[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:49

Joelle gefeliciteerd! stuur zo de filmpjes

Kelly wat jammer dat je varro gaat verkopen.. Mag ik vragen waarom? (mag ook pb)

Me zusje heeft vandaag gesprongen met don. Vind ze prachtig om te doen, alleen ik niet :P

LoveMickey

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:03

Wat jammer Kelly! Mag ik ook vragen waarom? (pb'tje is ook prima, en als je het niet wilt vertellen zal je mij ook niet horen!)

Wat leuk Melissa! Ga zo je filmpjes bekijken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:54

Heb je filmpje bekeken. Fijne proef.

Wat is nu je planning?

Ik mag vanavond weer bij de buren. Daarna pas weer in september.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:36

Mag ik met jullie meekletsen Dames?

Afgelopen 24 juli ben ik voor het eerst M1 gestart en behaalde 170 en 183 punten. Dus gelijk het eerste winstpuntje te pakken. Gisteren weer gestart maar veel fouten en slordigheden dus 166 en 170. Zowel mijn paard als ik rijden beide voor de eerste keer M1. Ik heb een 15jarige Hannoveraanse Ruin. Mijn aandachtspunt ligt echt in het concentreren en mezelf afsluiten en gewoon onderdeel voor onderdeel goed te rijden. Ik ben nogal makkelijk uit mijn concentratie en vind het ook lastig als iets mis is gegaan om de rust te herpakken voor alle andere onderdelen.

Ik lees al een tijdje met jullie mee en zou het leuk vinden om ook mee te kletsen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:38

Vonneke, super leuke vos! Drie keurige gangen! Nette proef ook.

Michelle, mooie afgewerkte proef hoor! Kan me voorstellen dat je baalt. Hij lijkt wel iets in de hand te duwen / wat op de voorhand, misschien hebben ze dat elk onderdeel meegenomen? Kon je wat met het commentaar?

Zo nog de filmpjes van Melissa bekijken.

Fijne paarden in het topic hier!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:08

Ik wil graag hogerop komen in het rijden, en met hem heb ik er niet zoveel lol meer in. En buitendat wil ik al ongeveer 3 jaar een jong paard. Dus daar ga ik nu naar op zoek. Dus als jullie iemand weten die een über braaf paard zoekt, stuur het gerust door :)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:23

Succes Vonneke!

Welkom Meliss, wil je je zelf nog even voorstellen? :)

Kelly ik zou zo niet iemand weten. Mocht ik iets horen dan laat ik het weten.

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:37

Mellis86 schreef:
Mag ik met jullie meekletsen Dames?

Afgelopen 24 juli ben ik voor het eerst M1 gestart en behaalde 170 en 183 punten. Dus gelijk het eerste winstpuntje te pakken. Gisteren weer gestart maar veel fouten en slordigheden dus 166 en 170. Zowel mijn paard als ik rijden beide voor de eerste keer M1. Ik heb een 15jarige Hannoveraanse Ruin. Mijn aandachtspunt ligt echt in het concentreren en mezelf afsluiten en gewoon onderdeel voor onderdeel goed te rijden. Ik ben nogal makkelijk uit mijn concentratie en vind het ook lastig als iets mis is gegaan om de rust te herpakken voor alle andere onderdelen.

Ik lees al een tijdje met jullie mee en zou het leuk vinden om ook mee te kletsen.

Jahoor! Gezellig! :) Welkom! *D

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:13

Thanks meiden.

@teegee, nee hij liep juist heel fijn en zeker niet duwend in de hand. Dat kan hij wel erg doen, maar zaterdag niet.
Tja het commentaar, dat hij soms meer bergop mag, galop verruimingen meer (dat weet ik, maar ik durfde zelf niet goed gas te geven...)

Tja, mijn planning. Die heb ik even niet :D Ga niet gelijk vol gas nu trainen, even relaxen, opladen ;) Waarschijnlijk gaan we begin september naar de Veluwe een paar dagen, even genieten. Daarna rustig aan trainen en ik zie het wel.

Heb zelf het idee om het M2 over te slaan, maar eerst maar eens kijken hoe hij het oppakt. Keertwendingen en contra doet hij heel fijn. Stap galop ook, galop stap nog niet. Travers gaan we nu mee beginnen, dat zal wel een dingetje zijn. Hij moet het ook wel al aankunnen om Z te gaan rijden, als je kijkt hoe snel hij alles geleerd heeft... Kan jullie bij interesse genoeg filmpjes laten zien van een jaar geleden, dan geloven jullie nieteens dat dat nog maar een jaar terug is. _O-
Hij is dan wel AL 8, maar hij moet het ook kunnen verwerken. Dus ik zie het wel, ga voorlopig iig niet starten. Denk november weer eens ofzo. Wil iig wel proberen de selecties te rijden, in welke klasse dan ook :D

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:24

LoveMickey, wat goed van je laatste concours! dan gaat het snel als je 3 wp per keer binnensleept.
Melissa, Leuk dat je zusje wel springt met Don. Ik heb vandaag ook in-uitjes gesprongen.
Kelly, staat Varro ook op MP of op SH?
Mellis, Welkom! Gezellig.
Michelle, natuurlijk wil ik een filmpje zien van het verschil in een jaar tijd. Je laat het gewoon op je af komen en ziet wel hoe snel Bogan alles oppakt. Lijkt mij een goede instelling.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:01

Thanx Lianne. Hier een topic van een jaar geleden. Foto's heb ik hier weleens laten zien maar de filmpjes niet.
Hier hadden we denk ik voor de 2e oid les.
Reed hem bewust erg klein omdat hij het anders niet kon verwerken in zijn lijf. Zodat hij los liet ging ik er iets uit met hopelijk behoud van lossigheid. Maar zoals jullie zien was dat niet heel makkelijk.

Kreeg veel opmerkingen in dat topic over het tempo en dat hij niet aan het been was. Nee dat klopt, ook ik kan in 10x rijden geen wonderen verrichten. En kan wel vol gas met de kop in de lucht door de baan gaan maar dat schiet niet op. Maar het verschil is wel leuk om te zien haha
[RIJ-ITP] Weer een stukje verder met rijden. Bogan, Flemming x Jet Set

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:08

Wat een verschil michelle! (positief uiteraard) van een wat schraal onbespierd paard naar een grote spierbonk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:30

Ik heb het niet goed gedaan vandaag.

Losrijden was geweldig. Misschien net wat te lang erop.

Hij kantelde ook wat. Geen idee waar dat vandaan kwam.

Had 178/185.

Vanaf maandag hard aan het werk. Juf was er. Heel fijn. Nu weten we waar we aan moeten werken.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:08

Kelly: Als ik dat eerder had geweten wist ik wel iemand voor hem. Maar hun hebben 1/2 maand geleden een paard gekocht!

Michelle: Ga zo je proef even kijken :D

Joel: Inderdaad een grote bijlees :') Gefeliciteerd met startgerechtigdheid! Al een debuut gepland staan of ga je nog even door in het M1?

Melissa: Fijn dat je zusje lekker met Don kan springen.

Mellis: Welkom!

Vonneke: Fijn dat Vos met losrijden goed was. Jammer van je eerste proef, maar fijn dat je 2de proef wel winst hebt gereden!

Ik rij Gijs momenteel met een ander bit om te proberen. Hij is nog wel wat onrustig in de aanleuning maar wel fijner in de hand. Dus nu maar hopen dat hij het wel aan wilt gaan nemen.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:15

@lianne, op marktplaats!

@coquette, een halve maand geleden wist ik nog niet dat ik hem ging verkopen haha. Maar wel jammer! Gelukkig melden genoeg mensen zich :) woensdag komen de eerste kijkers. En hij gaat alleen weg naar een goed tehuis, wanneer ik me er ook goed bij voel. Het is geen moeten namelijk, hij staat niet in de weg

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:08

_coquette_ schreef:
Joel: Inderdaad een grote bijlees :') Gefeliciteerd met startgerechtigdheid! Al een debuut gepland staan of ga je nog even door in het M1?

Debuut staat nog niet gepland, maar ik ga wel meteen over naar het M2. Vind het anders zonde van mn geld :') Denk ergens begin september/eind augutus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:23

Knap dat jullie de paarden zo vlug klaar hebben voor de volgende klasse! Hier kunnen we echt nog geen M2 proef rijden. ..

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:34

melissa_93 schreef:
Welkom Meliss, wil je je zelf nog even voorstellen? :)

Tuurlijk. Ik ben 27jr en sinds mijn 4de op het paard / pony te vinden. Vroeger bij de pony's gereden, wat gedressuurd, maar vooral veel rond gehobbeld, in totaal 4 eigen pony's gehad. Echte ponytijd, veel lol, weinig serieus. Zoals vele op mijn 14e gestopt (lange leve de pubertijd) en 4 jaar geleden weer begonnen. Eerst op een manege, maar dat was het toch niet en toen mijn eigen paardje weer gekocht en in de B begonnen. Heel veel trailerlaadproblemen gehad, maar dat is helemaal onder controle. Ondertussen dus M1+1. Daarnaast rijd ik nog mee in afdelingsdressuur en komen we dit weekend aan de start tijdens de Brabantse Kampionschappen met een Zestal in de klasse M. Super spannend!

Succes met de verkoop _Kelly! Wat fijn dat je al gelijk veel kijkers hebt. Hopelijk zit er een geschikt baasje tussen. Heb je ook al een jonkie op het oog?

Gefeliciteerd met je winstpunt Vonneke. Altijd fijn als je instructrice eens mee gaat. Zo leerzaam voor je eigen lessen. Ik doe het ook regelmatig.

Knap Michelle! Ondanks niet door naar het NK, toch super goed gereden, mag je echt wel trots op zijn!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:35

Coquette wat voor bit heb je om te proberen?

Goede reden Kelly, je vindt vast een leuk baasje voor hem!

Welkom Meliss

LM, leuk leuk M2!

Vonneke, jammer dat het niet zo lekker ging. Wel apart op maandagavond wedstrijd? Wel handig opzich, weekend lekker vrij.

Hier ook nog geen M2 plannen. Stap galop snapt ze nog geen hout van, ook mee gestopt want ze raakte een beetje in de war ervan, eerst maar regio rijden. Travers, het begin is er, kont gaat naar binnen maar mist nog buiging en impuls. Keertwendingen, we zijn begonnen met vierkantjes stappen en galop stap is 1 keer gelukt :D

Nieuwe plan is om der Z1 klaar te hebben en dan M2 te gaan en in de tussentijd mooie M1 wedstrijden te rijden. :D

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:04

Hier is Bo ook nog niet klaar hoor voor t M2. Verre van haha

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:11

Michelle, groot positief verschil!
Vonneke, Balen dat het niet naar je zin ging, vooral omdat je juf er was.
Ik snap ook niet hoe iedereen zn paarden zo snel klaar heeft voor een andere klasse.
Mellis, drukke planning voor de brabantse dus.
Teegee, Ik ben wel bezig om de contra langer door te rijden, tot voorbij de hoek. stap galop lukt wel. Maar de rest..

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:24

Gijs is ook nog niet klaar voor het M2. Travers is nog een lastig punt. De contra en stap galop zijn al wel goed bevestigd. Maar om alles aan elkaar te puzzelen zijn we nog niet klaar voor!

Heb een scholingsbit erin TeeGee.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:39

@ meliss

Ik ga morgen bij een 5 jarige tuschinski merrie kijken! ben erg benieuwd. Vind het écht een heel leuk beest. Aankomende zondag wil ik wsl nog bij een stuk of 3 kijken. En misschien zaterdag ochtend nog 1 ofzo.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:07

Leuk Kelly! Genoeg paarden al op de planning om te bezichtigen. Succes (en veel plezier).

Ondanks dat we pas net begonnen zijn in het M1, zijn wij ook al begonnen met langzaam aan wat M2 oefeningen mee te pakken. Schijnbaar is het M2 echt een lastige klasse dus kunnen we spelenderwijs wel wat meepakken. Keertwending heb ik van mijn instructrice eerst moeten oefenen met een winkelwagentje :D (werkt echt) en pak ik nu zo af en toe mee in idd een vierkantje stappen of wending 90 graden te maken. Travers klein beetje begonnen in enkel stap, maar nog genoeg werk aan de winkel. Stap galop kan hij dan weer wel, en galop-stap idd hier ook 1 keer goed gegaan :+ . Maar goed, eerst nog alle punten in het M1 :Y)

Contragalop vindt hij ook makkelijk, hij springt echt nooit om. Zal eerder terugvallen in draf als omspringen. Dat beloofd wellicht weinig goeds voor vliegende wissels, maar dat zien we dan wel weer. Hij is al 15, dus misschien komen die vliegende wissels wel nooit.

Rijden jullie trouwens weleens proeven uit het hoofd? Ik ga eind augustus 2 dagen starten en zat eraan te denken om eens uit mijn hoofd te rijden. Ik heb moeite met mezelf af te sluiten en goed op mezelf te concentreren. Misschien lukt dat beter door uit het hoofd te rijden. Thuis oefen ik de proeven altijd uit mijn hoofd, dus ik weet dat ik het kan... Maar of het ook op wedstrijd lukt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:27

Ik rijd altijd uit het hoofd. Twee proeven. Super fijn.

We nemen voldoende uit de M2 mee maar ik vind een proef in het M2 heel wat anders dan de M1. Hoop einde van dit jaar over te kunnen.

Maar ik ga pas over als het winstwaardig is