Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 16:49

Als ze niet continue aan het in- en uitzoomen is geweest en er is gefilmd met een goede kwaliteit camera kan het zijn dat de proef door de jury nog prima te beoordelen is.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 16:55

Snorlex schreef:
Als ze niet continue aan het in- en uitzoomen is geweest en er is gefilmd met een goede kwaliteit camera kan het zijn dat de proef door de jury nog prima te beoordelen is.

Ik zou hem toch echt afkeuren en niet beoordelen, inzoomen moet alleen vanaf het Z. Wel balen!

Dala8

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 17:25

Yes gister middag proef ingestuurd en toevallig keek in mijn spam mail en zag dat de beoordeling al klaar stond! Snel! 184 punten in de L1. Ik had zelf gepunt en kwam op geen winstpunt dus erg blij! Het ging gewoon niet zo lekker, paar grote fouten maar wou ook niet nog een keer opnemen. Volgende keer weer beter en nu eerst aan de slag met het commentaar waar ik mij volledig in kan vinden.

M_Bronkhorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:26

Jaaa ik baalde zooo erg. Het ging naar mijn idee heel erg fijn de proef, maar helaas.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:46

shirleyp schreef:
Snorlex schreef:

Ik zou hem toch echt afkeuren en niet beoordelen, inzoomen moet alleen vanaf het Z. Wel balen!

Waarom? Er wordt juist steeds gevraagd om gewoon te beoordelen als er iets niet klopt zolang het de beoordeling niet in de weg staat. Ik had er vorige week eentje en die heb ik gewoon beoordeeld met opmerking in het opmerkingenveld. Inzoomen wordt ook niet vermeld in de checklist voor het wel/niet afkeuren.

SandraS73

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:51

Afgelopen donderdag weer gefilmd en ingestuurd. Nu wachten op de uitslag.
Ik heb er nog 1 klaar staan voor komende week. Ze sprong wel om in de galop op de volte door een bok, maar gelukkig heel snel kunnen corrigeren. Goed genoeg om komende week in te sturen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:26

Ik beoordeel ze gewoon als er minimaal is ingezoomd. VInd het zelf ook gewoon fijner kijken.
Moet niet zo zijn dat het steeds wisselt of te dichtbij is maar klein beetje is niet erg. (vind ik) het is natuurlijk niet volgens de regels dus het mag wel afgekeurd worden.

M_Bronkhorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:32

Ja helaas was het wel erg ingezoomd en uitgezoomd

MelissaSKy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 21:37

Yes ik ben super blij! Gisteren een proef opgenomen en ook dezelfde dag ingestuurd. Vandaag al mn beoordeling terug! 196,5 en dat maakt dat de teller in 3 M1 proeven alweer op 5 winst staat *\o/* Kan mij helemaal in het commentaar vinden aangezien ik de proef tijdens het opnemen zelf helemaal niet zo goed vond gaan. Mn vader zei dan stuur je hem toch niet op? Wel gewoon ingestuurd want de jury kan anders jureren dan mijn gevoel en dat blijkt maar weer :D volgende week gaan we weer lekker opnemen! Top afsluiter van dit weekend +:)+

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 22:53

Hier ook weer een proef ingeleverd vandaag. Voor mijn gevoel een goede proef, maar de laatste 2x klopte mijn gevoel niet met wat de jury vond. Zit steeds nét aan een winstpunt terwijl als ik kijk wat voor verschil er zit tussen de eerste proeven vorig jaar in mei en nu, dan zitten daar voor mijn gevoel zeker 10 tot 20 punten verschil in. Terwijl ik in mei vorig jaar ook telkens rond de 180 punten reed. Echter ik wil graag naar de L1 over, en heb telkens gezegd ik ga pas als ik constant rond de 190 rij. Maarja... die punten moeten dan nog wel 'even' komen...
Eerst stond er telkens commentaar op het protocol dat de aanleuning nog niet voldoende constant was. Daar hebben we heel hard aan gewerkt en dat ik al heel erg verbeterd. Nu staat er ook niks meer over op het protocol, maar de hogere punten blijven toch uit. Nu ook niet echt concreet commentaar wat telkens terug komt waar ik wat mee kan. Gelukkig wel tot nu toe iedere keer een winstpunt, maar krap aan. Ook was ik in het begin erg slordig met het netjes rijden op de letters, nu ook meer aandacht voor en gaat voor mijn gevoel ook beter.
Heb ook geen pony met spectaculaire bewegingen, dus alles is gewoon heel simpel zegmaar. Niks geen show. Wellicht heeft dat nog invloed.

Maarja, ik blijf gewoon proefjes inleveren en de punten afwachten. Meer dan je best kun je niet doen zullen we maar zeggen! Het houd je ondertussen wel mooi van de straat. :Y)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 22:55

Jammer dat je je niet kunt vinden in de beoordeling. Hopelijk deze keer wel.

SandraS73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 01:12

Ik heb m’n punten van afgelopen donderdag ook binnen, 194,5. Ze was net niet helemaal lekker aan het been door een restje hengstigheid, waardoor ze ook onrustig was in de aanleuning. Het mag allemaal wat constanter. Jammer van dat laatste halve puntje, maar het is niet anders. Volgende x beter.
Commentaar was terecht.
Morgen nog een proef insturen voor m’n laatste punt in de B.

M_Bronkhorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 07:57

Zo jammer unleash. En er staat geen commentaar bij??? Anders gewoon even aan je instructeur of iemand anders laten nakijken en echt samen heel streng er even naar kijken.

Als je niemand hebt met wie je dit kan doen mag je ze ook altijd naar mij sturen hoor☺️ Wil je altijd helpen!

xJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 09:17

Na even niet gestart te hebben heb ik gisteren weer een proefje opgenomen op onze nieuwe stal, in een 20x60 bak maar de letters van de 20x40 afmeting hingen onder de 20x60 letters op de goede plek, dit zal vast wel goed zijn toch? Heb de bak ook afgezet met springbalken waar de C zit :o

M_Bronkhorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 09:20

Dat heb ik ook altijd! de bordjes op de grond zijn 20x40 bij mij en die aan het hek 20x60. en dan zet ik inderdaad ook altijd de bak af

xJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:23

M_Bronkhorst schreef:
Dat heb ik ook altijd! de bordjes op de grond zijn 20x40 bij mij en die aan het hek 20x60. en dan zet ik inderdaad ook altijd de bak af

Ooooh top! Dan zal dat vast goed komen :D

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:01

Ik was gewoon heel het topic kwijt :+
Bij mij kriebelt het ook weer, dus ga maar eens een proefje opnemen. Ik was na mijn eerste keer de proef opnemen en insturen een beetje terug geslagen hoe laag de punten uitvielen. Zeker gezien ik die dag 2 stuks gefilmd had 2 keer hetzelfde beeld had en de beste naar de Knhs stuurde en de mindere naar een andere online competitie en de ene 199,5 punt (andere competitie) opleverde en de andere 175,5 (Knhs)

Ik zet ook de 20.60 bak af met balken en plak de 2 hoekletters en de e b op, de andere 2 hoekletters en de a laat ik zitten waar het zit

M_Bronkhorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:01

E en b liet ik altijd zitten en korte dan allebei de zijdes in, want dan zit de e en de b nog in het midden

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:07

Jennifer3010 schreef:
Na even niet gestart te hebben heb ik gisteren weer een proefje opgenomen op onze nieuwe stal, in een 20x60 bak maar de letters van de 20x40 afmeting hingen onder de 20x60 letters op de goede plek, dit zal vast wel goed zijn toch? Heb de bak ook afgezet met springbalken waar de C zit :o

Gisteren toevallig een 20x60 bak verandert naar 20x40. Maar behalve de A/C en de 2 hoekletters ernaast, moet je de E/B en de andere 2 hoekletters toch op een andere plek hangen dan de 20x60 posities?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:22

Elise_K schreef:
Jennifer3010 schreef:

Gisteren toevallig een 20x60 bak verandert naar 20x40. Maar behalve de A/C en de 2 hoekletters ernaast, moet je de E/B en de andere 2 hoekletters toch op een andere plek hangen dan de 20x60 posities?

:j anders kloppen ze niet.

xJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:55

MyWishMax schreef:
Elise_K schreef:

:j anders kloppen ze niet.

Ja ze hangen uiteraard op een andere plek haha, ik bedoelde ermee dat ik ze onder de hoogte van de 20x60 afmeting heb hangen :P

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:10

:+ haha sorry!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:50

Vandaag weer 11 M1 proeven gedaan, helaas 3 af moeten keuren wegens meerdere fouten in het voorstelrondje. Voor de rest gelukkig bijna allemaal winst tot ruime winst.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:57

Ik heb er ook 2 afgekeurd. 1x neusriem te strak en 1x paspoort niet leesbaar en neusriem via sperriem en dan de kin

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:12

Altijd als ik berichtjes lees over het afkeuren bekijk ik 10x mijn voorstelrondje om er zeker van te zijn dat we aan alle eisen voldoen. Niet dat ik er nog iets aan kan veranderen want het filmpje is ingestuurd. Maar toch :+ Hebben meer mensen daar last van? :')