[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 08:33

Fijn dat de clinic zo geslaagd is :D Kun je weer lekker mee verder trainen :)

@Kaitlyn wat een narigheid allemaal... Maar na een periode pech komt nu voor jullie hopelijk veel goeds :)
Fijn dat de BB rondjes echt goed gingen.

Ik ben helemaal blij, de dressuur was echt niet perfect maar heb toch 2 winspuntjes weten te pakken: 181 en 187. Vind de dressuur echt belangrjik maar springen gaat ons nu elke keer een stuk beter af :')

Ik heb trouwens een vraagje.. Misschien dat iemand me kan helpen of dat iemand dit ook heeft gehad. Ik heb nu elke keer in de B dat het echt super relaxt gaat (Hier moet ik al super blij mee zijn :') ), maar elke keer gooit ze er in het begin een balkje af (vaak bij hindernis 1,2 of 3) -O- Met inspringen, spring ik vaak net wat hoger dan de hoogte van het parcours.

Capriootje

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 11:07

Leuk meiden!

Ja ging lekker Laura! Je start straks ook toch? :D

Heb je voldoende ritme in het begin van je parcours? Soms zie je dat paarden pas na een paar hindernissen in een fijn ritme komen om met voldoende afdruk te springen. Gooi maar wat in de groep :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 11:58

Wij eind van de middag onderlinge, ben benieuwd hoe het gaat, bak is niet zo heel groot en dan heeft Cascade wat meer moeite met tempo hoeden en doorspringen.

Op wedstrijd moeten we echt nog gas geven omdat ze anders te dicht onder de hindernis komt en ook teveel naar de hindernis kijkt.

Zondag ook weer wedstrijd.

Laura leuke foto's, ziet er fijn uit!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:34

Ik heb zo fijn gesprongen <3 dat zeg ik de hele dag geloof ik nu al tegen iedereen :D

Eerste rondje 2 balken, 2e rondje 1 balk op de laatste en een stop op 7a. Dubbelsprong uit de hoek zonder ritme en geef afstand. Kon paard vrij weinig aan doen. Ja mij redden maar dat doet ie niet :')

Zal proberen filmpje te uploaden en te plaatsen (later). Morgen mogen we weer :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 23:28

Hier tweede plaats op de onderlinge, ML derde.
Wat ging ze hard :wow: heb d'r alleen maar tegengehouden.
Door de snelheid kwamen we niet mooi uit in de dubbel en dus een balkje, ML had moeite met langs het jury hok komen waardoor hij niet mooi bij hindernis 7 kon komen en een volte moest rijden.

Maar goede hoop voor zondag hier :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:44

Wel nette resultaten dus Jes! Gefeliciteerd :)
Fijn vibabu!

Wedstrijd ging bijzonder :') Eerste rondje 22 strafpunten. 4 balken en moest een volte draaien. Kwam nogal hard een lijntje uit en moest dan door draaien naar een diagonaal met de dubbel. Dat wilde niet meer dus maar op de volte en weer afremmen.
Tweede rondje ging fijner. Daar even paar keer wat strenger terug gezet en dus ook maar 2 balkjes. Goede oefening voor Gismo weer dus (en voor mij haha)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:48

Toch wat geleerd Laura! Die van mij was ook bijzonder heet, zoals ik hem niet ken :=

Ging goed qua resultaten maar heb niet zo fijn gereden. Hij was érg heet en rennerig in het parcours. Was een beetje passagier >;) Eerste rondje wel foutloos en de barrage ook, daarin liep hij wel erg fijn. Goed genoeg voor een 2e plaats. 2e rondje een balk op 2, geheel terecht. Slechte afstand dus een noodsprong. We hebben betere rondjes gereden haha, maar de teller alweer op L + 6 *\o/*

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:14

Jullie zijn goed bezig Kay!

@Laura: fijn dat je er in het tweede rondje beter aan kon rijden. Leuk om Gismo een keer live te zien :)

Wij gingen niet zo lekker. Paard was erg rennerig en sterk (thuis en op vertrouwde leslocaties veel minder last van), wat resulteerde in 2 balken in het eerste en 4 balken in het tweede parcours. Ik wil eigenlijk graag eerst een aantal keer lessen op wedstrijdterrein (of in ieder geval grotere bak met volledig parcours) voordat ik weer ga starten in het L. Weet een van jullie of dat kan in bv. Aerdenhout, Ouderkerk o.i.d.?
Laatst bijgewerkt door FCSA op 26-05-17 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:15

Toch nog nette resultaten dan!
Dat kan wel in Bunschoten sowieso weet ik FSCA!

Mijn rondjes zien er op de film nog niet eens zo slecht uit. Balkjes in de tweede ronde zijn vooral kwestie van voorpoten optillen :') Is ie net nog niet snel/handig/sterk genoeg.

Hij laat ze hier ook zo mooi hangen, mafkees
Afbeelding

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:22

paljaslaura schreef:
Toch nog nette resultaten dan!
Dat kan wel in Bunschoten sowieso weet ik FSCA!

Ah nice! Heb je contactgegevens? Les je dan met een instructeur van daar of kun je zelf iemand meenemen?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:28

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:29

Ik weet wel Prinsenburg in Hilversum (Hollandse Rading) maar is geen wedstrijd locatie. Staat wel altijd leuk parcours, ik train daar met Marieke. Bunschoten is een goede Laura! Daar kan je ook gewoon zelf terecht om te oefenen :j

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:47

Waarom zo heet als t zo warm weer is? Snap paarden soms niet _O-
Jammer jongens!

Hier geen concour. Ouders zijn weekend weg. Paarden hebben dus weekend rust gehad en hoeven nu alleen maar te trainen.
Zondag de 5 jarige cross training begin vd avond. Vos heeft woensdag avond cross training.
En heb stiekem, heel onverantwoord vamdaag de 4 jarige in mn eentje gedaan :oo
Ze was onwijs braaf! :j

Dinsdag avond gaan we naar de hengstenhouderij om haar eens te laten voelen. En vanuit daar verder kijken :))

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:49

Leuk cross trainingen! Haha, gelukkig was de 4 jarige braaf dan.

Ja ik snap het ook niet waarom die beesten zo heet zijn met warm weer. Zondag wordt het helemaal warm en heb wel concours staan.. Twijfel nu eigenlijk wel een beetje of dat niet te gek is..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 12:16

Volgens mij wordt het zondag alweer iets minder dan morgen.
Dus dat scheelt *D

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:01

Thanks allebei!
@Kayleigh: mag je in Hilversum ook met eigen instructeur komen?

@Carola: leuk zo'n jonkie!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 21:48

Vandaag veeeeeels te lang op paard gezeten. Organisatie kon me geen update geven van de startlijst wat ik al bijzonder vond.... ik stond op de startlijst als 7e. Ineens was de veranderd en was ik ineens als 12e en toen gingen mensen nog 2 rondjes achter elkaar. Heb er 1.5 uur op gezeten voordat ik aan de beurt was. Was flink geïrriteerder na 3x paard "aan" gezet te hebben was die spanning ook erg voelbaar bij hem.

Rondje 1 weer als een kip zonder kop en 1 weigering en een balk.
2e rondje duidelijk nagevraagd of er niks tussen kwam. Nee hoor!!! En weer allemaal mensen die 2 rondjes achter elkaar reden. Heel irritant! Maar goed, dat ging wel sneller.... 1 balkje op de grond. Verder heb ik echt met een lach rondgereden. Zo fijn!

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 18:50

In bunschoten geeft lammert ook door de week les.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 20:37

vibabu schreef:
Vandaag veeeeeels te lang op paard gezeten. Organisatie kon me geen update geven van de startlijst wat ik al bijzonder vond.... ik stond op de startlijst als 7e. Ineens was de veranderd en was ik ineens als 12e en toen gingen mensen nog 2 rondjes achter elkaar. Heb er 1.5 uur op gezeten voordat ik aan de beurt was. Was flink geïrriteerder na 3x paard "aan" gezet te hebben was die spanning ook erg voelbaar bij hem.

Rondje 1 weer als een kip zonder kop en 1 weigering en een balk.
2e rondje duidelijk nagevraagd of er niks tussen kwam. Nee hoor!!! En weer allemaal mensen die 2 rondjes achter elkaar reden. Heel irritant! Maar goed, dat ging wel sneller.... 1 balkje op de grond. Verder heb ik echt met een lach rondgereden. Zo fijn!

Zo! Dat lijkt me echt zwaar irritant! Die startlijst is er toch niet voor niets? Heb wel vaker gehoord dat daar niet aan gehouden wordt, dan kan je toch niet plannen?

Fijn dat je verder wel fijn gereden hebt!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 21:21

Snap je wel dat irritant is alleen sommige komen met vrachtwagen vol om te starten. Dan is het heel lastig om aan starterslijst te houden. Aangezien ze daar geen rekening mee houden en er dan gezadeld en gepoetst moet worden tussen door en dat soms niet mogelijk is ze dan achter elkaar springen zodat er meer ruimte is om volgende paar klaar te maken. Alleen is het dan wel netter om even te overleggen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 21:27

Maar daar kan een organisatie ook gewoon rekening mee houden bij het plannen, je weet prima van jouw regio welke ruiters er met een vrachtwagen vol komen en die zet je niet met 6 ertussen in een rubriek van 50. Het zijn vaak ook de mensen die nog een rondje HC willen rijden omdat eerste rondje niet lekker ging, ringmeester die tegen 30 man gezegd heeft: maak maar klaar en dan meld je je maar (en dan staan er daar 20 die tegelijk willen starten :+ ).

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 21:55

gomir schreef:
Maar daar kan een organisatie ook gewoon rekening mee houden bij het plannen, je weet prima van jouw regio welke ruiters er met een vrachtwagen vol komen en die zet je niet met 6 ertussen in een rubriek van 50. Het zijn vaak ook de mensen die nog een rondje HC willen rijden omdat eerste rondje niet lekker ging, ringmeester die tegen 30 man gezegd heeft: maak maar klaar en dan meld je je maar (en dan staan er daar 20 die tegelijk willen starten :+ ).

Bij ons werd er echt geen rekening mee gehouden er werd ook gestart onder eigen vereniging en onder handelstal maar vaak moesten we na andere meteen weer dus werd er helaas geen rekening mee gehouden :(

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 22:23

Maar ze kunnen het wel als ze enige aandacht aan de lijsten besteden :+ Zijn ook zat verenigingen die er wel netjes op letten!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 22:30

Nou sorry maar dat is ook niet mijn probleem, heb daar zo'n schurfthekel aan dat ze dan maar allemaal voor mogen. Ik weet dan toch ook niet meer plannen hoe en wat. Dan trek ik m'n scheur wel open :=
Ze komen hier zo vaak met paarden aan die niet eens op de startlijst stonden, nou dan passen ze zich ook maar een beetje aan...

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 23:00

In mijn ogen is het simpel: heb je meer paarden, dan zijn die al opgegeven. Daar hoort de organisatie dan rekening mee te houden. Een startlijst wordt niet voor niks gemaakt. Maar blijkbaar ben ik te afgestompt voor deze wereld, waar we allemaal regels en dingen maken, om ons vervolgens nergens helemaal aan te houden.