[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Aukelizzy

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:35

Omdat ik vind dat hij nog niet goed genoeg voor elkaar is...

Gefeliciteerd Sharona! Zijn hele nette punten en kan alleen nog maar beter worden!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:54

Yvvv super dat je nieuwe zadel goed bevalt en het fijn gaat! Lekker trainen voor je debuut dus!

Myour dat is idd wel trieste deelname. Andere kring hier in de buurt mogen er ook iets van 5 door en starten er 4 :P Bij ons 3 van de 9. Vind dat soms maar een kromme regeling

Mooie punten sharona!

Auke als je er zelf niet het juiste gevoel bij hebt zou ik ook niet gaan!

Ik heb zaterdag kringkampioenschap gehad. 1e proef begon erg fijn helaas schrok ze een keer halverwege en bleven we spanning houden op dat punt. Daar 180 punten. 2e proef ging aardig fijn, daar 192 punten. We staat nu 2e reserve voor de kampioenschappen, ga er dus niet vanuit dat we nog plaatsen. Lekker trainen voor de Z1

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:02

Wel jammer, je eigen gevoel is wel erg belangrijk daarin.

Sharona wel jammer van dat ene puntje tekort maar super van je andere proef! Z starten dit jaar moet vast lukken.

Ik net les gehad, die friemel moet ik nu gewoon terugrijden omdat ie te voorwaarts aan het raken is :') weer eens wat anders haha maar wel blij mee! Denk dat ons grootste werkpunt nog de linker travers is, daarin wilt ie zich nog te recht houden en hij heeft nog 5 oplossingen om vooral niet netjes in die linker buiging te komen :') maar zitten wel al goede stukjes tussen dus kwestie van uitbouwen daarvan, we hebben iig niet veel te klagen :)

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:19

Gisteravond zo fijn getraind in de les!
We zijn voornamelijk bezig met lang en laag rijden en veel galopperen voor z'n achterhand en dit gaat onwijs goed. Het begon toch te kriebelen en het rijden ging fijn, dus achja dan kunnen we wel gerust een M2 proefje oefenen :D. Het proefje zelf ging heel fijn, alleen het achterwaarts trok hij scheef en bij m'n uitgestrekte galop blokkeerde hij iets op beide kanten, waardoor hij er niet volledig uitkwam.
Na m'n proef deze dingen nog even geoefend en ook in draf nog paar dingetjes, en wauw wat ging die pony lopen zeg! Dit gevoel had ik nog nooit gehad, hij zweefde gewoon onder me !!
Nu hopen dat we dit gevoel vast kunnen houden en zo kunnen doortrainen. Eerst de fysio nog volgende week en dan toch maar weer echt een wedstrijd gaan plannen ..

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:19

Dat klinkt alsof je super fijn gereden hebt! Gaaf gevoel is dat he!

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:40

Haha ja dat heb ik inderdaad, zo onwijs gaaf. Normaal moet ik hem onderhand vooruit 'schoppen' (bij wijze van spreken) en nu was die op het eind gewoon amper te houden en moest ik hem echt gaan tegen houden.
Nou weet ik wel dat het een behoorlijke diesel is en ik elke dag weer helemaal opnieuw moet beginnen, maar dit was wel heel erg gaaf hihi.

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:03

Dat is super nieuws YvvWedg. lekker genieten, dat is het belangrijkste

Jammer Auke dat je niet gaat starten, maar als je gevoel niet goed is.

Raar verdeeld he per kring, maar is het niet afhankelijk van het aantal startgerechtige per klasse per kring?

jammer Melissa, 2e reserve, maar wel hele nette punten.
Ach, dan van de zomer in het Z :D

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:10

Bij ons is het zelf zo dat bij de pony's bijvoorbeeld je nog geen eens mee hoefde te doen aan de kring, maar gelijk door naar de regio gaat..
Dus de overstap van de pony's naar de paarden is voor mij wel een groot verschil met betrekking tot de kampioenschappen haha.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 01:16

Wij hebben met onze 4e wedstrijd in het M2 genoeg punten binnen gehaald om Z startgerechtigd te zijn!!! Met 198 en 212 hebben we beide proeven dik gewonnen. :D

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 07:55

Goed bezig! Dat zijn nog eens punten! Gefeliciteerd.

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 09:51

Zooo, dat zijn lekkere punten! Gefeliciteerd op naar het Z!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:21

Yvv heerlijk als ze zo'n fijn gevoel geven! Lekker weer starten binnekort

Smurvaas ja volgens mij wel. Volgens mij kijken ze bij ons naar het aantal actieve startpassen per kring en bepalen ze aan de hand daarvan hoeveel er door mogen

Bij ons heeft de Z dressuur in het zomer altijd wel vrije inschrijving voor de regio. Verder zowel pony's als paarden gewoon selecteren.

Gefeliciteerd Absque! Nu op naar de Z?

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:15

Voor afgevaardigden naar de regio is bij ons vaak een vast aantal mensen die mogen rijden. Per kring worden die aantallen verdeeld over het aantal deelnemers die de kring daadwerkelijk hebben gereden. Voor nu bijvoorbeeld bij ons zijn er 15 plekken in het M2 te vergeven, terwijl de kringen tot nu 4-5-4-11 deelnemers hebben gehad. Denk dat er dus sowieso 2 of 3 door mogen in elke kring, en de ene die voller zat nog paar meer.

absque_dubio: gaaf! Gefeliciteerd, dat zijn mooie punten!
yvvv_wedg: altijd fijn als het rijden zo lekker gaat!

Startlijst staat er sinds vandaag op, heb echt een toptijd! Rond het middaguur :) nog steeds maar met z'n vieren, en sta alweeeeeer als eerste erop :')
Cadiz doet het enerzijds super, maar anderzijds moet ik er nog zo aan wennen dat ie nu gewoon vanzelf te voorwaarts loopt. Gisteren weer 2x tegen de bakrand moeten parkeren. Hij neemt dan het tempo dan langzaam van mij over en dan reageert ie even niet meer als ik terug wil. Máár, als die energie van mij is, dan wordt ie echt gaaf gewoon, dan komt ie zo van de grond <3 moet het nog altijd eens laten filmen maar denk er gewoon nooit aan :O ben heel benieuwd hoe ie t gaat doen op de kring. Jury's ken ik verder niet dus geen idee of ze streng zijn oid.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 18:08

Myour, wie heb je als jury? Baal wel dat ik niet mee rijd.

Afgelopen zondag met een ander mb Z1 debuut gemaakt. Door spanning heel aantal 3en te pakken dus was met 2x 196 niet ontevreden. Helemaal omdat ik 1,5 week geleden een ongelukje gehad heb met dat paard waarbij we in de sloot beland zijn en er door de brandweer uitgehaald moesten worden. Zelf een spierscheuring in m'n bovenbeen dus rijden is sowieso geen pretje...

Zo ziet m'n been eruit
Afbeelding

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 18:32

Heb mevrouw K/C Vos en mevrouw C vd Berg.

Mijn hemel wat een been! Zal idd wel lekker pijnlijk/stijf zijn. Knap dat je alsnog gereden hebt met Especial.
Had paar jaar terug ook zo'n been door trap van n paard, duurt ook wel ff vooral dat blauw weer weg is. Alles verder wel goed met jou en je paard?

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:10

Myour dat is wel een betere verdeling, dat ze gewoon kijken hoeveel er op de kring overal gestart zijn

Jeetje Auke, dat is niet niks zeg.. Hoe ben je zo in de sloot terecht gekomen?
Jammer van de spanning op je debuut, maar zeker geen slechte punten!

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:22

wow wat een plek auke! wat naar!!

@myour heel veel succes :)

ik heb morgen mn laatste ritje op Toy :( (al is dit nu de 3e keer dat het een ''laatste'' keer wordt maar goed :P)
heb de laatste tijd weinig kunnen rijden door tentamens maar het zit er nu eindelijk op! zondag vertrek ik definitief naar Dublin... gek hoor!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:36

Laura inderdaad een gek idee! Iig heel veel plezier en succes in Dublin!

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 09:06

Heel veel plezier in Dublin!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:49

Ik heb vandaag het Z1 debuut gahad, heel tevreden voor een 1e keer. 1e proef reed ik er zelf net wat te weinig aan en gingen de zijgangen op 1x appuyeren na niet goed genoeg. 2e proef vond ik zelf een stuk beter gaan. Punten zijn nog lang niet goed genoeg, 188 en 191 maar wel tevreden. Hadden 2e proef wel iets meer verschil verwacht met de 1e proef.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:52

Gaaf melissa, De kop is er iig af eb die punten komen vanzelf wel.
Hier vandaag ook weer een winstpuntje. Heb nu drie wedstrijden M2 erop zitten. Had t totaal niet gedacht maar al wel twee wp gereden in die tijd waar ik ontzettend trots en blij mee ben :)
Op naar de volgende.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:09

Gaaf Melissa! De kop is er teminste af, punten komen vanzelf wel. Wel fijne proeven he, zo na die M2 proeven. Veel meer tijd en rust. Ik mag volgende week voor de tweede x Z1 starten. Benieuwd of er dan een puntje inzit.

Gefeliciteerd Sharonaa!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:16

Ik hoop idd nog een paar keer Z te kunnen starten. Mijn vaste chauffeur met trailer en auto houdt ermee op dus ben aan het kijken of vriendinnetje mee kan, gelukkig al 1 wedstrijd kunnen opgeven dat ze meegaat!

Auke jeetje dat ziet er echt bizar uit.. Lijkt me heel pijnlijk?

Melissa mooie punten voor de eerste keer! Ik vind appuyeren in draf ook nog best lastig om genoeg te scharen en impuls te houden, tips?

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:44

Auke inderdaad, we gaan lekker km's maken. Over 3 weken starten we weer. Vind de proeven echt veel fijner rijden. Veel meer rust en tijd. En moet eerlijk zeggen dat de 60 meter strekken me niet eens zo tegenviel.
Idd hopen dat je volgende week een punt kunt meepakken! Ik heb zelf nog nooit Z gereden dus weet ook neit zo goed wat ze verwachten. Had nu ook zeker geen wp verwacht, al waren er de 2e proef ook maar 2 van de 15 combis met winst.

Absque hopen dat je idd een andere chaffeur kunt vinden! Je mag zelf niet met trailer rijden?

Wat ik de lessen vaak deed was een rechtsom of linksom keert rijden en dan vanuit de volte daarin appuyeren naar de hoefslag, op het moment dat het scharen of de impuls te weinig werd verder wijken naar de hoefslag en op die manier uitgebouwd.
Het appuyeren gaat ons wat makkelijker af dan de travers op de ac lijn.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:46

absque_dubio schreef:
Melissa mooie punten voor de eerste keer! Ik vind appuyeren in draf ook nog best lastig om genoeg te scharen en impuls te houden, tips?

Hoe was je travers in het M2? Appuyeren is gewoon travers over de diagonaal :)
Als de travers goed gaat heb je gewoon een 7 of 8 te pakken!

De voorbereiding en inzet is het belangrijkste.....
mijn tip: de buitenschouder goed naar buiten houden/plaatsen in de voorbereiding en in de inzet,
paard moet hol zijn aan de binnenkant, buigen om je binnenbeen.
Als dat goed voor elkaar is, dan gaat het appuyement vanzelf!
Oh ja, Impuls houden doe je met je binnenbeen.