[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 02:00

Smurvaas hoe verzinnen ze het om vuurwerk op het dak te gooien.. Belachelijk

Yvette dat is zuur zeg.. Wat voor zadel heb je nu?

Laura jammer dat de punten niet met je gevoel overeenkomen.. Idd niet echt commentaar bij de keertwendingen waar je wat mee kunt. Was fijner geweest als er stond wat er dan mislukt was.
Vergeet niet dat ze in het M2 over het algemeen toch wel een heel stukje strenger zijn dan in het M1. Of nouja strenger, een fout wordt gewoon wel (terecht) afgestraft over het algemeen.

Wij zijn ook op pad geweest vanavond. 1e proef ging erg fijn, mooi scherp eraan en geen rare fouten. Beetje tegenvallende 182pt. 2e proef ietsje spanning en een keer fout met aangalloperen, 189. In de 1e proef een 4e prijs en 2e proef 2e prijs :) .
Mij heeft de 3 op het aangalloperen ook de 1e prijs gekost, 1e had er nu ook 189 maar op de onderdelen hoger.

absque_dubio

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:17

Laura wat jammer dat je gevoel niet overeen kwam met de punten. Nog achteraf aan de jury uitleg gevraagd om dat mislukt?
En een vrachtwagentje graag! Helaas alleen geen geld voor.

Melissa gefeliciteerd met je punten! In je onderschrift zie ik dat je al aardig wat punten hebt, wat is de reden dat je nog niet over gaat? Gewoon nieuwsgierig hoor. :D

Wij vandaag met 186 en 185 een tweede en derde plek. Had echt totaal niet fijn gereden en tweede proef bijna afgegroet.. Pony wou echt niet vooruit en ging allemaal zo slordig en veel foutjes. Dus had 160 ook begrepen :o jury dacht er dus anders over. Die kwam bij de prijsuitreiking nog naar me toe dat ze het zo knap vond dat we met een pony zo makkelijk meekomen tussen de paarden. En dat ik ontzettend netjes zit en we een talentvolle combi zijn. :)
Nu maar even met het voer aan de slag, kijken of ik pony daar wat meer energie van kan laten krijgen.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:29

Absque ze is nog jong zat, ik heb alle tijd en wil voor ik naar de Z ga de oefeningen beter bevestigd hebben. Zoals het nu gaat en als het ook zo blijft ga ik denk ik ergens in februari of maart de overstap maken.
Nette punten en plaatsing! Jammer dat het voor je gevoel niet zo lekker ging..

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:27

Jammer Laura dat je punten niet met je gevoel kloppen, maar de kop is eraf, je hebt gestart!

Dat zijn weer nette punten Melissa!
Gaat vast wel goed komen in het Z

Dat is nog eens leuk commentaar Absque!

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 13:50

jammer laura, maar je bent gestart en de volgende keer gaat het vast beter.
Ik was blijer dat ik gestart was, dan dat de punten me wat interesseerden eigenlijk.
Maar, hier gaat t weer bijzonder goed, vorige week hadden we twee dagen een downdagje, maar in alle rust doorgezet, soms wel 5 kwartier bezig geweest maar alle keren erna hebben we er zoveel profijt van gehad, het lijkt dus dat we weer een stukje verder zijn gekomen. Travers gaat nu goed, dat knopje zit nu prima bevestigt. Linksom was nogal een lastige. Maar nu de lengtebuiging een stuk fijner is en ze linksachter goed durft onder te zetten is ze niet meer rennerig en slingerig.
Ook nu bezig met kleine voltes stappen in travers en langzamerhand steeds meer de keertwending stappen en moet zeggen dat het onwijs veel nut heeft.
Alles wordt er beter van.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 16:11

Nou tis tijd stilgeweest. Ben vandaag weer gestart, op stal deze keer. M'n houding stoorde me al weken en wist niet waar het door kwam. Tot ik gisteravond nog filmpje aan het kijken was van ons rijden anderhalve week terug, en dacht: volgens mij heb ik m'n teugels tekort?... Dus vandaag besloten om mn teugels stuk korter te pakken en Cadiz stuk hoger in te stellen :') losrijden ging helemaal k*t in de buitenbak, binnen verder gegaan ging ietsjes beter. Hij vond het onwijs moeilijk, daardoor kwamen sommige oefeningen niet helemaal lekker uit de verf en impuls was ook niet top. Kennelijk zag het er toch goed uit, had 204 en 200 punten (samen met M1, 2x 2e). Hij liep wel heel mooi bovenin maar ik voelde dat de lossigheid daarin wat miste. Maar probleem is wel opgelost, had 2x 8 voor houding en zit :D nu dus maar kilometers gaan maken meer bovenin om m daarin sterker te maken en dan lekker stoer worden, dan moet t goedkomen!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:51

Sharona fijn dat het rijden goed gaat!

Gefeliciteerd Myour

hier de afgelopen dagen lekker getraind en naar buiten geweest.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:56

wauw wat een nette punten myour! gaat zo lekker!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:27

Vanavond les gehad, madam had niet zoveel zin geloof ik. Ze was me behoorlijk aan het uitdagen, instructrice heeft er nog even opgezeten, toen liep ze er wel stoer overheen. Ze is af en toe een beetje slim (en ook wel een tikkeltje brutaal soms) en als ik dan maar een seconde te laat reageer dan pakt ze me.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:47

Nog wel fijn kunnen afsluiten Melissa?

Cadiz gaat lekker, zijn nu bezig m sterker te maken in ook die hogere houding. In stap doet ie dat super, galop ook. In draf wilt ie er teveel in klimmen en gaat dan gekke verzamelde fratsen uithalen terwijl ik n gewone voorwaartse arbeidsdraf wil :Y) maarrr gisteren zaten er wel al goede stukken tussen! Vandaag heeft ie vrij gehad, kan ie ff nadenken :P morgen weer les, zondag gaan we weer starten. Kijken of we t al iets meer onder controle hebben en de nieuwe proeven doorrijden :)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 14:00

Ja heb wel fijn kunnen eindigen! Succes zondag

Allemaal fijn jaarwisseling! Dat 2016 een mooi, gezond en sportief jaar mag worden :)

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 16:12

Fijne avond allemaal! Drink en eet genoeg :)F

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:34

Allemaal leuk gehad?

Vandaag weer gestart had 214 en 222 punten :wow: met 34 om 40 punten verschil met de nr 2! Jury was helemaal weg van hem haha ik iig ook <3 m'n topper!! Zo blij met m!! :D

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:51

Kijk dat zijn nog eens punten! Top. Gefeliciteerd!

Ik meld mij ook weer even, m'n vos maak ik volgende week m'n Z1 debuut mee maar heb mijn eigen paard na een wedstrijdstop van 2,5 jaar weer zo ver dat ik ga starten. Hij is er eigenlijk nog niet helemaal klaar voor (mist nog wat buiging en kracht) maar ga 24 januari zijn comeback maken op de kringkampioenschappen. Verwacht dat hij ergens in de middenmoot eindigt maar dat geeft niet. Ben al blij dat ie weer mee gaat! Overigens liep hij 2,5 jaar geleden heel succesvol in het M2 en was met 5,5 Z1 startgerechtigd dus ons M2 debuut is het niet maar wel onze comeback haha.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:18

Wat een mega punten zeg! Jeetje daar mag je trots op zijn!

En na 2,5 jaar een comeback is ook een soort debuut toch? Spannend zeg! Waarom zo lang eruit geweest?

Is er eigenlijk ook een Z debuut topic? Zijn jullie ook al bezig met jullie Z debuut? Ik wil graag in februari over dus hoor ook daar graag ervaringen over!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:21

Jaa het is indd een soort van debuut haha. Hij is 2,5 jaar kreupel geweest Rechts achter, dusdanig ernstig dat ik meerdere malen op het punt heb gestaan hem in te laten slapen maar dankzij wen top kliniek is hij nu weer zover dat hij mee kan.

Ik weet eigenlijk niet of er een Z debuut topic is. Ik ga in ieder geval met een traingspaard zondag mijn Z1 debuut maken, en de week daarop meteen selectie rijden haha

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:14

Myour gefeliciteerd!

Aukelizzy spannend je Z1 debuut! Komt vast goed
Wat fijn dat je eigen paard er weer helemaal bovenop is gekomen en je ook weer kan starten!
Wat heeft je paard gehad?

absque ik heb geen idee of er een Z debuut topic is. Mijn planning is ook om ergens in februari de overstap te maken naar de Z1

Vandaag naar het bos geweest, was lekker ;)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:34

Melissa, dat is dus eigenlijk niet duidelijk geweest. Liep altijd met hem in Bodegraven en daar konden ze niet echt de oorzaak vinden. De ene keer irritatie pees, toen weer gevoelige ondervoet, daarna weer losse kniebanden, vervolgens dachten ze weer aan een hoornzuil. Werd eigenlijke een beetje van het kastje naar de muur gestuurd en paard bleef variërend kreupel. Ene dag stok kreupel, andere dag onregelmatig. Nadat ze me in Bodegraven hadden gemeld dat ik hem maar goed kreupel moest rijden zodat ze de oorzaak konden vinden was ik er klaar mee. Ben toen voor een 2nd opinion naar Visdonk in Roosendaal gegaan. Hij heeft daar twee dagen gestaan en kwamen erachter dat het een bovenlijn probleem was. Zijn spier die het achterbeen naar voren plaatst was helemaal verkleefd. Is hij aan behandeld en binnen 2 maanden hadden hun mijn paard zuiver aan de loop, wat uiteindelijk de oorzaak geweest is is niet duidelijk. Waarschijnlijk keer gevallen op de wei. Maar zo blij dat hij weer loopt.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:01

Dankjewel allemaal, ben er nog beetje ondersteboven van haha. Hij voelt wel al stuk beter in die hogere halshouding maar ben dan weer superkritisch naar mezelf en benadruk dan alleen de dingetjes die fout gingen (zo sprong ie in de 2e proef keer verkeerd aan, kws naar links gingen niet zo mooi, klein dribbeltje in uitgestrekte stap) maar daar stonden o.a. zes 9s en diverse 8en tegenover :D super blij mee dus! Hij pakt het allemaal heel fijn aan ook. Komende weken nog even lekker eraan werken en dan zien we wel hoe het gaat op de kring. Is toch weer ander terrein en in die tweede bak daar wil ie nog wel eens zich opblazen en dan stopt ie met lopen. Ben benieuwd of we daar nu beter mee omgaan, in elk geval weer een jaartje meer ervaring :)

Kim via de online inschrijvingen stonden er laatst nog maar 3 in de M2 dus zoveel middenmoot is er niet :P en denk sowieso niet dat jij middenmoot materiaal bent haha :P komt vast wel goed! Wat een verhaal van je paard zeg, kan me voorstellen dat je er op gegeven moment helemaal klaar mee was. Wel heel fijn dat het nu opgelost is en je weer kan rijden! Spierverkleving klinkt niet lekker, paard van oudstalgenootje had dat in het onderbeen maar die kan nooit meer echt de sport in, was geloof ik kans dat het bij belasting weer terug kon komen. Edit; alleen die moest wel geopereerd eraan, was bij pezenwerk.

Absque_dubio, ik heb wel paar keer Z1 debuut topic voorbij zien komen maar geen idee of dat nog actief is. Momenteel ben ik nog niet bezig met het Z1, eerst de kring maar eens doen en dan zien we wel verder. Denk dat ons debuut ergens omstreeks maart zal zijn.

Melissa lekker hoor naar het bos! Wanneer ga je weer starten?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:11

Ohhh 3 nog maar? Haha dan wordt het geen middenmoot voor mij, maar achter in het veld hahahah. Nee zonder gekkigheid, ik ben realistisch genoeg om te zeggen dat dit paard nog niet op het niveau is waar hij zou moeten zijn. Verwacht niet dat hij in de selectie loopt. Wat jij zegt is dus ook waar wij bang voor zijn, dat het bij meer belasting terug komt. Vandaar ook dat ik eerst M2 ga starten voordat ik het Z1 in ga. Eerst weer wat ritme opdoen, hij is blind aan 1 oog en wil op ander terrein echt nog wel eens spoken. Is wel een paard wat heel simpel en stabiel de proef door kan lopen, maar mist nog de kracht om groot en spectaculair de proef door te gaan. Denk dat jij wel kans maakt! Mocht je me herkennen moet je maar even komen voor een gezellig babbeltje! Haha

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:20

Ja dat was 1 januari of gisteren geloof ik, had ik nog even gekeken. Alleen volgens mij kun je je ook via de mail opgeven dus dit zal denk ik nog niet de definitieve lijst zijn. Vorig jaar indoor waren het er ook maar 10 ofzo.
Volgens mij kwam die kans dat het terugkwam juist door de operatie, omdat je dan toch 'stress' aan het weefsel geeft. Wellicht dat het bij jouw paard door behandelingen het beter wegblijft. Super dat je je zo bent blijven inzetten om erachter te komen wat nou precies het probleem was!
Denk dat ik je in het Z1 ook wel ga zien, stalgenoot start dan ook dus denk dat ik wel even ga spieken, vind kijken denk ik net zo leuk als zelf starten haha alleen dan zonder de stress :')
Mocht ik je zien dan komt dat wel goed, leuk! :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:42

Haha ja dat ken ik! Ben ook mega zenuwachtige om Z1 te gaan starten. Dat paard is nog heel jong, 6 jaar en thuis loopt ze fijn de proef door maar ze kan op wedstrijd enorm hectisch en extreem heet worden en dan is de eindjes aan elkaar knopen nog erg lastig in zo'n proef. Alles is nog wat groen. Ben benieuwd hoe ze het oppakt. Verwacht er niks van, kan het alleen maar meevallen haha

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:44

Auke wat vreemd dat ze je paard bij de ene kliniek zo goed als 'afschrijven' en dat ze bij de andere kliniek binnen 2 weken wel resultaat bereiken. Super fijn dat je paard gewoon weer lekker aan het werk kan en mag!

Myour ik start komende zaterdag. Kringkampioenschap, sterke deelnemersgroep dus we zien wel hoe het gaat. Moet als 1e starten, vind dat meestal niet zo ideaal :P

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:44

wow wat een verhaal zeg auke! dat een kliniek zo maar kan zeggen ''rijd hem maar eens goed kreupel'' dat kan toch niet joh... wat een horken

@myour; WOW :):) dat is echt heel knap! gaat helemaal goed komen op de selecties!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:54

Nog aanvulling, voor het M2 is het ook nog niet nodig toch om groot en spectaculair te gaan, denk dat ze met een correct paard die goed z'n oefeningen doet blijer zijn. Bedoel vorig jaar indoor had de kringkampioen 60%, de rest van de 11 had nog lager! En zag dat de kringkampioen van een andere kring deze editie ook net 60% had de rest had ook geen winst. Die van mij gaat ook niet spectaculair de baan door, tis een springgefokte en geen benenwapperaar. Dus denk niet dat je daarin 'negatief' hoeft te zijn, en jouw paard is echt wel bovengemiddeld en als ie de oefeningen netjes doet en jij netjes door de proef stuurt dan komt het echt wel goed!
Had nog over het een oog blind gelezen, hoe is dat zo gekomen? Merk je daar eigenlijk nog wat van?

Succes alvast Melissa!

Paardje heeft gisteren vrijaf gehad, vanavond weer lekker aan de bak :)