[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:50

Idd Michelle. Och je hebt gewoon het beste voor morgen bewaard.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:03

Tja morgen worden de echte prijzen verdeeld haha

Dit was een voor selectie. 2 ringen van 20, beste 10 van elke ring gaan door.
Morgen dus weer met 20. Beste 11 rijden de finale. Kampioenschap wordt over beide proeven bepaald. Gaan er 9 naar Ermelo.

Dus morgen moeten we ook echt knallen om Ermelo te halen

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:05

Zou wel supergaaf zijn als Ermelo lukt. Rare verderling eigenlijk. Bij onze regio zijn er ook 2 ringen met 24 combinaties geloof ik en gaan er 4 van naar ermelo.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:09

Het aantal starts bepaald de regio denk ik. Aantal naar Ermelo wordt bepaald aan de hand van het totaal aantal actieve starters in een klasse. Er zijn 40 plaatsen te verdelen dacht ik. ZH is een grote en actieve regio. Dus vandaar veel plaatsen.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:16

ah vandaar. had geen idee hoe zo iets verdeeld word. Bij ons in de regio is het ook wel krom. Ene kring mogen er 11 door zijn er 13 gestart geloof ik. bij ons mochten er 9 door, zijn er 26 gestart.

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:19

Bij ons starten er 24 (uiteindelijk 22) en er mogen 3 door :')

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:20

Tja ook hier weer zo'n verdeling. De knhs berekend hoeveel actieve starters er in een bepaalde klasse in een kring zijn en op basis daarvan eigen de startplekken verdeeld.

Heeft Dus niets te maken met het aantal deelnemers op de selectie maar het aantal starters in een klasse totaal. Zit je toevallig in een grote kring met weinig mensen die voor de regio willen gaan heb je mazzel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:39

De bk dit jaar voor het eerst over een dag. Voorheen mocht zowat iedereen door. Per klasse 4 ringen van 24 op zaterdag. Mochten beste 10 naar zondaf in 2 ringen en dan van die 2 ringen beste 5 overkampen.

Nu komen er per klasse 2 ringen van 20 deelnemers (M2 1 ring) in de ochtend en dan beste 5 of 10 naar finale in middag.

En nu nog mag er in verschildende klasses bijna iedereen door die voldoende selecties gereden heeft...

Vanaf januari herindeling kringen. Ben benieuwd...

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:44

Succes morgen Michelle! Knallen maar!

Ik heb niet gewonnen, prijs weet ik niet. Mocht foto maken van protocol en toen naar huis gegaan. Was 23.15 thuis anders was het over 12en geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 09:39

Hier is het open getrokken en redelijk weer. Hopelijk bij de kampioenschappen ook!!

Haha maandag ga ik voor een oefenrondje. Man wat veel goede combinatie. Allemaal nog een keer oefenen voor de Brabantse

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:34

TeeGee schreef:
Lianne ja m1 met Do :D

Vonneke, balen ben wel benieuwd!

Jeuj net 196 en 197 :D :D

Gefeliciteerd!

Michelle77 schreef:
Hello! Even snel, ga zo mijn bed in na een drukke en lange dag. Niet fijn gereden, hij was te traag, niet flitsend. Maar was alsnog 5e en door naar morgen. Had 202 en 185 (2 juryleden, zelfde proef) vond het ene wat te hoog, andere te laag, maar qua gemiddelde kwam het wel overeen :D

Wat een verschil. Succes vandaag!

josje4 schreef:
Bij ons starten er 24 (uiteindelijk 22) en er mogen 3 door :')

Ik heb je proef gezien, super gereden!

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:40

Kampioenschappen gingen bij mij redelijk, niet voldoende om door te mogen naar vandaag.
Al had ik dat ook niet verwacht. Weer een ervaring rijker en op naar het volgende concours.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:13

Michelle: jij had bij de jury bij H gisteren een stalgenootje van mij! Enne veel succes vandaag!

Lianne: fijn dat je wel lekker hebt gereden! Jammer dat het net niet genoeg was!

Teegee: gefeliciteerd met je punten!

Hier hebben we 1 voorronde waarvan er 5 door mogen naar de finale. En daaruit mag de nummer 1 naar ermelo!

Gijs deze week trainingsweek gehad, en hij heefthet ons moeilijk gemaakt. Hebben hem heel de week enkel aan het been moeten zetten omdat hij dat even niet van plan was. Maar gaat daardoor weer wel fijner en beter van achteruit bewegen. Dus als we straks weer alles aan elkaar kunnen puzzelen denk ik wel dat hij een stuk fijner in beweging en aanleuning is. Maar voornu even een stap terug en back to basic!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:08

Eigenlijk heel fijn gereden, met 1 (grote) fout. Ik had hem te recht met aanspringen, waardoor hij keurig middendraf inzette :D Tja, dit was een 3 en een 5 en dus zo'n 6 punten minder.

Het lag echt super dicht bij elkaar qua punten. Ben 14e geworden met 182 en 184 (mochten er 11 door naar de middag) maar met 6 punten erbij was ik zomaar 7e.
Sowieso vielen de punten me wat tegen, maar goed. Zo werkt het nou eenmaal. Ben wel echt teleurgesteld en baal flink, kan niet anders zeggen. Heb er zo hard voor getraind en geoefend. Maar helaas.

Zal straks het filmpje uploaden voor de liefhebbers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:38

Wat jammer Michelle!

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:27

Jammer Michelle, balen hoor. Ben wel benieuwd naar je film

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:03

Lianne mooi dat je lekker gereden hebt op de regio

Coquette soms is het wel goed om even een stapje terug te zetten

Michelle heel erg jammer dat de punten wat tegenvielen vandaag..
ben wel benieuwd naar je filmpje

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:17

Filmpje :D

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 12:17

Michelle, wat een rust en vriendelijkheid straalt je proef uit.
Wat jammer van het aanspringen, maar alsnog los je dat echt keurig op.
Ik geniet echt van het kijken naar jullie als combinatie.

Ga je nu doortrainen voor het Z1?

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 12:43

Michelle vind het beeld er erg fijn uitzien. idd heel erg jammer van het aanspringen.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:30

Hele nette proef Michelle, jullie zijn echt een mooie combinatie! Jammer van het aanspringen, maar dat is ook het enige (en vind hem vervolgens na die passen middendraf ook keurig aanspringen). Jullie komen er wel samen, maar ik snap dat je baalt!

Coquette een stap terug en twee stappen vooruit.. ;-) :D

Goed zeg Vonneke! Jullie zijn de klasse doorgevlogen, knap!

Ik heb eind deze maand weer wedstrijd.. :)

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:11

vonneke schreef:
Vossie ging goed!!! Hij trekt er zo fijn aan.
M'n instructrice kan ons zo fijn aan het werk zetten.

Wat fijn zeg!!

melissa_93 schreef:
Beeld ziet er fjn uit Vonneke

Coquette heerlijk een weekje lessen!

Michelle fijn dat het zo lekker ging :D Op naar de regio

Vonneke die tip kreeg ik vorige week ook met les, ben wat meer naar voren, ik wil ze graag naar achteren leggen en dan zelf voorover gaan zitten, waardoor ik te weinig druk op de beugels krijg en dus ga wiebelen met de benen
Heerlijk zo'n les! Ik zou wat dat betreft ook wel iedere dag willen lessen, alleen mijn spaarrekening niet :P

Vanavond de oefendressuur gehad. Was niet tevreden. Dat de m2 oefeningen er nog niet goed genoeg inzitten weet ik, dat vind ik ook niet erg. maar madam was behoorlijk afgeleid en sluit zicht dan van mij af, komen de hulpen niet goed meer door waardoor ik extra onrustig wordt, en don zicht wat strak zet. 2e proef dus ook maar even de zweep erbij gepakt.
Laten we er maar op houden, de kop is eraf en nu lekker verder trainen :) Als met al zou ik nog rond de 170 punten uitkomen wat ik nu echt te royaal vond.
Als er liefhebbers zijn voor de filmpjes wil ik die wel in een privebericht sturen, commentaar mag rustig hier.

Jammer dat je niet tevreden was! Maar wel weer een goede ervaring en oefening :D En ik ben wel heel benieuwd naar je filmpje :))

lianne__ schreef:
Michelle, Fijne training gehad gisteren. Flink aan het trainen voor de kampioenschappen, succes daarmee!
Vonneke, fijn dat je een oplossing gevonden lijkt te hebben voor je wiebelbenen.
Coquette, ook druk met haar trainingsweek
Melissa, ik wil ook je filmpje wel zien. Mooie oefening om te kijken waar je staat in het M2.
Marijkiii, veel proeven gereden met je paard, dan is ontspanning ook fijn.

Ik had gisteren concours, dat ging wel fijn. Mooie voorbereiding voor de Drentse kampioenschappen vrijdag. In de eerste proef had ik 193 punten (1e prijs) en de tweede proef 170 ?? (1e prijs)
Wat mij betreft had die tweede proef ook wel 180 kunnen zijn. Maar ik heb er iig met een fijn gevoel gereden.

Zo, strenge jury dan! 1e met 170... Maar fijn dat je fijn hebt kunnen rijden! (rare zin hahaha :') )

TeeGee schreef:
Succes dames!!

Ik was even op de meeleesstand, mn kleine meisje werd 1 en daar was ik erg druk mee :D

Vanavond en morgen les en vrijdagavond wedstrijd. Ga gelijk na mn proeven naar huis denk ik want ik moet zaterdag om 7.30 in Wieringerwerf zijn om te jureren en het is minstens een uur rijden.

Ohja ik les altijd een half uur, daarvoor even zelf stappen en draven.

Nog gefeliciteerd met je meisje! *D

vonneke schreef:
Proficiat nog!

De tweeling wordt zondat 3. Is ook een heel geregel. Pffff zal wel druk worden!

Gelukt met de verjaardagen? Heb je het overleeft? :')

melissa_93 schreef:
Vonneke ik vond het ook erg pittig, was voor mij ook de eeste x M2, met de pony tot de M1 gereden.
Dat halthouden bij het groeten doet ze elke x. In de training gaat het goed maar op wedstrijd stapt ze altijd weg, of naar achter of opzij. jury zei na die tijd wel dat ik gewoon een keer een proef moest pakken en net zo lang door gaan met stilzetten totdat wel op mij wacht.
Dankje voor de tip, ik hang dan idd wat naar buiten. Ja vond het zelf ook te royaal hoor, ze liep gewoon echt niet fijn los door het lijf en met genoeg impuls.

Lianne fijn dat je lekker hebt gereden! Raar dat je de 2e proef lage punten hebt

Allemaal heel veel succes met de kampioenschappen :D

Ik wil van het winter ca 1x per maand starten. maar als er sneeuw of ijzel ligt dan ga ik niet weg. en met -10 ofzo krijgt ze vaak maar even vakantie, heb geen zin om elke dag naar de manege te moeten gaan.

TeeGee gefeliciteerd met je dochter!

Vonneke dat zal zeker een drukke verjaardag worden. Wel leuk!

Caro succes alvast :D Hopen dat je de stijgende lijn ook in je proeven terug ziet

Dat had ik ook heel erg met Sharon! Gaat gelukkig al veel beter, maar af en toe stapt ze nog steeds weg voor ik mijn teugels weer goed en wel vast heb...

Michelle77 schreef:
Succes caro, altijd leuk zulke wedstrijden lijkt me!

Melissa, filmpjes gekeken. Zie genoeg eraan, dat je zelf goed weet waar je aan moet werken. Denk dat je vooral veel winst kunt halen in de afwerking (wat bij een nieuwe klasse altijd lastig is omdat het een soort overleven is in het begin haha)
Zorg dat je je figuren goed op de letter rijdt, kijk zelf goed waar je heen moet, bereid je oefeningen netjes voor. Bij halthouden, neem OVERDREVEN je tijd! Voor mijn gevoel sta ik echt heel lamg stil voordat ik iets doe, kijk ik het terug... Valt het reuze mee. Ik rijd binnen, bereid voor, sta stil. Wacht even, dàn pas groeten. Teugels weer pakken, even wachten en dàn pas wegrijden.
Tenzij je paard natuurlijk slecht stil wil staan met groeten. Bij het aw, sta ik ook echt enkele seconden stil voooordat ik de hulp geef. Hier kun je in elke klasse al mee uit de voeten.

Doe (althans, probeer,) ik ook! overdreven lang stilstaan. Wordt het beeld een stuk relaxter en ontspannender van :j

TeeGee schreef:
Heeeel kort filmpje van Do: http://youtu.be/R3ra9fabc9A

Vonneke hoe doe jij dat met de twins en rijden?

Leuk paard! Ziet er goed uit :D

vonneke schreef:
Ik heb fijn gereden vanavond! Nog wel veel fouten in proeven maar ook veel zevens en achten!

Stond 2 en 1 met 186/199...
In 5 wedstrijden M1+11...

Knap hoor! Superpunten *D

vonneke schreef:
als iemand filmpje wil zien van gister. Heb er nog 1... de andere per ongeluk weggegooid... domdom

Ik wil het filmpje wel zien *D

TeeGee schreef:
Lianne ja m1 met Do :D

Vonneke, balen ben wel benieuwd!

Jeuj net 196 en 197 :D :D

Wauw! Gefeliciteerd!! :D

Michelle77 schreef:
Hello! Even snel, ga zo mijn bed in na een drukke en lange dag. Niet fijn gereden, hij was te traag, niet flitsend. Maar was alsnog 5e en door naar morgen. Had 202 en 185 (2 juryleden, zelfde proef) vond het ene wat te hoog, andere te laag, maar qua gemiddelde kwam het wel overeen :D

Super dat je door bent! Punten liggen ver uit elkaar zeg!

melissa_93 schreef:
Zou wel supergaaf zijn als Ermelo lukt. Rare verderling eigenlijk. Bij onze regio zijn er ook 2 ringen met 24 combinaties geloof ik en gaan er 4 van naar ermelo.

Bij ons gingen er van het M1 cat. D/E, maar één door naar de hippiade, de kampioen dus... En dan wordt je reservekampioen _-:( _-:(

_coquette_ schreef:
Michelle: jij had bij de jury bij H gisteren een stalgenootje van mij! Enne veel succes vandaag!

Lianne: fijn dat je wel lekker hebt gereden! Jammer dat het net niet genoeg was!

Teegee: gefeliciteerd met je punten!

Hier hebben we 1 voorronde waarvan er 5 door mogen naar de finale. En daaruit mag de nummer 1 naar ermelo!

Gijs deze week trainingsweek gehad, en hij heefthet ons moeilijk gemaakt. Hebben hem heel de week enkel aan het been moeten zetten omdat hij dat even niet van plan was. Maar gaat daardoor weer wel fijner en beter van achteruit bewegen. Dus als we straks weer alles aan elkaar kunnen puzzelen denk ik wel dat hij een stuk fijner in beweging en aanleuning is. Maar voornu even een stap terug en back to basic!

Ja, impuls is zo belangrijk, maar ook zo moeilijk om correct in je paard te krijgen. Je hebt er wel ontzettend veel aan, als dit goed zit! Stapje terug en daarna drie vooruit! *D

Michelle77 schreef:
Eigenlijk heel fijn gereden, met 1 (grote) fout. Ik had hem te recht met aanspringen, waardoor hij keurig middendraf inzette :D Tja, dit was een 3 en een 5 en dus zo'n 6 punten minder.

Het lag echt super dicht bij elkaar qua punten. Ben 14e geworden met 182 en 184 (mochten er 11 door naar de middag) maar met 6 punten erbij was ik zomaar 7e.
Sowieso vielen de punten me wat tegen, maar goed. Zo werkt het nou eenmaal. Ben wel echt teleurgesteld en baal flink, kan niet anders zeggen. Heb er zo hard voor getraind en geoefend. Maar helaas.

Zal straks het filmpje uploaden voor de liefhebbers.

Balen zeg!

Edit; Stukje van je proef gekeken! Wat een heerlijke combinatie zijn jullie zeg!!

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:15

Zo, mijn bijleespost van deze eeuw is ook weer geweest :')
Ik heb vandaag ook weer wedstrijd gehad en mag nu ook zeggen dat ik officieel M2 startgerechtigd ben *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Twee fijne proeven gereden, eerste fijner dan de tweede, in de tweede proef wilde ze iets te graag waardoor er op sommige stukken spanning was. Maar alsnog erg tevreden! Was een erg druk terrein, dus was al heel trots dat ze zo goed bij de les bleef. Uiteindelijk twee eerste plaatsen en drie winstpunten (198 en 185) weten te behalen, dus ik ben weer meer dan tevreden *D *D

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:22

Ik ga uit dit topic :)

Ik heb besloten Varro te gaan verkopen, dus ik zal geen m gaan starten met hem. Iedereen heel veel succes verder in de sport! :D

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:52

Huh kelly, waarom?