[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:26

Wow mooie zadels allebei, veel plezier ermee!
Mijn nieuwe Wow schiet nog niet hard op, gelukkig heb ik een zadel...

En fijne paddock meya!
Lekker zo buiten!

Glenstorm, balen is dat he...
Ik heb Ferro ook nog niet zo als hij zijn moet, nou ja, het blijven ook beestjes...
Komt wel weer, ook bij jou!
Fijn dat gamble wel goed gaat!

HiFive, jammer dat vooral de start van je les wat minder was, ben je nog lekker naar het bos geweest vandaag?

Meya_

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 22:26

Ziet er ook goed uit Shelly!
Nee wil 't nog niet vlotten Nouvel?

Nog lekker gereden indd Hifive?

Vriend zal weekend wss even voor beeldmateriaal zorgen :j
Morgenavond gaan we eerst naar de stormruiters, ben super benieuwd!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:30

Mooie zadels!

Wat scheelt er met Ferro Nouvel? Is het enkel het rijden of zit hij in het algemeen niet goed in zijn vel?
Succes deze avond Meya :-)

Ja we zijn gisteren naar het bos geweest. Ik op mijn wedstrijdpaard en een vriendin op mijn andere merrie. 2 vliegen in 1 klap :+
We hebben lekker de gas erop gezet en ons hoofd goed leeg gemaakt.
Sinds 2 maand doe ik dat vaker, lekker gaan crossen in het bos en ik merk echt wel verschil met mijn trainingen dan. Ze hebben die afwisseling met het buiten rijden toch echt wel nodig vind ik zelf.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:33

zie die lieve kopjes <3

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 16:54

Lekker HiFive, en leuke foto!

Ja beetje tobben zo, eerst veel last van de osteo, toen een vrij heftige reactie qua weerstand/immuunsysteem, weer plekken op zijn benen en ook op zijn hoofd en overgevoelig op vliegen.
En toen super gevoelige voeten na het bekappen waardoor hij heel kort ging lopen en zich zich achter helemaal vast zette om voor te ontlasten...
Nu weer aardig aan de gang, maar nog niet zoals hij liep.
Ik wil proberen morgen even lekker naar strand te gaan, zaterdag nog even wat loswerken in de bak en dan zondag wedstrijd, we zien het wel. Zijn we in ieder geval weer een keer geweest...

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 17:17

Ah leuk hifive! Leuke foto ook!! Ik zal 'binnenkort' weer en dan gaan we groter rondje om :)

Balen is dat Nouvel. Heb je het ene op de rit, komt er weer iets anders... Heb je het nog over ijzers gehad? Succes alvast voor zondag !

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 08:41

Succes zondag Nouvel . Hopelijk is ie snel weer de oude.

Meya_, veel plezier 'binnenkort'. Hopelijk geniet je ervan, dan is het wel handig als je een braaf paard hebt :-)

annieeek_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 09:11

Genieten zo in het bos HiFive! Heerlijk!

Wat een pech Nouvel! In ieder geval succes zondag!

Meya en Shelly, succes met de nieuwe zadels! Zal vast even wennen zijn!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 18:02

Ik ben vanmiddag even lekker naar strand geweest, op straat was hij nog iets gevoelig en op het hardste deel van het strand, maar verder fijn gelopen, lekker door zee geweest en stuk gegaloppeerd.
Weer even uitgewaaid en hoofd leeg gemaakt!
Hopelijk wil alles nu weer een beetje de goede kant op gaan...

Afbeelding

Afbeelding

Meya jij nog naar buiten geweest?

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:41

Nee nog niet Nouvel, misschien zondagochtend maar hangt er vanaf hoe ver we met de omheining komen morgen. Wil het lint er eigenlijk wel in hebben... :o
Fijn dat je hoofd even leeg hebt gemaakt en heerlijk zo'n strandrit. Hopelijk gaat nu alles weer de goede kant op :)

Hier vanavond eventjes gereden. Voor mijn gevoel is het een heel verschil. Doen even rustig aan komende weken. Nu de tijd goed benutten en rustig oppakken. Volgend weekend wel de clinic van Laurens van Lieren, maar geef verder even niks op qua wedstrijden oid.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:02

Clinic is altijd leuk, lekker doen inderdaad!
Fijn dat je verschil voelt!

Ik wil ‘m morgenvroeg nog even rustig een half uurtje rijden en dan gaan we richting HE.
Ben benieuwd hoe het daar is.
En dan kijken hoe hij het zondag wil doen...

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 10:15

Ik ben even kwijt.. HE.. ? :o

Ja precies. Zou dus super graag vandaag ook willen rijden, eventjes.. maar goed, elke dag rijden is ook niet rustig aan :Y)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 10:25

Horse event... :D

Net even gereden, hij liep niet verkeerd, nu lekker in de wei en wij zo op pad!

Nee elke dag rijden is niet rustig aan, Hahahaha

annieeek_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 11:48

@Nouvel; heerlijk naar het strand zeg! Helaas voor ons zo ver rijden. Hoe was Horse Event? :D Succes vandaag!

@Meya; Fijn dat het beter lijkt te gaan met je nieuwe zadel! Leuk die clinic! Soms is even rustig aan doen ook heel goed he!

Wij gaan op het moment ook niet zonlekker. Paard is zo van de een op de andere dag slecht aan de hulpen en wil er net niet helemaal lekker in zakken.. :( zaterdag op wedstrijd, hoop dat t dan beter gaat. De pony gaat overigens wel heerlijk!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 13:10

Nouvel, je strand rit heeft misschien al geholpen :-)
Als het even niet lekker gaat, is eens iets anders doen vaak de beste oplossing. Even de focus op het wedstrijd rijden achterwege laten.

Meya, nee elke dag rijden is idd niet rustig aan :’)

Aniek, zo opeens dan?
Succes zaterdag met de pony!

Hier gisteren ons debuut gehad.
185,5 punten en een 7 voor onze contra. Heel blij dus :-)

Kar_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 14:22

Gefeliciteerd HiFive, super goed gedaan joh!

Ik zie prachtige zadels voorbij komen en mooie bos en strand foto's, heerlijk lijkt me dat. Wij wonen niet in de buurt van het strand of bos, dus het enige wat ik af en toe doe is een rondje polder. Ook lekker, maar meneer vindt trekkers heel spannend en die komen we wel regelmatig tegen dus heel ontspannend zijn onze ritjes daardoor vaak niet.

Jammer Anniek dat 'ie niet helemaal lekker gaat, hopelijk gewoon een off day. Hoe ging het bij jou Nouvel?

Wij hebben gisteren lekker geoefend met proef 15, die loopt eigenlijk best wel goed. Geen echt lastige lijnen vind ik, proef 16 lijkt me lastiger, wat is jullie ervaring?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 14:52

Hier enorm aan het balen, vanmorgen wel met Jan bij Herman gereden, wil ik daarna mijn zadel schoon maken voor vanmiddag, blijkt 1 van de kussens lek, helemaal leeg gelopen...
Grrr!
Nog andere zadels gepast en geprobeerd, maar of het paste niet of hij wilde er niet onder lopen...
Dus weer een wedstrijd af moeten zeggen, baal echt enorm maar het is niet anders, ik ga niet met een niet passend zadel een wedstrijd rijden...

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 16:12

Ah wat vreselijk balen zeg!! Grr.. Zit je ook niet mee.. hopen dat ie snel gefikst kan worden.. Hoe ging de les bij Herman?
En hoe was HE?

Hifive gefeliciteerd!!
Aniek hmmm ook niet leuk :7 Hopelijk is het een kwestie van een paar dagen en dat ie dan weer de oude is..

Hier weer fijn gereden. Maar ze maakt veel ruimere passen :oo Dus daar moet ik ff aan wennen :D Gevoel dat ze te snel gaat, maar beeld laat dat niet zien. Dus puur ff wennen denk ik :+

Vriend heeft gefilmd, zit veel beter in dit zadel. Nog iets constanter in de aanleuning, maar verwacht dat dat wel weer komt :)

annieeek_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 20:21

HiFive; Super netjes! En een 7 voor je contra!

Nouvel; Aaaaaah balen zeg! Het zit je niet mee.. En hoe was de les bij Herman?

Karlien; ik vind 15 fijner om te rijden, maar dat komt door de gebroken lijnen in contra in galop. Vind dat wel iets lastiger.

Meya; Zo! Fijn zeg dat ze zo veel lekkerder gaat nu!

Hoop inderdaad dat het iets van een paar dagen is. Ze is ook hengstig momenteel, zal er ook mee te maken hebben .

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 11:05

Kar_lien, kan je niet op verplaatsing gaan wandelen? Misschien naar een plekje zonder trekkers?

Ik heb bewust gekozen voor proef 15 omdat ik de lijnen gemakkelijker vind om te rijden. Mijn AXC lijn is zeer belabberd en in proef 16 moeten we hem 3x rijden :')
Ik heb me terug ingeschreven voor 29/09 maar terug 1 proefje (nr 15). Ik vind het nog té spannend om 2 proeven te rijden.

Nouvel, jij hebt ondertussen wel al genoeg zadelpech gehad joh! Hopelijk komt het snel in orde dat je terug op wedstrijd kan.

Meya_, maakte ze vroeger geen ruimere passen dan?
Fijn dat je een beter zadel hebt :-) Die aanleuning komt wel. Volgens mij moet je daar voor de rest van het 'paardeleven' constant mee bezig zijn :').

annieeek_x, dat ze hengstig is zal er idd niet mee helpen nee :n

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 11:49

Nouvel heerlijk strand! Is voor mij nog steeds een droom. Is zo ver rijden voor ons.

Hifive gaaf gefeliciteerd met zo’n debuut! Had je last van het terugdenken van het paard zo zonder zweep en met doorzitten of juist niet?

Nouvel, man wat balen van de wedstrijd en je zadel...

Anniek jammer dat je M1 paard nu niet zo fijn gaat. Hengstigheid.. ben blij met mijn ruin haha.

Meya mooi dat je verschil merkt met je nieuwe zadel!

Hier staat het M1 debuut gepland. Wat eerder dan gedacht maar hij gaat lekker met zijn nieuwe zadel. De 30e mogen we. Dus ja we proberen het gewoon! Zaterdag de laatste keer L2. Gewoon even met ge nieuwe zadel en kijken of ik de proeven ga doorzitten. Verder zijn we nog steeds lekker aan het crossen. Gisteren ook weer leuke cross gereden.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 12:02

Klopt. En is nog steeds zo. Vandaar dat we maar 1 proefje doen :-)
Ik gebruik mijn zweep niet, maar het niet bij hebben is gewoon lastig.
Thuis gebruik ik het niet hoor, het is enkel op wedstrijd.
Ik rem ze ook nog teveel af met doorzitten. Dus vanaf nu zijn we gestopt met lichtrijden, ook op training.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 16:50

Hifive, ene keer wel andere x wat terughoudend. Degene waar ik paar x heb gelest vorig jaar zei soms, soms loopt ze net alsof ze met de handen in de broekzak loopt..ze mag wel wat losser en ruimere passen maken.

Leuk Shelly! Succes alvast en leuk af en toe crossen :j

Soms even puzzelen hifive, maar zal vast wat afkicken van de zweep worden :)

Hier neem ik al dik jaar doorzitten mee, losrijden doe ik lichtrijden en daarna over op doorzitten. Maar wil proberen nu wat meer af te wisselen, ook qua hoofd halshouding.
Anyway, sinds nieuwe zadel rij ik zonder sporen. :D Niet dat ik ze gebruikte, maar af en toe liet ze me wat zitten en destijds maar omgedaan en omgehouden.

Zal kijken of ik vanavond wat beeldmateriaal kan uploaden.

Kar_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 18:53

Oh wat een pech Nouvel, het zit je niet mee, maar ik snap wel dat je niet op wedstrijd gaat zonder goed passend zadel. Kan deze nog gemaakt worden?

Meya wat een verschil kan een zadel dan maken he, fijn! Ben benieuwd naar beeldmateriaal, altijd leuk :)

HiFive slim om gewoon 1 proef te doen, ik vind dat doorzitten ook best intensief, heb t/m de L2 alleen maar licht gereden dus dan is het best even wennen..

Spannend Shelly, ga je gelijk voor 2 proeven?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 07:42

Meya fijn dat je zoveel verschil merkt zeg met je nieuwe zadel!

Ik gebruik mijn zweep wel regelmatig om achter iets bij te tikken om ‘m wat meer op achter te krijgen, daar reageert Ferro heel,fijn op.
Jan wordt er snel paniekerig van dus daarbij gebruik ik ‘m minder.
In de proeven vind ik het wel lastig dat ik dan geen zweep heb, dus moet echt wel meer met alleen mijn been oefenen.

Doorzitten pak ik eigenlijk altijd mee.
Ferro zit heel makkelijk door, Jan heel lastig, die gooit enorm op en als hij zich dan ook nog strak houdt valt er nauwelijks op te zitten...
Ik ben met Ferro ook gelijk van vanaf de L1 alle proeven door gaan zitten, dan houd ik ‘m mooier aan elkaar.

We zijn zondagavond nog naar mijn zadelfitter in Kootwijkerbroek gereden, die heeft er tijdelijk ander kussens onder gezet.
Dus we kunnen in ieder geval wat doen, vandaag even kijken hoe hij erop reageert want ze zijn natuurlijk niet op hem afgepast.
Wel super fijn dat ze dit zo snel wilde doen!

Iedereen succes weer met trailer en de wedstrijden!

Oja, mijn les met Jan was weer fijn zondag, hij trekt zich al steeds wat minder voor eruit en als hij het doet heb ik hem vaak weer sneller laag en ontspannen, er zaten weer wat aardige stukjes tussen.
Zal straks een filmpje erop zetten.