[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 03:26

Lithya schreef:
Gaat iemand van jullie nog crossen in Vinkega?

*\o/*

gomir

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 09:48

En ik ben in Vinkega aan het jureren bij het springen!

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 15:21

Even een vraag, heb je een startkaart nodig om een rondje BB te rijden? Wel op een officiele wedstrijd

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 16:34

Nee, alleen een individueel lidmaatschap bij de KNHS, dit kan rechtstreeks, maar ook o.a. via ruiterbewijs of FNRS.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 16:37

gomir schreef:
Nee, alleen een individueel lidmaatschap bij de KNHS, dit kan rechtstreeks, maar ook o.a. via ruiterbewijs of FNRS.

Bedankt voor je antwoord :)
Ik ben wel lid van de knhs en ook van een vereniging, dus dan kan ik gewoon bb starten? (De laatste keer dat ik heb gestart net een jong dier was rond 2010, gewoon in de B dus ben er niet helemaal meer in thuis) wil namelijk liever wat ervaring gaan opbouwen voordat ik echt een startkaart ga aanvragen en echt ga starten, vandaar de vraag

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 16:41

Ja, dan kun je gewoon starten. Als je maar een geldig KNHS lidmaatschapsnummer hebt.
Opgave voor BB gaat meestal via mail naar het wedstrijdsecretariaat.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 16:44

gomir schreef:
Ja, dan kun je gewoon starten. Als je maar een geldig KNHS lidmaatschapsnummer hebt.
Opgave voor BB gaat meestal via mail naar het wedstrijdsecretariaat.

Ook bedankt! Dan weet ik wat dit betreft genoeg. Dacht het al wel, maar liever zeker weten. 10 juni mag mn kleine uk voor het eerst mee, na een fijne training vandaag

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 08:49

@Goldie: Ah nee zeg wat sneu dat ze koliekerig was! Hele geruststelling dat het nu goed gaat met Cas. Mijn oude fokmerrie had het vorige week ook opeens...maar die is nu ook weer helemaal goed.
@Gomir: Wat een drama klinkt dat die omleidingen! niets aan! vooral net op het moment wanneer je naar huis mag gaan. Wel een nuttig congres?
@VB: super van je punt in de Z2 gefeliciteerd!

Heb weer een spam met foto's :+
Zaterdag met drie op wedstrijd gegaan. Had een beetje een 1 af dag. Maar al met al sprongen ze alle drie best goed. Zelfs Gucci nog een rondje Z gestart. Ging niet eens zo raar, wel 2 balken maar dat was mijn schuld ik was ff te laat met corrigeren. De 4 jarige eerst een rondje BB (HC) en daarna B (HC), vond ze erg spannend en degene voor mij ging met paard en al over de kop. Dat was de derde van de dag, niet best zeg! heb het nog nooit zo mal meegemaakt. 1 is met ambulance opgehaald. Maar het rondje B sprong ze heel dapper braaf rond, tikte wel 2x even een balk aan. Op naar de volgende keer :D

Gucci
Afbeelding

Ivonne
Afbeelding

Witbeen :P die was een beetje in de opstijg stemming
Afbeelding

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:06

Aah gave foto's dit keer weer! Jammer van de balkjes, maargoed.. kan gebeuren.
Ook ik had gisteren een balkje in de B, gelijk op hindernis 1. Daarna tilde ze haar beentjes wel een stuk hoger op :)

Vanavond 2 dressuurproefjes rijden en woensdag ook weer :)
Hoop in deze 4 proeven onze eerste winstpunt(en) in de dressuur te pakken.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:22

Leuke fotos!

Ik heb volgend weekend een cross training op de planning en die week erop pas weer concour.. momenteel nog in zuid Limburg. Ze hebbem dus een beetje vrij af.
Ook wel eens goed :j

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:15

Koliek is altijd schrikken, gelukkig gaat het weer goed! Ben jaren geleden m'n 5 jarige er aan verloren, bah zo naar.

Gave foto's! :j Jammer van de balkjes maar wel lekker B en Z gestart!

Even vrij is zeker soms goed voor ze, knapt de mijne altijd wel goed van op!

Hij heeft nu even geen vrij, donderdag en zondag concours en voor het eerst 2 x L ipv B en L. Daarna mag ie even paar dagen in de wei spelen. :D

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:53

@FK: Dat is wel balen op hindernis 1 de balk, wel fijn dat ie meteen daarna goed reageerde om de benen hoger op te tillen :)
Zo had ik zaterdag in het M op de laatste een balk, op de laatste van de drie sprong. Zo stom! ik drukte haar door terwijl ik beter gewoon moest blijven zitten.
Succes met je dressuur proefjes!

Haha vrij af dus jullie paarden Cioccolato en Capriootje.

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 11:11

Gave fotos en goeie resultaten komen er voorbij!!

Hier mega fijne clubkampioenschappen gereden. 90cm 1 balk en in de 100cm 1 balk en dubbel winst in de dressuur! Trots op de kale. Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:03

Ah balen van die driesprong! Herken het wel, ben ze nu aan het trainen en ga ook teveel rijden tussenin . Zo lastig soms :=

Knappe kale! Top!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:21

Ik kan ook slecht wachten en niks doen :=

Gave foto's :j

Ik ga Cas vanavond of morgen weer wat oppakken, heb haar even wat rust gegund :j

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:33

Als ik die fotos zie krijg ik weer zin om te springen! Maar ik mag donderdag vrijdag en zondag dus niks te klagen.

Vandaag naar de kliniek geweest met vosje. Uiteindelijke conclusie: hoefkneuzingen. Waarvan 1 vrij grote aan de buitenkant en een een beetje in het midden. Hij verwachtte iets van een gat onder de hoef maar die zag hij dan weer niet. Ze waren wel erg van haar gecharmeerd :D tot ze een foto gingen maken :') zolang ze in beweging kan blijven gaat het goed maar met stilstaan klom ze tegen de muur op :') nog een weekje rust en iig met 2 weken 100% weer goed gelukkig. Dus die heeft nog even vakantie :)

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:48

@Froos netjes gedaan, leerzaam weekend :)
@Goldie succes weer met het oppakken!
@vibabu nou gelukkig komt het weer helemaal goed, maar wachten is nooit fijn (al zal paard dat niet zo erg vinden met deze hitte haha)
Ik ben vooral dressuurmatig aan het rijden nu, even goed die basis leren. Morgen weer een privélesje dressuur en dan daarna weer een springlesje afspreken. Morgen ook zadels passen. Ik hoop echt héél erg dat mijn eigen springzadel op hem past. En als mijn dressuurzadel dan óók nog zou passen ben ik echt blij. Moet toch het e.e.a. nieuw kopen ivm kleinere maat dan vorige paard. Het dressuur hoofdstel van mijn pony past op z'n grootst en het springhoofdstel van mijn vorige paard past op z'n kleinst, dus daar heb ik wel geluk mee :D Verder springschoenen, vliegenkap, dekens etc. ben ik nu allemaal nieuw aan het kopen i.v.m. verschil in maat
Afbeelding

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:13

Bijleespost:

Cioccolato, oliebol zeg!

Saraviavia, ziet er goed uit!

Marijke wat een gave foto's, gaat allemaal lekker zo te lezen!

Vibabu: bijzonder verhaal van die boete dan. :=

Die is opgeknapt Froos!

Saraviavia, wat gaaf gefeliciteerd! Veel plezier met hem! :D

Cioccolato, ik heb er niet veel verstand van, maar ik ben groot fan van Grandorado! :))

:oo Junia jeetje wat een val! Ze zijn er nog goed vanaf gekomen zo te lezen! Zal de schrik er ook wel goed in hebben zitten! Rondje ziet er verder keurig uit, had 'm zo niet aan zien komen vanaf het filmpje.. Wel hele fijne locatie om te rijden, ga er zelf ook graag heen. :j

Gefeliciteerd met je punten Marijke!

Dat is schrikken Goldie, gelukkig knapte ze op en heeft ze gemest!

Vibabu gelukkig valt het allemaal mee! 2 weekjes rust zijn zo voorbij!

Ik was Gibbie weer rustig aan het revalideren toen ik zelf een zware luchtweginfectie kreeg. Gelukkig hulp gekregen van mijn instructeur dus haar revalidatie kwam niet stil te liggen. Ik ben zelf inmiddels weer grotendeels opgeknapt en Gibbie knapt ook goed op! Zijn aan het opbouwen en haar hoofd is gelukkig al veel stiller (ze klapperde met haar hoofd omdat ze zo'n hersenschudding had gehad), haar lichaam moet ze nog wel meer gaan gebruiken maar voor de opbouwfase waarin we nu zitten vindt de osteopaat het goed genoeg dus dat gaat goed!

En het gaat zelfs zo goed dat we weer mochten starten, dus afgelopen zondag zijn we 2x BB 90 gestart en 2x foutloos! Waren voor het eerst in 5 maanden weer weg en ik vond het toch wat spannend. De laatste keer ben ik namelijk zo gevallen op die heup en toen raakte Gibbie geblesseerd. Maar het ging super, Gibbie was ook zo blij dat ze weer mocht! Volgende keer mogen we gewoon B starten en van daaruit opbouwen. Heb de selecties vooralsnog B opgegeven en mocht het heel goed gaan dan gaan we over naar het L en laten we de selecties zitten.

Hopelijk hebben we onze portie pech nu wel gehad, we zouden vorig jaar eind van de zomer al over naar het L maar toen kregen we een klein dipje, en toen we daar weer uit waren begon de pech.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:32

Wat fijn zeg! Lekker opbouwen weer :j

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:58

Wat fijn!! en top comeback van jullie!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 11:57

Wat fijn zeg!

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 12:49

Heel fijn!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 13:35

Super!
Hij doet het al fijn Sara.
Gelukkig valt het mee vibabu!
Gave foto's van je drie paarden Marijke!
En lekker bezig Froos :)

Vanmiddag de clinic van Joep Raijmakers met Gismo. Ben benieuwd :D

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:24

Fijn Kaitlyn!
En Laura, wat leuk, veel plezier!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 23:07

Afbeelding
Afbeelding

Gismo was heel braaf gisteren! Joep geeft echt heel fijn en duidelijk les. Legt veel uit. Paar kleine dingen die eigenlijk heel logisch zijn meegekregen en dat hielp ook meteen. Geslaagd dus!
En Lammert vond het een leuk en fijn paard, dat is ook altijd leuk om te horen O:)