Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
pharagirlke schreef:geen gedoe. Vind het eigenlijk niet meer dan normaal...Het is maar eenmalig en zo'n ramp is het ook niet om het te leren. Vond jij die theorie moeilijk MWM?
Is echt niet zo moeilijk. Een voormiddagje is een kleine moeite om vervolgens jaren wedstrijden te mogen rijden.
Ik heb het gehad toen ik 8 of 9 was.. Voordat je bij ons op onderlinge wedstrijden een klasse hoger mocht, moest je dus een examen doen
Snap wel dat het bij de KNHS een heel gedoe zou zijn, maar ik vond het bij ons op stal heel goed
Lowara schreef:loves_elino schreef:wij hebben in het dorp een man en die rijdt op tuigers dressuur ( egt belachelijk )
??? leg eens uit wat hier belachelijk aan is?
)
_Covergirl_ schreef:* Longeren op het inrijterrein
* Opstappen (met krukje en alles)
* Afsnijden
* Niet aan de voorrangsregels houden
* Mensen die hun paard niet onder controle hebben en hem achter op jouw paard moeten remmen
* Mensen die hun paard ongelofelijk op zijn flikker geven of flossen (zorg dan dat je hem thuis voor elkaar krijgt..)
* Les geven tijdens losrijden
* Publiek dat dwars door het losrijterrein heen loopt
* Mensen die altijd naar beneden kijken, en dus niet zien waar de andere ruiters zijn (botsingen enzo...)
Tsja, ik heb misschien wel een boel te zeuren, maar het valt me altijd heel erg op. Vooral omdat ik zelf wel altijd probeer om me netjes aan de regels te houden, en rekening met de andere ruiters te houden. Als ik eens een keer iemand afsnijd ofzo, kan ik ook niet snel genoeg sorry zeggen

, heb zelf ook weleens woedeaanvallen...
eigelijk zeg ik altijd meer srry dan dat ik echt rij
ik weet niet wat het is maar hoe harder ik mn best doe hoe meer ik in de weg rij. caat_eve schreef:_Covergirl_ schreef:* Longeren op het inrijterrein
* Opstappen (met krukje en alles)
* Afsnijden
* Niet aan de voorrangsregels houden
* Mensen die hun paard niet onder controle hebben en hem achter op jouw paard moeten remmen
* Mensen die hun paard ongelofelijk op zijn flikker geven of flossen (zorg dan dat je hem thuis voor elkaar krijgt..)
* Les geven tijdens losrijden
* Publiek dat dwars door het losrijterrein heen loopt
* Mensen die altijd naar beneden kijken, en dus niet zien waar de andere ruiters zijn (botsingen enzo...)
Tsja, ik heb misschien wel een boel te zeuren, maar het valt me altijd heel erg op. Vooral omdat ik zelf wel altijd probeer om me netjes aan de regels te houden, en rekening met de andere ruiters te houden. Als ik eens een keer iemand afsnijd ofzo, kan ik ook niet snel genoeg sorry zeggen
Wow, jij begrijpt mij precies
alleen dat flossen en snukken zal ik niks van mogen zeggen, heb zelf ook weleens woedeaanvallen...
Mik_ schreef:Ja maar ze zegt ook op het inrijterrein. Op de parkeerplaats of ergens afgelegen is geen probleem. Maar sommige presteren het, hoe gevaarlijk ook, gewoon OP het losrijterrein te doen, dat is zo vervelend!

) aan de longe... Maar ik kies wel specifiek de wedstrijden waar een longeerbak oid is...
) wil ik eigenlijk mijn vingers niet branden, want mensen met oogkleppen zie je helaas vaker dan paarden (WPN`ers dan wel Hafjes
)...
) op. Hoe mensen sommige denkbeelden in hun hersens halen snap ik dan ook echt niet. Neem nu een citaat als het volgende:Citaat:'Goh, leuk een Fries/haf/fjord/tinker... noem maar op, en loopt ook nog netjes!'

Uums schreef:Hoe mensen sommige denkbeelden in hun hersens halen snap ik dan ook echt niet. Neem nu een citaat als het volgende:Citaat:'Goh, leuk een Fries/haf/fjord/tinker... noem maar op, en loopt ook nog netjes!'
![]()
Ongelooflijk! Dat is net zoiets als zeggen: "Ach kijk, een negertje. En hij kan nog praten ook!" Hoewel in dat geval de wereld - terecht wel te klein zou zijn. Volkomen primitief!
Hier in de omgeving (grens met Friesland) zie je veel mensen met Friezen en ook wel Hafjes/Fjordjes whatever en laat men elkaar gewoon in z`n waarde. Diversiteit mag er in de basissport zijn, dat maakt het in mijn optiek alleen maar kleurrijker. Zelf ben ik in het bezit van een correcte Groninger en een luxe KWPN`er. Allebei erg leuke dieren waar ik zeer content over ben en niet zozeer vanwege de pedigree
Een paard is namelijk een dier, geen papier.
Lowara schreef:oeww. publiek die oversteekt, daar had een Z ruiter pas geleden last van. die reed vooraan in een ring en moest om de ring heen en dan erin om te beginnen. stonden er dus allemaal mensen bij de ingang ineens in de weg waardoor ze niet haar ring in kon rijden bij de start. ze was not amused![]()
heeft iedereen flink de waarheid verteld ( en maar goed ook, best aso om stug te blijven staan terwijl je overduidelijk ziet dat ze een proef rijdt)
) anneliesdj schreef:Ik erger me ook vaak als ik op concours ben met mijn zusje. Zij begint nog maar net dus weet het allemaal nog niet zo goed. Ik heb haar de regels duidelijk uitgelegd maar ja, ze is nog maar 11. Dan rijden er volwassenen(bv op oefenparcours) met van die grote paarden, gewoon overal tussendoor stampen, vinden dat ze zo'n klein pony'tje wel mogen afsnijden enz.
Resultaat, mijn zusje kan niet fatsoenlijk inrijden omdat ze steeds d'r pony op de remt trekt omdat ze bang is een botsing te maken. Daarbij, als het dan per ongeluk een keer haar schuld is wordt ze compleet afgebekt en weet niet meer wanneer ze het nu goed en fout doet, dus zit je met een klein kind in tranen.
Dan kan ik me zo kwaad maken dat ik de neiging krijg om al die lompe onbenullen van het paard af te sleuren en een pak slaag te geven.
Mag een kind dan niet fatsoenlijk kennis maken met de sport en rustig d'r eigen rondjes rijden??