Balen sunshinee... dat vind ik zelf ook een nadeel van mijnknhs. Ik organiseer bij ons op stal de knhs wedstrijden, maar het is als organisatie niet mogelijk om de wedstrijd op 'vol' te zetten helaas. Niet dat wij daar veel gebruik van zouden moeten maken, maar de optie zou handig zijn haha.
Morgen mag paardlief voor het eerste met een ander paard op de trailer. Ze heeft nu 2x in een tweepaards trailer gestaan maar vond ze nogal eng om erop te gaan. En afgelopen keer op 1,5 paard ging wel redelijk goed. Ben benieuwd wat ze morgen gaat doen als er al een paard op staat misschien vind ze dat wel makkelijker?
Oh dat is ook wel spannend _helga_. Misschien vindt ze het wel gezellig/vertrouwd met een ander paard. Kent ze die ook? Ben benieuwd hoe dat tzt met die van mij gaat... de laatste keer dat hij in een trailer heeft gestaan moest ie met bloedspoed naar de kliniek, hij was al niet makkelijk te laden maar toen MOEST ie echt, er was geen tijd om dat met beleid te doen, zeg maar.... daarna nooit meer geoefend, slecht eigenlijk
_helga_
Geplaatst: 18-06-16 21:52
Ja die kent ze ook van de week waren ze de stallen aan het uitspuiten vond ze heel eng dus ze wou er niet langs en zei loopt er met dat andere paard zo langs en die van mij sjokt er achteraan dus daarom zetten we die van haar er als eerste op
Hier gelukkig geen probleem met laden.. mijn dochter zet haar altijd erop ze loopt iedere x weer vertouwd de trailer op alsof ze het gezellig vind om mee te gaan.
En desertorchid, het stond op startlijsten dat je je nog kon opgeven, dus vandaar dat ik me nog had opgegeven maar dan via mijn knhs hihi
Helga ik hoop voor je paardje dat het goed gaat met de 2paards
Mijn eigen paard liep na heel veel oefenen zo de trailer op. En kon ik ook in mn eentje laden. Maar mn wedstrijdpaard die wil nog wel eens lastig zijn maar even longeerlijn achter de billen en dan loopt ze er wel op.
Het is niet goed gedaan met de tweepaards continue steigeren dus der neus ligt open. Vervolgens me vriend gebeld die iemand z'n 1,5 paards aangekoppeld en daar ging ze gelukkig met wat hulp wel op. We hadden nog geen 5'min om los te rijden en ze was dood op van het goede met de trailer dus ze liep wel nageeflijk maar niet echt vlot. Dus geen winstpunten maar daar gingen we niet voor. Ikke blij dat ze op de trailer ging en dat ze überhaupt mocht starten met z'n kapotte neus
_Lois_
Geplaatst: 19-06-16 18:48
Jeetje heftig dat steigeren, gelukkig goed afgelopen!
Ik heb 198 en 192 gereden vandaag, dus eerste 3 punten gescoord in de L1! Was niet heel tevreden maar moet wat minder perfectionistisch zijn soms
Ik had niet zo goed gereden. Ze lette niet goed op mij. Liep te hoog bovenin en er was wat spanning waardoor ze twee keer uit de galop viel. Ik snap er niks van maar was nog 11e van de 29 met 193 punten.
Hier ook 2 proeven De eerste was voor selectie maar helaas erbuiten gevallen. Ik had daar 188 punten.
2de proef was een ramp ze lette totaal niet op...en bij iedere overgang meende ze dat ze morst gaan stappen. Ik wilde al van ellende afgroeten. Heb me dan toch maar bijmekaar geraapt om verder te rijden.
Resulteerde dan ook in welverdiende 174.5 punt. En terrecht ook had nog minder verwacht. Kon wel huilen. Constant struikelen totaal niet aan het been. Ga nu woensdag ook op les bij me lesgeefster thuis in plaats van bij mij op stal dat ze maar leert ook op andere locatie te lopen.
Vandaag onze 3e wedstrijd gereden in de B met 186 en 211! We zijn nu L1 startgerechtigd met B+11! 10 juli starten we L1. Paard is er klaar voor Hij is nog wel veel te dik. Staat nu op rantsoen
Laatst bijgewerkt door wabisabi op 25-02-22 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt
heb nog een leuke foto gehad van gisteren: dat blije hoofje na alle ellende
en der gewonde neus
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 20-06-16 13:12
Wat een nette punten zag ik voorbij komen!
helga: wat vervelend zeg van het ongelukje op de trailer.
Die van ons heeft in het begin wel wat aanmoediging nodig gehad met laden, was een vrachtwagen gewend. Maar nu loopt hij er zelf op en kun je hem simpel alleen laden.