[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:27

Klopt, maar ik ben wel de benenzwaaiers gewend haha. Dus voor mijn doen is die niet spectaculair genoeg, en vind echt dat ie nog wat kracht mist, daardoor moeite om hem fijn bovenin te houden, mist nog wat lossigheid en buiging. Kortom het is het allemaal net niet, maar aan de andere kant ben ik paarden gewend die compleet perfect voor elkaar zijn, waarschijnlijk als een ander erop gaat zitten zouden ze in hun handen knijpen met zo'n paard haha. Twijfel alleen wel of ik rij, ik wil zelf met een fijn gevoel de baan doorgaan en niet half bakken haha

Hij heeft een kopstoot gehad van een ander paard waarbij hij een beschadiging in zijn oog gekregen heeft en toen is er een infectie in zijn oog gekomen. Ze hebben met man en macht alles eraan gedaan om zijn oog te behouden maar helaas is het zicht wel verloren gegaan.

Dit was hem trouwens 17 dec
Draf
https://m.youtube.com/watch?v=ckBdH7jg45o

Galop
https://m.youtube.com/watch?v=dW7nNUnrruo

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:06

Joh gewoon meedoen hoor, kring is pas over 3 weken en dit was ook al n maand terug en ziet er gewoon goed uit. Mja makkelijk zeggen ik, ben zelf ook mega kritisch haha (vooral als het om mezelf gaat :') )

Net beetje gespeeld met Cadizzy, hij was lekker scherp vandaag haha. Lekker rondje kunnen doen :)

melissa_93

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:09

Vind het als een fijn beeld ogen Auke!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:26

Dank jullie! Ben al zo blij dat ik er weer op zit!

Hebben jullie trouwens een binnenbak allemaal? Ik heb alleen buitenbak en alleen 20x40. Rij met weer en wind alleen met die regen van afgelopen dagen wordt t toch wel lastig trainen. De baan staat helemaal onder water.

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:33

Oei, dat is inderdaad lastig.
Ik heb een 20x60 binnenbaan, dus kan de hele winter doortrainen gelukkig. Maar het is wel delen, want er staan nog eens 80 andere bij ons op stal. Dus er is niet altijd heel veel ruimte haha.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:45

Oei dat is niet ideaal nee. Ik ben daarom wel verhuisd naar een stal met een binnenbaan, tja eerlijk ik ben wel een mooiweerruiter :o Hier een 20x60 binnenbaan en een 20x40 buitenbaan.
Kan me voorstellen dat je blij bent, helemaal als je het al opgegeven had en nu gewoon weer wedstrijden kan rijden! Lekker knallen over 3 weken! Weet zeker dat jij niet meedoet om laatste te worden :P Hoop voor je dat het lekker neutraal weer blijft zodat je kunt blijven trainen. Heb je geen andere baan om heen te gaan eventueel om te trainen als het weer niet meewerkt?

YvvvWedg poeh zeg 80 mensen op een stal. Hier ligt het er echt aan, van de week waren er 8 paarden in de baan echt spitsuur :P komt gelukkig niet veel voor. Maar ik vind samen met andere paarden in de baan wel relaxed. Alleen het losrijden bij de kring zijn er vaak 10 paarden in een 20x40, dat is dan wel weer beetje teveel van het goede haha.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:14

Wow 80 op een stal, kan me voorstellen dat je dan bijna nooit alleen in de baan zit haha.

Ja ik kan opzich wel binnen rijden, maar probleem is dat ik niet met alle 8 de paarden op en meer kan rijden naar een binnenbaan dus dat is wel lastig. Ik pak nu maar even de paarden mee die op wedstrijd moeten en de rest aan de longe buiten. Is altijd wel even afzien swinters hoor haha

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:25

Ja het is idd heel veel en we hebben een 20x60 buitenbaan en 20x60 binnenbaan.
Gelukkig rijdt ook niet iedereen en staan er wat recreatiepaarden ook die alleen in de paddock staan. En verder is vaak de drukte wel aardig verdeeld over de dag, alleen eind van de middag is het altijd spitsuur. Heb wel eens tijdens m'n les met 13 man in de bak gezeten, nou toen toch maar even de les gestaakt haha.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:30

Wow dat kan ik me voorstellen haha. Anders ben je meer om iedereen heen aan het sturen dan dat je kan rijden.

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:34

Aukelizzy schreef:
Wow dat kan ik me voorstellen haha. Anders ben je meer om iedereen heen aan het sturen dan dat je kan rijden.

Ja haha dat klopt. Meestal 'vlucht' ik dan naar de buitenbak, maar dan moet wel het weer het toelaten haha.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:41

Dat is idd niet leuk meer met rijden, kan me voorstellen dat je dan je les liever andere keer doet. Bij mij op stal staan 46 paarden maar dat is inclusief opfok en een aantal hengsten. Rijd vaak met 1 of 2 andere in de baan, heel soms 3 of 4.

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:52

Wow wat een punten Mayour, gaaf, gefeliciteerd!

Wat een verhaal Auke, wat goed dat je naar een andere kliniek gegaan bent.
Fimpjes zien er fijn uit!

Wij hebben een 20x60 binnenbaan, een kleine binnenbak, en een mega buitenbak waarvan de bodem altijd goed is.
En nog leuker, er komt nog een 20x40 binnenbak bij.

Dandy had gisteren zijn dag niet, met opstappen voelde hij al gespannen, dat krijg ik er dan niet uit.
Dan moet hij echt even rennen en bokken (staat 5 x per weel los, maar toch) dus na de les los gezet, ff met hem gespeeld, kan ik morgen weer lekker rijden.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:39

Zo wat een luxe zeg, kun je dus gewoon kiezen waar je wilt gaan rijden haha. Jammer van de spanning, maar hopelijk kun je de keer erna weer lekker rijden :) rijd jij eigenlijk nog selectie(s)?

ps zie dat ik nu wel vaak post haha, zit op het lab maar komende twee dagen voorbereiding op darmonderzoek dus kan niet zoveel doen op stage, iets met tijd over :P

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:04

Ja, dat heeft hij een paar keer per jaar, weet ook niet hoe wat en waarom, normala is hij heel meewerkend, dus maak me er meestal ook niet druk om, ff spelen en dan is hij t kwijt. En hij staat echt vaak los, dus dat is het niet, gewoon ff dol ofzo. Je ziet t al als m van stal haalt, dan heeft hij al zn hoofd, hahahaha

Nee, geen selecties, moet allemaal nog ff wat beter voor t z, ga in maart weer starten, dan hebben we weer thuis wedstrijd.

Oei, dat klinkt niet fijn!

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:18

auke ik vind dat je je paard goed voor elkaar hebt!! echt geen reden voor om er niet zeker van te zijn als hij ook zo door de oefeningen loopt. heb je de paarden aan huis staan? zijn ze van jou allemaal?

@yvv: 80 maarliefst! wow dat is wel flink delen ja. wel balen als het zo druk is! eind van de middag is overal wel vaak druk ja

Wij hebben een hele fijne buitenbak met goede bodem die tot nu toe nog niet nat is geweest! ook een binnenbak met een wat mindere bodem en waar heel veel manege lessen in worden gegeven vanaf 16.00 elke dag, maar ik heb vaak gelukkig overdag veel tijd dus dan kan ik wel lekker binnen rijden :) er zijn ook maar een stuk of 15 pension paarden waarvan er maar enkele echt fanatiek trainen.

@smurvaas: haha hopelijk zijn zn streken over! het wordt ook weer wat kouder...

Ik ben nu naar een einde aan het werken met Toy :( nog maar 2,5 weekje rijden op hem en dan vertrek ik naar Ierland! Gelukkig is hij in goede handen :) heb nog wel 2x een les gepland staan omdat ik dat zo leuk vind :)
gewoon lekker basis dingetjes doen nu en wat springen, ook lekker!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:12

Laura, dank je! Hij loopt indd zo ook zijn oefeningen door, dat doet hij eigenlijk vrij makkelijk. Dit is mijn enigste eigen wedstrijdpaard, ik heb nog twee fokmerries en de rest zijn allemaal trainingspaarden. De meeste daarvan komen en gaan, maar heb nu een hele talentvolle 4,5 jarige die voorlopig blijft en een 6,5 jarige waarmee ik van het weekend Z1 ga starten. De rest van de paarden staan wel te koop, dus die staan bij mij in training tot ze verkocht zijn of terug gaan naar de eigenaar.

Ik heb geloof ik gemist wat je gaat doen in Ierland? Zo te horen ga je voor langere tijd weg?

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:13

Hier binnenbak van 20x40 en een buitenbak van 20x60 die het hele jaar door goed is.
Denk dat we dit met 25 man moeten delen maar heb nog nooit meer meer dan 3/4 man gereden.9/10 keer heb ik de bak voor me alleen. Heerlijke stal.

Straks even de proeven oefenen want zondag mogen we weer op pad :)

Auke, ziet er netjes uit zeg. Lekker starten.

Wat een punten komen er voorbij zeg.Gefeliciteerd iedereen met de behaalde resultaten.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:43

Auke ik heb ook een 20x40 buitenbak. Kan er gelukkig nog in rijden, maar ben bang dat als het zo door blijft vriezen dat het morgen wel gebeurd is. Gelukkig morgen binnen lessen. Buiten de lessen om rij ik ook door weer en wind gewoon buiten. Tenzij de bak bevroren is, dan houd het wel op en gaan we een keer naar een binnenhal.

Wow Auke 8 paarden, dat is niet niks. Kan me voorstellen dat het niet te doen is om met alles naar de binnenhal te gaan.

Yvv dat zijn er wel heel veel. Kan me voorstellen dat met zoveel paarden tegleijk rijden niet echt prettig is. Dat voordeel heb ik dan thuis weer, hooguit me zusje of stalgenootje die erbij in rijd. Maar meestal rij ik alleen.

Smurvaas Dandy weer lekker uitgespeeld haha. Hopen dat ie morgen fijner gaat

Laura dat is al snel zeg! Nog even lekker genieten met TOy

Sharona goed dat je het zegt van de proeven. Ik moet ook even de proeven weer doorlezen voor komend weekend.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:34

@auke: klinkt fijn! is dat die 4,5 jarige waar je ooit een filmpje van stuurde? gaaf beest is dat! doe je dit echt voor je werk of als hobby erbij? dan lijkt het me wel druk!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:36

Jaa klopt dat is die 4,5 jarige! Nee het is echt mijn werk. Ik verdien m'n brood met een aantal trainingspaarden en lesgeven. Wel super leuk, heb echt van m'n hobby m'n werk gemaakt.

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 08:35

Gister viel het gelukkig wel mee, begon met z'n 3en en eindigde alleen :D
Ben zo blij dat ik een ander zadel heb! M'n pony ging in het begin absoluut ook nog niet fijn met dit zadel, maar doordat de boom van m'n andere zadel scheef was en ik daar 5 jaar had meegereden, was het ook niet anders te verwachten..
Nu zijn we heel veel z'n achterhand aan het trainen, omdat hij nogal een stijl achterbeen heeft, wat moeilijk onder de massa te plaatsen is en dat hij daarom nogal traag wordt soms.
Dit gaat echt super! Hij gaat zoveel beter lopen en wordt echt veel voorwaartser! Nu dit gevoel nog vast houden en niet te snel willen, dan kunnen we hopelijk februari/maart ons debuut in het M2 gaan maken!
Doel voor 2016 is de punten voor het Z1 te halen :D :D :D

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:54

Dat moet mogelijk zijn yvvvwedg! Fijn dat het trainen zo goed gaat :)

Mijn hemel de M2 is dit seizoen wel heel treurig hoor haha, in 2 kringen maar 4 deelnemers, in eentje 10 ofzo en in mijn kring 5 :') denk dat er sowieso 3 per kring doormogen op deze manier.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:00

Haha nu 4 in jouw kring. Ik rij niet mee helaas.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:08

Nohhh waarom niet? Zo blijft er nog minder over =/ zag je er nog gewoon opstaan, met ene davey erbij gekomen laatst.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:00

Super yvvvwedg! Fijn dat je weer lekker aan de slag kunt.
Ik heb ook gehad dat ik met een scheef zadel heb gereden en doordat ik dus scheef zat wat ik zelf allang niet meer door had werd het allemaal nog erger.
Gelukkig nu een goed passende sinds juli en sindsdien gaat het steeds beter en durft ze nu weer los te laten en kan zr achter erook onder zetten.

Mijn doel voor 2016 is ook Z1 starten. Gisteren mijn tweede M2 wedstrijd gereden, liep fijn maar voor mijn gevoel kan t allemaal nog meer maar super punten, 191 en 179, die 179 is echt balen. Maar ik ben alsnog super trots dat we nu officieel M2 zijn met de pony tussen de paarden. En nog het mooiste, De mensen om me heen zeiden dat het helemaal niks ging worden en daarom vind ik dat nog het allermooiste.