[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:52

:D
Ik ook niet, ik heb genoeg aan werk, 2 paarden, een kat en een huis schoon houden... :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:54

Ik vind ook als ik eerlijk ben dat het vaak wel veel van hetzelfde is, maar misschien ben ik gewoon nog niet de juiste tegen gekomen. Ik vond destijds de filmpjes van evention tv wel heel interessant. Maar die posten helaas niks meer.

Nu lijkt het trouwens net alsof ik wel vaak op youtube zit :')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:58

Ik heb nog nooit vlogs gekeken en gezocht, hooguit eens wat aan geklikt dat als link op FB voorbij kwam

IwanLuver

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:14

Ik ben ook midden 30, maar kijk wel de blogs van Jill Huijbregts, gewoon omdat ik dat wel leuk vind..Verder ook niet. Heb ook geen Facebook of Hyves of andere Social media... Oma :=

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:51

Ik volg ook niemand.. heb wel eens wat filmpjes van jill gezien, en ondanks dat er wel wat nuttige tips tussen zitten soms, blijf ik het toch een soort van arrogant vinden om jezelf zo in de spotlights te zetten.. ik kan het niet zo goed uitdrukken merk ik.. jezelf zo in de spotlights zetten trekt me niet zo..

Vanavond weer fanatiek gelest, en wauw! Wat ging ze lekker.. echt genoten! Mijn paard vindt het nog wat lastig om het bekken te kantelen en dan toch in de aanleuning en mooi over de rug te gaan.. en vandaag kwam net als dinsdag alles mooi samen... Ze ging mooi zitten bleef netjes over de rug, versnelde niet, en werd niet strak voor.. zelfs de galop die vaak echt overleven is voor ons ging prachtig vandaag.. mooie sprong goed tact netjes in buiging en mooi over de rug.. Zo gaaf!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:21

Gaan er nog meer mensen dit weekend op pad? Ik mag zondag weer tegen mijn man rijden. Starten beiden L1, met hetzelfde paard. Ik heb de afgelopen weken wel wat strubbelingen gehad, omdat ik hem er niet fijn doorheen krijg. Hij kan zich zo sterk maken. Woensdag les gehad en wel het idee dat ik daar weer mee verder kan. Nu hopen dat ik dat zondag ook zo voor elkaar kan krijgen.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:24

Ik mag ook zondag weer :)

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 12:03

Ik vind het vloggen een leuk idee! Ik kijk ook wel eens naar Jill, maar ik kijk ook vlogs van niet paardenvloggers. Ik denk dat paardenvideo's alleen interessant zijn als je echt veel doet met je paard. Als ik zou vloggen over paarden zou ik niet weten wat ik moet filmen. Dus als je echt veel traint, vaak ook concours gaat enzo zou het wel leuk zijn.

Keshia was fijn dat het rijden zo goed ging! Op naar mooie resultaten dit weekend.
Susan, ik duim met je mee dat je hem zondag weer fijn kunt krijgen. Toch altijd fijn als je bruikbare tips mee krijgt.

Ik heb nog even geen concours gepland, wil eigenlijk in maart nog mn L2 debuut maken maar weinig tijd, dus misschien dat ik het een maandje opschuif. De Vivaldi merrie wil ik eigenlijk in april ook eens meenemen in de B of BB om te kijken wat ze doet.

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 13:32

@Olilau ja precies , ik wil daar misschien aparte volgs over maken zodat niet paardenmensen ze niet hoeven te kijken want dit is natuurlijk niet interessant voor ze.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:44

Ik mag volgende week weer. Ik heb keihard getraind dat ze me been accepteerd en ook gelijk reageerd ben zo benieuwd hoe zich dat uit volgende week in de proef.
Mijn lesgeefster komt me helpen met dubbele gevoelens daar ze vertrekt naar America voor haar droombaan. En ik was zo blij met haar.
Dus dubbele gevoelens haar vertrek is dichtbij. Hopelijk hou ik het droog dan

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 23:11

He onley.. Das niet leuk nie! Hopelijk kun je je fijne gevoel meenemen de proef in!

Ik heb deze week enkel en alleen gereden op controle.. voorwaarts is ze wel, maar moet meer op haar achterhand gaan lopen nu, en van mijn binnenhand en been afblijven.. ook zijn we de galop aan het verbeteren.. mooi gedragen en voldoende sprong en ontspanning zien te krijgen. Heb echt het gevoel dat we stappen aan het maken zijn!

Succes dit weekend onley!
Ik ga volgende week weer.. heb nu elke 2 weken een wedstrijd gepland tot aan de selecties.. en dan is het even hectisch met 6 wedstrijden in 7 weken. Ben benieuwd!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 08:58

Balen onley.

Ik ben dit weekend weer op pad geweest. Twee fijne proeven kunnen rijden, en 2 winstpunten en een 2e prijs mee mogen nemen. We zaten een beetje in een dipje, kreeg hem er niet fijn aan en doorheen, maar dat ging de laatste tijd met trainen al veel beter. Vind het fijn dat dit er nu op wedstrijd ook uit is gekomen. Nu 19 maart weer, en dan een tijdje een wedstrijdstop omdat het cross-seizoen weer begint en mijn man weer eventing met hem gaat starten. Als ik dan wil starten wordt het wel erg plannen, dus ik denk dat ik dan gewoon in oktober het weer op ga pakken.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 10:28

Hoi!

Ik had me hier al eerder even gemeld, en vermeld dat ik nog 1 winstpunt moest in de B om L1 startgerechtigd te worden. Nou gisteren hadden we concours in Exloo. 2 winstpunten mee naar huis genomen en een 1e prijs. Wat betekend dat we nu L1 startgerechtigd zijn! Ik heb 26 maart sowiso nog 2 B proeven staan. Wanneer zijn jullie over gegaan? Gelijk of de B toch vol gereden?
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 11:13

Ik ben met 10 wp's over gegaan naar de L1.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 11:20

Ik ben vrij snel overgegaan.. met het flexibele starten kun je gewoon even testen of het wat voor je is.. of je paard genoeg bevestigd is voor de l1..mocht dat niet zo zijn kun je gewoon weer terug naar de b..
Gefeliciteerd met je eerste prijs! Knap gedaan!

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:18

Gefeliciteerd! Ik ben ook gelijk overgegaan, en van de L1 naar L2 ga ik ook gelijk over. Momenteel alleen even een wedstrijdstop

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:19

Ik ben gelijk over gegaan van de b naar l1 en ga nu bijna mijn l2 debuut maken. Ik vindt het verschil niet zo heel groot.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 07:11

Hier direct in het L1 gestart.
Heb wel in mijn planning gelijk door te gaan naar het L2, voor m'n gevoel is er niet zoveel verschil tussen de proeven..

Heb nu eindelijk weer wat wedstrijden ingeschreven. Nu lekker aan het trainen. Momenteel loopt hij super, dus hoop echt dit vast te houden

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 08:26

Wat er bij komt in de L2 is achterwaarts gaan en een stuk verder wijken. Omdat het wijken ons slechtste onderdeel is blijf ik nog wel even in de L1. Zondag mag ik weer. Heb een beetje een dip gehad met rijden, begin nu pas weer het idee te krijgen dat ik hem er fijn aan heb staan. Dus eerst maar even zorgen dat dat weer constant is.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:42

Ik heb toch mijn L1 debuut gepland. 26 april dus heb nog 1,5 maand. 26 maart nog 2 B proeven, dan 1 april springen word hij lekker los van. Ben benieuwd of we klaar zijn.

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 23:03

Hoihoi!

Ik wil me hier ook graag aanmelden als dat mag :)
Ik start vanaf januari met mijn Fries in de B. We hebben nu 3 wedstrijden gereden en hebben 12 punten, dus we mogen over naar de L1. Ik hoop in april mijn L1 debuut te rijden.

Dit zijn wij

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 08:58

Welkom!

Ik ga zondag weer op pad. Wil de focus net als vorige keer leggen op ontspannen rond rijden, dat werkte de vorige keer heel goed. Toen geen last van spanning gehad, en 2 fijne proeven kunnen rijden.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 23:34

zo marianne! dat is super snel gegaan die B dan! welkom hier..

goed doel susan, lekker ontspannen rondje rijden.
dat had ik eerder ook altijd als doel, nu is het doel : rijden! Ik cruise rond alsof ik lekker buiten aan het rijden ben, en niemand toekijkt. totaal geen begrenzing of spanning, en dat is ook niet helemaal de bedoeling haha..

vandaag onze eerste priveles gehad in aanloop naar de selecties. helaas was ze er niet helemaal lekker ontspannen doorheen, ze was nog een beetje moe van gisteren denk ik.

wel wat leuke plaatjes geschoten door een kennisje (en wat stills uit filmpjes) eventjes delen met jullie.
Vandaag ook de definitieve uitnodiging gehad voor de classificatiekeuring volgend weekend. spannend!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

werkpuntje blijft mijn houding, kan ik niet altijd wat aan doen, maar probeer het toch te verbeteren. en ook mijn linkerhand die zijn eigen gang gaat, om maar wat meer druk op rechts te krijgen haha.. maar ach.. eerste les is een feit... en de spierpijn morgen ook denk ik :j :')

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:20

Ooo ik ben zo nerveus vandaag weer na 3 maanden starten.
Keihard getraind om haar aan het been te krijgen, om het wijken goed te krijgen,de overgangen..de controlle dus hopelijk werkt ze dalijk mee.

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:43

Succes!!