Ergenis B ruiters

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Precious20

Re: Ergenis B ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 00:00

Sorry, maar ik vind de titel nergens op slaan "Minder vaardige" (ahum, zacht uitgedrukt wel te verstaan) vind je in iedere klasse! Ik ben onlangs naar een training van een vriendin gaan kijken. Zij rijdt in de L2. Nja, ik wist niet wat ik zag: trekken, rukken, zagen enz. Toen ze het hoofdstel uitdeed, drupte er zo bloed uit de mond van het paard. Je kan het wel raden: ze had de mondhoeken opengetrokken!
Aangezien ik nooit wedstrijden heb gereden, ben ik een B-ruiter. Nou mijn paarden zal je iig nooit met kapotte mondhoeken zien...

Kimmetjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:03

indd,datvind ik dus ook.. in elke klassen wordt er getrokken in de mond van het paard.. en juist vooral in de m en z omdat ze hun paarden persee rond willen ryden.. dus het gebeurt in elke klasse wel.. tis alleen super zielig voor je paard. je paard moet niet voor je werken,je moet aan je paard vragen wil je voor me werken.. als jullie begrijoen wat ik hier mee bedoel Knipoog

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 17:07

suus1991 schreef:
ik zaag in ieder geval niet, dat vind ik zo erg!! zo kan je toch nooit goed hoog komen..

Onzin!! Er zijn zat ruiters die zagen en hoog zijn gekomen in de dressuur!!

Kimmetjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:30

klopt,er zijn veel ruiters die indd zagen en ook nog eens ver komen.. erg jammer maarja..

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:11

Precious20 schreef:
Sorry, maar ik vind de titel nergens op slaan "Minder vaardige" (ahum, zacht uitgedrukt wel te verstaan) vind je in iedere klasse! Ik ben onlangs naar een training van een vriendin gaan kijken. Zij rijdt in de L2. Nja, ik wist niet wat ik zag: trekken, rukken, zagen enz. Toen ze het hoofdstel uitdeed, drupte er zo bloed uit de mond van het paard. Je kan het wel raden: ze had de mondhoeken opengetrokken!
Aangezien ik nooit wedstrijden heb gereden, ben ik een B-ruiter. Nou mijn paarden zal je iig nooit met kapotte mondhoeken zien...

Dat is toch verschrikkelijk dat zoiets gebeurd, heb er geen woorden voor..

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:22

krijgen ze daar geen minpunten van of letten ze daar eigenlijk niet op (op dat zagen)??
dat zal wel raar zijn.. maar hopelijk doen de meeste mensen het niet!

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:25

Laatst was ik op een wedstrijd van me nicht en ze rijd L2 maar enigste wat ik haar zag doen was zagen! had zo medelijden met het paardje en ze reed ook nog is 2 winstpunten,, :N ik zelf rij in de B met mijn nieuwe paardje en ik zie heel vaak met losrijden dat er echt gezaagt,, tikke met de zweep terwijl beestje niks doen zodat ie gaat bokken,, ik kan hier echt niet tegen en zeg het dan ook vaak maar ze waarderen het niet altijd

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 07:24

Ach, die proberen LDR te rijden.... ze hebben het op tv gezien en denken het ook wel even na te kunnen spelen! Triest

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 09:40

Als we het over dressuur hebben heb je daar idd gelijk in daarom ben ik ook meteen na mijn winstpunt gaan springen. Ik vind de sweer echt NIET leuk.. Maar ook in de Z dressuur zie je ng mensen die hun paard in de krul trekken hoor!!! ik zie maar zelden een paard dat fantsoenlijk op zijn eigen benen kan lopen en lekker los en ontspannen in het lijf is. Verder vind ik het ook belachelijk dat iedereen een donkerbruine of zwarte wil, ze met bandages gaan inrijden terwijl die in de ring toch niet aan mogen. bijna iedereen (vaak onnodig) met sporen rijd. Veel mensen alleen maar paarden willen hebben van: gribraldi jazz ferro etc etc... terwijl een goed springpaard ook gewoon een goed dressuur paard kan geven (wij hebben een helemaal springefokt paard dat GP dresuur liep met kirsten beckers) en vaak ligt het probleem bij de ruiter.
als het paard niet lief is of een beetje verzet toont zijn de meeste gelijk bang of meppen hun paard helemaal af of zijn zo laf om er iemand anders op te zetten die het paard maar moet rijden. vaak zien de paarden ook niet meer dan de rijbak en hun stal@@@ GA TOch een keer buitenrijden is goed voor jou en je paard.... maja dat durven er ook veel weer niet en dan vinden ze het gek als de paarden dikke benen, blessures of zuur worden...
natuurlijk heb je bij het springen er ook mensen tussen zitten... maar ik vind het er daar altijd HEEL anders aan toe gaan ook onderling....

gr colette

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 11:41

tutututut en die pessoa bitten bij het springen zijn allemaal zo vriendelijk, hoepel toch op! Daar gaat het vaak nog veel verder dan bek rukken!

En waarom zou een gribaldi niet kunnen springen? Over vooroordelen gesprokenAfbeelding

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 11:46

colette_007 schreef:
Als we het over dressuur hebben heb je daar idd gelijk in daarom ben ik ook meteen na mijn winstpunt gaan springen. Ik vind de sweer echt NIET leuk.. Maar ook in de Z dressuur zie je ng mensen die hun paard in de krul trekken hoor!!! ik zie maar zelden een paard dat fantsoenlijk op zijn eigen benen kan lopen en lekker los en ontspannen in het lijf is. Verder vind ik het ook belachelijk dat iedereen een donkerbruine of zwarte wil, ze met bandages gaan inrijden terwijl die in de ring toch niet aan mogen. bijna iedereen (vaak onnodig) met sporen rijd. Veel mensen alleen maar paarden willen hebben van: gribraldi jazz ferro etc etc... terwijl een goed springpaard ook gewoon een goed dressuur paard kan geven (wij hebben een helemaal springefokt paard dat GP dresuur liep met kirsten beckers) en vaak ligt het probleem bij de ruiter.
als het paard niet lief is of een beetje verzet toont zijn de meeste gelijk bang of meppen hun paard helemaal af of zijn zo laf om er iemand anders op te zetten die het paard maar moet rijden. vaak zien de paarden ook niet meer dan de rijbak en hun stal@@@ GA TOch een keer buitenrijden is goed voor jou en je paard.... maja dat durven er ook veel weer niet en dan vinden ze het gek als de paarden dikke benen, blessures of zuur worden...
natuurlijk heb je bij het springen er ook mensen tussen zitten... maar ik vind het er daar altijd HEEL anders aan toe gaan ook onderling....

gr colette

Beetje zielig hoor om mensen af te vallen.
Soms is het wel beter om er een ander op te zetten en dat betekent niet altijd dat de ruiters bang zijn!
Als ze nou idd niet buiten durven rijden maar ze lekker iederedag op de wei zetten. Frusty

En idd er zijn wel ruiter die hun paarden helemaal afmeppen, zagen, trekken ens.
maar lang niet alle ruiters zijn zo maar dat vergeten we er wel bij te vertellen!!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 12:02

Iedereen zegt hier dat het zo erg is met mensen die zagen en trekken in de mond van het paard. Helemaal mee eens dat gebeud veel te veel!
Maar ik hoor niemand die er iets aan doet !
Zie je iemand die teveel trekt, schopt, slaat spreek zo'n ruiter aan op zijn gedrag!
En helpt het niet meld het dan bij de wedstrijdorganisatie of de jury die bij het losrijden staat (als die er is). Dan kan er een aanklacht wegens wreedheid worden ingediend en krijg diegene de straf die hij verdient.
Alleen praten op een forum helpt helaas niets tegen deze dierenbeulen, doe er dus iets aan als je het ziet!

(ik bedoel uiteraard niemand die zijn paard 1x stilzet oid maar iemand die consequent zijn paard teveel slaat, prikt met sporen of in de mond trekt)

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 12:08

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 12:19

uhh, @ colette, vanaf het M moét je met sporen rijden...

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 13:57

jaa maar in lagere klasses bedoel ik met sporen....
verder ja natuurlijk gebeuren er met het springen ook veel dingen die gewoon niet kunnen (ook op intenrationale toer!!)
en zijn springruiters ook slecht bezig soms. maar ik bedoel met iemand anders erop rijden: ik moest een keer een wedstrijd rijden tegen een meisje (was nog bij de ponys) was het kampioenschap welsch... eerst ging die moeder er een half uur op rond rijden en in de krul trekken en daarna zei erop (zei was btw 16) ik nog jaar of 7 maja mijne liep niet in de krul en opgefokt te zijn en ik werd dus ook geen 1e maar dat maakt mij helemaal niet uit! Daar is toch helemaal niks meer aan... tuurlijk mag er een keer iemand anders op rijden en is dat soms ook goed maar niet zo!!

gr colette

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 22:17

Dat mag geen eens, je moet je eigen paard inrijden. Maar ja, dat even erbuiten gelaten.

Springen kan er ook hard aan toegaan, net als dressuur. Ik reed ook met sporen, dit omdat mijn paard super flechmatisch was/is. Alleen met een zweepje kwam je er niet( even, ik sloeg haar niet de heg in ofzo, alleen hoofdnoodzakelijke dingen)
En vaak worden sporen door instructeurs/instrictrices voorgesteld om te dragen.

Maar ja, zolang wij ons paard goed behandelen, en proberen dit aan zoveel mogelijk mensen over te dragen, moet het goed komen Lachen

tikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 13:34

dit is mij bij de B ruiters niet echt opgevallen.. natuurlijk zitten er wel us rotte appels tussen..
maar indd bij de M ruiters (daarrondom) die vinnik vreselijk!! die willen die pony/paard precies in de krul! en maar trekken schoppen slaan en vooral janken! en ze zijn arrogant! hier heb ik het natuurlijk niet over iedereen (zelf ben ik M startgerechtige ruiter, en ik doe dat niet(in mijn ogen)) maar bij deze klasse vind ik het vreselijk opvallen!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 13:36

Missbambie schreef:
Hier in noord holland vind ik het wel mee vallen ik vind juist dat er gezaagd word in de M1 M2 geen gezicht, maar ze behalen wel een winspunt:-S

Ik vind eigenlijk van wel, in elke klasse eigenlijk wel. En die ruiters winnen vaak ook nog, dat is toch niet normaal Verward

tikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 13:38

colette_007 schreef:
Verder vind ik het ook belachelijk dat iedereen een donkerbruine of zwarte wil, ze met bandages gaan inrijden terwijl die in de ring toch niet aan mogen. bijna iedereen (vaak onnodig) met sporen rijd. Veel mensen alleen maar paarden willen hebben van: gribraldi jazz ferro etc etc... terwijl een goed springpaard ook gewoon een goed dressuur paard kan geven (wij hebben een helemaal springefokt paard dat GP dresuur liep met kirsten beckers) en vaak ligt het probleem bij de ruiter.
gr colette

AMENAMENAMEN en nog eens AMEN!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:18

Ik ben een paar keer mee geweest met iemand. Ik vond het echt mee vallen hoor. Niveau was zelfs hoger dan ik verwacht had. (bij de paarden)
De meeste reden erg netjes.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:22

Ik ga soms ook wel eens bij het springen kijken. Daar wordt vaak nog veel slechter gereden vind ik....als je ziet hoe die mensen/kinderen met de paarden om gaan. Als ze eraf vallen dan zie je ze al naar t paard toe lopen (paard voelt het dan al wel aan komen en wil natuurlijk weg lopen) en dan wordt het paard gewoon een paar keer geslagen terwijl de ruiter er zelf afflikkert in de bocht Clown. Vind dat ze ook slecht tegen hun verlies kunnen. Heb op een dag echt veel mensen zien vallen, huilen, en schreeuwen tegen de paarden. Dan kijk ik toch liever naar dressuur.

Tesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:59

Volgens mij is het in de b dressuur niet erger dan bv. bij springen of L/M dresssuur. Overal heb je zulke ruiters. Hopen dat ze dmv. goede jury's lekker door de mand vallen!!!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 19:30

amondi schreef:
tutututut en die pessoa bitten bij het springen zijn allemaal zo vriendelijk, hoepel toch op! Daar gaat het vaak nog veel verder dan bek rukken!

En waarom zou een gribaldi niet kunnen springen? Over vooroordelen gesprokenAfbeelding

ik vind dit nou niet echt een goede reclame voor de gribaldi dan want zo lekker springt het paard hier niet...

pessoa bitten kunnen scherp inwerken.
maar dan kan je ook het stang en trens gebruik ter discussie stellen of de myler bitten of de vele die met een africhtings/correctie bit vrolijk rond sturen

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 10:53

Er zijn zoveel dingen die niet kunnen. Maar ik denk dat de meeste mensen gewoon doen wat volgens hun goed is voor het paard.

Sommige mensen denken ook gewoon dat het moet zoals zij het doen. En er zullen ook hier op bokt gewoon wel mensen zijn die het niet goed doen en hier vol overtuiging zeggen van wel. Maar Die denken ook geweoon dat ze het goed doen.

Ook dan kom je op wat ik al eerder zei, geld geld geld voor goede begeleiding heeft niet iedereen

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:10

Pff als ik al die verhalen hier zo leest....dan heb ik gelijk al weer geen zin meer om te rijden...ik behandel mn paard wel goed vind ik zelf en op en rustige manier maar toch vind ik het steeds zieliger worden dat paard rijden bah...!
Die van mij heeft nu lekker vakantie volgende week weer een beetje oppakken...staat lekker in de wei..ik vind het ook idd balachelijk dat mensen hun paarden niet in de wei durven/willen zetten of buitenritten maken omdat je dan zogezegt wat krijgen of dat ze daar te duur voor zijn...pff

bij ons op de manege ook die zien iid niet meer als de bak en hun stal zo zielig! Niet arrogant bedoeld maar zag vorige week ook op een wedstrijd dat ik echt de enige was die zo rustig losreed en een lange teugel gaf tussen door...zag echt niemand dat doen behalve alleen maar fantiek rondje draven gallopperen helemaal gestresst...