[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:46

Succes!
Hier een beetje aan het kwakkelen geweest met paard en nu niet echt fijn aan het lopen te krijgen, in april gaan we het weer proberen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:56

Succes!

Shelly21

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:59

Succes Linda! Zet hem op jullie kunnen het!

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:59

.
Laatst bijgewerkt door Ingvild op 10-12-24 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 00:11

Ik ben tevreden maar net geen winst.
177.5 punt.
Ze was goed aan het been en fijn te rijden helaas 1 volte verkakt (te klein..) dus een 4 ervoor..die trok al mijn punten weg.
Terwijl die op het filmpje niet te klein leek..
Maar goed zo heeft iedere jury wat.
Het is gewoon zwaar met je koudbloed pony tussen de mooie warmbloeden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 10:02

Jammer dat de punten tegenvielen. Toch een kritische vraag, met 1 4 heb je toch niet gelijk al je punten verspeeld? Ik heb standaard een 4, of 4,5 voor het wijken (dat gaat echt slecht en zit 2 keer in de proef) en kan dan nog winst rijden.

Wat betreft zwaar, ook met een warmbloed is dressuur (en winst) rijden geen eitje hoor. Niet alle warmbloeden zijn bijvoorbeeld even makkelijk te rijden. Ik vind echter dat het in de meerderheid van de gevallen aan mezelf ligt als het niet goed gaat. Ja, hij is niet altijd makkelijk met rijden. Maar het is aan mij om daar op een goede manier mee om te gaan.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 10:55

Ik zal het filmpje eens uploaden en hier plaatsen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 10:58

Als je in ieder geval zelf maar tevreden bent!

Ik heb een lusitano en dat is ook niet altijd wat ze willen zien, om hem fijn over 4 benen te laten lopen heeft hij een wat lager tempo nodig en dat noemen ze dan al snel te weinig impuls, en als ik hem harder door laat lopen valt hij voorover op mijn hand en dat is ook niet wat ze willen zie.
Zo ben ik ook nog best een beetje aan het zoeken wat nou werkt in een proefje...
Voor hem zijn de lijnen ook vaak te lang, waardoor hij zich lang gaat maken, meer dingen korter op elkaar houdt hem meer bij elkaar in zijn manier van lopen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 11:07

Dat vind ik ook heel lastig, die van ons loopt het liefst over zijn tempo en op de voorhand. Als ik denk, nu heb ik hem fijn aan het lopen heb ik op mijn protocol ook "te weinig impuls" staan. Daar zit nog iets tussen, maar juist dat stukje wat er tussen zit is zo lastig te vinden.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 11:11

Dat is bij mijne ook zo..ik kan haar niet door de proef heen jagen om het dan actief te laten uitzien terwijl.ze dan juist over haar tempo heen gaat.

Maar ik ben zelf tevreden ze was mooi aan mijn been en dat was in feite mijn doel.

https://youtu.be/JxGenpl7RyI

We hobbelen lekker verder zo enkel door km's maken gaat het allemaal net wat makkelijker

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 11:39

Kilometers maken is idd echt het enige wat helpt :j

Ik vind het er best goed uit zien hoor. Sowieso heel stoer en dapper dat je je filmpje van je proef wilt delen. Je zit er netjes op, je rijdt je figuren netjes. Maar het mag allemaal wat flitsender. Bijvoorbeeld de overgang naar galop, de galop verruimen. Dat blijft aan de brave kant. Ik denk als je de overgangen duidelijker markeert, dat al veel punten gaat schelen en het er ook gelijk flitsender uit gaat zien. Je zegt trouwens dat ze fijn aan je been was, maar ik zie je wel elke pas drijven in draf. Is dat bewust? Dat geeft een wat onrustig beeld.

Lijkt mij ook heel fijn een keer een proef op beeld. Heb helaas niemand mee vanmiddag die kan filmen. Ik worstel met dezelfde problemen hoor. Heb deze winter een flinke rij- dip gehad. Hoop dat ik vanmiddag fijn rond kan sturen, dat is mijn hoofddoel. Punten zijn even bijzaak voor me nu.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 11:52

Ik heb enorme wiebel benen..en werk hier hier erg hard aan.ik duw mijn tenen naar buiten waarbij het dan bij het doorzitten al erg erop lijkt dat ik constant drijf.
Als ik mijn tenen naar binnen draai heb ik.hier minder tot geen lastvan..
Ik wil leren en sta er voor open om alle tips op een positieve manier mee te nemen.
Ik zal deze dagen mij echt op mijn benen gaan focusen.
Ik heb trouwens de hele winter een mega dip gehad en niet gereden op mijn les na 1x per week.
Dus sind een week of 8 weer intensief eraan

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 11:55

Ik vind het stoer dat je je proef hier neerzet!
Wat Susan zegt idd, maar ik denk ook dat je je figuren veel netter kunt afrijden. Je rijdt netjes de hoek in, maar de voltes in galop vind ik niet netjes, de volte bij de E veel te klein en met van hand veranderen was je volgens mij al erg vroeg op de hoefslag.
Ik zou blijven werken aan voorwaarts zijn, ik vind haar echt niet voorwaarts tonen.

Hopelijk volgende keer wel winst! Je was er bijna!

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 11:56

onley schreef:
Ik heb enorme wiebel benen..en werk hier hier erg hard aan.ik duw mijn tenen naar buiten waarbij het dan bij het doorzitten al erg erop lijkt dat ik constant drijf.
Als ik mijn tenen naar binnen draai heb ik.hier minder tot geen lastvan..
Ik wil leren en sta er voor open om alle tips op een positieve manier mee te nemen.
Ik zal deze dagen mij echt op mijn benen gaan focusen.
Ik heb trouwens de hele winter een mega dip gehad en niet gereden op mijn les na 1x per week.
Dus sind een week of 8 weer intensief eraan

Dan zou ik ervoor kiezen om voorlopig lekker te blijven lichtrijden! :)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:29

Kan ik de volgende x doen :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:46

SusanH schreef:
Dat vind ik ook heel lastig, die van ons loopt het liefst over zijn tempo en op de voorhand. Als ik denk, nu heb ik hem fijn aan het lopen heb ik op mijn protocol ook "te weinig impuls" staan. Daar zit nog iets tussen, maar juist dat stukje wat er tussen zit is zo lastig te vinden.

Ja precies!
Daar heb ik dus ook nog een beetje last van...

Ik ga straks filmpje even kijken, moet zo weer weg.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 15:41

Vanmiddag ging het best aardig. Weer 2 wp erbij. Nog even met de jury gepraat. Altijd fijn als je feedback kan vragen. Herkenbaar wat ze zei. Geheel mag nog actiever en het wijken kan nog veel beter. Ik mag nu L2 starten maar blijf nog even in de L1 tot die 2 dingen beter gaan.

Onley: ik rij overal licht omdat het beeld dan veel rustiger is dus als dat voor jou fijn is gewoon doen :j

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:04

Ja ik mag begin april weer starten tot die tijd door trainen ;)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:06

MarianneW schreef:
Wat Susan zegt idd, maar ik denk ook dat je je figuren veel netter kunt afrijden. Je rijdt netjes de hoek in, maar de voltes in galop vind ik niet netjes, de volte bij de E veel te klein en met van hand veranderen was je volgens mij al erg vroeg op de hoefslag.
Ik zou blijven werken aan voorwaarts zijn, ik vind haar echt niet voorwaarts tonen.

Voor haar doen was dit al erg voorwaarts..
Normaal kakt ze me in de ring helemaal in dus ben blij dat ze uberhaupt door liep.

Maar we oefenen gestaag door.
Volgende minimaal 1 winst

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:06

onley schreef:
MarianneW schreef:

Voor haar doen was dit al erg voorwaarts..
Normaal kakt ze me in de ring helemaal in dus ben blij dat ze uberhaupt door liep.

Maar we oefenen gestaag door.
Volgende minimaal 1 winst

Weet je wat voor mij heel erg werkt? Haalbare doelen stellen. Dus niet: 'volgende keer winst', want daar kun je niets over zeggen. Maar bijv: ik wil volgende keer dat ze beter aan mijn been is, of ik wil mijn voltes 15 m netjes rijden,etc etc. Dat zijn doelen die je kunt halen. En of de jury je een punt geeft of niet, jij hebt dan je doel gehaald.

Mijn paard viel in mijn tweede wedstrijd zelf uit galop tussen de F&A en K&A. Omdat hij wist dat dat kwam. Mijn doel was afgelopen wedstrijd dus dat ik zelf deze overgang reed en dat ik die nét voor A zou maken. Dat doel heb ik helemaal gehaald. De jury vond de overgang dan weer niet zo netjes :P maar ik was daar vooral bezig met voorwaarts houden tot de overgang, dus dat maakt me niet zo uit. Mijn doel was gehaald :)

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:07

Oh en Susan gefeliciteerd met je punten! Leuk dat je de jury nog even gesproken hebt!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:13

Marianne dat doe ik nu ook en werkt zo goed :j ik wil fijn ontspannen rijden en dat is gisteren zeker gelukt! En zo'n meedenkend paard herken ik helemaal. Die van ons komt al slingerend van A af omdat hij denkt dat hij moet wijken :+ ging gisteren goed want had een 7 voor het binnenkomen :j

Ja als de jury er nog zit dan maak ik altijd even een praatje. Wordt je alleen maar beter van.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:52

Ik kom ook mijn trots delen! Heeeel lang geleden dat ik me hier heb gemeld. Maar gister onze tweede wedstrijd in het L1, na ons debuut in november met 172 en 174.

Gister gestart met weinig verwachtingen: weinig getraind door drukke periode met stage, veel rustige polderritjes en weinig motivatie om echt aan het trainen te gaan. Toch de verenigingsles weer opgepakt en dat brengt resultaat met zich mee.

Met 183 en 179,5 ons eerste winstpunt L1 binnen! *\o/* *\o/*

179,5 is heel zuur.. Door de storm was Storm zelf ook erg storm. Hij vindt niks erg qua weer, tot het gaat waaien.. Maar goed, na wat gekke sprongen en hard galopperen, was die de meeste energie wel kwijt. We wensen af bij A om te wijken voor het linkerbeen en er waait - met heel veel lawaai - een plastic zak over het pad naast de wedstrijdring. Storm schrok - en ik kon hem niet ongelijk geven -, waardoor we -2 kregen i.v.m. ongehoorzaamheid. Dus eigenlijk 181,5, maar helaas....

Ondanks dat ben ik heeeel tevreden, niet verwacht en onwijs trots! :D :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:29

Goed toch? De kop is er af het kan vanaf nu alleen maar beter gaan :j

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:17

Hoi,

Ik wil me ook graag melden in dit topic, als dat mag natuurlijk :D

Ik ben Marilyn en start in het L1 met mijn merrie Sylvona (Sir Oldenburg x Lancet) Ik heb haar in bezit sinds eind mei 2016, het is een lot uit de loterij <3

We zijn inmiddels L1+17 in 5 wedstrijden... en we zijn ook de B doorgevlogen.
Over de overstap naar de L2 twijfel ik toch nog, mede omdat we ook ruim 2 maanden er uit zijn geweest door lichte blessure/irritatie. En ik heb zelf snel last van spanning, en dus mijn paard ook :+

Hier 2 foto's van ons!

Afbeelding

Afbeelding