Voor al uw irritaties op het inrijterrein!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Voor al uw irritaties op het inrijterrein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 19:54

klopt ik had het verkeerd gelezen, altijd elkaar de linkerhand kunnen geven Lachen

langua

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 20:26

Ik weet niet hoe vaak dit al gezegd is, maar ik vind de mensen die gaan staan les geven heel vervelend! Als je het dan nog nodig vind doe het dan aan de zijkant of in een hoek, niet in het midden en dan schreeuwen vanaf de zijkant.

Of het longeren op het terrein, te vervelend voor woorden!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 09:36

pharagirlke schreef:
geen gedoe. Vind het eigenlijk niet meer dan normaal...Het is maar eenmalig en zo'n ramp is het ook niet om het te leren. Vond jij die theorie moeilijk MWM?
Is echt niet zo moeilijk. Een voormiddagje is een kleine moeite om vervolgens jaren wedstrijden te mogen rijden.

Nee Knipoog Ik heb het gehad toen ik 8 of 9 was.. Voordat je bij ons op onderlinge wedstrijden een klasse hoger mocht, moest je dus een examen doen Knipoog Snap wel dat het bij de KNHS een heel gedoe zou zijn, maar ik vond het bij ons op stal heel goed Lachen

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:55

* Longeren op het inrijterrein
* Opstappen (met krukje en alles)
* Afsnijden
* Niet aan de voorrangsregels houden
* Mensen die hun paard niet onder controle hebben en hem achter op jouw paard moeten remmen
* Mensen die hun paard ongelofelijk op zijn flikker geven of flossen (zorg dan dat je hem thuis voor elkaar krijgt..)
* Les geven tijdens losrijden
* Publiek dat dwars door het losrijterrein heen loopt
* Mensen die altijd naar beneden kijken, en dus niet zien waar de andere ruiters zijn (botsingen enzo...)

Tsja, ik heb misschien wel een boel te zeuren, maar het valt me altijd heel erg op. Vooral omdat ik zelf wel altijd probeer om me netjes aan de regels te houden, en rekening met de andere ruiters te houden. Als ik eens een keer iemand afsnijd ofzo, kan ik ook niet snel genoeg sorry zeggen Haha!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:51

Hoe kun je last hebben van iemand die met een krukje opstijgt?????

Redbull_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:58

Lowara schreef:
loves_elino schreef:
wij hebben in het dorp een man en die rijdt op tuigers dressuur ( egt belachelijk )

??? leg eens uit wat hier belachelijk aan is?

nouj zijn paard kan niet eens normaal draven enzijn paarden rennen de bak uit en dan ramt ie iedereen aan de kant enzoo .. ga zo maar verder

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 16:26

* longeren op een losrijterrein
* veel te klein losrijterrein ( super erg! dan ga ik nog liever losrijden bij t parkeerplaatsen)
* kleine ponytjes die zomaar wat rond 'sjeesen'
* ruiters die na de proef lekker met elkaar zitten te praten te paard., en over de hoefslag heen gaan rijden, of iemand in de weg zitten
* lesgeven in de bak (gebruik dan een oortje!)
* aansingelen, dingen goed doen, voor de ingang, of op de hoefslag.
* de in/uitgang blokeren met mensen/paarden
* ringmeesters die niet goed functioneren.
* niet aan de 'rijbaanregels' houden.
* stappen op de hoefslag (dat hoort toch bij niet aan de rijbaanregels houden? Verward )
* iemand voordurend in de weg rijden
* afsnijden
* mensen die hun paard op de flikker geven, precies als je dr langs heen rijd.
* mensen die door het losrijterrein heen lopen.
*mensen die denken dat het hele inrijterrein voor hun zelf is.

genoeg, of mag ik nog even doorgaan?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 21:48

oeww. publiek die oversteekt, daar had een Z ruiter pas geleden last van. die reed vooraan in een ring en moest om de ring heen en dan erin om te beginnen. stonden er dus allemaal mensen bij de ingang ineens in de weg waardoor ze niet haar ring in kon rijden bij de start. ze was not amused Nagelbijten / Gniffelen
heeft iedereen flink de waarheid verteld ( en maar goed ook, best aso om stug te blijven staan terwijl je overduidelijk ziet dat ze een proef rijdt)

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 21:53

_Covergirl_ schreef:
* Afsnijden
* Mensen die hun paard niet onder controle hebben en hem achter op jouw paard moeten remmen
* Mensen die hun paard ongelofelijk op zijn flikker geven of flossen (zorg dan dat je hem thuis voor elkaar krijgt..)
* Mensen die altijd naar beneden kijken, en dus niet zien waar de andere ruiters zijn (botsingen enzo...)

Tsja, ik heb misschien wel een boel te zeuren, maar het valt me altijd heel erg op. Vooral omdat ik zelf wel altijd probeer om me netjes aan de regels te houden, en rekening met de andere ruiters te houden. Als ik eens een keer iemand afsnijd ofzo, kan ik ook niet snel genoeg sorry zeggen Haha!

Wow, jij begrijpt mij precies Haha!
alleen dat flossen en snukken zal ik niks van mogen zeggen Bloos , heb zelf ook weleens woedeaanvallen...

Robsi_Vigaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 23:01

nou ik heb 9 september mn debuut, maar ik heb altijd problemen met andere mensen in de bak Knipoog eigelijk zeg ik altijd meer srry dan dat ik echt rij Tong uitsteken ik weet niet wat het is maar hoe harder ik mn best doe hoe meer ik in de weg rij.

Verder kan ik me niet echt irriteren aan iets, ik denk altijd maar zo.

Iedereen doet wat hij nodig vind om een wedstrijd te rijden. Als die kak ruiters willen afsnijden? vooral doen dan zal ik na de proeven extra vuil kijken als ik hoger ben geeindigd dan zij.

yvonne1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:48

Toen ik met mijn pony in de Z paarden startte werdt ik altijd als onzichtbaar beschouwd door de andere Z ruiters met paard en paarden ruiters in het algemeen.. Iedereen reed dwars door me heen en het liefst ook nog over me heen..

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:01

Heb alle pagina's gelezen en ben echt helemaal verbaast over alle ergenissen van iederen. Je rijdt toch voor je lol? Er gebeurd altijd wel iets maar dat is dan toch niet direct een ergenis?

caat_eve schreef:
_Covergirl_ schreef:
* Afsnijden

Tsja, ik heb misschien wel een boel te zeuren, maar het valt me altijd heel erg op. Vooral omdat ik zelf wel altijd probeer om me netjes aan de regels te houden, en rekening met de andere ruiters te houden. Als ik eens een keer iemand afsnijd ofzo, kan ik ook niet snel genoeg sorry zeggen

Wow, jij begrijpt mij precies Haha!
alleen dat flossen en snukken zal ik niks van mogen zeggen Bloos , heb zelf ook weleens woedeaanvallen...

Woedeaanval?? Jemig kun jij dan niet beter gaan dammen of zo??

En wat betreft het longeren. Ik ben ook in het bezit van een dier waar je zo niet op hoeft te stappen op concours. Thuis longeren heeft geen nut. Het is natuurlijk de grootste onzin om dan te zeggen dat hij dan maar thuis moet blijven om door getraind te worden. Hij vindt het gewoon spannend en het ene dier heeft meer tijd nodig dan de andere. Tegenwoordig rij ik eerst aan de longeerlijn los. Zoek heus wel een hoekje zo ver mogelijk weg van iedereen maar soms kan het gewoon niet anders. Ja andere optie is dat ik al bokkend door de baan ga maar daar zitten mijn mede-ruiters toch ook niet op te wachten?

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:14

Ja maar ze zegt ook op het inrijterrein. Op de parkeerplaats of ergens afgelegen is geen probleem. Maar sommige presteren het, hoe gevaarlijk ook, gewoon OP het losrijterrein te doen, dat is zo vervelend!

Ik had gister, was aan het uitstappen en was de laatste van het ochtendprogramma. Een meisje was met een Fries aan het 'losrijden' voor bestgaand. We waren dus met z'n 2en op een stuk van 70 x 20 of zo. Ze knalt naar achter, schreeuwend dat die knol 'niet wil'. In het hoekje achterin draaitie om en komt in een rotgalop terug, zit ze in de verlichte zit, begint hem te slaan, peerd komt bijna dwars door het touw heen, en uit complete verbazing van dit schouwspel riep ik; SPOOR jij wel of zo??? Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:16

Nee dat is ook wel zo, en het is ook wel begrijpelijk natuurlijk dat je niet een, twee, drie op elk paard kan gaan zitten. Maar ik vind het ook logisch dat zich er aan kunnen ergeren als er iemand longeert, want het neemt natuurlijk wel behoorlijk wat ruimte in, vooral als je al niet een al te groot losrijterrein hebt.

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:17

Bij ons mag je geloof ik niet eens longeren in de losrijbak binnen..

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:20

Mik_ schreef:
Ja maar ze zegt ook op het inrijterrein. Op de parkeerplaats of ergens afgelegen is geen probleem. Maar sommige presteren het, hoe gevaarlijk ook, gewoon OP het losrijterrein te doen, dat is zo vervelend!

Ik longeer bijna altijd in een hoekje op het inrijterrein. Er zijn bij ons geen wedstrijden waar er ergens anders ruimte voor is. Niet op het parkeerterrein en ook niet ergens anders een afgelegen veldje. Voordeel is misschien wel dat ik er wel direct op ga dus kan aan de longe nog een beetje sturen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:40

Sommige mensen hier ergeren zich ook al aan mensen die wel op parkeer terrein of tussen de trailers oid longeren. maar t mooie is, die ergeren zich ook als een dier bokkend en gek de baan door gaat Clown
Zolang je zoveel mogelijk uit de buurt van anderen probeert te blijven en zo kalm mogelijk doet met longeren is het vaak toch wel de beste oplossing. Ok, paard moet niet in een 20x40baan op een grote volte als een idiooooot rond gaan als je daar in diezelfde baan moet losrijden.
Maar ik heb er ook 1 waar je gewoon niet altijd veilig op kan stappen op concours. Dan gaat ie toch echt een minuut of 5 (soms 15 Clown) aan de longe... Maar ik kies wel specifiek de wedstrijden waar een longeerbak oid is...

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:42

Mijn grootste ergernis is het gegeven dat mensen hun persoonlijke frustratie (zenuwen, onzekerheid, gebrek aan rijvaardigheid, etc) botvieren op hun paard, de ruiters om hen heen en/of hun groom/ ouders. Met name bij het springen, pony`s heb ik veel hysterie en idioterie meegemaakt op het voorterrein en als ruiter die het beste voor heeft met haar beestje heb je daar veel hinder van (want schreeuwen, afsnijden, trappende pony`s e.d. zijn vaak een direct gevolg van die gebotvierde frustraties).

Bij de dressuur, paarden maak ik hier in het noorden echter zelden vervelende dingen mee OK dan! Ik bespeur hier veelal een sportieve instelling en respect voor het paard & elkaar Lachen

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:58

Aan die hele discussie over WPN`ers & 'Hafjes-mensen' (wat hier als een tamelijk denigrerend neologisme wordt geïntroduceerd Vork ) wil ik eigenlijk mijn vingers niet branden, want mensen met oogkleppen zie je helaas vaker dan paarden (WPN`ers dan wel Hafjes Zij zijn groot en ik is klein! )...

Toch vind ik dat een paard veel te veel gezien wordt als een papier ipv als een dier. Door voorbij te gaan aan het paard als individueel dier stel je je in mijn ogen des te arroganter (zo niet beperkter of zelfs dommer Bloos ) op. Hoe mensen sommige denkbeelden in hun hersens halen snap ik dan ook echt niet. Neem nu een citaat als het volgende:
Citaat:
'Goh, leuk een Fries/haf/fjord/tinker... noem maar op, en loopt ook nog netjes!'

Huilen van het lachen ROFL
Ongelooflijk! Dat is net zoiets als zeggen: "Ach kijk, een negertje. En hij kan nog praten ook!" Hoewel in dat geval de wereld - terecht wel te klein zou zijn. Volkomen primitief!

Hier in de omgeving (grens met Friesland) zie je veel mensen met Friezen en ook wel Hafjes/Fjordjes whatever en laat men elkaar gewoon in z`n waarde. Diversiteit mag er in de basissport zijn, dat maakt het in mijn optiek alleen maar kleurrijker. Zelf ben ik in het bezit van een correcte Groninger en een luxe KWPN`er. Allebei erg leuke dieren waar ik zeer content over ben en niet zozeer vanwege de pedigree Knipoog

Een paard is namelijk een dier, geen papier.

DreE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:58

Heb al aardig vaak ruzie gehad op het inrijterein Schijnheilig
dat kwam altijd omdat er dan mensen zijn die de voorangsregels niet kennen en daardoor (bijna) botsingen krijgt... en dan de ouders zich ermee gaan bemoeien omdat hun zoon/dochter toch echt niet fout zat Boos!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:49

Uums schreef:
Hoe mensen sommige denkbeelden in hun hersens halen snap ik dan ook echt niet. Neem nu een citaat als het volgende:
Citaat:
'Goh, leuk een Fries/haf/fjord/tinker... noem maar op, en loopt ook nog netjes!'

Huilen van het lachen ROFL
Ongelooflijk! Dat is net zoiets als zeggen: "Ach kijk, een negertje. En hij kan nog praten ook!" Hoewel in dat geval de wereld - terecht wel te klein zou zijn. Volkomen primitief!

Hier in de omgeving (grens met Friesland) zie je veel mensen met Friezen en ook wel Hafjes/Fjordjes whatever en laat men elkaar gewoon in z`n waarde. Diversiteit mag er in de basissport zijn, dat maakt het in mijn optiek alleen maar kleurrijker. Zelf ben ik in het bezit van een correcte Groninger en een luxe KWPN`er. Allebei erg leuke dieren waar ik zeer content over ben en niet zozeer vanwege de pedigree Knipoog

Een paard is namelijk een dier, geen papier.

En toch is een Bels gefokt als werkpaard en een warmbloed als rijpaard in een bepaalde richting, dus een papier zegt echt wel wat.
Met mijn vroegere paard, een springgefokte KWPN-er met 3 correcte bewegingen en niet meer dan dat, zou ik er nu niet veel meer aan te pas komen in de (dressuur-)prijsuitreikingen vrees ik, want voor de winnende proef tussen kwaliteitspaarden kwam hij gewoon tekort, of ik moest hem wel zo ongelofelijk goed voor elkaar weten te krijgen voor ik hem mee op wedstrijd zou nemen...

Maar ik heb mij daar wellicht verkeerd verwoord met 'netjes lopen', ik doelde nl. niet op de paarden en pony's met 3 correcte basisgangen die braafjes en precies hun proefje afhobbelen, hoe netjes ook, maar de paarden en pony's die net dat beetje extra hebben - in beweging, uitstraling en/of elasticiteit. En of dat een Haf en een KWPN is, een Fries of een Hannoveraan dat zal mij mijn derriere oxideren.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 07:15

Ik vind voorangsregels nogal moeilijk op een groot inrijterrein - weiland. Maar mensen moeten gewoon voor zich kijken dan valt het allemaal wel wat mee

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:24

Lowara schreef:
oeww. publiek die oversteekt, daar had een Z ruiter pas geleden last van. die reed vooraan in een ring en moest om de ring heen en dan erin om te beginnen. stonden er dus allemaal mensen bij de ingang ineens in de weg waardoor ze niet haar ring in kon rijden bij de start. ze was not amused Nagelbijten / Gniffelen
heeft iedereen flink de waarheid verteld ( en maar goed ook, best aso om stug te blijven staan terwijl je overduidelijk ziet dat ze een proef rijdt)

Dit had ik laatst ook, na 3x vragen gingen ze nog niet aan de kant, en toen ik zo'n beetje heel hard krijsde dat ze weg moesten en met m'n pony zowat boven op ze stond in galop bleven ze nog stug staan

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:43

Dat is inderdaad vreselijk. Ik had daar in het M met mijn pony ook vaak last van, dan ga je echt met een rotgevoel je proef in. Vooral als mensen gewoon net voor de ingang van je ring doorlopen als jij binnen wilt rijden, je er vervolgens dus bijna tegenaan rijdt, en ze je dan ook nog beginnen uit te schelden ook. Ben zo al weleens zowat jankend aan een proef begonnen hoor...

Ik heb op een gegeven moment mijn lieve mam de opdracht gegeven om vanaf het moment dat ik om de ring ga als een bewaker bij de ingang te blijven staan en te zorgen dat iedereen afstand houdt zodat ik gewoon normaal binnen kan rijden...scheelt zo onwijs veel stress (voor mij dan, mam iets minder Knipoog )

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:34

anneliesdj schreef:
Ik erger me ook vaak als ik op concours ben met mijn zusje. Zij begint nog maar net dus weet het allemaal nog niet zo goed. Ik heb haar de regels duidelijk uitgelegd maar ja, ze is nog maar 11. Dan rijden er volwassenen(bv op oefenparcours) met van die grote paarden, gewoon overal tussendoor stampen, vinden dat ze zo'n klein pony'tje wel mogen afsnijden enz.
Resultaat, mijn zusje kan niet fatsoenlijk inrijden omdat ze steeds d'r pony op de remt trekt omdat ze bang is een botsing te maken. Daarbij, als het dan per ongeluk een keer haar schuld is wordt ze compleet afgebekt en weet niet meer wanneer ze het nu goed en fout doet, dus zit je met een klein kind in tranen.

Dan kan ik me zo kwaad maken dat ik de neiging krijg om al die lompe onbenullen van het paard af te sleuren en een pak slaag te geven.
Mag een kind dan niet fatsoenlijk kennis maken met de sport en rustig d'r eigen rondjes rijden??

Dat vind ik echt schandalig! En ook erg zielig voor je zusje zeg!
Maar ik rijd zelf dan geen wedstrijden momenteel, maar al die arrogante eikels en eikelinnen ken ik wel jah!
Maar dit: dit vind ik echt schandalig!

Ik vind ook dat ringmeesters een uitgebreidere bevoegdheid moeten krijgen (of dat er extra officials moeten komen): zoals mensen die zich niet gedragen in de losrijbak na waarschuwing mogen diskwalificeren!