[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

welmoed__

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:32

Haha om welke gaat het Myrthe?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:35

Afbeelding
:D

In Taupe is 'ie eigenlijk mooier maar dat kleurt niet zo lekker bij m'n zadel
Afbeelding

Lamicell komt uit dezelfde fabriek als Scapa, zelfde pasvorm, maar iets leuker prijsje.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:36

Ik heb geen idee Misted :n
Ik heb de pony nu bijna 10 jaar, maar ik heb dit pas 1 keer eerder meegemaakt... Toen hij op meerdaags concours in eens weigerde te drinken. Zelfs thuis dronk hij toen niet meer en hij heeft 2 weken last gehad van het downe lome gedrag. Toen hebben we het opgelost met het bijvoeren van zeewier.
Maar nu krijgt hij al zeewier en hij dronk ook gewoon.

Het omslag van het weer heeft hij normaal geen last van, maar het zou natuurlijk kunnen hij wordt natuurlijk ook een dagje ouder (al gedraagt hij zich normaal als een jong veulen... :+ )

Maar hij is loom en traag, reageert slecht, laat zijn vriendje met rust (dat wil zeggen, hij speelt niet met hem maar slaat hem ook niet de wei door)
Hij hinnikt niet als je hem roept, maar ook niet als hij naar binnen wilt of als het voer tijd is... Hij slaat niet tegen de staldeur aan, sloopt zijn stal niet en zet zichzelf niet binnen als het hem allemaal te lang duurt...
Hij overheerst de stal niet zoals hij normaal wel doet (het is echt de keizer van stal, verwend dier is het en ik heb het niet gedaan...) het is net als of hij er niet is :(
Zo noemde de stalhouder het tenminste, dat het net was alsof ik weer met hem op stage was... :n
Zijn hele gedrag is in een dag gewoon radicaal veranderd...
En de pensionklanten zeggen dat hij volwassen wordt, maar dat is nonsens... een paard veranderd niet in een dag zo radicaal van gedrag.

temperatuur, turgor, hartslag, ademhaling en de klieren zijn gewoon normaal... Ik snap er echt niks van :n

Hij is gewoon nog nooit ziek geweest... En nu dit rare gebeuren...
Het kan toch niet dat een paard in een dag zo veranderd van uiterlijk en gedrag... Ik snap het niet...
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 16-10-14 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:38

Wow... super vet Misted!
Zeker in taupe inderdaad...
Lamicell, geweldig fijne dekjes :))

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:39

Heeft hij niet een wormeninfectie gekregen door het vieze hooi? Of misschien (weet niet waar de zolder van gemaakt is) houtworm binnengekregen? Ik roep ook maar wat, maar zo ineens in een dag is wel heel bijzonder...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:42

Dat zou nog kunnen inderdaad...
Dát is het enige wat hij heeft, hij is erg vatbaar voor wormen...

Houtworm... jeetje zou dat kunnen?
Hij heeft natuurlijk wel het houten plafond gesloopt natuurlijk...

Het is die dag waar ik vooral mee zit.
Dat het in 1 dag zo sterk veranderd is...

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 18:49

Daarom denk ik aan wormen. Dat kan ook zo van de 1 op de andere dag komen. Larven hebben ze vaak weinig last van, maar als de wormen uitkomen en beginnen te vreten en te doen slaat het in 1x om.
Ik heb geen idee hoe het met paarden en houtworm zit.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 18:55

Morgen maar even de dierenarts bellen om daar naar te informeren.
En om maar meteen voor de zekerheid een wormenkuur te halen...

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:24

Wat naar MDH!
En gaaf dekje zeg, en mooie neusriemen haha.
Ik heb gewoon engels gecombineerd en geen aansnoer. Meneer heeft al zo'n klein koppie dus beetje bescheiden neusriem erom anders verdwijnt z'n hoofd onder al dat leer :')

silvershardo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 22:39

Hoi hoi,
Wat leuk dat er idd een springtopic geopend word!
ik ben zelf van dressuur, springen en beginnende eventer.
rijd M2 dressuur en L springen met m'n 7 jarige c-pony new forest ruin (afstammeling van Orlando)
Neem de E-springpony van m'n zus over heb tot nu toe 1.10m gesprongen maar ben even uit de running geweest door operatie en ben nu sinds kort met een paard van iemand anders bezig met dressuur en ben m aan het leren springen.

Druk druk druk maar wel heeeel leuk!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 22:44

paljaslaura schreef:
Wat naar MDH!
En gaaf dekje zeg, en mooie neusriemen haha.
Ik heb gewoon engels gecombineerd en geen aansnoer. Meneer heeft al zo'n klein koppie dus beetje bescheiden neusriem erom anders verdwijnt z'n hoofd onder al dat leer :')

Vind ook dat je een neusriem neemt voor de functie en niet voor de schoonheid...
Soms denk ik echt... Ohohoh, waarom rij je daar mee? Heeft het beestje totaal niet nodig...
Maar goed, wie ben ik om te oordelen, het dier is niet van mij he :)

Welkom silvershardo

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 22:44

Mooie spulletjes komen er voorbij. Ik heb nog een leuke zoektocht voor jullie dan... ik zoek nieuwe peesbeschermers. Vereiste: goede pasvorm en geen lastige riempjes. Bvk donkerblauw in combinatie met bijpassend dekje en muts. Mag met zilver accenten. Graag iets wat niet bij EJ of Divoza te koop is en normaal geld. Want ik vind Animo best mooi maar ik heb het geld er niet voor over.

Ik heb me opgegeven voor L springen. Nu alweer spijt van. Bedacht me later dat paard nog maar 1x indoor gesprongen heeft. Naja. Eerst oefenrondje B.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 23:18

Gaan er nog mensen naar Staphorst te springen volgende week?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 23:28

Nee, ik heb dressuur opgegeven 25e. Dan 1/11 hopelijk crossen (sta 7e op de wachtlijst) en 7/11 springen in Raalte.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 23:33

Ik koop m'n dekjes altijd van RG, echt superfijn. :j Die van jou zien er ook mooi uit Mistid!

Welkom Silver.

MDH dat zou mij toch ook niet lekker zitten, zo ineens zou ik toch even de DA voor bellen!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 23:45

Was ik ook van plan, maar ik wilde eerst zeker hebben dat het niet het weer was, of dat oude hooi...

Zal niet de eerste keer zijn dat ik met hem in paniek naar de dierenarts toe rij en dat, als ik hem uitgeladen heb, er niks aan de hand blijkt te zijn :Y) (vaak gebeurt dat hij, voor mijn gevoel, niet zuiver en met warme benen de wei af kwam)
Mijn vader ziet mij aankomen :n
Zeker omdat de waardes gewoon goed zijn zoals ze altijd zijn...

Kan ook nog dat hij uit zijn doen is omdat hij nu weer in de wei aan de overkant staat, dan kan hij "zijn" merries niet zien (daar reageert hij dan wel vaak sterk op bedenk ik mij nu )

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 23:57

Jongens... niet allemaal van die mooie ( niet betaalbare) spulletjes laten zien.
Mijn bankrekening gaat dit niet leuk vinden.

Nou deze springmiep moet zondag een B dressuurproefje rijden. Dus hard aan het oefenen :o
Clubkampioenschappen it iss. Hopen dat ht ergens op gaat lijken.
En springen nog in her M. Heb mijn z debuut maar weer voorlopig uitgesteld.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 00:04

Anne_GTI schreef:
Mooie spulletjes komen er voorbij. Ik heb nog een leuke zoektocht voor jullie dan... ik zoek nieuwe peesbeschermers. Vereiste: goede pasvorm en geen lastige riempjes. Bvk donkerblauw in combinatie met bijpassend dekje en muts. Mag met zilver accenten. Graag iets wat niet bij EJ of Divoza te koop is en normaal geld. Want ik vind Animo best mooi maar ik heb het geld er niet voor over.

Ik heb me opgegeven voor L springen. Nu alweer spijt van. Bedacht me later dat paard nog maar 1x indoor gesprongen heeft. Naja. Eerst oefenrondje B.

Ik ga het onthouden. Heb het de komende dagen wel druk geloof ik dus ik ga maandag op zoek als ik het niet vergeet :')

Heb zondag een rondje 60 in de planning staan, alweer 3 weken niet gesprongen dus ben benieuwd. De laatste keer ging nou ook niet echt goed moet ik zeggen. Dressuurmatig gaat de galop al wel weer beter dus wie weet.. Wordt ook weer eens tijd voor een proefje dressuur maar de moed ontbreekt een beetje. Alles waar we een 7 of 8 op scoorde gaat gewoon echt nog niet goed, maar een paar maanden terug zijn we een keer gestart en hadden we wel winst en een redelijke plaatsing.. :') Stiekem heb ik ook gewoon zenuwen omdat ik er op de laatste indoor wedstrijd twee jaar terug gruwelijk hard vanaf gelazerd ben.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 01:00

Ik ga naar Staphorst! :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 06:57

Nies_ soms is het best weer even spannend, maar nadeel is dat niet starten je probleem niet kan wegnemen.

Leuk Carola!! Wat ga je daar starten?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:03

Ik wil nog zo'n neusriem als Lisa laat zien. Rij nu met een hoge en lage neusriem tegelijk (die niet met elkaar matchen :P )

Gisteravond voor de nachtdienst uit rondje met Eddie gereden in Tolbert.
BB superfijn en foutloos. Ook nog rondje B gereden (mocht van de ringmeester wel als eerste starten dus toen kon het net :=), foutje op 1 en 2 en de uitsprong dubbel. Sprong heel erg fijn, maar moest denk ik even aan de hoogte wennen. Was ook de eerste keer.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:28

Ik start twee keer B op donderdag! Volgende indoor word een rondje B en L. Ben benieuwd! :D

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:17

Nou helemaal top toch dan gomir? Die hoogte went vanzelf.

Ik heb gister al de selectie wedstrijden opgegeven. Meteen L .. Ook wel een dingetje.. maar ze gaat nu zo goed, ga van te voren paar keer naar oefenspringen.

Gaan jullie vaak of voor wedstrijd ergens oefen parcours rijden?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:06

Heb met mijn eerste paard en dit paard nooit een oefenparcours gereden. Als je genoeg flauwekul onder en naast de hindernis legt, zien ze al veel voor een concours. Tot nu toe heb ik het echt niet gemist. Andere paard twee keer mee gehad, maar dat was om even wat te proberen in een parcours.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:39

Ook niet voor ritme en snel hindernissen achter elkaar rijden?

Daarvoor doe ik het juist.. De overgang weer naar binnen vonden we vorig jaar lastig. Weer snel wenden korte lijnen enzo.. herkennen jullie dat?