Meisje had denk ik een schoolmaster onder zich. Reed echt een bijna perfecte proef.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PSvanLot schreef:Ik heb er nu een die heeft met een groothoeklens gefilmd.
Die ga ik terugsturen. Het lijkt net of tot X de baan dubbel zo groot is als normaal gesproken. Kunt oefeningen niet goed beoordelen zo.
Suprice_Iris schreef:PSvanLot schreef:Ik heb er nu een die heeft met een groothoeklens gefilmd.
Die ga ik terugsturen. Het lijkt net of tot X de baan dubbel zo groot is als normaal gesproken. Kunt oefeningen niet goed beoordelen zo.
Ik kwam er ook achter nadat ik ingestuurd had dat de telefoon van de filmer op landschapsmodus stond... ze had hem al verzonden toen ik er nog op zat, dus ben ook benieuwd of deze beoordeeld wordt..
Misschien was dit de mijne wel.
PSvanLot schreef:Heb zojuist 2 9ens weg kunnen geven voor de middengalop
Meisje had denk ik een schoolmaster onder zich. Reed echt een bijna perfecte proef.
elin2412 schreef:PSvanLot schreef:Heb zojuist 2 9ens weg kunnen geven voor de middengalop
Ik hou van een jury die een goed cijfer kan geven als het goed is. In de dressuur heb ik soms het idee dat je als het goed is meer kans hebt op een 7. Heel soms een 8. Daarbij als het minder goed is een 5 heel soms een 4. Maar een 10 en een 1 zou ik ook prima vinden.
PSvanLot schreef:Een 10 heb ik nog nooit gegeven. Dan zou er helemaal niets meer te leren zijn of beter kunnen.
Maar jullie hebben beide gelijk er zijn aardig wat juryleden die eerder naar beneden punten dan omhoog en helaas wordt er heel veel voor 6jes gereden.
Ik had gisteren nog een dubieuze proef.
Ruiter rijdt op de volte, filmer filmt boekje niet scherp, leest gegevens voor vanaf een blaadje welke ze ook filmt. Daarna wordt er geroepen dat de ruiter mag beginnen.
Ruiter en paard heleaal niet in beeld geweest... hier had ik zo'n gek gevoel bij dat ik het teruggestuurd heb.
veertje99 schreef:Ik heb wel eens voor mijn binnenkomen in draf een 9 gekregen. Ook had ik een tijdje terug een enorm fijne jury, die durfde ook een 8 te geven als het goed ging maar ook een 4 als het niet goed ging. Als ik bijvoorbeeld een 6 kreeg stond er een 'tip' bij om het de volgende keer naar een 7 te krijgen
FriesWytske schreef:PSvanLot schreef:Een 10 heb ik nog nooit gegeven. Dan zou er helemaal niets meer te leren zijn of beter kunnen.
Maar jullie hebben beide gelijk er zijn aardig wat juryleden die eerder naar beneden punten dan omhoog en helaas wordt er heel veel voor 6jes gereden.
Ruiter rijdt op de volte, filmer filmt boekje niet scherp, leest gegevens voor vanaf een blaadje welke ze ook filmt. Daarna wordt er geroepen dat de ruiter mag beginnen.
Ruiter en paard heleaal niet in beeld geweest... hier had ik zo'n gek gevoel bij dat ik het teruggestuurd heb.
En volgens mij was dit de reden dat de ruiter de proef uit het hoofd moest rijden. Om dit te voorkomen.
Hilli schreef:@FriesWytske: Maar dat staat er toch niet? De combinatie is niet op de juiste manier voorgesteld waardoor het onduidelijk is wie ze zijn.
MyWishMax schreef:Ik heb meerdere keren een 10 gehaald, ook 9 en 9,5. Vooral voor halsstrekken. Maar ook voor middengalop en sb. Maar ook een 3 min 2 of gewoon dikke onvoldoendesmaar je hebt wel gelijk dat er jurys zijn die sneller omlaag gaan, maar dan is er wel iets om omlaag te gaan. Dus sowieso geen 10 en daarna wordt het lastig. Want wat maakte het bij jou een 9 voor de midden galop en geen 8,5 of 8 oid. Ik vind zulke dingen altijd leuk om te bespreken met een jury als je aan het schrijven bent, of in de pauze want tijdens het schrijven heb je er geen tijd voor zonder de jury af te leiden haha.
Huh, hebben ze dat rondje om paard heen ook niet gedaan? Ik ben wel benieuwd hoe e knhs nu omgaat met proeven die terug gestuurd worden. Krijgen ze een herkansing of is het ondertussen gewoon pech want je houd je niet aan de regels?
FriesWytske schreef:PSvanLot schreef:Een 10 heb ik nog nooit gegeven. Dan zou er helemaal niets meer te leren zijn of beter kunnen.
En volgens mij was dit de reden dat de ruiter de proef uit het hoofd moest rijden. Om dit te voorkomen.
PSvanLot schreef:Dit vind ik eigenlijk tegenstrijdig met ditEen 10 heb ik nog nooit gegeven. Dan zou er helemaal niets meer te leren zijn of beter kunnen
PSvanLot schreef:Zo is het precies. Ik beoordeel naar de eisen van de proef die gereden wordt.
Ik zet er wel ooit een tip onder voor volgende klasse zodat ze daar thuis mee aan de gang kunnen.
PSvanLot schreef:MyWishMax schreef:Ik heb meerdere keren een 10 gehaald, ook 9 en 9,5. Vooral voor halsstrekken. Maar ook voor middengalop en sb. Maar ook een 3 min 2 of gewoon dikke onvoldoendesmaar je hebt wel gelijk dat er jurys zijn die sneller omlaag gaan, maar dan is er wel iets om omlaag te gaan. Dus sowieso geen 10 en daarna wordt het lastig. Want wat maakte het bij jou een 9 voor de midden galop en geen 8,5 of 8 oid. Ik vind zulke dingen altijd leuk om te bespreken met een jury als je aan het schrijven bent, of in de pauze want tijdens het schrijven heb je er geen tijd voor zonder de jury af te leiden haha.
Huh, hebben ze dat rondje om paard heen ook niet gedaan? Ik ben wel benieuwd hoe e knhs nu omgaat met proeven die terug gestuurd worden. Krijgen ze een herkansing of is het ondertussen gewoon pech want je houd je niet aan de regels?
Tja dat kan tig redenen hebben om iemand een 8 te geven ipv een 9 of een 6.5 ipv een 7.
Dat is moeilijk uit te leggen zonder er beeld bij te hebben.
Ik laat bijna bij ieder onderdeel bij zetten waar het punt vandaan komt en leg schrijfsters ook veel uit en laat ze meedenken.
oji schreef:PSvanLot schreef:Dit vind ik eigenlijk tegenstrijdig met ditEen 10 heb ik nog nooit gegeven. Dan zou er helemaal niets meer te leren zijn of beter kunnenPSvanLot schreef:Zo is het precies. Ik beoordeel naar de eisen van de proef die gereden wordt.
Ik zet er wel ooit een tip onder voor volgende klasse zodat ze daar thuis mee aan de gang kunnen.
Iets kan toch voor een 10 zijn in de B of L, maar dat het volgens de eisen van de M of Z geen 10 zou zijn? Dus dan valt er toch ook bij een 10 nog te verbeteren en te leren, alleen voor die klasse is het near to perfection.
dresjoepie schreef:ik zie in de GP weleens halthouden achterwaarts of een overgang naar galop draf waarvan ik denk als ik dat in de L doe heb ik een 4 of een 5 terwijl er in de GP gewoon een 6 voor wordt gegeven! Ik vind dat hoe hoger je komt hoe beter de oefening uitgevoerd moet worden voor een voldoende! Helaas is dat niet altijd het geval