[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:37

jee, wat gaan jullie hard zeg!
Welkom nieuwelingen en iedereen gefeliciteerd met de winstpunten.

Hier even een updateje van mijn kant. Friezel is een beetje eigenwijs en ik ben er achter gekomen dat ik te lief voor haar ben. Dwz dat ze eigenlijk net doet alsof ze voor het been is maar dat eigenlijk niet is. Gevolg is dat ik in de proeven geen enkele reactie of een veel te kleine reactie krijg bij de middengangen. En met zoveel 4en en 5en komen de winstpunten niet echt binnen.
Gisteravond weer les gehad en aan het brainstormen geweest met de instructrice en besloten om gewoon weer met sporen te gaan rijden en vanaf nu streng zijn, been is been en geen reactie is een nog hardere schop en eventueel de zweep erbij. Dat ging gisteravond eigenlijk best heel goed toen ze in de gaten kreeg dat ze toch echt moest reageren.
Na een half uur zijn we even wat anders gaan doen en de beginselen van appuyeren gaan oppakken en dat deed ze heel erg goed. Ook de andere zijgangen gaan eigenlijk best goed. Dus daar zijn we dan weer heel tevreden over.
Nu dus deze week als het weer het toelaat even flink verder trainen op het voor het been zijn en natuurlijk vanaf nu zo consequent blijven. En dan maar eens zien of dat vruchten afwerpt.

TessJazz

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:45

Nog steeds lekker in Frankrijk..
kreeg alleen bericht dat Jazz kreupel is :( ..

nu wil ik gelijk naar huis :(

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:27

Jammer dat het niet lekker ging Vonneke. Toch mooi een wp

Kelly spannend dat de eerste kijkers morgen al komen

Joelle leuk dat je direct over gaat naar de m2. Niks voor mij direct over bij 10 punten :P

Mellis gaaf dat je met een 6 tal start! Ik heb met de pony ook altijd viertal gereden. Vind het erg leuk, maar je moet toch wel zo beetje wekelijks trainen als je echt wil presteren en heb daar de tijd niet voor naast mijn eigen lessen etc. Wel hebben we een gezelligheids M viertal, starten we alleen mee op 2 clubwedstrijden :P

TeeGEe mooie planning!

Ook don is nog neit klaar voor de M2. Travers heeft ze nog veel moeite met lengtebuiging en impuls, stap galop is nog niet bevestigd, en zo kunnen we wel meer bedenken :P

Kelly heb je een link van de paarden die je gaat kijken? ben benieuwd

Mellis ik rijd nooit de proeven uit het hoofd. meestal gaat mijn moeder mee en anders leest een stalgenootje mij voor

Caro hopen dat de wp nu op deze manier wel gaan komen. Niet consequent genoeg zijn ken ik :P

tess balen dat jazz kreupel is. Nog veel plezier in frankrijk

Don ging goed vandaag in clubles :) Morgen priveles.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:03

Mellis86 schreef:
Leuk Kelly! Genoeg paarden al op de planning om te bezichtigen. Succes (en veel plezier).

Ondanks dat we pas net begonnen zijn in het M1, zijn wij ook al begonnen met langzaam aan wat M2 oefeningen mee te pakken. Schijnbaar is het M2 echt een lastige klasse dus kunnen we spelenderwijs wel wat meepakken. Keertwending heb ik van mijn instructrice eerst moeten oefenen met een winkelwagentje :D (werkt echt) en pak ik nu zo af en toe mee in idd een vierkantje stappen of wending 90 graden te maken. Travers klein beetje begonnen in enkel stap, maar nog genoeg werk aan de winkel. Stap galop kan hij dan weer wel, en galop-stap idd hier ook 1 keer goed gegaan :+ . Maar goed, eerst nog alle punten in het M1 :Y)

Contragalop vindt hij ook makkelijk, hij springt echt nooit om. Zal eerder terugvallen in draf als omspringen. Dat beloofd wellicht weinig goeds voor vliegende wissels, maar dat zien we dan wel weer. Hij is al 15, dus misschien komen die vliegende wissels wel nooit.

Rijden jullie trouwens weleens proeven uit het hoofd? Ik ga eind augustus 2 dagen starten en zat eraan te denken om eens uit mijn hoofd te rijden. Ik heb moeite met mezelf af te sluiten en goed op mezelf te concentreren. Misschien lukt dat beter door uit het hoofd te rijden. Thuis oefen ik de proeven altijd uit mijn hoofd, dus ik weet dat ik het kan... Maar of het ook op wedstrijd lukt?

Ik oefen thuis de proeven uit het hoofd, maar op concours heb ik altijd een voorlezer.

Caro_MarjaH schreef:
jee, wat gaan jullie hard zeg!
Welkom nieuwelingen en iedereen gefeliciteerd met de winstpunten.

Hier even een updateje van mijn kant. Friezel is een beetje eigenwijs en ik ben er achter gekomen dat ik te lief voor haar ben. Dwz dat ze eigenlijk net doet alsof ze voor het been is maar dat eigenlijk niet is. Gevolg is dat ik in de proeven geen enkele reactie of een veel te kleine reactie krijg bij de middengangen. En met zoveel 4en en 5en komen de winstpunten niet echt binnen.
Gisteravond weer les gehad en aan het brainstormen geweest met de instructrice en besloten om gewoon weer met sporen te gaan rijden en vanaf nu streng zijn, been is been en geen reactie is een nog hardere schop en eventueel de zweep erbij. Dat ging gisteravond eigenlijk best heel goed toen ze in de gaten kreeg dat ze toch echt moest reageren.
Na een half uur zijn we even wat anders gaan doen en de beginselen van appuyeren gaan oppakken en dat deed ze heel erg goed. Ook de andere zijgangen gaan eigenlijk best goed. Dus daar zijn we dan weer heel tevreden over.
Nu dus deze week als het weer het toelaat even flink verder trainen op het voor het been zijn en natuurlijk vanaf nu zo consequent blijven. En dan maar eens zien of dat vruchten afwerpt.

Ging het in Assen ook niet fijn?
Hopelijk kun je wat strenger zijn de komende tijd zodat het beter wordt.

TessJazz schreef:
Nog steeds lekker in Frankrijk..
kreeg alleen bericht dat Jazz kreupel is :( ..

nu wil ik gelijk naar huis :(

Wat vervelend, hoe lang blijf je daar nog?

melissa_93 schreef:
Don ging goed vandaag in clubles :) Morgen priveles.

Succes met je les vanavond. (heb je quote even verdraaid hoor, anders werd het een lang verhaal)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:02

Citaat:
Ging het in Assen ook niet fijn?
Hopelijk kun je wat strenger zijn de komende tijd zodat het beter wordt.

Nee, niet echt. Eerste proef was ze nog wel goed voorwaarts alleen komt er dus geen enkele reactie bij de middengangen. Door de vele 5en en 4en daarop had ik in die proef 171. Hoewel het gevoel wel redelijk fijn was maar gewoon niet genoeg.
In de 2e proef (de baan lag ook nog eens scheef) was het kaarsje uit en zonder sporen en zonder zweep heb ik dan gewoon niks meer te vertellen. Daar vielen de nodige 3en maar ook 7ens.
Ik hoop nu echt dat ik haar op deze manier goed aan het been kan krijgen en dat ze gewoon gaat luisteren en leert dat ze toch echt moet doorlopen ipv op haar eigen impulsloze tempo te lopen. We zullen zien, we puzzelen verder.

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:27

Ik kom me ook melden in dit topic! 14 september is onze eerste M1 wedstrijd. :)

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat. Heb er in ieder geval zin in. Merk dat Don de oefeningen goed oppakt, dus ben benieuwd!

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:11

Klinkt echt alsof je veel veeeeeel strenger moet zijn. Ze laat je gewoon in de steek in de proef. Zonde!

Hallo bloempie, stel jezelf eens voor..

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:41

Ik zal me inderdaad even netjes voorstellen! :)

Ik ben Marjolein, 28 jaar en woon in Zaandam. Sinds 2 jaar zijn we (mijn moeder en ik) in het bezit van onze 7-jarige ruin Don Likoto (v. Don Frederico x Likoto XX). Foto's zijn te vinden in mn profiel.

Mijn moeder rijdt vooral recreatief (dit vindt zij het leukst) en zelf rij ik voornamelijk dressuurmatig (ook zo nu en dan een buitenrit). We zijn gewoon in de B begonnen en deze B, L1 en L2 gingen ons goed af. Vorig jaar kring-, regiokampioen geworden in de B en tevens nog clubkampioen in de B/L categorie. Ben nog steeds erg trots op mn paardje en op de prestaties van 2013. Dit jaar gaat het nog steeds erg lekker. We zijn de L2 doorgevlogen in 3 maanden (4 wedstrijden). We zijn daarna nog wel even doorgestart in de L2, daar ik graag de kringkampioenschappen deze zomer wilde rijden in deze klasse. Hier hebben we ons weten de kwalificeren voor de regiokampioenschappen die voor komende zondag op het programma staan. :D Hier heb ik erg veel zin in!!

Ik ben hiernaast begonnen met springen. Dit vindt Don (en ik ook) super leuk en hier zou ik in de toekomst nog wel een wedstrijd in willen starten en misschien ook eventing (maar laten we beginnen met springen). Dit heb ik echter nog nooit eerder gedaan, dus even uitvogelen hoe het allemaal werkt. :) Ben in ieder geval van plan om binnenkort een keer een oefenparcours te springen bij ons in de buurt. Zodat we in ieder geval weten hoe een heel parcours ons afgaat.

Denk dat ik nu wel zo'n beetje alles over ons verteld heb. :)
Vragen?? -- Shoot!

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:12

we zouden eigenlijk nog langer blijven,
maar we hebben besloten vannacht te vertrekken :j

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:13

Welkom Marjolein!

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:11

Afbeelding

deze foto wou ik even showen <3

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 08:56

Welkom marjolein!

Ik ben er ook weer :wave: Was op vakantie naar turkije. Zondag terug gekomen.
Had het helaas gelijk hartstikke druk op werk waardoor in nog maar 1 keer brightlin heb kunnen oppakken.
Vanavond les en dan maandag en vrijdag cc :).

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:34

bloempie186 schreef:
Ik zal me inderdaad even netjes voorstellen! :)

Ik ben Marjolein, 28 jaar en woon in Zaandam. Sinds 2 jaar zijn we (mijn moeder en ik) in het bezit van onze 7-jarige ruin Don Likoto (v. Don Frederico x Likoto XX). Foto's zijn te vinden in mn profiel.

Mijn moeder rijdt vooral recreatief (dit vindt zij het leukst) en zelf rij ik voornamelijk dressuurmatig (ook zo nu en dan een buitenrit). We zijn gewoon in de B begonnen en deze B, L1 en L2 gingen ons goed af. Vorig jaar kring-, regiokampioen geworden in de B en tevens nog clubkampioen in de B/L categorie. Ben nog steeds erg trots op mn paardje en op de prestaties van 2013. Dit jaar gaat het nog steeds erg lekker. We zijn de L2 doorgevlogen in 3 maanden (4 wedstrijden). We zijn daarna nog wel even doorgestart in de L2, daar ik graag de kringkampioenschappen deze zomer wilde rijden in deze klasse. Hier hebben we ons weten de kwalificeren voor de regiokampioenschappen die voor komende zondag op het programma staan. :D Hier heb ik erg veel zin in!!

Ik ben hiernaast begonnen met springen. Dit vindt Don (en ik ook) super leuk en hier zou ik in de toekomst nog wel een wedstrijd in willen starten en misschien ook eventing (maar laten we beginnen met springen). Dit heb ik echter nog nooit eerder gedaan, dus even uitvogelen hoe het allemaal werkt. :) Ben in ieder geval van plan om binnenkort een keer een oefenparcours te springen bij ons in de buurt. Zodat we in ieder geval weten hoe een heel parcours ons afgaat.

Denk dat ik nu wel zo'n beetje alles over ons verteld heb. :)
Vragen?? -- Shoot!

Wat leuk dat je moeder ook nog rijdt! Eventing heb ik ook geen kaas van gegeten. ;)

liesen schreef:
Welkom marjolein!

Ik ben er ook weer :wave: Was op vakantie naar turkije. Zondag terug gekomen.
Had het helaas gelijk hartstikke druk op werk waardoor in nog maar 1 keer brightlin heb kunnen oppakken.
Vanavond les en dan maandag en vrijdag cc :).

Leuke vakantie gehad?
Niet zo'n fijne voorbereiding voor een concours, maar wie weet pakt dat juist goed uit.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:36

Welkom Marjolein! Misschien zien we elkaar zondag wel?

Tess, arme Jazz! Hoeveel eerder kom je nu van vakantie? Is het zo ernstig?

Ik heb gister erg fijn gelest, vandaag heeft ze vrij, morgen in de wei rijden, zaterdag lesje en zondag de regio :D

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:39

Hoe vaak les jij TeeGee? of is dit meer ivm de regio?
Succes alvast!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:46

Ik les elke woensdag vast een half uurtje bij een oudere dame. En ik les om de week bij Joy.ce van Sch.aik, ook een half uurtje.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:56

Ideaal dat regelmatige lessen.
Hoe gaat het rijden met TG?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:00

Ja veel fijner dan een uur, heb ook eigenlijk steeds jonge paarden dus dan is dat ook wel lang zat.

TG gaat wel goed, tis alleen zón buffel vergeleken Do. Hij is zoals ie is en ik moet ze niet vergelijken. Maar valt af en toe best tegen. Die hele nageeflijkheid is zón ding, hij probeert zich er altijd maar uit te trekken.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:03

Vervelend dat ze zo verschillend zijn. Kost veel energie lijkt mij.
Rijd je nog meer paarden?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:09

Ja een 8 jarige Ovidius in het L springen, we zouden M gaan starten maar iets mis gegaan met smid en al even onregelmatig op het harde. Dat is Bari(anta) uit mijn profiel. En haar eerste veulen Giu(lianta) is nu 3 en die heeft van de week voor het eerst een singeltje omgehad dus die mag ook bijna aan de slag.

Afgelopen mei Falicia verkocht, had opvolger voor TG moeten worden maar te klein gebleven.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:22

Haha, niet nieuwsgierig of zo, maar heb je ze allemaal aan huis staan?
Je bent wel veelzijdig in de paardensport. :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:28

Haha! Nee, ze staan bij een kleine pensionstal van een vriendin. Do is ook deels van mijn schoonmoeder en vriend. Bari is officieel van mijn vriend en Gui van ons samen. TG is van mij maar die heeft een uitloop stal met wei/paddock dus daar betaal ik geen volle stalling voor.

En dan staat er nog wat grut in de opfok :+

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:06

Ik ben maar 3 dagen eerder weggegaan valt dus heel erg mee, maar het weer was ookal niet te best voorspeld haha

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:31

Welkom Marjolein, jullie zijn snel gegaan. Heb je een foto van je paard?

Lisanne lekkere vakantie gehad? Zie je maandag vast nog wel :) moet schrijven, maar weet nog niet welke klasse. Hoop de M :P

TeeGee je bent er maar druk mee met alle paarden. Wel superleuk!

Priveles ging goed gisteren. Ze begon echt stoer te lopen.
vandaag even wat losgewerkt, ze had wel beetje spierpijn.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:08

Fijn dat je weer thuis bent tess!

En fijn dat je les zo goed ging Melissa!

Ik heb een nieuwe topper! ( ging iets sneller dan gepland..) een 5 jarige merrie van gameboy x moneymaker. Braaf beestje en ze past goed bij m'n lengte! Wel nog heel groen in het rijden en echt nog een slap vaatdoekje. Maar laat zich wel fijn rijden en doet niet zo snel een stapje verkeerd. Begin van de week wordt ze gekeurd! En als ze goed is brengen ze haar meteen door :D