Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-21 20:33

PSvanLot schreef:
Gezien de oplopende besmettingen ben ik bang dat we nog wel even online door mogen...

Nou.....

Ik vind het wel een beetje deprimerend worden. Hopelijk is snel de meerderheid gevaccineerd.

PSvanLot

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:44

verschrikkelijk idd... Heel snel doorprikken, hopen dat Janssen snel hier is om gezet te worden.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:58

caro29 schreef:

Zonde -O- ik ben nu 1.5 jaar niet gestart en door omstandigheden weinig kunnen rijden dus meteen de "moeilijkste Z2 proef is best pittig. Had graag weer beetje van "wedstrijdgevoel" willen proeven door online m2 of z1 proefje te rijden[/quote]

Mag je niet flexibel starten? Anders kan je dispensatie aanvragen[/quote]
Helaas de laatste keer m'n 6de punt gehaald waardoor ik niet meer Z1 kan :')

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:59

WenK schreef:
En anders zijn er wel een aantal juryleden die voor een klein bedrag beoordelen. Ik weet iig 1, paardenmiep heet dat waarmee ze dat doet, kost meen ik 2.50 per proef wat ten gunste komt voor maneges voor gehandicapten. Kun je toch je proefje rijden met een stukje wedstrijdspanning erbij.

Ik ga het opzoeken! Dank je!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 21:00

Ik denk dat caro29 bedoelt dispensatie aanvragen om een Z1 proef HC in te sturen. Zoals PSvanLot ook noemt.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 22:49

Nee. Ik bedoelde echt flexibel maar met 6 wp zal dat niet gaan. Dan kan je altijd nog dispensatie aanvragen om een klasse lager te starten als je bepaald aantal jaren niet bent gestart. In elk geval was dit vroeger zo of toch de huidige proef starten. Ik weet niet wanneer de proef weer wisselt...
Ik jureer wat ik krijg en eigenlijk geen idee welke proeven er in welke klasse nu gereden worden. Daar kijk ik pas naar als ik wat te jureren krijg :D

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 23:11

xVerax schreef:
Tanja_14 schreef:
Weet iemand hoe het zit met de online 5 winstpunten regeling, ik kan het niet echt duidelijk vinden.

Zoals ik het nu begrijp mag je nu, omdat er geen andere wedstrijden worden georganiseerd, al je winstpunten online halen om over te gaan naar de volgende klasse. Maar stel ik ik haal er nu 7 online, en de fysieke wedstrijden beginnen dan weer, vervallen die 2 winstpunten dan? En moet ik er dan alsnog 5 fysiek halen?

Alle winstpunten die je nu online haalt tellen als "reguliere" winstpunten. Stel je bent straks +7 mag je zelfs die overige 3 ook nog online doen.

Echt? Dat had ik er niet van begrepen! Wel fijn! Ik had het zo begrepen dat als je nu op 10 online winstpunten komt voordat de gewone wedstrijden weer beginnen, je door mag naar de volgende klasse. Maar als de gewone wedstrijden weer beginnen, dat je dan sowieso 5 op gewone wedstrijden moet halen, ook als je al meer dan 5 online gehaald hebt. Verkeerd begrepen dus :+

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 23:25

Ja je moet straks als de meetmomenten beginnen inderdaad minimaal 5 regulier halen, maar alle winstpunten die voor die tijd online zijn gehaald worden als regulier beschouwd.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 23:37

Dat is wel fijn! Al zal ik vast niet voor die tijd 5 winstpunten of meer gehaald hebben in de L1 :+ Maar voor de mensen die wel 5 of meer halen is dat super!

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 13:31

Weet iemand al hoe het zit met de nieuwe proeven en het filmen? Gaat het echt per 1 april in, of gelijk al met die inleverweek (en dus op maandag de 29e al)?

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 14:22

Lijkt mij dat het af hangt van de datum dat je instuurt? Dus stuur je vanaf 1 april in, nieuwe proef?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 14:24

Vandaag voor de eerste keer een proefje opgenomen!
Fijn gereden, een nette proef, maar nu kijk ik de video terug en is het paspoort echt totaal niet te leen, je ziet alleen wat wazige lettertjes. Ontzettend balen!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:50

Vorige keer met de overgang kon je in de overgangsweek je proef selecteren vertelde de knhs mij. Moet je dus even goed opletten! Ik vroeg om een juist protocol maar moest afkeuren omdat de ruiter zelf verkeerd geklikt had.

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 23:28

Ik heb donderdag een proefje gefilmd. Herkennen mensen als het vastloopt met uploaden? Telkens als die nog maar 15 sec hoeft..

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 00:26

asjemenou schreef:
Fijn gereden, een nette proef, maar nu kijk ik de video terug en is het paspoort echt totaal niet te leen, je ziet alleen wat wazige lettertjes. Ontzettend balen!

Mag je dan niet even een mailtje naar de KNHS sturen dat het mis gegaan is en er een foto bij aanleveren? Ik weet het niet hoor, maar een ideetje.. Zo zonde om een goede proef weg te moeten gooien..

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 08:25

Ik heb gister een ee4st m2 proefje ingeleverd. Helaas 2 storingen, maar dat kan op wedstrijd ook gebeuren. Heb ze netjes gecorrigeerd en doorgereden. Ik merk wel wat het wordt.

knijntje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 10:23

Haaai

Ik kom binnen vallen.
Ik heb een vraagje, ik heb 2 paarden mag ik dan ook 2 filmpjes insturen?

Dus 1 met de een en 1 met de ander. In principe is het een andere combinatie nummer? Kan er alleen nergens wat over terug vinden.

Dus doe ik steeds maar 1 paard.

Alvast bedankt ☺️

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 10:28

knijntje06 schreef:
Haaai

Ik kom binnen vallen.
Ik heb een vraagje, ik heb 2 paarden mag ik dan ook 2 filmpjes insturen?

Dus 1 met de een en 1 met de ander. In principe is het een andere combinatie nummer? Kan er alleen nergens wat over terug vinden.

Dus doe ik steeds maar 1 paard.

Alvast bedankt ☺️

Uiteraard mag dat (Als je met beide paarden een startpas hebt natuurlijk). Per combinatie 1 proef per week.

Asjebmenou wat jammer van het paspoort!

Ik denk dat je vanaf 1 april een nieuwe proef moet inleveren, als die al eerder is gefilmt maakt niet zo veel uit (max 7 dagen). Volgens mij ging het de vorige keer ook zo.

En tot de 31e lever je dus de oude in.

M_Bronkhorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 11:32

Mijn moeder heeft in en uitgezoomd onder de proef... mag dit?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 11:33

Enkel als je Z1 of hoger start.

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:16

dell_1 schreef:
Ik heb donderdag een proefje gefilmd. Herkennen mensen als het vastloopt met uploaden? Telkens als die nog maar 15 sec hoeft..

Bij niemand bekend? Ik krijg het niet voor elkaar :(

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 14:06

Texas02 schreef:
asjemenou schreef:

Mag je dan niet even een mailtje naar de KNHS sturen dat het mis gegaan is en er een foto bij aanleveren? Ik weet het niet hoor, maar een ideetje.. Zo zonde om een goede proef weg te moeten gooien..

De rest van het beeld was vooral achterin kwalitatief ook niet heel goed.
Maar gelukkig vanmorgen een nieuwe poging kunnen doen met telefoon van een vriendin en nu staat alles er wel scherp op.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 14:52

asjemenou schreef:
Maar gelukkig vanmorgen een nieuwe poging kunnen doen met telefoon van een vriendin en nu staat alles er wel scherp op.

Heel fijn, hopelijk krijg je een mooi resultaat met bruikbare feedback terug. Bij ons zijn de eerste keer de proeven ook de mist in gegaan hoor, dat filmen moet net zo goed getraind worden als het rijden :')

dell_1 schreef:
Herkennen mensen als het vastloopt met uploaden? Telkens als die nog maar 15 sec hoeft..

Zojuist nog een proef ingestuurd, gewoon op de telefoon waarmee het gefilmd is ingelogd op paardrijden.nl. Duurde een minuut of drie voor het filmpje geüpload was, daarna moest ik nog een seconde of 10-15 verwerken. Daarna meteen doorgezet naar een jury. Ik had heel optimistisch de vorige keer maar een paar beoordelingen extra in het winkelmandje gelegd.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 15:37

Ik had vanochtend punten terug, 201,5 voor de Z1 . Was ik wel blij mee gezien de omstandigheden, dat hij in draakmodus in de Z1 ook nog bijna winst loopt, als ik paar dingen nog wat handiger had opgelost had ik er zelfs nog wel een puntje uit kunnen slepen. Dus was erg leerzaam :D

Misschien had ik wel dezelfde jury als Buxy, want herkende iets qua commentaar haha. Maar ik vond het wel heel leuk en positief overkomen. En ik kan er ook nog wat mee voor de volgende poging.

Moest wel lachen, stond iets in de trant van 'paard is van vertrouwen en heeft goede wil dus ik kon er wel meer aan rijden'. Terwijl hij eigenlijk stout was en ik veel moest corrigeren, hij liet zich daarom niet echt rijden.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 16:39

M_Bronkhorst schreef:
Mijn moeder heeft in en uitgezoomd onder de proef... mag dit?

Staat duidelijk in de uitleg. Link staat op 1e pagina vermeld.