Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 19:21

Haha, jij bent meestal best scherp met bijlezen, maar juist na zo'n lange tijd valt t meer op.
En dat baan ombouwen is een ding idd,snap ik ook wel. Alleen doe een keer wisselen en begin met Z oid. De keus is nu steeds ergens tussen 19 en 23u. Dan houdt het voor mij dus op.
En fijn dat het teveel nadenken iig herkenbaar is. Het is zo vermoeiend... :')

GabberGill

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 19:36

Ik zeg jullie eerlijk dat ik altijd lees, maar dat terugreageren gaat me slecht af hahhahaha

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 19:43

GabberGill schreef:
Ik zeg jullie eerlijk dat ik altijd lees, maar dat terugreageren gaat me slecht af hahhahaha

Maar dat snappen we _O- _O- _O-

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 21:11

@Noukie:
Afgelopen weekend 1 van de 2 gestart. Ik was (en ben) helaas ziek. Evengoed wel gestart maar ik had beter thuis kunnen blijven :Y) niet mogen klagen met 175 en 177 bij een jury die letterlijk afgeeft op je paard en niet snapt waarom je ‘m start, maar goed. Was gewoon echt niet lekker en alleen maar aan het hoesten en koorts, hoofdpijn etc. Dus verstandig geweest en de dag erna wel afgemeld.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 21:35

Ooh wat balen! Had je zo lang gewacht, ben je ziek... Dan ben je ook niet op je best idd,zonde. En beterschap!

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 22:28

Babootje daar mag je zeker tevreden mee zijn, hele nette punten! Gefeliciteerd :D

Noukie mooie bijleespost! Ja kunnen we wel mooi even kijken of we dan al klaar zijn voor het Z2. Streven is om december/januari over te gaan.
Balen dat de wedstrijden allemaal niet gaan qua planning met je gezondheid.. Hopelijk gauw weer wedstrijden die wel passen

Teveel nadenken is wel heel herkenbaar :+

hier de laatste tijd juist de Z vaak in de ochtend, stuk fijner dan 's avonds laat.
Smiddags ook prima. Selectiewedstrijden bijv zijn de Z allemaal op vrijdagavond, ga ze dan denk ik ook niet rijden omdat ik anders 4x vrij moet vragen van het werk, dat gaat me toch een beetje te gek.

Autumn wat balen van je gezondheid.. Hopelijk gauw weer fit!

Wij zijn afgelopen weekend weer gestart, fijne proeven kunnen rijden met her en der nog wel wat rommeltjes, al worden die wel steeds minder. We hadden 219 en 219,5 :)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 16:33

Autumnn schreef:
@Noukie:
Afgelopen weekend 1 van de 2 gestart. Ik was (en ben) helaas ziek. Evengoed wel gestart maar ik had beter thuis kunnen blijven :Y) niet mogen klagen met 175 en 177 bij een jury die letterlijk afgeeft op je paard en niet snapt waarom je ‘m start, maar goed. Was gewoon echt niet lekker en alleen maar aan het hoesten en koorts, hoofdpijn etc. Dus verstandig geweest en de dag erna wel afgemeld.

Aaaaaaahhhh zonde

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 23:33

Afbeelding
Veel vragen zijn beantwoord.

Wij hebben een positieve ppid test. Dit verklaard ook de verslechterde voeten

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 09:05

Noukie schreef:
Ik ben er even uit geweest, maar poging tot teruglezen ipv heel snel tussendoor!

DemiSisa, heb jij nog clubkampioenschappen gereden? En Autumn afgelopen weekend nog gestart? Verhuizen gelukt?

Moniek gefeliciteerd met jullie verloving! En jammer dat hij even niet aanpakte, slim om dan maar even tijd te pakken met m. Wanneer mogen jullie weer?

Melis, mooie foto! alleen jammer van de horizon, dat hebben jullie echt niet nodig voor het gave beeld!. Mooie punten met jullie clubkampioenschap, gefeliciteerd met beide paarden! En goed duwtje zo om dat HC Z2 te gaan, kan je daarna lekker door toch?! :D

Sophie, lekker bezig! Leuk idd die veelzijdigheid

Babootje, mooie punten met Mexx, zonde van de rommels als je zo dichtbij die 65% zit, maar alsnog heel fijn natuurlijk

Cambionn, heb het overlijden van Dancer helemaal gemist, sterkte nog!

Getup, ondanks niet tevreen wel mooie plaatsing en tof dat ze die challenge gewonnen heeft knap hoor!

GG fijn dat ze wat vooruit gaat, maar kan me voorstellen dat het voor jullie wel lang duurt zo. Je wil ze het liefst pijnvrij natuurlijk

Hier is het vrijwel onmogelijk ofzo om overdag Z te rijden. Dus vorige week afgemeld, deze week opgegeven en moet weer (voor mij te) laat. Leuk dat t Z overal de laatste rubriek is, maar niet als je door fysieke omstandigheden dat niet kan... Nu eind van de maand ergens waar het overdag is, maar door de week, dus betekent vrij nemen. Je moet er wat voor over hebben? :')
Zag wel zaterdag nu ergens waar t einde middag is, maar dat wordt dan wel heel duur starten met dubbel startgeld. Volgende keer die locatie maar onthouden :+
Thuis wel lekker aan het rijden opzich, behalve als ik weer veel te moeilijk denk en mn wissels verknal. Terwijl als ik normaal doe ze ook al beginnende serie om de 3 en 4 loopt _/-\o_ Nu ik nog normaal doen dus ipv veel teveel nadenken :D

Sorry, late reactie. Heb nogal wat complicaties gekregen na het laten verwijderen van mijn verstandskies dus lig in het ziekenhuis :o

Ja ik ben zaterdag nog op pad geweest. Super leuke dag gehad, hele fijne proef gereden, Chiko liep echt heel fijn. 188 punten, geen foutjes. Heb eventueel een filmpje + foto’s :)

GabberGill: fijn dat jullie eindelijk duidelijkheid hebben! Hopelijk kunnen jullie nu weer de goede kant op :)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 09:31

Ik meld me ook weer eens :wave:

Ik heb de hele tijd nog wel alles van jullie gevolgd maar reageren wordt me echt even te veel nu want die pagina’s gaan altijd zo snel :D

Wij zijn al even niet meer weg geweest. Trailer laden ging ineens niet zo fijn meer dus ik ben daar eerst weer mee aan het trainen gegaan. Tussendoor nog de osteo en de tandarts gehad.

Osteo was leuk want ik kreeg alleen maar complimenten over hoe zijn bespiering gaat dus dat was een mooie bevestiging dat we goed bezig zijn. +:)+

Aangezien de trailer weer goed lijkt te gaan wil ik weer eens langzaam kijken of we volgende maand of zo weer eens ergens heen kunnen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 07:13

GG, 'fijn' dat je nu duidelijkheid hebt, maar wat betekent dat verder voor jullie?

Demi wat naar! Heel veel sterkte. En ook gefeliciteerd! Foto's altijd leuk!

Fijn dat ie goed gaat melzazu, altijd lekker zo'n bevestiging van de osteo.

Annieee23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 22:19

Vraagje :),

Als je selecties start, tellen dan beide proeven of telt alleen de eerste die je rijdt?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 22:26

Dat hangt af van hoe de selecties uitgeschreven zijn en staat meestal wel beschreven ergens op de site van de regio of kring van toepassing, of in het vraagprogramma.

Annieee23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 22:44

Noukie schreef:
Dat hangt af van hoe de selecties uitgeschreven zijn en staat meestal wel beschreven ergens op de site van de regio of kring van toepassing, of in het vraagprogramma.

3. dus 6 proeven :)

B_Fokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 09:46

Beide proeven zullen tellen voor punten registratie. (Tenzij anders vermeld). Maar zoals ik het weet is alleen de eerste proef voor de selectie. Je zou even op de website van jou kring/regio kunnen zoeken naar een document waarin alles vastgelegd is over de selecties en afvaardiging.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 10:37

Ik zag hier selectiewedstrijden in de buurt waar je sowieso maar 1 proef kon rijden.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 13:31

B_Fokker schreef:
Beide proeven zullen tellen voor punten registratie. (Tenzij anders vermeld). Maar zoals ik het weet is alleen de eerste proef voor de selectie. Je zou even op de website van jou kring/regio kunnen zoeken naar een document waarin alles vastgelegd is over de selecties en afvaardiging.

Dit dus. Zoals vorige keer dat je het vroeg ook al werd geadviseerd :)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 18:24

Hey Ik kom mij melden.
Gisteren onze eerste wedstrijd gereden. En het smaakt zeker naar meer. Dus volgende week ga ik weer, maar dan met mijn andere pony.

Ik start dus B met mijn 2 pony's een fjord en tinker. Gisteren was de fjord na 3 jaar blessure leed en sinds 25 december 2023 opbouwen gestart.

Ze was alleen totaal niet aan het been. Zeker de 2de proef viel ze echt bijna stil. Maar toen ik de ring uitging moest ze gelijk plassen. Volgende keer rijd ik ook zeker met zweepje, dacht dat je steeds moest wisselen, maar dat hoeft blijkbaar niet.

We hebben 178,5 en 177 punten gereden.

Volgende week start ik met mijn tinker. Daarmee ben ik 2 jaar geleden gestart en hadden we 179,5 en 183 punten. Ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen en heb er zin in.

Afbeelding

Afbeelding

En betere foto van mij fjord.
Afbeelding

Fjord heet trouwens Enya en de tinker Betsy

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 20:56

Gabbergill 'fijn' dat je nu weet waar het uit voort komt.. Krijgt je paard hier een specifieke behandeling voor?

Melzazu dat is een fijne bevestiging van de osteo! Gelukkig gaat de trailer weer de goede kant op

Hier wel 2 proeven op de selectie, maar alleen de 1e proef telt mee. Maar dat zal in elke kring/regio weer anders zijn.

Welkom Joyce!

Ken mag morgen voor een half jaarlijkse checkup naar de fysio.
Ben benieuwd, heb t idee dat ze het wel even kan gebruiken na al haar handstand pogingen in de wissels :')
De handstand wordt wel steeds wat minder hoog, gisteren ook een paar goede wissels ertussen zitten :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 11:15

Ik verplaats dit topic naar Onder het zadel.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 21:12

Vandaag dus dressuurwedstrijd met Betsy. En wat ben ik ten eerste mega trots op haar.

1ste proef had ze nog wat spanning, waardoor we wat minder punten hebben op hals strekken en verruimen is standaard verruimen niet versnellen. Ze schoot ook ineens naar voren, waardoor ik naar achteren viel haha. Toch hebben we op deze proef 180 punten gereden.

Op naar de 2de proef bij een andere jury. Deze proef liep ze een stuk ontspannender. Helaas dacht de jury er anders over en mocht Betsy meer nagevelijk lopen terwijl ze echt wel regelmatig ontspannen liep. En ook weer het verruimen niet goed. Deze proef 176 punten gekregen.

Volgende westrijd word denk een koudbloedwedstrijd in Vinkega ook, dat is 15 december. Lijkt mij tof om ze allebei mee te nemen, maar dat moeten we even kijken, want we hebben maar een 1.5 trailer

Afbeelding

Annieee23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 20:16

Noukie schreef:
B_Fokker schreef:

Dit dus. Zoals vorige keer dat je het vroeg ook al werd geadviseerd :)

:roll: Sorry hoor... Ik begrijp het gewoon niet en ja, op de site heb ik ook al gekeken. Je hoeft niet te reageren als je niet aardig kan zijn.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 07:42

Aan de smiley te zien was t echt niet onaardig bedoeld. Misschien aan je vereniging vragen, hoe of wat wbt selecties ?

GG: op zich prut natuurlijk, maar kans dat ze met de medicatie goed opknapt is groot.

Goedzo Joyce ! En 180 en 176...het hangt toch ook net van de jury af , bij een andere jury had je misschien zo x punten meer of minder.

Wij hebben de laatste tijd regelmatig 2 jury's per proef gehad en op 1x na nooit een gigantisch verschil gehad. Maar een halve punt verschil is er zo en dat op tig onderdelen...

Melis haar paard doet steeds minder handstand: top . En beter voor z'n lijf ook.

Melzazu : fijn om te horen en ook fijn, dat het op de trailer beter gaat.

Demisa: auw , hopelijk nu beter ?
Enne...foto's zijn altijd leuk!
Ben weer wat bij , geloof ik.

Gisteren finale van de dressuurcup gehad in België. Goede nieuws: dochter heeft m gewoon gewonnen :wow: . Daardoor mochten we 's avonds zonder paard terugkomen voor de prijsuitreiking.

En dit alles op 95 km van huis :=

Ze reed om 10u30. Om 11 paard naar huis gebracht en 's avonds zijn we dus teruggekomen. Maar wow , ze is behoorlijk verwend. Groomtas, amigo cooler ( deken), stalplaat, gigantische beker en mooie rozet, waardebon en n Dyon hoofdstel :))

Sportief gezien was t een mooi jaar. Verder ook trouwens :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 12:49

Gefeliciteerd Getup :-) Dat zijn echt prima prijzen :-) Reden genoeg om voor terug te rijden :D

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 16:53

Gefeliciteerd Getup.