Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 22:57

Dankjewel :D

Sophie gaaf zeg! gefeliciteerd met je punten. En lekker veelzijdig zo :)

Succes alvast Autumn!

Wij hebben komende zondag clubkampioenschap :)

Vandaag lekker gelest, oa even aan het sleutelen geweest met de vliegende wissels. Af en toe hebben we er een goede tussen zitten, maar veel nog met een flinke bok en wil ze ook graag zelf bepalen waar ze de wissels maakt :+ Vandaag vooral bezig geweest met de wissels op compleet andere lijnen rijden om haar zo wat meer erbij te kunnen houden en veel schakelwerk tussendoor.

moniek21

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 16:45

Sophie, Dank je wel voor de uitleg :D

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 18:49

Succes iedereen die gaat starten!

Wij zijn vrijdag weer bij de kliniek geweest. Nog steeds niet goed maaaaar we gaan vooruit en mogen een maand wegblijven. Ze is van de pijnstillers af en was is stap nu 100% zuiver. De draf heeft ze nog wel gevoelige stukken. Op het harde slechter dus dan op het zachte.

Ook is ze op rechts kreupel maar rechtsom rad en linksom kreupel. Ze is dus eigenlijk andersom kreupel. Bij het laatste stuk van haar ijzer in de binnenkant zit een fikse irritatie waar momenteel niks aan gedaan kan worden.

Der voeten moeten gewoon echt goed groeien

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze had er in ieder geval zin in

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 20:36

Gisteren met Pol 1 1e en 1 2e plaats. 186 en 185. In de stromende regen. De sluizen gingen precies open toen mn dochter en Pol in de bak waren. Ik zal ff kijken of ik t filmpje kan uploaden morgen. Ik dacht eigenlijk wel dat Pol zou inhouden toen de sluizen opengingen wat Pol houdt niet zo van regen maar eigenlijk bleef hij best braaf. Hij gaat echt fijn sjouwen dat paard. Hij krijgt al een ‘veertje’ in zijn bewegen.

Fijn dat er vooruitgang is GG.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 20:42

https://vm.tiktok.com/ZIJWYaDve/

Dat is wat beeld van der. Het gaat dus zeker vooruit.

Fijn dat Pol bleef lopen, want er is een bak met ellende uit de lucht gekomen

Keebish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 20:47

Wij zijn vandaag voor ‘t eerst op wedstrijd geweest! *\o/*

En 2 winstpuntjes mee terug genomen :):)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 21:14

Keebish schreef:

Gefeliciteerd *\o/*

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 09:02

Goed! gefeliciteerd!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 09:04

Keebish schreef:

Gefeliciteerd! *\o/*

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 09:28

Gefeliciteerd Keebish! :D *\o/*

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 13:26

Gefeliciteerd, fijn debuut! En Babootje ook gefeliciteerd met jullie puppie!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 18:57

GabberGill schreef:

Ja, op t harde nog niet rad. Op t zachte is zie je er nog weinig aan.
Is dat in Honselersdijk bij Maree? (Ik meen de praktijk te herkennen)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 19:47

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 08:04

Babootje schreef:
Hier t filmpje. 1e proef was nog droog. 2e proef (t filmpje) ging t los, met de regen. :D :D
https://youtu.be/JQuXY3A1DhM

Ziet er fijn uit!
Lage punten relatief, maar als het een eerste prijs was zal er wel streng gepunt zijn

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 08:22

Lumi schreef:
Babootje schreef:
Hier t filmpje. 1e proef was nog droog. 2e proef (t filmpje) ging t los, met de regen. :D :D
https://youtu.be/JQuXY3A1DhM

Ziet er fijn uit!
Lage punten relatief, maar als het een eerste prijs was zal er wel streng gepunt zijn

Hij had bv 5 voor draf verruimen, dat deed hij netjes.
Stond er op het protocol "moet meer". Dacht ik huh, hij moet verruimen (deed ie keurig) en maar een paar passen. Als ie verruiming laat zien, mag het geen 5 zijn; dat het geen 8 is snap ik, maar een 5? Op de AC lijn binnenkomen maar net 6jes terwijl dat toch ook heel netjes ging. Voor L1 vond ik het ook best wat streng.
Hij was nog wat onrustig in de aanleuning. Maar ja, die regen he? Ik was al blij dat hij niet met zn kont in de wind ging staan. _O-. Ik begreep dat over de hele avond bijna geen winst was gereden en dat de hoogste punten in onze rubriek vielen.

Met Mexx zijn we maar niet gestart. Ze hadden dezelfde jury als de vorige keer gevraagd voor de Z2. Er hadden er meer uitgeschreven, die dat normaal nooit zouden doen. Dat moet toch wel een signaal zijn. Jammer van zo'n thuiswedstrijd.
Met Mexx starten we komend weekeind weer buiten deur.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 08:27

Leek mij ook netjes genoeg voor een L1 niveau proef. Ach, die ervaring heeft ie nu maar.

Keebish: mooi debuut !

Melis: ah leuk hè, dat geknutsel met de wissels :D

GG : hopelijk is je paard snel weer in orde.

Sophie: vind dat altijd erg interessant, om wat te lezen over de aangespannen- en mensport!

Afgelopen weekend wedstrijd gehad. Proef ging niet zo fijn als we hadden gewild , maar was best ok en met ruim 67% en een 2e plek konden we best tevreden zijn. Nummer 1 had maar 0.5 punt meer .

Uiteindelijk heeft ze naast het kampioenschap ook de challenge over het hele seizoen gewonnen. Binnenkort is er een gala avond met prijsuitreiking.

We hebben nu nog 1 wedstrijd, dat is de finale van een aantal wedstrijden, gesponsord door een ruitersport merk , waar er 3 per regio geselecteerd zijn .
Dan is t klaar voorlopig.

B_Fokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 17:35

Babootje schreef:
Hij had bv 5 voor draf verruimen, dat deed hij netjes.
Stond er op het protocol "moet meer". Dacht ik huh, hij moet verruimen (deed ie keurig) en maar een paar passen. Als ie verruiming laat zien, mag het geen 5 zijn; dat het geen 8 is snap ik, maar een 5? Op de AC lijn binnenkomen maar net 6jes terwijl dat toch ook heel netjes ging. Voor L1 vond ik het ook best wat streng.
Hij was nog wat onrustig in de aanleuning. Maar ja, die regen he? Ik was al blij dat hij niet met zn kont in de wind ging staan. _O-. Ik begreep dat over de hele avond bijna geen winst was gereden en dat de hoogste punten in onze rubriek vielen.

Inderdaad knap dat je met die regen nog zo hebt kunnen rijden! Al verbaas ik me niet over de punten om eerlijk te zijn. Misschien ben ik een andere regio gewent (lees strengere regio) maar als ik zo verruim of zo binnen rijdt in de L1 heb ik echt met geluk nog een 6je, vaak krijg je dan toch wel een 5 of 5.5 is mijn ervaring. Een 6 betekend dat je het voldoende hebt laten zien voor wat op dat niveau gevraagd wordt. Overigens zitten er echt al wel leuke stukken in je proef! Denk dat je met wat trainen een heel leuk paardje hebt daar

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 19:03

En vergeet ook niet dat een oefening meer is dan de oefening. Als je verruiming an sich net aan oke is, maar je daarbij storingen hebt in je aanleuning of takt, trekt dat je cijfer weer naar beneden. Alle te onderstrepen punten zouden gemiddeld voldoende moeten zijn, niet alleen de verruiming.

Ik snap die punten dus ook wel, maar het is natuurlijk ook leuk als je foutjes minder worden afgestraft, zeker als iedereen laag zit.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 19:49

Babootje schreef:
GabberGill schreef:

Ja, op t harde nog niet rad. Op t zachte is zie je er nog weinig aan.
Is dat in Honselersdijk bij Maree? (Ik meen de praktijk te herkennen)

Dat klopt!

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 14:54

Gabbergil wat fijn dat er goede vooruitgang in zit! Hopelijk zet dit door

Babootje wat fijn dat Pol zo fijn bleef doorlopen in de stromende regen. mooie punten!
Benieuwd naar het filmpje :D

Keebish dat is een mooi debuut :)

Babootje wat is Pol leuk!
Idd braaf zo met de regen, je ziet m af en toe even iets de billen knijpen, maar top dat ie toch braaf blijft!

Getup wat een mooi resultaat weer, jullie gaan goed!
Succes nog met de finale wedstrijd :D

Wij hebben vorige week clubkampioenschap gereden, mooi oefenrondje :) Ken liep fijn, vond zelf de 2e proef beter dan de 1e. Punten waren andersom :+ 231 en 215 en 4e. Heb het tijdelijk bijrijdpaard in de L1 gestart en die liep Ken eraf :+ , die werd 3e met 198,5 en 192,5 :)

Morgen mag ze weer mee op pad in het Z1.
Eind oktober op dezelfde locatie wedstrijd staan, maar waarschijnlijk jureert mijn instructrice daar 1 vd 2 proeven, als dat inderdaad zo is, ga ik me maar is wagen aan een rondje Z2 hc denk ik :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 16:59

Mexx vandaag gestart in Z2. We hadden een paar 4en (naast de AC lijn binnenkomen kun je echt niet meer maken in Z2 :D :D ) wegens een paar slordigheden. Maar ook 8en voor dingen die hij goed liet zien.
2 x1e met in beide proeven 227 pt. Net een half puntje te weinig voor 2 wp per proef :j Maar dan mag je toch echt wel tevreden zijn.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 18:41

Daar mag je zeker tevreden mee zijn , super !

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 23:28

Super babootje, mag je zeker blij mee zijn!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet alles heb gelezen de afgelopen tijd. Na het overlijden van Dancer was ik ff met andere dingen bezig en toen liep ik zo ver achter ineens :') . Ik rij nu wel op een ander paard maar met haar voel ik me nog niet wedstrijd-ready, dus voorlopig zal ik weinig te vertellen hebben hier. Maar ik blijf af en toe nog wel gezellig jullie verhalen meelezen, het is een leuk topic om te volgen :j .

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 18:32

Ik ben er even uit geweest, maar poging tot teruglezen ipv heel snel tussendoor!

DemiSisa, heb jij nog clubkampioenschappen gereden? En Autumn afgelopen weekend nog gestart? Verhuizen gelukt?

Moniek gefeliciteerd met jullie verloving! En jammer dat hij even niet aanpakte, slim om dan maar even tijd te pakken met m. Wanneer mogen jullie weer?

Melis, mooie foto! alleen jammer van de horizon, dat hebben jullie echt niet nodig voor het gave beeld!. Mooie punten met jullie clubkampioenschap, gefeliciteerd met beide paarden! En goed duwtje zo om dat HC Z2 te gaan, kan je daarna lekker door toch?! :D

Sophie, lekker bezig! Leuk idd die veelzijdigheid

Babootje, mooie punten met Mexx, zonde van de rommels als je zo dichtbij die 65% zit, maar alsnog heel fijn natuurlijk

Cambionn, heb het overlijden van Dancer helemaal gemist, sterkte nog!

Getup, ondanks niet tevreen wel mooie plaatsing en tof dat ze die challenge gewonnen heeft knap hoor!

GG fijn dat ze wat vooruit gaat, maar kan me voorstellen dat het voor jullie wel lang duurt zo. Je wil ze het liefst pijnvrij natuurlijk

Hier is het vrijwel onmogelijk ofzo om overdag Z te rijden. Dus vorige week afgemeld, deze week opgegeven en moet weer (voor mij te) laat. Leuk dat t Z overal de laatste rubriek is, maar niet als je door fysieke omstandigheden dat niet kan... Nu eind van de maand ergens waar het overdag is, maar door de week, dus betekent vrij nemen. Je moet er wat voor over hebben? :')
Zag wel zaterdag nu ergens waar t einde middag is, maar dat wordt dan wel heel duur starten met dubbel startgeld. Volgende keer die locatie maar onthouden :+
Thuis wel lekker aan het rijden opzich, behalve als ik weer veel te moeilijk denk en mn wissels verknal. Terwijl als ik normaal doe ze ook al beginnende serie om de 3 en 4 loopt _/-\o_ Nu ik nog normaal doen dus ipv veel teveel nadenken :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 19:05

Noukie schreef:
Ik ben er even uit geweest, maar poging tot teruglezen ipv heel snel tussendoor!

DemiSisa, heb jij nog clubkampioenschappen gereden? En Autumn afgelopen weekend nog gestart? Verhuizen gelukt?

Moniek gefeliciteerd met jullie verloving! En jammer dat hij even niet aanpakte, slim om dan maar even tijd te pakken met m. Wanneer mogen jullie weer?

Melis, mooie foto! alleen jammer van de horizon, dat hebben jullie echt niet nodig voor het gave beeld!. Mooie punten met jullie clubkampioenschap, gefeliciteerd met beide paarden! En goed duwtje zo om dat HC Z2 te gaan, kan je daarna lekker door toch?! :D

Sophie, lekker bezig! Leuk idd die veelzijdigheid

Babootje, mooie punten met Mexx, zonde van de rommels als je zo dichtbij die 65% zit, maar alsnog heel fijn natuurlijk

Cambionn, heb het overlijden van Dancer helemaal gemist, sterkte nog!

Getup, ondanks niet tevreen wel mooie plaatsing en tof dat ze die challenge gewonnen heeft knap hoor!

GG fijn dat ze wat vooruit gaat, maar kan me voorstellen dat het voor jullie wel lang duurt zo. Je wil ze het liefst pijnvrij natuurlijk

Hier is het vrijwel onmogelijk ofzo om overdag Z te rijden. Dus vorige week afgemeld, deze week opgegeven en moet weer (voor mij te) laat. Leuk dat t Z overal de laatste rubriek is, maar niet als je door fysieke omstandigheden dat niet kan... Nu eind van de maand ergens waar het overdag is, maar door de week, dus betekent vrij nemen. Je moet er wat voor over hebben? :')
Zag wel zaterdag nu ergens waar t einde middag is, maar dat wordt dan wel heel duur starten met dubbel startgeld. Volgende keer die locatie maar onthouden :+
Thuis wel lekker aan het rijden opzich, behalve als ik weer veel te moeilijk denk en mn wissels verknal. Terwijl als ik normaal doe ze ook al beginnende serie om de 3 en 4 loopt _/-\o_ Nu ik nog normaal doen dus ipv veel teveel nadenken :D

Als ik jouw post zo lees zie ik pas wat ik nog gemist heb… (schaam)
Ja teveel nadenken werkt niet altijd (herkenbaar)
Ja Z is of heel vroeg of heel laat. De bak moet er in veel gevallen voor omgebouwd