Startgeld volgend jaar naar 10 Euro??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

waxweazle

Re: Startgeld volgend jaar naar 10 Euro??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:35

manie schreef:
waxweazle schreef:
Ik vind het ronduit belachelijk! je doet het allemaal voor je plezier proberen ze er soms winst op te maken ofzo? de ziektekosten verzekering gaat volgend jaar ook al omhoog maar mij salaris ho maar Boos! ik ben tegen!

De organisatie van een wedstrijd is echt geen liefdewerk-oud-papier hoor voor verenigingen niet en voor de KNHS niet, volgens mij weet je nauwlijks waar je over praat.
Het organiseren van een wedstrijd kost nou eenmaal klauwen vol geld.

Ik weet egt wel waar ik over praat! het kost veel geld ja maar het is gewoon dat je je onkosten eruit moet halen en je betaald overal genoeg voor tis gewoon dat ze tegenwoordig overal op willen gaan verdienen!
San_Fox schreef:
Het hele verhaal schijnt niet waar te zijn.

Zie topic op de hoofdpagina.
Het hele verhaal schijnt niet waar te zijn. Knipoog
Zie topic op de hoofdpagina.

Oke nou hopen dan maar Vingers aflikken

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:36

Het is wel tekenend voor de mensen, dat ze zich hier om 2 euro 50 in een toeval gooien.
Maar als de prijs van het brood, wat je dagelijks nodig hebt, omhoog gaat hoor je ze niet.

Het leven is keuzes maken, miss als het wel zou gebeuren de keuze maken 1 wedstijd op 4 minder te rijden, heb je het zo terugverdiend.

confetti

Re: Actie tegen geplande verhoging startgelden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:40

Bij ons op de regiovergadering is ook gemeld dat het inschrijfgeld omhoog mag naar voor de paarden 10 euro per proef en voor de pony's 7 rn 8 euro per proef. Het is natuurlijk aan de organiserende vereniging of ze hun inschrijfgelden verhogen ja of nee. De aanvraag was gekomen van de regio Noord Holland, daar zij accomodaties moeten huren en deze ook steeds duurder worden en daar kan ik mezelf wel wat van voorstellen, ze hebben daar immers geen hectares om van die grote wedstrijden te organiseren net als in Brabant (onze kring gemiddeld 20 ringen per wedstrijd). Het is dus geen broodje aap verhaal, want er was een afgevaardigde van de KNHS bij aanwezig. Dit gaat overigens in per 1 april 2007 en de juryvergoeding gaat omhoog van 12,50 per dagdeel naar 15 euro per dagdeel.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:42

waxweazle schreef:
Ik weet egt wel waar ik over praat! het kost veel geld ja maar het is gewoon dat je je onkosten eruit moet halen en je betaald overal genoeg voor tis gewoon dat ze tegenwoordig overal op willen gaan verdienen!

Wat een onzin.
Veel wedstrijden kunnen echt niet uit als het alleen via het inschrijfgeld betaald moet worden.
Er zijn sponsors voor nodig enz.
Sponsors zoeken kost tijd en mankracht, steeds minder mensen willen zich in zetten voor het vereningingsleven (de zogenaamde consumerende leden).
Maar als je minder vrijwilligers hebt voor dergelijk klussen, dan moet het geld toch ergens anders vandaan komen.
Het heeft dus niks met 'erop verdienen' te maken.

En áls een organiserende vereniging er aan verdient is ze dat gegund.
Kunnen ze een mooie extra rijhal voor plaatsen of investeren in een goede bodem, waar alle gebruikers óók weer plezier van hebben.

Mensen kijk dus iets verder als je neus lang is voordat je begint te schreeuwen!

waxweazle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:44

manie schreef:
waxweazle schreef:

Wat een onzin.
Veel wedstrijden kunnen echt niet uit als het alleen via het inschrijfgeld betaald moet worden.
Er zijn sponsors voor nodig enz.
Sponsors zoeken kost tijd en mankracht, steeds minder mensen willen zich in zetten voor het vereningingsleven (de zogenaamde consumerende leden).
Maar als je minder vrijwilligers hebt voor dergelijk klussen, dan moet het geld toch ergens anders vandaan komen.
Het heeft dus niks met 'erop verdienen' te maken.

En áls een organiserende vereniging er aan verdient is ze dat gegund.
Kunnen ze een mooie extra rijhal voor plaatsen of investeren in een goede bodem, waar alle gebruikers óók weer plezier van hebben.

Mensen kijk dus iets verder als je neus lang is voordat je begint te schreeuwen!

Het is mijn mening dus hoef je niet gelijk zo te beginnen mening is mening en die mag gegeven worden dus ik kijk wel te degen langer dan mijn neus is !

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:45

Vaak worden de verdiensten idd gespaard, zeker om onvoorziene dingen te bekostigen..

Wat denk je vorig jaar met die sneeuw, die ingestorte daken, dan ben je als vereniging blij met een centje achter de hand.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:47

waxweazle schreef:
Het is mijn mening dus hoef je niet gelijk zo te beginnen mening is mening en die mag gegeven worden dus ik kijk wel te degen langer dan mijn neus is !

Dat is geen mening geven, je suggereert dingen die niet juist zijn.
Dat is heel wat anders.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:48

Het verhaal is overigens wel waar, het was bij ons op de regiovergadering (Brabant) de afgevaardigde van de KNHS die het vertelde, had een presentatie bij zich waar het in stond.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:27

ThisIsMe schreef:
Het verhaal is overigens wel waar, het was bij ons op de regiovergadering (Brabant) de afgevaardigde van de KNHS die het vertelde, had een presentatie bij zich waar het in stond.

Dat had ik hierboven al verteld Knipoog .
@Manie, ik ben het helemaal met je eens.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:39

Op zich is 10 euro helemaal niet duur vindt ik

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:51

waxweazle, als je alleen je kosten er uit zou halen zou niemand meer een wedstrijd organiseren. Weet je wel wat t inhoud?
Ik denk niet dta ik die dagen zo keihard sta te zwoegen als we er geen haar beter van werden. Misschien egoistisch, maar de club moet ook voortbestaan! Met onze contributie is de instructie nog niet eens betaald, dus we moeten het juist hebben van de paar concoursen.
Wij hanteren gemiddelde startgelden en de prijzen zijn volgens de schaal.
Maar als wij niet de vrijwilligers en de sponsors hadden die we nu hebben, zouden wij denk ik geen wedstrijden organiseren.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:00

Jeetje jongens hobby kost geld, wat denk je dat je met andere hobby's kwijt bent, daar gaat het ook niet om knikkers.

Je hebt nou eenmaal een dure tak van sport gekozen.
Koop je een lickit minder, of je geeft minder duur voer..
Jouw paard maakt dat niks uit hoor, of hij pavo of een pavo-ondermerk krijgt....

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:11

Echwel schreef:
Jeetje jongens hobby kost geld, wat denk je dat je met andere hobby's kwijt bent, daar gaat het ook niet om knikkers.

Je hebt nou eenmaal een dure tak van sport gekozen.
Koop je een lickit minder, of je geeft minder duur voer..
Jouw paard maakt dat niks uit hoor, of hij pavo of een pavo-ondermerk krijgt....

Ach ja we maken er weer gewoon een elite sport van, die papierloze paarden horen er niet bij en die meisjes met die goedkope pony's willen we ook liever kwijt. Als je een paard kunt kopen van 10.000 euro hoor je er iig bij Vork

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:14

Besparen op goed voer om wedstrijden te kunnen rijden? Frusty

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:18

MISTRAL94 schreef:

Ja want als je die 2euro50 niet kunt missen moet je het ergens anders vandaan halen

En waarom zou de brok van de welkoop minder zijn dan die van pavo.
Scheelt wel 2 euro per zak..

En ik vind op het moment dat je een paard kunt onderhouden, en investeren in wedstrijden.
En daar bedoel ik kleding , trailer en noem maar op meer , ben je met een dure sport bezig.

En dat heeft niet met merkloze paarden te maken, maar puur in de onderhoudskosten enz..

edit tikfout

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:35

MISTRAL94 schreef:

Je hebt goed voer en duur-goed voer.
Daar zit idd soms best prijs verschil in, terwijl je het in de kwaliteit echt niet terug ziet.
Het gaat hier ook om het voorbeeld.

Een andere overweging is een duur merkdekje of een merkloos dekje
Een bling bling frontriem van 90 euro of een simpel geval van 10 euro.
Tel uit je winst!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:40

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die niet investeren in dure dekjes, frontriemen of wat dan ook. Mijn merrie kan tegen 1 bepaald soort voer, dat is niet goedkoop. Moet ik haar dan toch op het goedkopere voer zetten omdat ik wedstrijden wil rijden maar de KNHS het onbetaalbaar maakt?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:43

Voor de zoveelste keer, het zijn de organisaties, die het geld nodig hebben.

Ga werkelijk eens bij een organisatie op de financiele afdeling kijken.
Dan zul je schrikken wat de kosten zijn, wie moet dat betalen, gewoon de gebruiker(rijder) dus.

Wie verwerkt jouw winstpunten, en heeft daar op maandag en disdag ettelijk mensen voor in diens, om de honderden postzakken weg te werken.
Juist de KNHS en die mensen die daar braaf jouw puntjes wegtikken, doen het ook niet voor een zak spekkies.
Wie moet dat betalen , juist de gebruiker, dus jij.

Zo is het in het leven nou eenmaal, de gebruiker betaald.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:32

Maar goed, ik vraag me nu dus af hoe het zit. De een zegt dat het niet waar is (via reactie van de KNHS) en de ander zegt van wel, naar aanleiding van een vergadering inclusief KNHS vertegenwoordiger...)

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:33

ThisIsMe schreef:

Raar dat ik dan dit als antwoord krijg van onze kring:

Hallo,
A.F. de voorzitter van Kring Merwede, heeft zojuist e.e.a. gecheckt met de KNHS en dit blijkt een broodje aap verhaal te zijn.
O.K. van de KNHS heeft A.F. verzekerd dat de KNHS niet van plan is de startgelden te wijzigen en dat alles wat startgelden/prijzengelden aangaat gewoon blijft zoals het tot nog toe is afgesproken. Een hoop commotie over niets dus!
Dank je wel voor het doorgeven - heel attent. Maar gelukkig hoeven we ons dus niet over te maken over een op handen zijnde startgeldverhoging.

Namen van de genoemde personen zijn door mij afgekort

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 21:19

Is er misschien iemand die zich geroepen voelt de KNHS hierover te bellen/mailen? Aangezien er van verschillende KNHS mensen verschillende verhalen komen. Maar ja, het blijft de KNHS nietwaar??

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 21:25

Ik heb 13 december regiovergadering van de KNHS, wil het dan wel even vragen ( maar dat duurt nog wel even, dus misschien zijn er mensen met kortere lijntjes)

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 21:52

levi schreef:
A.F. de voorzitter van Kring Merwede,

Namen van de genoemde personen zijn door mij afgekort

Zal ik die naam even Googelen dan? Haha! Haha! Haha!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 21:57

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:05

Het is echt waar, de startgelden mogen omhoog en dit gaat in per 1 april. Ik snap de reactie van Kring Merwede niet, of ze zijn nog niet op de hoogte. In Brabant is dit zowel door de voorzitter als door de KNHS afgevaardigde gemeld via een beleidspresentatie van de KNHS.