Net de eigenaar gesproken. Hij belde toen ik aan het werk was, dus kon niet opnemen. Op de terugweg meteen even langs gegaan. (had m'n hart natuurlijk alweer in mijn keel zitten ) Stalgenoot had het ook met hem besproken. Hij wist gelukkig precies wat mijn doel was en kon haar dat uitleggen en gaf aan dat hij achter mij stond. Hij stelde me gerust en zei dat ik me absoluut geen zorgen moest maken over mijn rijden, dat hij me volledig vertrouwt. Dat hij weet dat mijn paard (iets traag en introvert) een andere aanpak vergt dan die van haar (extrovert en vooral extreem voorwaarts). Dat hij er ook geen probleem van maakt als zij hem niet kan houden op evenement en daarbij het plaatje wat minder prettig oogt.
Dus in die zin een opluchting. Heb ook gevraagd of hij mee wil kijken af en toe in mijn training en hem op het hart gedrukt dat hij het moet zeggen als hij iets niet prettig vindt. Zodat ik het met instructrice kan aanpakken en een andere oplossing kan gaan zoeken. En dat gaat hij doen
Vanavond les. Eigenaar gaf aan dat ik het ook even met mijn instructrice moet bespreken. Omdat dit toch wel een behoorlijke aanslag op mijn zelfvertrouwen weer is. Dus ben benieuwd wat zij zegt.
Vanavond met les ook even goed over gehad. Moest me niet gek laten maken. En in de les bleek dat mijn aanpak van donderdag (wat ik zaterdag ook al had gemerkt) wel z'n vruchten heeft afgeworpen. Pas aan het eind van de les, toen hij echt moe werd werd het even moeilijk. Juf zei dat ik hem vooral niet die vinger moest geven. Dus even streng doorgepakt (zoals donderdag) en toen had ik 'm weer bij me. En daarna ook lekker uitgewerkt. Stiekem verwacht ik nog een filmpje...
Ja, helaas de wedstrijd afgelast.. Ik kon toch niet heen want mijn paardenvriendje zit in de lappenmand. Zondagmorgen uit stal gehaald, hij kon en wilde niet lopen, ik dacht spierbevangenheid. Later kwamen we er achter dat het zn achterbeen was, bang dat zn knie stuk was want hij liep op 3 benen. Eerst maar gekoeld, ingesmeerd met compagel en op de metacam. Tot ik smiddags weer kwam en een enorme zwelling zag aan de binnenkant van het achterbeen naast zn koker. Waarschijnlijk op stal uitgegleden met opstaan. Ik was bang voor spierscheuring. Vanmiddag toch maar da erbij, hij had koorts, dus ab, spuit tegen zwelling en metacam, stalrust, paar keer per dag afspoelen. Zn been is nu heel erg dik. Na 3 dagen moet het ergste voorbij zijn en mag ik stappen op het harde. Volgens de da komt het wel goed. Mijn stoere vent staat er zo zielig bij
Inmiddels gaat het wat beter, krijgt nog ab en metacam, been is iets minder gezwollen maar nog erg dik, hij loopt wat beter. Spoel nog een paar x per dag af. Hij staat nog op stal maar schopt nu tegen de deur omdat hij eruit wil, zo ken ik hem weer Morgen maar op het harde heen en weer lopen om de zwelling af te laten zakken en zn geest wat levendig te houden. Misschien vrijdag een stukje wei afzetten, krijgt hij toch iets meer beweging, gelukkig is het geen renner. Daarna even da bellen wat de volgende stap moet zijn qua trainingsopbouw, als zn been weer helemaal dun is want dat weet ik niet goed.
Wegens een blessure heb ik er 10 maand uit gelegen met mijn grote vriend
Maar al Die tijd wel onder een steen vandaan meegelezen en al jullie mooie resultaten gevolgd!
Gisteren mochten wij voor het eerst weer starten en het was extreem heftig weer! Ik zat er om kwart over 7 op, moest om kwart voor 8 en 8 uur rijden maar vanwege extreme onweer en regen was de wedstrijd stil gelegd en mocht ik om kwart voor 9 en 9 uur starten,
Had er totaal niks van verwacht en tot mochten we naar huis met 211,5 punt en 230,5 en een eerste prijs
Vanaf nu af aan hoop ik weer actief mee te kletsen in dit topic
Noukie
Geplaatst: 30-05-18 19:00
Wat een mega score! Gefeliciteerd! En fijn dat ie weer goed is, welkom terug !
Liss voorzichtig toch een beetje positief. Ik duim voor je dat het niet heel lang gaat duren om weer te herstellen.
Gefeliciteerd gossa4ever wat een super punten!
Wat een plakweer is het zeg, pffff. Vandaag gereden maar echt alleen maar wat basiswerk en vooral een fijn gevoel opzoeken. Voor andere dingen was het gewoon te warm. De temperatuur is prima maar die benauwdheid ben ik wel klaar mee.
@noukie, dankjewel ben ook zo blij dat die weer beter is
@mahitri, dankjewel pfff ja het weer is echt vreselijk hè!! Ik train nu ook niet echt intensief met deze luchtdruk en hitte, alleen veel stap werk en licht draven precies zoals jij het omschrijft
Gossa heeft nu een paar daagjes vrij en dan mag die zaterdag weer mee
Sterkte Liss... Wat een vervelende situatie Janine... had je niet al eerder zoiets gehad...? Welkom terug Gossa Wat een fijne punten zeg, is vast goed voor je vertrouwen zoiets.
Wij zijn net terug van een paar dagen Texel, ik had mn ruin mee genomen was echt heerlijk. Gister de merrie weer gereden, maar pff wat is het benauwd zeg. Ben blij als het van het weekend wat cooler is.
Uhh ik weet niet waar je op doelt droversrun? PB? Enige wat ik me kan bedenken is al 6 jaar geleden en niet echt te vergelijken.
Het weer is echt bijzonder inderdaad! Om te smoren! Gisteravond gereden, in de bak. Maar was behoorlijk warm. Hij liep wel oké, maar kon beter. Hier ook nog een drachtige merrie die flink staat te puffen. Wordt elke middag afgespoeld als ze weer op stal gaat. Nog een weekje tot de datum!
Pffff. We liggen ook in de lappenmand. Hij was eergisteren maar zo-zo en gisteren duidelijk onregelmatig linksvoor. Dus maar afmelden voor zondag en hopen dat we spoedig bij de DA terecht kunnen.
Droversrun, bedankt! Ja afgelopen week was het weer zo raar en zwaar!!
Janine, Ah wat zonde voor je merrie!! Wel spannend zeg! Nog maar heel even wachten!
Optiwolk, Ah nee! oliebol man! Weet je inmiddels al iets meer? Ik hoop voor je dat het meevalt!
Wij hebben gisteren weer een wedstrijdje gereden,
Alhoewel de locatie en het weer perfect waren hebben we echt heel erg slecht gereden!
Meneer had 3 dagen rust gehad waarvan 1 dag alleen wat stapwerk onder het zadel om hem soepel te maken, en ik dacht nu zal die wel op scherp staan maar nee hoor, hij kapte er gewoon mee in de ring...
Ik denk dat het ook Mn eigen schuld was, ik heb een nieuw zadel en die zit echt niet lekker, ik kan gossa totaal niet uitzitten en soms heb ik een dag dat het redelijk gaat tot op zekere hoogte maar gister was prut! Dus ik zat gossa ook erg in de weg,
2 maal geen winst, best een domper na afgelopen dinsdag maar ach wel een mooie foto eraan over gehouden