Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:33

MyWishMax schreef:
:+ haha sorry!

Hihi geeft toch niks! :P

M_Bronkhorst

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:09

In het begin ook dikke stress of het afgekeurd zou worden. Inmiddels al zoveel ingestuurd, dat ik het voorstel rondje wel kan dromen nu dus geen stress meer

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:18

Mijn groom heeft een A4 met naam, datum en alle attentie punten naast het paspoort liggen.

M_Bronkhorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:20

Ik neem altijd met dezelfde vriendin op. Wij zijn inmiddels zo op elkaar ingespeeld haha. Dus dat gaat heelmaal automatisch inmiddels ☺️

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:43

Hier ook altijd met dezelfde groom, kan het voorstelrondje wel dromen inderdaad. Zaterdag hebben wij voor het eerst een Z1 proef ingestuurd. Was even wennen in zo'n grote baan om te rijden, maar ook om te filmen. Zondag avond al de punten terug. Helaas geen winstpunt gereden, had ik ook niet verwacht, maar we weten wel mooi waar we aan moeten werken. Vind het toch wel jammer dat vanaf het Z je maar om de week een proef mag insturen :(:)

M_Bronkhorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:53

Ja jammer is dat dan eigenlijk hè. Ergens snap ik dat niet helemaal. Want opzich je moet toch 60 procent halen om een winstpunt te rijden en of je nou een winstpunt haalt in de B dressuur of Z1 dressuur. Dusss ja het blijft toch een dingetje dat online denk ik.

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:00

Wees blij dat je wat kunt insturen ;), Subtop ligt al maanden stil.

Fanesme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:02

Wat een groot topic al! Ik kom even binnenvallen :)

Sinds het toe is gestaan voor het Z zou ik heel graag ons ZZ-Licht debuut willen maken. Eén probleem: geen 20x60 baan thuis. Bummer! Advies van de KNHS: 'ga je toch ergens anders heen om je proef op te nemen'.

Uuh oké, dat kan.. Maar ik dacht dat dat omtrent corona/rhino dat toch niet heel wenselijk is, die 'onnodige' reisbewegingen. Iemand een slimme oplossing voor een afgesloten 20x60 baan aan huis? Er is hier alleen een 20x40 bak aanwezig..

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:21

@Fanesme als het wat opdroogt buiten kun je ook een baan uitzetten in de wei?

Fanesme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:29

Nibbit schreef:

Ja dat kan zeker! Ik weet alleen niet waar ik al die witte hekjes vandaan zou moeten halen haha.. In de regelementen staat namelijk dat het voor een Z een volledig afgesloten ring moet zijn :(

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:39

Fanesme schreef:
Maar ik dacht dat dat omtrent corona/rhino dat toch niet heel wenselijk is, die 'onnodige' reisbewegingen.

Ik zou met met de paarden inderdaad eerder zorgen maken over Rhino dan over Corona. Als je bij de trailer kunt opzadelen samen met je groom en je hebt bij filmen proef sowieso de bak voor jezelf is dat risico miniem. Maar ik zou als het even kan wel een locatie kiezen waar je niet langs een hele rij paarden hoeft om bij de rijbak te komen.

Nu ik hier toch ben, weet iemand een goed adres voor een nieuwe F5 toets? De mijne begint aardig te verslijten nu ik gisteren weer een proef heb opgestuurd :o

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:54

Fanesme schreef:
Nibbit schreef:

Ja dat kan zeker! Ik weet alleen niet waar ik al die witte hekjes vandaan zou moeten halen haha.. In de regelementen staat namelijk dat het voor een Z een volledig afgesloten ring moet zijn :(
Laatst bijgewerkt door Nibbit op 22-03-21 21:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:57

Gewoon in het reglement op paardrijden.nl: Vanaf de klasse Z1 is een ononderbroken afzetting van elke ring, met een beweegbare toegang of een vaste opening van minimaal 1 m. breed verplicht. Dit om beoordeling mogelijk te maken.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:58

Rex_Rolfo schreef:
Gewoon in het reglement op paardrijden.nl: Vanaf de klasse Z1 is een ononderbroken afzetting van elke ring, met een beweegbare toegang of een vaste opening van minimaal 1 m. breed verplicht. Dit om beoordeling mogelijk te maken.

Ja ik zag het net, ik had niet verder gelezen dan de proefnummers.

Maar dat heeft toch niemand :+

Fanesme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 22:04

Nibbit schreef:
Rex_Rolfo schreef:

Ja ik zag het net, ik had niet verder gelezen dan de proefnummers.

Maar dat heeft toch niemand :+

Nouja precies dat.. Behalve mensen met een 20x60 (binnen)baan aan huis. Maarja, niet echt rekening gehouden met de wat meer hobbyhouders in de sport dus. De suggestie van de KNHS was dan dus om maar ergens anders te gaan rijden.

Terwijl ik denk, ik weet niet hoe witte hekjes extra helpen met beoordelen? En mag hopen dat je een stuur hebt in het Z, dus tussen bordjes rijden lukt ons prima, maar wordt dus niet geaccepteerd.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 22:14

Het lijkt een ontmoedigingsbeleid..

En dan gaan ze straks zeggen; Z1+ is weer afgeschaft, er was te weinig animo voor :Y)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 22:15

Het is goed dat ik dit lees.
Ik neem aan dat dat ook voor het mennen in de M/Z/ZZ geld in 20x60/30x60.
Ik heb een 20x60 grasbaan liggen. Korte zijdes zijn het einde van mijn land, en een hoekje staat het kippenhok. De rest zijn pionnen.

Ik denk dat ik wat prikpaaltjes neer zet met een stuk schrik lint. En tada, een gesloten baan!

Maat ik kan best sturen, al vind ik losse bordjes/pionnen op wedstrijd soms wel wat zoeken de eerste outdoor wedstrijd van het seizoen.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 22:18

Nou ik heb al 2x Z1 gefilmd in een bak zonder omheining :+ bak is echt 20x60 maar alleen een stenen rand om het zand tegen te houden. Bloembakken met letters

Afbeelding
Hier zie je het wel, maar dat mag dus niet eens?
Laatst bijgewerkt door urosa op 22-03-21 22:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Fanesme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 22:19

Dennis schreef:
Het is goed dat ik dit lees.
Ik neem aan dat dat ook voor het mennen in de M/Z/ZZ geld in 20x60/30x60.
Ik heb een 20x60 grasbaan liggen. Korte zijdes zijn het einde van mijn land, en een hoekje staat het kippenhok. De rest zijn pionnen.

Ik denk dat ik wat prikpaaltjes neer zet met een stuk schrik lint. En tada, een gesloten baan!

Maat ik kan best sturen, al vind ik losse bordjes/pionnen op wedstrijd soms wel wat zoeken de eerste outdoor wedstrijd van het seizoen.

Met lint wordt het ook afgekeurd.. Dat heb ik ook voorgesteld, maar staat in het Algemeen Wedstrijdregelement dat afzetten met lint/draad verboden is, omdat een paard daarin kan blijven hangen.

Er worden vooral problemen verzonnen, maar geen oplossingen bedacht helaas :(

Fanesme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 22:20

urosa schreef:
Nou ik heb al 2x Z1 gefilmd in een bak zonder omheining :+ bak is echt 20x60 maar alleen een stenen rand om het zand tegen te houden. Bloembakken met letters

[ [url=m/Y5mLZj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier zie je het wel, maar dat mag dus niet eens :')

Ik kan mij voorstellen dat dat wel als 'afgesloten' wordt gezien.. En losse bordjes in een weiland helaas niet.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 22:24

Wat een flauwekul, er zijn rijbakken zat gewoon met draad of lint afgezet (incl mijn 20x40 bak).

Heb ff de site door gespit.

Bij het mennen hoeft het dus gelukkig niet, alleen de hoeken afzetten, maar dat is kwestie van balkje neerleggen en klaar.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 22:37

Wauw, een Z baan moet aan tig eisen voldoen voor een online filmpje, maar als je wedstrijden buiten de overheids regels organiseert komen ze niet verder dan ‘foei’ achteraf en worden de winstpunten vrolijk geregistreerd. Schiet mij maar lek

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 22:57

Nou, dan kan ik het ook wel vergeten om een online proefje op te nemen. Heb hier ook geen omheining voor een Z-baan. |(

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 23:22

Met afzetlint moet toch gewoon kunnen? Dat gaat kapot als het paard er doorheen wil rennen.. Zo kun je bij alles wel iets verzinnen.. Als hij in een dressuurhekje gaat staan, lijkt het me ook niet heel plezierig..

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 23:26

Ik heb het ook gevraagd, omdat onze bak groter is dan 20x60. Maar dan moest ik hem maar uitzetten vanuit 1 hoek en de andere 2 zijdes volledig met grondbalken afbakenen. Zo ook zou het dan in het land moeten, alleen dan 4 zijdes. Lint mocht niet, niet goed zichtbaar.
Ik moet er nog ff over nadenken of ik dat er voor over heb, naast dat ik ook te lui ben om alle hindernissen steeds eruit en weer erin te moeten zetten :') En er staat een vaste sproeier in de weg op de 40m C :=

De foto hierboven lijkt mij dus goed, de grens vd bak is goed zichtbaar door de afbakening tussen het zand en het gras :)
Het gaat erom dat de jury goed kan zien wat de lijnen te bak zijn. Zal wel anders zijn door de grotere bak/afstand tov 20x40 .
Laatst bijgewerkt door Lappie_Lap op 22-03-21 23:36, in het totaal 3 keer bewerkt