Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tilmar schreef:Ik lees hier mee en ben zo sip dat ik niet mag jureren omdat ik 'maar' BL jury ben![]()
Vooral omdat het zo'n succes is, zo te horen is er nog veel meer behoefte aan. Alles zit zo snel vol.
Maar mocht iemand een fimpje hebben en er niet tussen komen, of als je nog geen startkaart hebt en wil weten hoe je ervoor staat. Stuur maar op!
Haha, kan niet wachten
Tilmar schreef:Ik lees hier mee en ben zo sip dat ik niet mag jureren omdat ik 'maar' BL jury ben![]()
Vooral omdat het zo'n succes is, zo te horen is er nog veel meer behoefte aan. Alles zit zo snel vol.
Maar mocht iemand een fimpje hebben en er niet tussen komen, of als je nog geen startkaart hebt en wil weten hoe je ervoor staat. Stuur maar op!
Haha, kan niet wachten
Tilmar schreef:Tilmar schreef:Ik lees hier mee en ben zo sip dat ik niet mag jureren omdat ik 'maar' BL jury ben![]()
Haha, kan niet wachten
Dank allemaal voor de berichtjes!! Superleuk.
Even een toevoeging. Ik ga geen ingestuurde proefjes opnieuw beoordelen, dat heeft een echte jury al gedaan en punten van een tweede jury (die het officieel niet eens mag jureren) voegt niets toe.
Dus alleen als je geen startkaart hebt of enorm twijfelt.
Mocht je nou helemaal geen commentaar gehad hebben dan wil ik, met het protocol erbij, wel kijken wat ik denk dat er beter zou kunnen.
Dit uit respect naar de officieele jury, die zit het ook allemaal naar eer en geweten te jureren.
daffodil schreef:Goed.....een van mijn ponykids heeft zijn beoordeling terug. En hier baal ik dus wel zo verschrikkelijk van.
Joch heeft zich helemaal opgedoft, in de wedstrijdkleren, pony netjes en gevlochten. Een zes voor verzorging.........Een zes voor houding en zit.......en daarnaast nog 15 zessen zonder commentaar.
Het commentaar wat wel gegeven wordt en ik citeer letterlijk, let wel naar een joch van een jaar of 10:
Netjes op de letter gereden. Lekker blijven genieten. Denk wel aan je lengte in combinatie met je pony.
Ik vind dit echt niet kunnen. Ventje weegt niets, zit als een huis op deze pony en ook op alle andere pony's die hij rijdt. Heeft een zit om stikjaloers op te zijn. En dan is dit het "positieve" commentaar op de moeite die hij voor een proef gedaan heeft........
Gelijk opgezocht wie dat gedaan heeft want zo iemand hoef ik ook niet bij ons op de club om te jureren maar gelukkig een heel eind uit de buurt!
Ik ga dit nog wel richting de KNHS communiceren. Er mag gewoon geen commentaar gegeven worden op lengte/gewicht etc. Dat moet je dan doen als diegene het dier in de weg zit, door aan te geven beweging volgen, meer meezitten etc. Maar niet op deze manier. En daarbij, jong zit nergens de pony in de weg.....
daffodil schreef:Nee Suzanne F. daar is de kNHS heel duidelijk in, geen directe opmerkingen over gewicht danwel lengte. Dat kan ontzettend kwetsend zijn en zeker bij jonge kinderen hoort dat dus niet. Maar bij volwassenen ook niet, beperk je tot opmerkingen die gerelateerd zijn aan het rijden, aan het bewegen van dier/mens.