Ik heb ook bling en lak voor op wedstrijd heb ik andere frontriemen omdat ze snel dof worden door dr pluk.
mooney
Geplaatst: 13-03-14 08:53
Ik ben zelf niet zo van de lak. Ik heb een typisch ouderwets Engels hoofdstel (vond ik leuk omdat ik een Welsh heb) waar ik dan wel weer een bling frontriem op heb gezet. Voor mijn grote pony heb ik ook een Profi-rider hoofdstel (en singel), hoofdstel was erg stijf in het begint, wel mooi zacht onderlegd. Maar duurde dus even voordat hij zich naar het hoofd vormde. Verder wel heel tevreden over. Dit is mijn Profi Rider hoofdstel https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 2420_n.jpg
Sunshinee
Geplaatst: 13-03-14 08:53
Vandaag krijg ik mijn nieuwe wedstrijd hoofdstel binnen! 4 april vind mijn B debuut plaats met mijn topper. Beide 1e keer!
Leuk dier sunshine! Oogt nog best groot, wat is haar/zijn stokmaat?
Sunshinee
Geplaatst: 13-03-14 08:56
mooney schreef:
Leuk dier sunshine! Oogt nog best groot, wat is haar/zijn stokmaat?
dankje! Ze is 1.56 hihi dus ik mag me nog net melden hier in het topic! Zelf ben ik ook maar 1.67 dus past nog prima!
Urielle
Geplaatst: 13-03-14 09:02
Ik vind de rondgenaaide het mooiste, maar als ik toch voor een stang en trens zou gaan zou ik kiezen om bijv. een Passier of een Schumacher ofzo te nemen. Maar ik hoef de keuze lekker niet te maken, het paard waarmee het nog het meest aannemelijk is dat ik er Z of hoger mee ga rijden is vreselijk bang voor het gerinkel van de kinketting dus mijn stang en trens hangt te verstoffen aan de muur Ik blijf tzt wel gewoon op trens rijden. ALS het er ooit van komt dat de keuze er is.
Ik wil ook een echt typisch Engels hoofdstel voor Sam ( met de hele platte riempjes toch?)
mooney
Geplaatst: 13-03-14 09:14
Ayasha schreef:
Ik wil ook een echt typisch Engels hoofdstel voor Sam ( met de hele platte riempjes toch?)
Met platte riempjes inderdaad, ik vind het prachtig. Al heb ik de frontriem verwisseld (die was ook zo plat). Eigenlijk zou daar nog zo'n gevlochten frontriem met rozetje bij moeten voor het totaalplaatje haha Neusriem sluit alleen niet helemaal lekker aan, maar kleiner dan dit gaan neusriemen niet
Laatst bijgewerkt door mooney op 13-03-14 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik hou van rondgenaaid maar mijn paarden krijgen daar plekken en wonden van dus dat heb ik er niet voor over.
L_isanne
Geplaatst: 13-03-14 10:25
Urielle, vind de merken die jij noemt prachtig maar ook vreselijk duur. Netje, gaaf hoofdstel! Heb voor mijn paard ook een profi-rider en die wordt idd met de tijd pas soepel en moet je wel aardig blijven onderhouden wil je hem mooi houden.
Edit: oja, als je een kinketting beschermer neemt dan rinkelt die ketting toch niet meer? Tenminste bij mij niet. En hier in Nederland zijn ze ook verplicht.
Ik ben ook fan van rondgenaaid! Ben persoonlijk niet zo van t lak maar als jij t mooi vind lekker doen toch
Nicole
Geplaatst: 13-03-14 10:51
Jullie kunnen mij natuurlijk ook berichtje over sturen haha Van de stang en trens loopt de neusriem niet over in de stang bakstuk, de neusriem is namelijk verstelbaar aan linkerkant van het hoofd (enige gesp die je daadwerkelijk een beetje ziet) bij de stang en trens.
CP ik hoop dat je vandaag goed nieuws krijgt over Noedel, verschrikkelijk dat koliek.
Ik lees nog trouw stil mee, zaterdag mijn nieuw aanwinst opgehaald en af en toe heb ik gedacht god oh god nicole waar ben je weer aanbegonnen maar we gaan met mini sprongetjes vooruit
Ik heb voor mijn pony vorige week een BR hoofdstel gekocht. BR Kingston met een lakneusriem, wit onderlegd en aansnoerneusriem. Daarbij heb ik een nieuwe bling frontriem gekocht. Erg cool!
Zonnetje81
Geplaatst: 13-03-14 11:14
En ik heb een Kieffer Paris met een losse frontriem erbij.
Ik heb voor Dyl een (oude ) Imperial Riding. Hoofdstel wordt dit jaar 11 jaar oud en is echt nog super. Zacht, rekt niet uit, geen scheurtje te bekennen. Zou er zo weer 1 kopen.
Daarnaast heb ik ook een rondgenaaide Dobert voor hem
Ik heb ook een trens en sr&tr van IR,super kwaliteit en de kleur bruin past perfect bij mijn zadel. Voor mijn Rhodium heb ik er 1 van Arno Brandt,bijpassend bij het zadel. De extra lage neusriem hangt aan het IR hoofdstel voor de poown en de kleur is hetzelfde. Van lak of bling op het paard hou ik niet,heb alleen zelf laklaarzen en een jasje met blingknopen.
Nies_
Geplaatst: 13-03-14 14:42
Ayasha schreef:
Die wil ik ook nog een in t bruin. Met bijpassende tape frontriem.
@Mooney: sorry, maar dat vind ik écht geen mooi hoofdstel.... Heb dan honderd keer liever mijn Premiera hoofdstel plat of rond, dat maakt me niet veel uit (al heb ik voor Luc rond).
En op de foto is hij dus al 2 jaar oud (nu 3 jaar) en nog net zo mooi. Ik vind ze heeeel betaalbaar en voor dat geld ook nog eens van superkwaliteit (nl. bijna niks aan onderhoud doen).
Stang en trens ligt ook al klaar (al moet mijn dochter dan eens een beetje wedstrijden gaan rijden )
Mag hoor Netje Ik ben zelf geen fan van rondgenaaid, is maar net wat je mooi vindt. Mijn Arabier zou ik ook nooit zo'n Engels hoofdstel omdoen, maar bij de Welsh A/B secties vind ik het wel wat hebben. Mijn Arabiertje heeft gewoon een 'standaard' hoofdstel, maar die vind ik bij hem erg mooi.
luca is echt een knapperd! als ik weer eens in de buurt ben (bijv kraamvisite bij stal buur) zou ik best graag eens ff bij jullie langskomen om hem weer eens te zien!