Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
amondi schreef:Alleen die jonge paarden concoursen lijken nu weinig zinvol.
Als de WP niet blijven staan kan je net zo makkelijk HC starten.
Of zie ik dat verkeerd?
Needje schreef:Mee eens! VP grens omhoog, en geen VP als je vrijwillig de ring verlaat!
amondi schreef:Alleen die jonge paarden concoursen lijken nu weinig zinvol.
Als de WP niet blijven staan kan je net zo makkelijk HC starten.
Of zie ik dat verkeerd?
Bettine schreef:Tyrza schreef:
Overigens is het nog niet bekend of de minimale leeftijd in het Z van 5 naar 6 jaar wordt opgeschroeft (dit heb ik vanavond persoonlijk nog gehoord van een jurylid die tevens in het committee zit)
Waarom zou Jan Peeters het dan als waarheid aan iedereen vertellen op de kick-offs.....?
CGJ12 schreef:Volgens mij moeten dergelijk wijzigingen altijd rond deze periode worden geakkodeerd door de ledenraad..........
Maar dan wordt het ook tijd dat ze gelijk even gaan regelen dat het VRIJWILLIG beëindigen van de proef géén verliespunten oplevert.........
Dát is pas diervriendelijk........
Anoukie schreef:Ik denk jij CGJ,...
CGJ12 schreef:Wie van de bokkers belt DEZE keer even met Gert Naber om die kwestie van het VRIJWILLIG verlaten van de ring even aan te kaarten???
Kan dat nog nét mee voor de regeling van april 2006........
CGJ12 schreef:Anoukie schreef:Ik denk jij CGJ,...
"Wat heeft ie nóu weer te zeuren" hoor ik hem dan denken.........
Fitzroy schreef:Ben ik qua springen met je eens, qua dressuur niet. Mensen die door blijven 'prutsen' zouden juist verliespunten moeten rijden, want dan zitten ze een klasse te hoog.
talented schreef:[maar goed.. niet iedereen rijd wedstrijden en wil daar als een gek doorheen... ik neem mijn tempo en je mag van mij denken wat doet die in de L, zolang ik mijn puntjes haal.. al doe ik er 2 jaar over.. want het L2 is niet haalbaar voor ons. dus waarom snel het L1 uit??
JollyJumper schreef:Nog iets dat ik trouwens (Wanroij) hoorde was dat ook 3 en 4 jarige paarden mogelijk beperkt zouden worden in het aantal keren starten per jaar.
CGJ12 schreef:--> Met een BANG paard heb je een enorm probleem en ben je volledig overgeleverd aan de barmhartigheid van de jury.... Niet iedereen rijdt op een domme ezel en vaak KUN je eerst niet om de ring heen rijden en moet je maar afwachten hoe hij reageert als achter hem het witte hekje bij A gesloten wordt.....
--> Met een paard die om welke reden dan ook zijn tong over het bit kiepert (wat anders nooit gebeurd) en niet terugkrijgt.
In beide gevallen is het dan diervriendelijker om de proef maar te beëindigen dan om tot bloedens toe door te rijden............. want reken maar dat ik in het eerste geval mijn paard volledig losrijt......... (met en T ja........) en in het tweede geval meer stuk maak aan zijn opleiding dan verbeter....
Missouri schreef:Maud, mijn juf heeft 2 keer Prix st G. gereden en mag gewoon M starten hoor![]()
Waarom de jouwe niet