Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leila_

Re: Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:41

Haha grappig allemaal, zelf heb ik nooit bloepers gehad maar ik heb er wel eens een gezien

Ik ken een meisje (ik noem geen namen) die reed een keer een wedstrijd en haar pony liet tot de helft van de proef elke keer scheten. Dat was al best grappig. Maar toen ze als laatst moet groeten voor de jury, liet zei net een hele harde scheet. Ik & zeizelf & de andere die keken & de jury moesten heel hard laggen. Clown

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:35

Miss_Mustang schreef:
hahaha!
Ik ga juist lachen als er dingen verkeerd gaan, vooral als ik weet dat een paard gaat bokken ofzo, en dat dan ook daadwerkelijk doet.

ik krijg ook meestal de slappe lach met als gevolg een bagger resultaat maar heb wel plezier gehad dat is het belangrijkste !!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 06:36

hahaha.

Ik nog in de ponytijd. B springen. Ik moest al een na laatste de ring in. Er stonden 2 hindernissen naast elkaar geloof nr 4 en nr 8. Iedereen sprong 8 ipv 4. Dus ik dacht dat gaat mij absoluut niet overkomen. Mijn pony weigerde in die tijd nog best veel. Maar ik start vol goede moed en de eerste hindernis ging super dus ik dacht dit gaat lukken. Gaat de bel. WAs ik de start vergeten Haha!

ook tijdens mijn eerste L parcours. Reed met pony bij de paarden. Stonden aardig aan de maat en tja ben niet zo een held. HEle parcours ging lekker tot de laatste hindernis. Kwam niet uit dus mijn paard weigert en ik val over de hindernis heen.

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 10:52

ik heb dus een keer meegedaan op die grote concours in veendam met springen ik was m springen en voor het eerst op zo'n grote wedstrijd met natuurlijk heeeel veeel publiek en ik natuurlijk poepie zenuwachtig maar het ging buitengewoon goed op de laatste hindernis na daar bleef hij dus pardoes voor staan ik zat hem in de nek en kon net blijven zitten dat was mijn eerste ervaring met zoveel publiek en ook mijn laatste. Bloos

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:09

Dat er een 15x30 ring in de grote 20x40 stond, kleinste ring, had geen dichte hekjes, die eromheen wel.
Ik netjes binnenkomen, ga aandraven na het groeten, en links. pony peert 'm zo over de hekjes heen. ik mocht het van de jury nog even proberen, was wel gediskwalificeerd, pony sprong zo nog 2x over de hekjes. en liep zo naar het inrijterrein, eigenwijs beest Tong uitsteken
ik herriner me nog dat op de coupon stond
1. [6]
2. [7]
3. [-] pony breekt uit

ROFL
dit was overigens nog met mn oude pony Tong uitsteken

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 10:42

Ik had niet zo veel slaap gehad voor een wedstrijd.
En de L2 begint met op de A-X-C binnenkomen, en wat doe ik groeten op X Clown en toen bedacht ik me ineens dat er helemaal geen groeten aan het begin zit.

westernChik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 11:46

hahaha ja dat zie ik mezelf ook nog wel doen idd

heeft de jury je niet bedankt voor het toch vriendelijk groeten Knipoog

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 11:53

Waarschijnlijk heeft ze niet opgelet, want sprak haar later nog en t was haar niet opgevallen Tong uitsteken

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 11:56

Orrie_VBW schreef:
Waarschijnlijk heeft ze niet opgelet, want sprak haar later nog en t was haar niet opgevallen Tong uitsteken

Nagelbijten / Gniffelen zozo niet zo'n oplettende jury dus

westernChik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 12:00

haha idd
of ze was der zelf ook nog niet aan gewend dat er niet meer gegroet hoefde te worden in de L2 Knipoog

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 12:25

Ik heb (is al wel een hele tijd geleden) een spingpacour (selectie) gereden en het ging hardstikke goed foutloos tot de voorlaatste hindernis geloof ik en ik had nog een andere pony in de trailer staan. Ik reed vrolijk op de volgende hindernis aan rent ze zo de bak uit toen we langs de bakopening kwamen Koe ! (de deur stond open) Uitgesloten natuurlijk... (baalde wel!!)

Beckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 13:37

Het is niet mijn eigen blunder maar van een toenmalig vriendinnetje en ook al jaren geleden, maar ik heb toen zo hard gelachen.

Er was op de manege een onderlinge springwedstrijd en de pony waar dat vriendinnetje op reed weigerde steeds. Totdat zij er af viel..... toen ging die pony als een dolle rond galoperen en in z'n eentje de hindernissen springen Haha!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 13:40

hahaha dat is echt banketstaaf van die pony!
Net of zei niet rijden kon...
(ok is mis ook zo XD)

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 15:01

Whaha Huilen van het lachen
ook een keer toen een vriendin van mij springwedstrijd had, toen viel ze er vanaf en toen zat ze voor die pony en zei ze zo: Haai sunny boy (zo hete die pony) Huilen van het lachen haha

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 15:06

Jaren geleden hadden wie ieder jaar een spelletjes wedstrijd, zo ook dat bewuste jaar(dacht ik).De keer voor de wedstrijd kon ik niet lessen en toen ik dus aan kwam bij de wedstrijd zag iedereen er netjes uit. Behalve 1 ik had gewoon een kloffie aan zoals een trui en zo, dus ik zo van huh wat is er hier? Bleek dat er op het bord had gestaan dat er geen spelletjes waren maar een dressuur wedstrijd.Ik kon bij de parade een zwart colbertje lenen vanm een hele grote man(haha), ik voelde me echt voor schut zitten.

Bolxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 16:05

Ik kan een reeks van blunders noemen zoals die al eerder voorbij zijn gekomen: rijjasje vergeten, verkeerde kant oprijden in dressuurproef etc.. maar onderstaande blunder is wel mijn topper. Namelijk een serie blunders:

Het was op een onderlinge springwedstrijd op een manege waar we als studentruiters (parafrid) wel eens aan mee doen. Ik zou 2 paarden starten, eentje in de B en eentje in de L.
Het B paard werd altijd recreatief gereden door iemand, maar had wel springvermogen. Om dat eruit te krijgen had ze nogal wat vertrouwen van mij nodig, dus ik had nooit na het parcour verkennen binnen een halve minuut een oxer van een meter moeten nemen. Gevolg: Paard gooit anker uit en ik neem een duik over de hindernis (plat met gezicht n bovenlichaam in het zand). Gelukkig had ik mijn airbags om op te landen! Ik liep naar het toilet om mijn zanderige hitlersnor en zandlipgloss weg te poetsen. Ik meld bij het secretariaat dat ik ben gevallen en graag iets later op de startlijst wil. (moest anders binnen 2 minuten). Tegelijkertijd zie ik een vriendin met mijn witte dekje lopen Bloos!. Blijkt ze het paard terug in zijn familiestal te hebben gezet, want het hoofdstel was kapot.
Ik snel hoofdstel fixen.. vriendin en ik me zadel de stal in en proberen te zadelen. Wat niet lukte, dus vriendin pakt paard de stal uit zonder dat ik het in de gaten had en je raad het al.. de 2 andere paarden wisten niet hoe snel ze richting de wei moesten galopperen!
Bij de losrijbak zien ze 2 paarden richting wei galloperen en ik hobbel er een beetje verdwaasd achteraan. In de losrijbak was het lachen gieren brullen!
Die start in de B met dat paard werd niks meer, want die 2 knollen moesten van de wei worden gehaald. Ach gut
Dus paard 2 van stal getrokken, opzadelen en op dat moment begint de L al!!! Ik moest als eerste starten, maar mocht toen als laatste mijn 2 manches achter elkaar rijden.
Ik was nog zo in de bonen, dat ik het parcour niet zo goed meer wist. Na hindernis 6 zag ik hindernis 7 niet, draaide een volte.. vergat dat ik 6 al had gesprongen.. en uitgebeld! riep poedersuiker!!!! vanuit mijn tenen! Weer iedereen lachen Schijnheilig
Ik mocht manche 2 nog wel springen en was gelukkig foutloos.

Uiteindelijk heb ik L progressief nog wel gesprongen, maar wat een chaos en spierpijn achteraf! Twee paarden starten gaat mij boven de pet Clown

Overigens hebben de Parafridders vaker voor mooie blunder gezorgd tijdens de springwedstrijden.
Voorbeelden van mijn klunscollega's:
- uitgebeld worden wegens weigering op hindernis 2b en bij de herkansing 2a niet, maar 2b wel springen.. en bij een herkansing (voor de ervaring) daarna hindernis 1 ook nog een keer van de andere kant springen.. weer uitgebeld!
- Het parcour afsluiten met een val van het paard dmv een salto, op de voeten terecht komen en naast het paard verder lopen..
- en de mooiste (waar ik ergens een filmpje van heb): Ruiter en paard namen een noodsprong waarna ruiter voor het zadel komt te zitten. Hij gaat rechtopzitten op de schoft alsof hij nog op het zadel zat. Hij neemt het paard terug tot stilstand (paard aan de teugel, haha) en gaat weer in het zadel zitten en maakt het parcour af! Dat was echt om te gillen. Als ik het filmpje kan vinden plaats ik het voor jullie!

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 18:01

Ik moest eens afwenden bij E en dan halt houden op X maar ik dacht niet echt na en ik groette Haha!

sammie_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 20:15

met mijn laatste wedstrijd viel ik voor de laatste hindernis eraf, terwijl mijn paard alleen maar een andere kant op liep na de hindernis en ik dat niet door had, ja te laat hahha

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 20:42

Ik heb twee keer met verschillende paarden dezelfde actie gehad Lachen namelijk dat ze besloten naar links te gaan terwijl ik een volte aan het rijden was... Dat vind ik toch wel grappig Haha!. Verder heb ik geen gekke blunders gehad... Maar 7 december heb ik weer een kans op blunders Tong uitsteken

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:25

Tellen blunders uit de pennytijd ook? Clown

Was niet op een officiele, maar op een manegewedstrijd. Ik moest groeten, en deed dat uiteraard niet door saai mijn hoofd te knikken, maar vrolijk te zwaaien met mijn handen naar de jury, en dan nog eens naar het publiek. Ook kon mijn paard een Spaanse pas maken. Dat vond ik ook wel origineel bij het groeten, dacht dat ik daar zeker extra punten voor ging krijgen als ze wat met voet zou dabben. Niet dus Huilen van het lachen .

Hamster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:16

ik had vorige week een behoorlijke bloober Tong uitsteken, naar Ridderkerk op wedstrijd (vanuit zoetermeer), heel overtuigd dat ik mijn laatste winstpunt te halen om naar het L1 te gaan.. stond ik daar in ridderkerk zonder wit dekje :| domm! uiteindelijk 5 minuten voor m'n proef had ik er 1 gekregen van iemand daar en kon ik toch mijn proeven starten. nou ondanks alles, 176 en 180 punten

Zaluki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 17:21

Mijn aller eerste B dressuur wedstrijd op mijn toemalige NRPS pony. Was in houten op een buiten wedstrijd. Moest je altijd over het "bruggetje" heen wilde je naar het losrij terrein c.q wedstrijd terrein. Aangrenzend vanaf het bruggetje stond ring 1 t/m 5. Ik moest in ring 5. Toen we eenmaal aangegallopeerd waren vond mijn pony het wel welletjes en bedacht zich dat ze wel terug naar de trailer mocht. En we vlogen zo whopaaa door alle andere ringen heen richting de trailer. Kon het nog net wel optijd terug sturen terug naar de ring. En ben gewoon verder gereden. Heb eigenlijk gewoon een heeeeeele grote volte gereden. ;+) Jury kon er wel om lachen trouwens, ik zelf tevens ook. XD

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:25

niet van mezelf maar toen ik een x met mijn b welsh inclusief ruitertje op wedstrijd was en naar de combinatie voor ons keek lag ik blauw!
was een meisje van jaar of 8 op een te dik b ponytje, bij het groeten trekt die pony een pol gras uit de grond waarna hij vervolgens zijn hele proefje met die slingerende pol in zijn mond liep alsof er niets aan de hand was ! 2e x groeten staat ie stil en spuugt zo de pol weer op de grond was echt vet grappig Tong uitsteken

Mariis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:08

Haha blijkbaar maakte je toch een goeie indruk bij de jury omdat je hem blijkbaar wel goed hebt aangepakt. Mijn grootste blunder is op het verkeerde paard stappen. Ik had een paard opgegeven en ze zeiden dat die kreupel was dus pakte ik een ander paard bleek dat paard helemaal niet kreupel te zijn. Toen was ik nog 8 en geloofde ik dus ook alles nu zou ik het wel even navragen:P

lie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:12

afgelopen zondag, ging het halsstrekken net zo goed, struikelt ze over haar eigen benen, huppakee met de snuffert in het zand helemaal voorover op de grond..
schrijft de jury doodleuk op de coupon: tegen de hand??