Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
oji schreef:Maar het gaat me om de opmerking, "als ik een 10 geeft valt er niets meer te verbeteren of te leren" Oftewel, dan zou het perfect in zijn totaliteit moeten zijn. Als iets perfect is voor die klasse, is er toch nog steeds genoeg te verbeteren en te leren om in volgende klasses ook voor die oefening een 10 te kunnen krijgen.
Neem iemand rijdt in de B een supermooie overgang naar het halthouden, paard staat vierkant (wat niet eens nodig is in de B), in balans, blijft in een fijne aanleuning, actief en de ruiter blijft er mooi en netjes achter zitten. Dan is dat halthouden toch perfect voor de B en gewoon een 10 waard. Dat je in de M verwacht dat de achterbenen verder onder de massa staan en het paard in meer oprichting staat, dat is dan nog te leren en te verbeteren naar de andere klassen toe, maar voor die klasse was die oefening dan toch perfect. Wat zou iemand dan nog meer moeten/kunnen doen in de B/L voor die oefening? Er zit toch niet voor niets van 0 t/m 10 in elke klasse.
Maar kan me best voorstellen dat je dat weinig tot nooit tegenkomt, maar het zou geen uitgangspunt moeten zijn in mijn ogen.
oji schreef:Maar het gaat me om de opmerking, "als ik een 10 geeft valt er niets meer te verbeteren of te leren" Oftewel, dan zou het perfect in zijn totaliteit moeten zijn. Als iets perfect is voor die klasse, is er toch nog steeds genoeg te verbeteren en te leren om in volgende klasses ook voor die oefening een 10 te kunnen krijgen.
Neem iemand rijdt in de B een supermooie overgang naar het halthouden, paard staat vierkant (wat niet eens nodig is in de B), in balans, blijft in een fijne aanleuning, actief en de ruiter blijft er mooi en netjes achter zitten. Dan is dat halthouden toch perfect voor de B en gewoon een 10 waard. Dat je in de M verwacht dat de achterbenen verder onder de massa staan en het paard in meer oprichting staat, dat is dan nog te leren en te verbeteren naar de andere klassen toe, maar voor die klasse was die oefening dan toch perfect. Wat zou iemand dan nog meer moeten/kunnen doen in de B/L voor die oefening? Er zit toch niet voor niets van 0 t/m 10 in elke klasse.
Maar kan me best voorstellen dat je dat weinig tot nooit tegenkomt, maar het zou geen uitgangspunt moeten zijn in mijn ogen.
Suzanne F. schreef:dresjoepie schreef:ik zie in de GP weleens halthouden achterwaarts of een overgang naar galop draf waarvan ik denk als ik dat in de L doe heb ik een 4 of een 5 terwijl er in de GP gewoon een 6 voor wordt gegeven! Ik vind dat hoe hoger je komt hoe beter de oefening uitgevoerd moet worden voor een voldoende! Helaas is dat niet altijd het geval
Klopt, eens. Verbaas me daar ook vaak over.
shirleyp schreef:En die richtlijnen zijn superduidelijk! Hoewel... Ik heb gisteren een vriendin gefilmden heb alles volgens het plan gedaan: voorstellen, combinatienummer, paspoortblzs filmen, rondje om hele paard, bit en sporen in de close-up, enz. Maar ben dus vergeten de datum te noemenHet was toch blijkbaar iets meer dan mijn geheugen aankon in 1 filmtake
PSvanLot schreef:Datum is voor mij, en veel anderen, geen probleem.
SweetVanille schreef:PSvanLot schreef:Datum is voor mij, en veel anderen, geen probleem.
Hoe kun je dan zien dat het filmpje niet ouder dan een week is?
en hoe checken jullie dat iemand dan niet 2x dezelfde proef instuurt?
(stel 2 verschillende jury's beoordelen dezelfde proef)
Ik zou het zelf niet eens durven om op die manier mijn proef te rijden/op te sturen, maar ben er wel benieuwd naar hoe het gecontroleerd wordt
SweetVanille schreef:PSvanLot schreef:Datum is voor mij, en veel anderen, geen probleem.
Hoe kun je dan zien dat het filmpje niet ouder dan een week is?
en hoe checken jullie dat iemand dan niet 2x dezelfde proef instuurt?
(stel 2 verschillende jury's beoordelen dezelfde proef)
Ik zou het zelf niet eens durven om op die manier mijn proef te rijden/op te sturen, maar ben er wel benieuwd naar hoe het gecontroleerd wordt
gett schreef:Mijn merrie is te slim, ze kent de proef en weet precies wat er komt. Zou wel fijn zijn, als we ook eens een andere proef mogen rijden
swatch schreef:Dat vind ik eigenlijk al een kwalijke zaak en meteen de zwakke plek in het systeem.
Er zijn een aantal regels opgesteld om de filmpjes te kunnen beoordelen. Een van die regels is de datum benoemen. Zo kun je ook zien en horen dat het filmpje in de juiste periode is opgenomen.
Juryleden moeten objectief oordelen en m.i. een aantal zaken afvinken. Voldoet het niet, dan kan het niet beoordeeld worden.
Dat is zeker jammer, ook een leermoment en volgende keer beter.
Maar kunnen ze niet naar de details van opname van het filmpje kijken? Dan kun je toch zien op welke datum het gefilmd is.
Het zou jammer zijn als er misbruik van gemaakt zou worden en de pilot geen vervolg zou krijgen.
oji schreef:Maar het gaat me om de opmerking, "als ik een 10 geeft valt er niets meer te verbeteren of te leren" Oftewel, dan zou het perfect in zijn totaliteit moeten zijn. Als iets perfect is voor die klasse, is er toch nog steeds genoeg te verbeteren en te leren om in volgende klasses ook voor die oefening een 10 te kunnen krijgen.
Neem iemand rijdt in de B een supermooie overgang naar het halthouden, paard staat vierkant (wat niet eens nodig is in de B), in balans, blijft in een fijne aanleuning, actief en de ruiter blijft er mooi en netjes achter zitten. Dan is dat halthouden toch perfect voor de B en gewoon een 10 waard. Dat je in de M verwacht dat de achterbenen verder onder de massa staan en het paard in meer oprichting staat, dat is dan nog te leren en te verbeteren naar de andere klassen toe, maar voor die klasse was die oefening dan toch perfect. Wat zou iemand dan nog meer moeten/kunnen doen in de B/L voor die oefening? Er zit toch niet voor niets van 0 t/m 10 in elke klasse.
Maar kan me best voorstellen dat je dat weinig tot nooit tegenkomt, maar het zou geen uitgangspunt moeten zijn in mijn ogen.
Jackyy schreef:gett schreef:Mijn merrie is te slim, ze kent de proef en weet precies wat er komt. Zou wel fijn zijn, als we ook eens een andere proef mogen rijden
Heb ik ook last van. Op de volte denkt ie jaaa galoppppp hahaha. achja zo leet je ook weer dat je controle toch niet helemaal.juist is. Ik rij een B proef
Anoeska27 schreef:swatch schreef:Dat vind ik eigenlijk al een kwalijke zaak en meteen de zwakke plek in het systeem.
Er zijn een aantal regels opgesteld om de filmpjes te kunnen beoordelen. Een van die regels is de datum benoemen. Zo kun je ook zien en horen dat het filmpje in de juiste periode is opgenomen.
Juryleden moeten objectief oordelen en m.i. een aantal zaken afvinken. Voldoet het niet, dan kan het niet beoordeeld worden.
Dat is zeker jammer, ook een leermoment en volgende keer beter.
Maar kunnen ze niet naar de details van opname van het filmpje kijken? Dan kun je toch zien op welke datum het gefilmd is.
Het zou jammer zijn als er misbruik van gemaakt zou worden en de pilot geen vervolg zou krijgen.
Maar dat is niet aan de juryleden, dat is echt aan de KNHS. Ik weet alleen wanneer ik ze doorkrijg van de KNHS en dan kunnen ze best iets ouder dan een week zijn. Maar dat wil niet zeggen dat ze niet op tijd ingestuurd zijn.
Jackyy schreef:gett schreef:Mijn merrie is te slim, ze kent de proef en weet precies wat er komt. Zou wel fijn zijn, als we ook eens een andere proef mogen rijden
Heb ik ook last van. Op de volte denkt ie jaaa galoppppp hahaha. achja zo leet je ook weer dat je controle toch niet helemaal.juist is. Ik rij een B proef
Anoeska27 schreef:Dat is niet door de juryleden te controleren. Er zijn ruim 800 juryleden die hieraan meewerken en we weten niet wat de anderen te zien en te beoordelen krijgen. En ook niet wanneer het opgestuurd is. Ik beoordeel vandaag bijvoorbeeld ook filmpjes die op 1 mei opgenomen zijn. Het kan prima zijn dat ze netjes op tijd zijn ingestuurd, maar dat ik ze gewoon laat binnen krijg. Die controle ligt dus echt bij de KNHS en niet bij ons juryleden.