Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fanesme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 23:32

Texas02 schreef:
Met afzetlint moet toch gewoon kunnen? Dat gaat kapot als het paard er doorheen wil rennen.. Zo kun je bij alles wel iets verzinnen.. Als hij in een dressuurhekje gaat staan, lijkt het me ook niet heel plezierig..

Ja, helemaal mee eens hoor.. Maar staat ook in het Wedstrijdreglement Dressuur, letterlijk: 'Het afzetten van een
ring (voor alle klassen) door middel van een touw, koord, lint e.d. is vanwege veiligheidsredenen niet toegestaan.'

Terwijl ik ook echt op menig wedstrijd ben geweest waar met touwen e.d. gewerkt werd. Maar goed leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet kennelijk ;)

Fanesme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 23:36

Lappie_Lap schreef:
Ik heb het ook gevraagd, omdat onze bak groter is dan 20x60. Maar dan moest ik hem maar uitzetten vanuit 1 hoek en de andere 2 zijdes volledig met grondbalken afbakenen. Zo ook zou het dan in het land moeten, alleen dan 4 zijdes. Lint mocht niet, niet goed zichtbaar.
Ik moet er nog ff over nadenken of ik dat er voor over heb, naast dat ik ook te lui ben om alle hindernissen steeds eruit en weer erin te moeten zetten :')

De foto hierboven lijkt mij dus goed, de grens te bak is goed zichtbaar door de afbakening tussen het zand en het gras :)
Het gaat erom dat de jury goed kan zien wat de lijnen te bak zijn. Zal wel anders zijn door de grotere bak/afstand tov 20x40 .

Ik heb even gerekend, maar als je een volledige 20x60 baan zou willen leggen met balken heb je er 80 nodig! Ervan uitgaande dat ze ongeveer 2m lang zijn. Die heb ik niet liggen :')

Lappie_Lap

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 23:38

Ik ook niet, en ook niet chique hekjes :')
En om nou ergens anders heen te gaan, tja.
Maar goed, de KNHS heeft wel éen mogelijkheid gecreëerd :)

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 23:41

Maar is dat dan alleen voor de Z zo? Want onze bak is ook 20x60 ik heb voor mijn eerste online proefje (B) ook de bak op 20x40 met afzetlint afgezet, en de tweede keer met balkjes omdat iemand anders die ook ging rijden bang was dat haar paard van het wapperende lint zou schrikken. Die balkjes waren een stuk minder zichtbaar dan het lint. En de jury heeft er niets van gezegd, dat dit niet zou mogen..

Fanesme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 23:49

Texas02 schreef:
Maar is dat dan alleen voor de Z zo? Want onze bak is ook 20x60 ik heb voor mijn eerste online proefje (B) ook de bak op 20x40 met afzetlint afgezet, en de tweede keer met balkjes omdat iemand anders die ook ging rijden bang was dat haar paard van het wapperende lint zou schrikken. Die balkjes waren een stuk minder zichtbaar dan het lint. En de jury heeft er niets van gezegd, dat dit niet zou mogen..

Het staat dus in het standaard wedstrijdreglement dat het voor alle klassen geldt.. Hier wees de KNHS mij op. Kennelijk mogen ze hun juryleden daar dus ook beter op wijzen dan :)

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 00:04

Ik heb toen zelfs nog de KNHS een berichtje via Messenger gestuurd herinner ik mij nu. Net even opgezocht, en mijn vraag was of ik gewoon de bak op 20x40 mag afzetten met afzetlint of balkjes, en het antwoord was dat mag..

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 07:58

Mijn Z1 filmpje had ook geen volledige hekjes.. 1 kant wel.. Andere kant de hoeken met balkjes gemarkeerd. Geen commentaar op gehad. Is toch ook geen doen? Moet al op een andere locatie rijden en hebben daar ook geen hekjes ed.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 08:37

Jeetje zeg. Lijkt inderdaad op een ontmoedigingsbeleid voor het Z. Zo maken ze het wel erg lastig voor hobbyruiters zonder eigen afgezette ring. Hoezo reisbewegingen beperken. Ik heb er zo spijt van dat ik vorig jaar mijn startkaart niet opgezegd heb.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 10:51

Ik ga wel gewoon op pad voor het proefje. Je huurt de baan, dus is er verder meestal niemand. En als er iemand is op grote afstand. Het is buiten. Wel een reisbeweging maar kans op besmetting 0. Dusja dat doe ik wel. Ik ga ook gewoon nog naar les.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 11:00

Ook met de rhino dreiging? Dat is hier voor de meeste stallen reden om de boel dicht te houden.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 11:42

Spenk schreef:
Ook met de rhino dreiging? Dat is hier voor de meeste stallen reden om de boel dicht te houden.

Ja hoor, ik woon in Drenthe. Is allemaal erg kleinschalig en vaak in de open lucht. Baan heb ik altijd voor mezelf dus paard komt ook niet in contact. Bij de trailer opzadelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:11

Daar woon ik ook ja. Veel stallen willen het toch niet hebben hier.

saltshaker23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:20

2 weken terug onze M1 debut met 180 en 189 punten, zondag weer twee proeven opgenomen. Ik had vandaag al me uitslag voor de een die Maandag ochtend is gestuurd, en dan ook nog dezelfde jury als vorige keer! Ik had toen 180 punten, en dit keer 189,5 punten dus heel blij met de duidelijk verbetering

Fanesme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:35

Net met de KNHS gebeld en ze gaan het aanpassen! Een ring voor het Z hoeft dus niet (meer) volledig dicht te zijn. Top, helemaal blij mee! Dat is fijn meedenken van de KNHS

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:13

Wat fijn dat het “ring probleem” voor de Z ruiters uit de weg is :)

Sott, gefeliciteerd met je punten. Wat leuk ook dat je dezelfde jury hebt getroffen, die kans is maar heel klein volgens mij.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:23

Zou heel graag weer een filmpje gaan opnemen, helaas heeft mijn vaste hulp en filmer aankomende weken geen tijd :(

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 18:50

Fanesme schreef:
Net met de KNHS gebeld en ze gaan het aanpassen! Een ring voor het Z hoeft dus niet (meer) volledig dicht te zijn. Top, helemaal blij mee! Dat is fijn meedenken van de KNHS

Dat is super zeg!

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:47

Vraag hebben jullie vaak dat de proef door dezelfde jury wordt beoordeeld of wisselt dat wel?

M_Bronkhorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:48

Dat is bij mij altijd wisselend geweest

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:50

digo schreef:
Vraag hebben jullie vaak dat de proef door dezelfde jury wordt beoordeeld of wisselt dat wel?

Ik heb als jury in de gehele tijd maar 1 keer meegemaakt dat ik een proef kreeg van een ruiter die ik eerder had gezien. En met positieve groei, dus daar werd ik erg blij van. *\o/*

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:03

Ik heb al best vaak dezelfde ruiters gehad!
Soms heel leuk, als je verbetering ziet. Soms frusterend als je precies hetzelfde opgeschreven hebt..
Ik kijk altijd pas achteraf naar het eerdere protocol overigens.
Toevallig heb ik vandaag B proeven gekregen en ik zag dat ik een ruiter met 2 verschillende ponies heb (dus 2 proeven) en haar heb ik al eerder gehad mét de twee ponies.
Nog wel een interessante: ik had een fantastische B proef gejureerd, hoge punten en heel positief commentaar gegeven.
Die kreeg ik een paar weken later in de L1. Was veel minder spectaculair, best gek. Was het hun dag niet? Waren de onderdelen van de L1 toch lastiger? Jammer dat je dan niet een praatje kan maken.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:23

digo schreef:

Ik heb tot nu toe telkens een ander jurylid gehad.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 09:57

sott schreef:
2 weken terug onze M1 debut met 180 en 189 punten, zondag weer twee proeven opgenomen. Ik had vandaag al me uitslag voor de een die Maandag ochtend is gestuurd, en dan ook nog dezelfde jury als vorige keer! Ik had toen 180 punten, en dit keer 189,5 punten dus heel blij met de duidelijk verbetering

Door jouw bericht kwam ik er achter dat het veel handiger is om inderdaad twee proeven achter elkaar te rijden en dan een week later de tweede op te sturen. Heb ik serieus nog nooit aan gedacht haha!

saltshaker23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:10

Ballard_L schreef:
sott schreef:

Door jouw bericht kwam ik er achter dat het veel handiger is om inderdaad twee proeven achter elkaar te rijden en dan een week later de tweede op te sturen. Heb ik serieus nog nooit aan gedacht haha!

Haha, dat kwam eerder in dit topic, is idd veel handiger, en dat mag van de KNHS. Zo rij ik om de week twee proeven, het is maar een extra 6,5 minuten voor de tweede proef, vind het beter voor mijn paard, en kan ik lekker door trainen tussen, en dan krijg je dus 2 kans per keer, net zo als een echt wedstrijd.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:20

Ik ga zaterdag weer een M1 proefje opnemen bij mijn vereniging, waar je nu een uitgezette baan kan "boeken" voor zowel 20x40 als 20x60 buiten.