Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

M_arjolein

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:33

Haha @Tilmar hoop voor je dat je straks ook kan gaan jureren!

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:44

Wil je best een filmpje sturen hoor, @Tilmar. Wel al ingestuurd naar de knhs maar als je het leuk vindt.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:33

Als je het leuk vindt wil ik die van mij ook wel sturen! Ben best benieuwd in de overeenkomsten/verschillen als ik straks ook feedback van de jury heb die het moet beoordelen voor wp.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 09:03

Tilmar schreef:
Ik lees hier mee en ben zo sip dat ik niet mag jureren omdat ik 'maar' BL jury ben :(
Vooral omdat het zo'n succes is, zo te horen is er nog veel meer behoefte aan. Alles zit zo snel vol.

Maar mocht iemand een fimpje hebben en er niet tussen komen, of als je nog geen startkaart hebt en wil weten hoe je ervoor staat. Stuur maar op!
Haha, kan niet wachten *\o/*

Je mag ook gerust mijn filmpje beoordelen hoor! Heb 'm al wel terug maar had bijna geen commentaar, heel jammer. Is proef 14/L2

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 09:36

Het valt me op dat niemand gisteren punten van het event van 7 mei heeft gedeeld hier. Heeft niemand punten gekregen of is het toevallig? Misschien dat de KNHS het toch meer gecentreerd gaat doorgeven? Andere keren hadden namelijk veel mensen de punten al wel de dag na het event!

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 10:04

Hier ook bijna geen commentaar gekregen op mijn B proef van de vorige keer. Een extra paar ogen is altijd leuk <<)

Hier geen punten helaas van 7 mei.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 10:13

Ik heb gisteren mijn punten van 7 mei gekregen! We hadden 180 punten. Ik vind het heel terecht gepunt, we hebben met name in de verruimingen nog verbeterpunten en er stonden fijne tips bij geschreven.

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 10:16

Een positieve noot van een in eerste instantie sceptisch "team". We hebben de eerste proeven aan ons voorbij laten gaan, omdat we er het nut niet helemaal van inzagen. Maar na al het oefenen vond dochter het toch wel leuk om eens te kijken hoe het gaat, dus toch ingeschreven voor de 7e (M2). We hebben er weer veel plezier aan beleefd. Ze heeft de pony lekker mooi gemaakt, haar witte rijbroek weer onder uit de kast getrokken, proefje uit haar hoofd geleerd en we hebben gewoon een leuke middag gehad. En nu het eenmaal verstuurd is zijn we natuurlijk toch ook benieuwd naar de punten, maar had hier al gelezen dat dat waarschijnlijk pas na het weekend wordt. Wij zijn dus aangenaam verrast hoe leuk we het vonden, zijn blij dat de KNHS met al hun juryleden dit op hebben gezet.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 10:53

Goed.....een van mijn ponykids heeft zijn beoordeling terug. En hier baal ik dus wel zo verschrikkelijk van.
Joch heeft zich helemaal opgedoft, in de wedstrijdkleren, pony netjes en gevlochten. Een zes voor verzorging.........Een zes voor houding en zit.......en daarnaast nog 15 zessen zonder commentaar.

Het commentaar wat wel gegeven wordt en ik citeer letterlijk, let wel naar een joch van een jaar of 10:

Netjes op de letter gereden. Lekker blijven genieten. Denk wel aan je lengte in combinatie met je pony.

Ik vind dit echt niet kunnen. Ventje weegt niets, zit als een huis op deze pony en ook op alle andere pony's die hij rijdt. Heeft een zit om stikjaloers op te zijn. En dan is dit het "positieve" commentaar op de moeite die hij voor een proef gedaan heeft........

Gelijk opgezocht wie dat gedaan heeft want zo iemand hoef ik ook niet bij ons op de club om te jureren maar gelukkig een heel eind uit de buurt!

Ik ga dit nog wel richting de KNHS communiceren. Er mag gewoon geen commentaar gegeven worden op lengte/gewicht etc. Dat moet je dan doen als diegene het dier in de weg zit, door aan te geven beweging volgen, meer meezitten etc. Maar niet op deze manier. En daarbij, jong zit nergens de pony in de weg.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 11:05

Verzorging een 6 vind ik wel heel treurig zeg...

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 11:08

Tilmar schreef:
Ik lees hier mee en ben zo sip dat ik niet mag jureren omdat ik 'maar' BL jury ben :(
Vooral omdat het zo'n succes is, zo te horen is er nog veel meer behoefte aan. Alles zit zo snel vol.

Maar mocht iemand een fimpje hebben en er niet tussen komen, of als je nog geen startkaart hebt en wil weten hoe je ervoor staat. Stuur maar op!

Dank allemaal voor de berichtjes!! Superleuk.
Even een toevoeging. Ik ga geen ingestuurde proefjes opnieuw beoordelen, dat heeft een echte jury al gedaan en punten van een tweede jury (die het officieel niet eens mag jureren) voegt niets toe.
Dus alleen als je geen startkaart hebt of enorm twijfelt.
Mocht je nou helemaal geen commentaar gehad hebben dan wil ik, met het protocol erbij, wel kijken wat ik denk dat er beter zou kunnen.
Dit uit respect naar de officieele jury, die zit het ook allemaal naar eer en geweten te jureren.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 11:10

Tilmar schreef:
Tilmar schreef:

Dank allemaal voor de berichtjes!! Superleuk.
Even een toevoeging. Ik ga geen ingestuurde proefjes opnieuw beoordelen, dat heeft een echte jury al gedaan en punten van een tweede jury (die het officieel niet eens mag jureren) voegt niets toe.
Dus alleen als je geen startkaart hebt of enorm twijfelt.
Mocht je nou helemaal geen commentaar gehad hebben dan wil ik, met het protocol erbij, wel kijken wat ik denk dat er beter zou kunnen.
Dit uit respect naar de officieele jury, die zit het ook allemaal naar eer en geweten te jureren.

Helemaal mee eens! Ik vind het al heel netjes dat je de moeite wil doen om te beoordelen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 11:40

Hier hetzelfde. Mocht iemand het leuk vinden om nog een andere mening te horen over het proefje dan mag je hem sturen. Laat maar weten via PB.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 11:41

daffodil schreef:
Goed.....een van mijn ponykids heeft zijn beoordeling terug. En hier baal ik dus wel zo verschrikkelijk van.
Joch heeft zich helemaal opgedoft, in de wedstrijdkleren, pony netjes en gevlochten. Een zes voor verzorging.........Een zes voor houding en zit.......en daarnaast nog 15 zessen zonder commentaar.

Het commentaar wat wel gegeven wordt en ik citeer letterlijk, let wel naar een joch van een jaar of 10:

Netjes op de letter gereden. Lekker blijven genieten. Denk wel aan je lengte in combinatie met je pony.

Ik vind dit echt niet kunnen. Ventje weegt niets, zit als een huis op deze pony en ook op alle andere pony's die hij rijdt. Heeft een zit om stikjaloers op te zijn. En dan is dit het "positieve" commentaar op de moeite die hij voor een proef gedaan heeft........

Gelijk opgezocht wie dat gedaan heeft want zo iemand hoef ik ook niet bij ons op de club om te jureren maar gelukkig een heel eind uit de buurt!

Ik ga dit nog wel richting de KNHS communiceren. Er mag gewoon geen commentaar gegeven worden op lengte/gewicht etc. Dat moet je dan doen als diegene het dier in de weg zit, door aan te geven beweging volgen, meer meezitten etc. Maar niet op deze manier. En daarbij, jong zit nergens de pony in de weg.....

De 6 voor verzorging en de vele zessen zonder commentaar vind ik niet kunnen. Een opmerking over de lengte kan best, als hij echt richting te lang voor de pony gaat.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 12:14

@Daffodil dat is echt niet leuk voor zo'n kind ook niet.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 12:19

Wij hebben vanmorgen voor de tweede keer gefilmd, behalve bijna professioneel wedstrijdgroom word ik zo nog eens bijna professioneel proefjesfilmer 8-) Stalgenootje doet fanatiek mee in de B, rijdt normaal ook fysieke wedstrijden dus mooi om zo toch door te kunnen. Ik vind het stiekem echt leuk om te doen, filmen is even een kunstje maar als je het eenmaal doorhebt goed te doen! Nog geen punten terug gekregen, vind het ook tof dat je een jury uit heel NL kunt krijgen. Hier kom je op locatie toch vaak dezelfde jury's tegen, dus een frisse blik is ook mooi meegenomen hierin.

Prima zo opgezet van de KNHS, hopelijk blijft het nog even :) Als het in augustus nog steeds zo kan ga ik me eraan wagen met mijn vierjarige, mooi laagdrempelig beginnen thuis (ipv beginnen op onze onderlinge wedstrijd, die is helaas afgelast natuurlijk). Maar goed, daarvoor moeten we eerst nog wat verder bevestigen, als we meedoen dan wel ook graag fatsoenlijk :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 12:30

Nee Suzanne F. daar is de kNHS heel duidelijk in, geen directe opmerkingen over gewicht danwel lengte. Dat kan ontzettend kwetsend zijn en zeker bij jonge kinderen hoort dat dus niet. Maar bij volwassenen ook niet, beperk je tot opmerkingen die gerelateerd zijn aan het rijden, aan het bewegen van dier/mens.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 12:46

daffodil schreef:
Nee Suzanne F. daar is de kNHS heel duidelijk in, geen directe opmerkingen over gewicht danwel lengte. Dat kan ontzettend kwetsend zijn en zeker bij jonge kinderen hoort dat dus niet. Maar bij volwassenen ook niet, beperk je tot opmerkingen die gerelateerd zijn aan het rijden, aan het bewegen van dier/mens.

Het verdient zeker geen schoonheidsprijs, dit protocol. Relatief weinig commentaar blijkbaar, en een waarschijnlijk goedbedoelde opmerking over de lengte van de ruiter. Maar die opmerking voegt weinig toe vind ik, wat moet je er mee als ruiter(ouders)? Gelijk pony verkopen?
Zou zeggen, blijf ver van zulke opmerkingen en hou je bij de rijkunstige beoordeling van de proef.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 17:43

Ik heb inderdaad nog geen punten terug van 7 mei :)

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 18:35

Ik nog niet van 5 mei, maar het zal vast mega druk zijn dus wacht geduldig af (voor zover dat lukt _O- )

Priisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:34

Ik ben al even een stille meelezer en niet meer zo actief op Bokt, maar dit topic volg ik op de voet! Leuk om iedereen zijn ervaringen te lezen! Vandaag heb ik voor het eerst mijn online proef opgenomen in het L2. Nu heb ik net de video op de laptop terug gekeken en wat mij opvalt is dat de verruimingen, dus midden stap, draf, galop, amper op de video terug te zien zijn. Terwijl met het blote oog en het gevoel duidelijk verruiming in zit. Zijn er meer mensen die hier tegen aanlopen en hoe gaan juryleden hier mee om? Of moet ik voor de video misschien toch “explosiever“ gaan rijden? :=

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:42

Ja dat vond ik ook. In de L1 proef doe je 2x de middengalop op de lange zijdes richting A, maar ze ziet amper verschil op film omdat je van de filmer wegrijdt, terwijl mijn paard prachtig verruimd in galop (galop is ook haar sterkste punt).
Ik zou niet zo goed weten hoe ik dit nog meer zou moeten doen dan ze nu al doet :=
Maar snap wat je bedoelt, het viel mij ook op

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:50

Ik als jurylid zie echt wel verschil in de proef. Bij sommige mensen is er te weinig verschil te zien, maar dat is dan irl niet anders.

Middengalop op de lange zijde is op de film niet anders dan irl. Het is moeilijker te bekijken maar als er een verruiming gereden wordt kun je dat ook schuin op de rug goed zien. Het probleem is dat paarden vaak versnellen in plaats van verruimen en dan is er weinig verruiming te zien.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:59

Ik heb er nu een die heeft met een groothoeklens gefilmd.
Die ga ik terugsturen. Het lijkt net of tot X de baan dubbel zo groot is als normaal gesproken. Kunt oefeningen niet goed beoordelen zo.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:50

Zie hier ook wel verschil maar die met de middengalop lijkt me idd het lastigste te beoordelen. Huh oke sommigen vinden ook wat uit met het filmen als ik het hier zo lees.