Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 17:01

JoycexEnya wat leuk dat je je ook meldt *\o/* en wat fijn dat je je fjord weer kon starten na de blessure. Gefeliciteerd met je winstpunt met Betsy. Je rijdt nette punten hoor met beide! +:)+
Zo net onder de 180 is echt niet gek hoor, pfff ik heb wel slechtere punten gehad :evaw:

Dankjewel melis! Lekker dat jouw paard naar de fysio mag en wat goed dat de handstand al wat minder hoog wordt :D

Annieeeee het is over het algemeen ook heel onduidelijk. Tenminste dat vind ik dus zelf ook. Misschien toch even mailen of bellen zodat je zeker weet hoe het zit?

Wauw Getup! Van harte gefeliciteerd met je dochter en wat een gaaf prijzenpakket *\o/* *\o/*

Annieee23

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 19:07

Sorry voor mijn knorrige antwoord. Ondanks dat ik denk dat de smiley weinig uitmaakte en het op mij wel bot overkomt, had ik niet zo hoeven reageren :)*

Heb het ondertussen helder hoe het zit :D

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 19:34

Fijn dat je wissels al beter worden Melis! Hoe vond ze t bij de fysio?

Joyce gefeliciteerd met je punt!

Getup wat tof! Gefeliciteerd met je knappe kind! Wel lekker dagje dan zo bij elkaar :+ Maar gelukkig waren de prijzen het ook zeker wel waard :D

Annie, gelukkig is het nu helder. En idd, het is gewoon zo dat elke regio zo anders is qua selecties etc, dat je beter je informatie bij de bron kan halen, ipv dat wij je gaan adviseren vanuit hoe onze regio werkt. Bij de ene heb je kringselecties, bij de ander rijd je gewoon 2 maanden waar je wil en wordt op basis daarvan bepaald wie naar de regio mag en bij weer een ander rijd je op vrijdag twee proeven en mogen daarvan de beste zoveel door naar de regio op zaterdag. Vandaar de opmerking: check dit bij je regio of kring.
Laat je weten hoe de selecties gegaan zijn?

Ik ben vorige week een paar dagen weg geweest, paard dus aan de longe en paddock. Was wel even goed denk ik, want wat was ze goed gister, zulke mooie stukjes sluiten in draf, zo genieten <3 <3 Nu ik nog even leren normaal mn zijgangen te rijden, appuyementen gewoon netjes inzetten, lijnen strak, etc. En stomme is, lukt me met die ander prima, naast dat mn baas me daar vroeger echt wel op gedrild heeft, dus in theorie zou ik t moeten kunnen :')

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 20:29

Gelukkig , Annie ! Ga je dan selecties starten?
Ik reed vroeger in Utrecht. Inderdaad 1 dag kampioenschap rijden ( zonder selecties)en klaar. In oa Brabant en Limburg ben je daar maanden en tig selecties mee verder.

Noukie:je bent je er van bewust , dus dat is al heel wat :D

Ja ben toch wel blij dat we geen 190 km gereden zijn voor een zak paardensnoepjes :+ . En voor t eten ( bij de Mac :Y) )

jadeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 08:29

Hi iedereen !
Ik meld me even in dit topic met een vraag over wedstrijdlocaties.
Ik vind het altijd erg spannend om met mijn jonge paard naar een plek te gaan waar we nog nooit geweest zijn en probeer nu op bokt terug te vinden of mensen hun ervaringen delen over bepaalde locaties maar kan nu net niets vinden over de nieuwe plek waar ik heen wil gaan.

Het gaat in dit geval over Melman in de buurt van Broek en Waterland nabij Amsterdam. Ik zou bijvoorbeeld willen weten waar je kan losrijden, of bakverkennen toegestaan is in de pauzes, wat de sfeer is etc etc maar die informatie is vrijwel niet, danwel pas op de startlijst beschikbaar.

Heeft iemand algemene tips ? Of in het specifiek over deze wedstrijd locatie ?
Enorm bedankt !

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 08:39

jadeb schreef:
Hi iedereen !
Ik meld me even in dit topic met een vraag over wedstrijdlocaties.
Ik vind het altijd erg spannend om met mijn jonge paard naar een plek te gaan waar we nog nooit geweest zijn en probeer nu op bokt terug te vinden of mensen hun ervaringen delen over bepaalde locaties maar kan nu net niets vinden over de nieuwe plek waar ik heen wil gaan.

Het gaat in dit geval over Melman in de buurt van Broek en Waterland nabij Amsterdam. Ik zou bijvoorbeeld willen weten waar je kan losrijden, of bakverkennen toegestaan is in de pauzes, wat de sfeer is etc etc maar die informatie is vrijwel niet, danwel pas op de startlijst beschikbaar.

Enorm bedankt !

Misschien even bellen of mailen?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-24 10:10

jadeb schreef:
Ik zou bijvoorbeeld willen weten waar je kan losrijden, of bakverkennen toegestaan is in de pauzes, wat de sfeer is etc etc maar die informatie is vrijwel niet, danwel pas op de startlijst beschikbaar.

Enorm bedankt !

Zou het misschien een idee zijn om eerst langs te komen tijdens een wedstrijd?

Vragen over losrijden (binnen/buiten/welke afmetingen en bodem etc) en baanverkennen kun je het beste aan de organisatie stellen via mail of telefonisch, is heel normaal om het van tevoren te willen weten. Sfeer is weer iets persoonlijks dus je moet een gokje wagen ;)

Annieee23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 20:55

.
Laatst bijgewerkt door Annieee23 op 22-10-24 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Annieee23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 20:57

Yes! Keek alleen ff op de lijst wie er allemaal meedoen... Waarom ruiters die al LT etc hebben gereden in de L2 mogen starten..? Onbegonnen werk :wave: _O-

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 21:21

Wauw Getup wat een fantastisch resultaat van je dochter! Gefeliciteerd <3
Hele gave prijzen ook! Foto? :)

Noukie de fysio was tevreden over Ken. Wel wat kleine dingen, maar we kunnen er weer lekker tegenaan :) Ze zat wel wat vast achter het zadel, kan natuurlijk goed komen door haar handstand in de wissels, maar kan natuurlijk ook zo zijn dat ze handstand doet omdat het daar wat vast zat.
Nog geen wissel weer gedaan, dus ben benieuwd hoe ze daar nu op reageert.

Heerlijk een paar dagen weg Noukie, ach en voor de paarden soms ook wel goed idd even wat vrij. FIjn dat je weer lekker aan de slag kon daarna!

Anniee niet wat van aantrekken wat er nog meer mee doet, lekker voor jezelf rijden. En die lichte tour ruiters zullen jonge paarden bij zich hebben. Daarnaast mogen ze geloof ik ook geen regiokampioenschappen starten in de lagere klasses als ze in hetzelfde seizoen ook LT starten met een ander paard.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-24 22:19

Annieee23 schreef:
Yes! Keek alleen ff op de lijst wie er allemaal meedoen... Waarom ruiters die al LT etc hebben gereden in de L2 mogen starten..? Onbegonnen werk :wave: _O-

Haha eeuwige discussie dit :') is voor mij wel een reden om nooit aan kampioenschappen enz te beginnen.

In springen is het namelijk vaak net zo, nou wat knap dat een prof die normaalgesproken paar klassen hoger springt en er letterlijk voor betaald krijgt echt wel een jong paard weet uit te brengen in 1.10 :=

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 22:47

Ik sta elke keer weer verbaasd als ik de uitslagen van de NK zie... inmiddels is t vanaf t L2 bijna onmogelijk om leuk mee te doen als ik die namen zie.

Maar goed , dat is nu eenmaal zo. Ik rijd voor mezelf en niet voor een ander. Dus doe ik mijn ding en hoop tevreden uit de proef te komen. Met bijbehorende punten als het even kan.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 22:51

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 10:27

Getup true,bewust zijn is stap 1. Nu nog in de praktijk het beter doen :') :D

Jadeb, geen tips in die regio, maar idd een keer gaan kijken vooraf kan altijd helpen.

Anne, herkenbaar, ik geloof het ook wel met die selecties. In de zomer gaan er vaak wat meer door, dan kan het nog leuk zijn. Of je moet gewoon echt fijn rijden en op zo'n dag hebben dat alles precies goed valt natuurlijk.

Melis,fijn dat er geen gekke dingen waren! Beetje vast is ook wel logisch en idd, benieuwd naar hoe nu de wissels zijn. Hopelijk helpt t haar om net makkelijker door te springen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 11:18

GG: Fijn dat je nu weet wat er aan de hand is, hopelijk gaat ze het goed doen op de medicatie.

Welkom Joyce! Tja, fjordjes zijn zo heerlijk eigenwijs. En leuk tinkertje heb je. Enorm leuke foto met die blik "kijk mij het eens goed gedaan hebben"!

DS: Ben je alweer wat opgeknapt?

Melissa: Wij doen ook regelmatig de fysio bij onze paarden. Belangrijk voor de check en om ze lekker los te houden.

Melzazu : Fijn dat het op de trailer beter gaat. Die Mexx gaat ook niet van harte. Hij gaat uiteindelijk wel, maar hij moet er langer over nadenken. We moeten eigenlijk ook even de tijd nemen om dat wat meer te trainen.

GetUp: Wat goed van je dochter en wat een leuke prijzen en mooie foto's. Een leuke ervaring zo!
Op 95 km van huis, tja je moet er wat voor over hebben. Maar bij ons ook hoor zijn de selectiewedstrijden en kampioenschappen vaak wat verder weg.

Noukie: Zo zie je maar. Voldoende rust (als in een paar daagjes) is ook belangrijk. Mooie oplossing voor als het soms even niet zo lekker gaat.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 11:32

12 oktober had mn dochter Mexx ook weer gestart (Z2). Het was een thuiswedstrijd.
Maar hoe goed hij het weekeinde daarvoor was met bijna 4 WP hoe slecht het deze keer ging.
Mn dochter zei al dat hij niet normaal braaf was met invlechten. Dat was al een teken aan de wand, want normaal gesproken kan hij geen seconde stil staan.
Met losrijden was hij maar zo zo. In de proef was hij totaal niet aan het been, sloeg zelfs een keer naar t been, verknoeide zn wissels, viel zelfs een keer uit galop. Vreselijk. Wel 2 x 1e (kon het niet geloven) met 1 x 1wp (62%) en 1x 58%.
De dag voor de wedstrijd liep hij nog gewoon goed. Wellicht voelde hij zich niet helemaal lekker.
We hebben hem nog getemperatuurd maar dat was normaal en hij at ook gewoon.
Met rijden leek het wel of hij tranquigel had gehad ofzo; daar leek het echt op zo sloom als ie was.
We hadden dus echt geen winst verwacht. Maar blijkbaar zaten er nog wel genoeg mooie stukken tussen. De 2e proef begon wel goed maar op de helft hadden we storing na storing.
Het jurycommentaar was wel leuk. "Wat zonde van de storingen!. Maar wat een gaaf paard en wat een mooie combinatie!. Werk aan de lengtebuiging en gehoorzaamheid op het been (ja die was inderdaad ver te zoeken deze keer :D)" Er stond ook nog "Meer dan genoeg kwaliteit voor de subtop!". Dat is natuurlijk wel weer heel leuk.

Aanstaand weekeind mogen we in de herhaling voor hopelijk de laatste puntjes Z2. Dan nog even doortrainen voor het ZZL. De halve pirouette doet hij al met gemak. Hij laat ook echt wel veel kwaliteit zien in de galop en dat wordt natuurlijk steeds belangrijker.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 17:16

Oh wat raar Babootje, dat hij zo totaal niet zichzelf was.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 21:02

Vreemd inderdaad Babootje dat hij niet zichzelf was, as weekend moet vast lukken die laatste punten..
Jammer dat jullie er volgend weekend niet zijn in Nieuwe Wetering, Mac en ik gaan daar van start :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 21:14

moniek21 schreef:
Vreemd inderdaad Babootje dat hij niet zichzelf was, as weekend moet vast lukken die laatste punten..
Jammer dat jullie er volgend weekend niet zijn in Nieuwe Wetering, Mac en ik gaan daar van start :D

Ja Babette had op 2 ingeschreven. Nu was in Bodegraven dit weekend wel plek dus kan nwe Wetering afvallen. Wel jammer want ik had je graag ff gezien!

jadeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 16:18

Bedankt iedereen voor de tips! Ik ga even mailen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 19:09

Babootje schreef:
moniek21 schreef:

Ja Babette had op 2 ingeschreven. Nu was in Bodegraven dit weekend wel plek dus kan nwe Wetering afvallen. Wel jammer want ik had je graag ff gezien!

Hoe is het gegaan?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 15:00

Nou ook weer niet heel geweldig. 1 WP eerste proef. 2e proef geen winst.
Mexx vond de bak erg spooky.
De eerste proef heeft Babette uit dr hoofd gereden en ging echt heel netjes.
2e proef wel een voorlezer gehad die er dan ineens stond en daarvoor niet, waardoor Mexx zich in die hoek steeds wilde omdraaien. Daar krijgt ie dan de kans niet voor, maar ja wel spanning dan. Niet heel bevorderlijk voor de punten, want hij maakt zich dan strak. Wat een varken is het ook!!!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 15:19

Oooh wat kan je ze dan even tijdelijk haten he Babootje! Zeker als je weet dat ie t makkelijk kan. Gek ook van de vorige keer dat hij juist ineens zo tam was.

Mijne ambieert een endurance carrière denk ik. Teveel energie, veel te bevlogen waardoor ze helemaal met zichzelf in de knoop gaat en in t bos is het oren erop en gaan <3 Dus dat komende tijd even wat meer zien te doen, ze heeft t duidelijk nodig en geniet er echt van

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 08:45

Oeps , lijkt me niet zo' makkelijk heerschap jullie Mex whaha. Gefeliciteerd met de wp.

Pfff iemand ervaring met kür rijden? Zelf in elkaar gezet of ergens gekocht ?

Dochter mag vrijdag ( juist ; over 3 dagen) voorrijden om eventueel geselecteerd te worden om een kür te rijden eind van t jaar. En dan wordt je ook geholpen een kür te maken.
Hoef nog geen complete kür te hebben, maar als we een proef en muziek hebben, moeten we dat meenemen. Heb wel wat lijntjes opgeschreven.
Maar muziek...pffff . Lijkt me wel fijn, een beetje een plan te hebben :')

Die kant en klare vind ik vaak net niets :o . Net niet de juiste muziek of hele stuk met viool gespeeld ofzo :(

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 14:39

Ik heb t laten maken, proef zelf gemaakt en filmpje opgestuurd voor de muziek. Kosten verschillen nogal naar ervaring etc van de maker. Heb het bij Oldestins music laten doen en mega tevreden over zowel samenwerking als resultaat. Ik had een thema in mijn hoofd en daarbinnen zijn we samen gaan zoeken wat paste bij mijn paard etc.