[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:10

ynskek schreef:
Hahaha Josien... nee geen kruidenkaas gewonnen.

Ik wil alleen niet dat de naam en handtekening van de jury herkenbaar op een protocol staat als ik t op Facebook plaats...

Is niet relevant.

Haha snap ik hoor, maar het potje stond er zo leuk bij :D .

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:52

ik ga hopelijk binnenkort weer starten dan ben ik 7 maanden niet op wedstrijden geweest. Heb pas 3 dressuur wedstrijden gereden mijn paard heeft kwa dressuur geen enkelen evaring. ze kon ook totaal geen b proef lopen toen ik der kreeg. Maar als ik dan kan starten heeft ze ruim 5 bijna 6 maanden lang een blessuren gehad. En daar voor konden we niet weg van wegen dat we het erf niet af kwamen door die stommen sneeuw en gladheid. Dus vind dan wel weer spannend om tegaan want ze is op zich heel rustig . Alleen niet zo draai ze de trailer af komt en we moeten zadel dan word best wel erg druk. Tot dat ik der helenmaal op zit dan is het weer goed. En der laast wedstrijd hadden we winst en 2e plaats dus zit echt voor uitgang in. Maar die zit der nu ook in ook kwa lopen onder het zadel dus benieuwt hoe het dan gaat. Maar ze gaat alleen mee als ik echt zeker weet dat ze weer 100% is. En ik doe ook springen met der en ik hoop in eind aug of sep weer op spring wedstrijd tegaan. Daar hebben we nog maar 2 van gereden en daar hoop ik dit jaar nog B springen mee tegaan rijden. Maar we bouwen rustig op kwa springen omdat zei mega heet word en het goed moet aan kunnen om weer veilig tekunnen springen enzo.

roosjenat

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 16:18

Xxpaardje : wat goed dat jullie al zo ver zijn gekomen! Is al netjes toch dat je al 1 winst hebt!

Vandaag hebben ze hier weer vrij, ze kunnen erg slecht tegen de warmte helaas maar ze zijn ook weer zo dom om niet in de schaduw te gaan staan.

Zelf vandaag naar divoza geweest, daar heb ik een charles owen cap , la Valencio deken , beenbeschermers en een halster gekocht. Dus ik kan weer vooruit.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 16:42

Ghostattack schreef:
Mooie punten weer hierboven!

Wij hebben even een korte wedstrijd stop gehad vanwege extreem staken onder het zadel. Pony is daarna op de kliniek helemaal doorgelicht en niks aan de hand, enkel nog wat maagzweer plekjes en die zijn nu behandeld. Afgelopen week hebben we weer heerlijk gereden en zaterdag waren wij deelnemer aan de Paard&Leven dag! Nou als ze voortaan op wedstrijd loopt zoals op die dag, dan gaan we maar weer beginnen met starten :')

[RIJ-ITP] Ons avontuur op de Paard&Leven dag 2017

Wat super fijn dat het je weer zo voor de wind gaat Ghostattack.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:35

Mijn officiele debuut staat ook gepland! Afgelopen zaterdag op de paard en leven dag een oefendressuur gereden waar ik redelijk tevreden over was! Hij was wat moe maarja die ochtend een hele zware dressuurles gehad dus hij was wat moe maar verder was hij best wel fijn en zaten er leuke stukken tussen!

2 juli gaat mijn debuut in de L1 tussen de paarden in! Na zo'n 10 maanden niet te hebben gestart

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 23:01

Super leuk FleurSandro!

Ik ben de komende 4 dagen niet op stal, ik ben vrijwilliger op het CHIO Rotterdam, echt enorm veel zin in. Waarschijnlijk alleen om even hoi en doei te zeggen en een aai over haar bol. Gelukkig is ze in goede handen, m'n instructrice doet haar het hele weekend. :D

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 08:59

Vanavond wedstrijd, weer zenuwen.. haha. Hopen op een winstpunt.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 09:03

Leuk Mcjv!!

Veel succes Harvey!!

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 11:33

Harvey1 schreef:
Vanavond wedstrijd, weer zenuwen.. haha. Hopen op een winstpunt.

Nergens voor nodig die zenuwen! Gewoon lekker rijden. :)

mcjv schreef:
Super leuk FleurSandro!

Ik ben de komende 4 dagen niet op stal, ik ben vrijwilliger op het CHIO Rotterdam, echt enorm veel zin in. Waarschijnlijk alleen om even hoi en doei te zeggen en een aai over haar bol. Gelukkig is ze in goede handen, m'n instructrice doet haar het hele weekend. :D

Leuk zeg! Wat voor taken heb je?

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:17

mcjv schreef:
Super leuk FleurSandro!

super leuk, post je af en toe een foto hahahah

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:55

Hoi meiden,

In oktober 2016 heb ik dit topic opgezet. Met doel; mijn weg naar het B-debuut te delen met jullie.
Ik had nooit verwacht dat dit topic zo snel zou aanslaan en nu zitten we alweer op pagina 114 en zie ik dat er nog een hoop dezelfde bokkers in zitten.

Zoals velen weten is mijn B-debuut er nooit gekomen met mijn droom Donna... ik mis haar nog elke dag, er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan haar denk. Maar de gedachten dat ze nu pijnvrij is geeft mij dan weer rust.

Wat ikzelf nooit verwacht had was dat ik vrij snel weer een nieuw maatje had gevonden. Sinds 1 mei rij ik namelijk een gave ruin genaamd Enjoy van Welt Hit II. Ik ben op dit moment lekker aan het rijden met hem en hebben 1 groepslesje gedaan. Hierbij kwamen al wat dingen naar voren van mijn houding waar ik last van heb tijdens het rijden. Binnenkort wil ik gaan starten met privelessen met hem. Zijn eigenaresse is een super lieve vrouw waar ik goed mee kan communiceren.
Enjoy is geen makkelijk paard (oepsie... weer eentje haha). Hij kan erg sensibel zijn en heeft mij na 2 weken even uitgeprobeerd om voor iets heel kleins ineens opzij te springen. Hij is nooit gemeen en zal ook niet gaan rennen of bokken. Het gaat de laatste weken erg fijn en hopelijk kan ik mijn droom met deze grote vriend wel waar maken :)

Ik wil langzaam weer een beetje mee gaan lezen en als ik tijd heb het topic een beetje teruglezen.
Over wedstrijden rijden denk ik nog niet echt na, ik wil dat Enjoy en ik elkaar eerst goed kennen en als het zover is dit ook in goed overleg met zijn eigenaresse doen. Zij rijdt op M niv met hem en hij is ook niet de makkelijkste met wedstrijden, daar komt dat sensibele dan weer terug. In mijn profiel staat een foto van hem voor de nieuwsgierige ;) :)

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:11

roosjenat schreef:
Xxpaardje : wat goed dat jullie al zo ver zijn gekomen! Is al netjes toch dat je al 1 winst hebt!

Vandaag hebben ze hier weer vrij, ze kunnen erg slecht tegen de warmte helaas maar ze zijn ook weer zo dom om niet in de schaduw te gaan staan.

Zelf vandaag naar divoza geweest, daar heb ik een charles owen cap , la Valencio deken , beenbeschermers en een halster gekocht. Dus ik kan weer vooruit.

dankje ze had kwa dressuur totaal geen evaring een b proef kon ze amper tot niet zeg maar. En springen hebben we ongeluk gehad over de kop gegaan maar ze vind het totaal niet eng om weer te springen.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:54

Lieve primadonna, heel verdrietig dat jou dit met donna moest overkomen. Wat onwijs gaaf dat je weer een leuk paard onder je komt hebt. Snap dat je nog niet meteen aan starten denkt, maar hun het je als jullie er aan toe zijn erg.

Benieuwd wat de toekomst jullie gaat brengen :j

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:02

Tymone schreef:
Lieve primadonna, heel verdrietig dat jou dit met donna moest overkomen. Wat onwijs gaaf dat je weer een leuk paard onder je komt hebt. Snap dat je nog niet meteen aan starten denkt, maar hun het je als jullie er aan toe zijn erg.

Benieuwd wat de toekomst jullie gaat brengen :j

Dankjewel voor dit lieve berichtje! :)

Ik dacht laat weer even iets van mij horen, ben veel minder actief op bokt geworden sinds het overlijden van Don..

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 23:22

Hey primadonna
Goed je hier weer te zien.Wat een verlies van Donna. Ik snap dat je hier tijd voor nodig hebt, logisch. Prachtig dat er wel iets nieuws op je pad gekomen is.
Geniet van het rijden en elkaar :-)

Komend weekend heb ik me ingeschreven voor een koudbloed rubriek. Blijkt iets groter concours te zijn dan ik dacht, beetje spannend dus wel! We zullen zien.
Hoe heb je gereden Harvey?

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 09:02

Het ging prut, ten eerste sloot ik mij bij het inrijden al volledig af van de wereld. Ten tweede waaide en onweerde het een beetje, mijn paard vond de bakletters eng met inrijden dus was enkel een kwartier al daar aan kwijt. En bij het losrijden kreeg ik te horen dat ik twee andere proeven moest rijden.

Ik was moe, har koppijn en was er gewoon niet bij. Ik kreeg naderhand te horen dat ie aansprong in galop bij het wijken. Ehhh oke.. dat was ik alweer vergeten? Waarom doe ik dat. Kreeg nog op mn kop van mn ibstructrice die erbij was omdat ik veel beter kan dan ik gister liet zien. Reed ook totaal niet op de letter. Haha.

170 en 171 helaas. Maar wel verdient.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 12:53

Kan niet altijd goed gaan Harvey, volgende keer beter

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 13:21

Nog voor de gene die het willen zien. De proef gefilmd met het commentaar van de jury eronder

Het filmpje van afgelopen zaterdag op de paard en leven dag waar ik na 10 maanden weer een L1 proefje reed met 180,5 punten (niet officieel) jury vond ik heel lief gejureerd, ik ben strengere jury's gewend.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 16:22

Het is hier wat stiller doordat pony en ik op vakantie zijn op de veluwe!
Gisteren en vandaag buitenrit ,morgen naar het crossterrein en maandag nog een buitenritje

Afbeelding

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 17:06

Leuke foto! En leuke punten komen er weer voorbij. Morgen ben ik weer aan de beurt, voorbereiding is alleen beetje matig geweest. Met het extreem warme weer niet echt hard kunnen trainen helaas. Pluspunt: mogen morgen baan verkennen en kan dus even goed een paar keer langs het juryhok.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:51

Ik heb het enorm naar me zin gehad op het chio! Mijn taken waren veelal kaarten scannen en zorgen dat alleen de mensen met bepaalde accreditatie passen konden komen waar ze mochten komen. En boven alles: elke dag paardjes kijken. :D Als we op de tribunes stonden konden we eigenlijk alles zien. Toen ik bij de inspringpiste stond nog heel veel mooie paarden gespot en mogen aaien. Met heel veel ruiters kunnen kletsen omdat ik op de ridertribune mocht zitten, en nog veel meer dingen backstage gespot. :D

@primadonna: wat leuk! Gefeliciteerd met je nieuwe vriendje. Ik hoop dat je nog veel plezier met hem kan gaan beleven, en wat een leuke kans! :)

@harvey: jammer zeg :( , volgende keer beter.

@miss_liszje: hoe is het gegaan vandaag? :)

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:00

Ik heb vandaag de magische grens overschreden :D.

191 punten in de eerste proef, 183 in de tweede. Zo trots :)

Afbeelding

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:39

JoycexEnya schreef:
Ik kom mij alvast melden
Vandaag les gehad, kreeg de vraag wanneer ik ga starten.
Dus even kijken hoe we het doen bij een bb proef en dan eventueel officieel starten

Dit was in aug en bitloos, start gewoon met bit.

[ [url=m/98mpLW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoi allemaal
Dit gequote bericht is van 03-12-2016

Ik ben zo aan het twijfelen wat ik wil.
Ik wil weer een BB proefje rijden. Ik ben lid van de enduranceverening, maar wil eigenlijk niet hoger dan klasse 1 en nu tot sept geen wedstrijden die ik kan rijden. Nu was er in de fjordengroep op facebook een discussie over fjordsport (speciale fjorden wedstrijden van het stamboek) Helaas worden die ook zeer weinig georganiseerd en ver weg zijn net als endurance.

Nu neig ik naar knhs wedstrijden te starten, dus ik kom mij hier weer een soort van melden. Ik wil 8 juli een bb proefje gaan doen. Alleen vind ik het zo raar om mij meteen weer af te melden na een jaar zeg maar. Maar je kan met een reguliere startpas klasse 1 rijden en aangezien ik toch niet hoger wil. En met dressuur evt wel. Ben ook stiekem benieuwd hoe we worden beoordeeld

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 23:21

Pien1989 schreef:
Hey primadonna
Goed je hier weer te zien.Wat een verlies van Donna. Ik snap dat je hier tijd voor nodig hebt, logisch. Prachtig dat er wel iets nieuws op je pad gekomen is.
Geniet van het rijden en elkaar :-)

Dankje voor je berichtje :)
Op dit moment geniet ik volop al mis ik Donna echt nog elke dag.
Is toch een bepaalde leegte weer.. ondanks dat ik nu een ander leuk paardje rij.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 23:23

mcjv schreef:
@primadonna: wat leuk! Gefeliciteerd met je nieuwe vriendje. Ik hoop dat je nog veel plezier met hem kan gaan beleven, en wat een leuke kans! :)

Jij ook bedankt! :)
Zal langzaam weer mee gaan lezen en soms wat plaatsen.
Vrijdag heeft zijn eigenaresse een clinic met hem. Ben erg benieuwd.
Morgen hoop ik de staleigenaresse te zien om een les af te spreken.