colette_007 schreef:Als we het over dressuur hebben heb je daar idd gelijk in daarom ben ik ook meteen na mijn winstpunt gaan springen. Ik vind de sweer echt NIET leuk.. Maar ook in de Z dressuur zie je ng mensen die hun paard in de krul trekken hoor!!! ik zie maar zelden een paard dat fantsoenlijk op zijn eigen benen kan lopen en lekker los en ontspannen in het lijf is. Verder vind ik het ook belachelijk dat iedereen een donkerbruine of zwarte wil, ze met bandages gaan inrijden terwijl die in de ring toch niet aan mogen. bijna iedereen (vaak onnodig) met sporen rijd. Veel mensen alleen maar paarden willen hebben van: gribraldi jazz ferro etc etc... terwijl een goed springpaard ook gewoon een goed dressuur paard kan geven (wij hebben een helemaal springefokt paard dat GP dresuur liep met kirsten beckers) en vaak ligt het probleem bij de ruiter.
als het paard niet lief is of een beetje verzet toont zijn de meeste gelijk bang of meppen hun paard helemaal af of zijn zo laf om er iemand anders op te zetten die het paard maar moet rijden. vaak zien de paarden ook niet meer dan de rijbak en hun stal@@@ GA TOch een keer buitenrijden is goed voor jou en je paard.... maja dat durven er ook veel weer niet en dan vinden ze het gek als de paarden dikke benen, blessures of zuur worden...
natuurlijk heb je bij het springen er ook mensen tussen zitten... maar ik vind het er daar altijd HEEL anders aan toe gaan ook onderling....
gr colette
Beetje zielig hoor om mensen af te vallen.
Soms is het wel beter om er een ander op te zetten en dat betekent niet altijd dat de ruiters bang zijn!
Als ze nou idd niet buiten durven rijden maar ze lekker iederedag op de wei zetten. 
En idd er zijn wel ruiter die hun paarden helemaal afmeppen, zagen, trekken ens.
maar lang niet alle ruiters zijn zo maar dat vergeten we er wel bij te vertellen!!