nog enigszins, maar als je als jury bij H een schouderb, travers, app aan de lange zijde bij H moet beoordelen, dan heb je een veel mooier/beter beeld dan de jury bij C. Maar ga je deze oefeningen aan de lange zijde bij M beoordelen dan is je beeld een heel stuk moeilijker.
Dat maakt natuurlijk niet dat er een 8 en een 4 gegeven kan worden, maar daar zit vaak wel het verschil in.

Helaas is het dan ook nog eens zo bij ruiters die echt een topproef neer zetten de verschillen vaak wat minder groot zijn omdat de oefeningen daar ook heel goed/duidelijk gereden zijn.

Ik heb als C jury weleens gehad dat ik voor een travers tussen F en M een 6je gaf omdat ik het maar krap op vier sporen vond. De jury bij M gaf een 7, want die zag wel vier sporen en de jury bij H gaf een 4 omdat die lengtebuiging miste en geen vier sporen zag.

Helaas blijft het mensenwerk en willen ook zij er het beste voor iedereen van maken.

Bij mij was het voor het halthouden. Dat was voor beide wel gewoon goed te zien.
Die zijgangen snap ik echt en de ac lijn is voor de h jury lastiger, maar bepaalde onderdelen zouden ze beide toch moeten zien. Ik had de zijgangen overal dezelfde punten dus dat was fijn.

Ik zie juist bij de topproeven alsnog verschil, zowel qua plaatsing maar ook per onderdeel wel. Maar een 7 of een 9 vind ik minder schokkend oid. Net als verschil in totaal aantal punten, tot je bij de ene geen winst en bij de ander 3 rijdt. Dan ga je je toch afvragen wat er gebeurd is. (Tenzij je bij beide juryleden dezelfde plaatsing hebt, dan zijn ze het daar iig over eens) Ik ben meestal juist degene die heel dicht bij elkaar zit. In het b en L idd, maar het M1 nu ook. Mijn grootste verschil bij proeven met 2 of 3 juryleden was 8 punten. ;) Ook bij deze proeven was het 1 punt verschil in totaal maar dus per onderdeel wel een onvoldoende en goede voldoende.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 10:12

PSvanLot schreef:
LV19952 schreef:

Ik wist hem niet meer uit mijn hoofd, maar deze idd. En zelfs voor het Z en Zz licht waren er beperkingen dacht ik? Ik had iets gelezen over geen L1 en geen L2.

Edit: dat is dus als je ook een ander paard start op het kampioenschap.

Citaat:
Dressuur
Bij de discipline dressuur is het niet toegestaan tijdens Regio- en/of KNHS-kampioenschappen paarden deel te
nemen in zowel de klasse B als de klasse Z1 en hoger. Ook is het niet toegestaan tijdens Regio- en/of KNHS-
kampioenschappen paarden deel te nemen in zowel de klasse L1 als de klasse Z1 en hoger. Ook is het niet
toegestaan tijdens Regio- en/of KNHS-kampioenschappen paarden deel te nemen in zowel de klasse L2 als de
klasse Z2 en hoger. Ook is het niet toegestaan tijdens Regio- en/of KNHS-kampioenschappen paarden deel te
nemen in zowel de klasse M1 als de klasse ZZ-Licht.

Ruiters die in het desbetreffende seizoen LT-niveau of hoger hebben gestart mogen niet deelnemen aan het
Regio- en/of KNHS-kampioenschappen in de klassen L1, L2, M1 en M2.
Ruiters die in het desbetreffende seizoen deelnemen aan een kampioenschap in de Zware Tour zijn uitgesloten
van deelname aan een Regio- en/of KNHS-kampioenschap t/m de klasse ZZ-Licht.

Juniorencombinaties die niet deel hebben genomen aan het NK-Junioren, zijn startgerechtigd in de klasse Z2 (of
hoger wanneer zij daarin regulier uitkomen) tijdens Regio- en KNHS kampioenschappen.
Young Ridercombinaties die niet deel hebben genomen aan het NK-Young Riders, zijn startgerechtigd in de
klasse ZZ-Licht (of hoger wanneer zij daarin regulier uitkomen) tijdens Regio- en KNHS kampioenschappen.

Junioren is ongeveer Z niveau qua proef, dus nog geen subtop. Die mogen dus gewoon mee doen als ze die klasse mogen starten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 10:25

rien10 schreef:
Jammer DD. Soms snap ik er ook niks van.
Mijn nichtje dressuurt met een tuiger. Liet van de week een degelijke L1 proef zien. Geen spektakel maar doen wat er gevraagd wordt. Het wijken was onvoldoende, zeker. Maar dat paard is zo stabiel als beton en regelmatig als een klok. Kreeg ze onderaan een 6je. Mijn God, je zou willen dat je paard ZO regelmatig en stabiel was als dat van haar. Maar ja, geen spektakel.

Spektakel heb je ook echt niet nodig. Er zullen andere dingen zijn die niet beter waren als gewoon voldoende. Want je krijgt zonder spektakel echt de punten ook, maar misschien niet voor de gangen. Dat maakt toch ook niet uit?

Ik weet dat ik voor gangen nooit hoger ga krijgen als een 6,5 max, maar dan heb ik nog zat onderdelen waar het wel op zou kunnen met training.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 10:33

Super gefeliciteerd EefBam!! Ik hoorde je naam al voorbij komen, dacht dat is tof! :D die van jou liep heel fijn! Echt een goede stap heeft die ook.

Wat betreft de mijne, buitenom dat ik dit gewoon ronduit belachelijk vind, ben ik dit wel gewend. Ik denk dat dit in totaal de 9de keer ofzo was dat ik naar het LK mocht. Vroeger bij de pony reed ik met een haflinger, in mijn eigen kring reed ik dan alles weg en op het LK zetten ze je net als nu gewoon op de laatste plek.

Dit is al jaren zo en dit gaat ook nooit veranderen. Er zijn genoeg ruiters die precies de loopholes weten te vinden. Zo reed ik gister tegen iemand die vorige week nog op het Europese Kampioenschap Children reed. Er stonden nog wat namen bij die al minimaal 6/7 keer in deze klasses met andere paarden kampioen zijn geworden, want hier in het zuiden rouleren ze gewoon paarden. Daarbij rijden ze allemaal op paarden die niet van hun zijn maar van fokkers. En dat is prima (tot een bepaalde hoogte), alleen als een jury dat dus op deze manier gaat vergelijken met mijn Europese korthaar pony dan gebeurt er dit.

Maar ik ga me er verder niet te druk over maken, mijn paard liep daar met plezier, van voor naar achter, over de rug en niet in de krul gereten. Ik heb lekker gereden vooral naar omstandigheden en ik ben hartstikke trots op mijn paardje.

De beste moet winnen, dat is zeker waar. Maar de KNHS laat het al jaren toe dat de amateurs gewoon weggepest worden vanaf een bepaald niveau. Dus laat ze de sport maar lekker naar de filistijnen helpen, mijn pony vreet daar niet minder door :+

Nu is er vrij inschrijven vanaf het M2, over 5 jaar is dit al vanaf het L1 omdat niemand meer wil gaan zo _O-

Ja goed dit is mijn menig, zal wel niet iedereen het mee eens zijn. Heb het zo positief mogelijk proberen te brengen.

Dit is ook het laatste wat ik er over zeg haha, ik wil mijn foto’s en dan heel snel vergeten!!! _O-

Op naar de clinic van Jill Huijbregts **\O/** **\O/** **\O/**

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 10:43

Die childeren is wel heel apart hoor. Daar stond ook wat over in het reglement. Maar het zal vast een loophole zijn dat ek niet meegenomen is en nk wel... Dat zou dus wel aangepakt moeten worden als dat dus kan en mag.

Het is ook niks naar jou hoor, het is gewoon jammer en een teleurstelling. :(:)