Kick-off nieuwe dressuurproeven

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Kick-off nieuwe dressuurproeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 11:07

Mee eens! VP grens omhoog, en geen VP als je vrijwillig de ring verlaat!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 12:10

amondi schreef:
Alleen die jonge paarden concoursen lijken nu weinig zinvol.
Als de WP niet blijven staan kan je net zo makkelijk HC starten.

Of zie ik dat verkeerd?

Zie jij een Edward of een Hans Peter HC starten op een regionale wedstrijd?

Bovendien zijn deze proeven speciaal afgestemd op dergelijke niveau´s.

Het is wel wat dubbel, dat wel, maar toch voel ik er wel wat voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 12:18

Needje schreef:
Mee eens! VP grens omhoog, en geen VP als je vrijwillig de ring verlaat!

helemaal mee eens!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 12:31

amondi schreef:
Alleen die jonge paarden concoursen lijken nu weinig zinvol.
Als de WP niet blijven staan kan je net zo makkelijk HC starten.

Of zie ik dat verkeerd?

HC starten bij springers is meer de regel dan bij dressuur zo beweerde Hamoen.

Bettine schreef:
Tyrza schreef:
Overigens is het nog niet bekend of de minimale leeftijd in het Z van 5 naar 6 jaar wordt opgeschroeft (dit heb ik vanavond persoonlijk nog gehoord van een jurylid die tevens in het committee zit)

Waarom zou Jan Peeters het dan als waarheid aan iedereen vertellen op de kick-offs.....?

Hamoen heeft het ook in Westerbork verteld het hoort bij de algemene inleiding van de avond!

CGJ12 schreef:
Volgens mij moeten dergelijk wijzigingen altijd rond deze periode worden geakkodeerd door de ledenraad..........

Maar dan wordt het ook tijd dat ze gelijk even gaan regelen dat het VRIJWILLIG beëindigen van de proef géén verliespunten oplevert.........
Dát is pas diervriendelijk........

Ga jij dan even op 7 november erbij zitten of dat ook op de agenda staat?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 12:36

Wie van de bokkers belt DEZE keer even met Gert Naber om die kwestie van het VRIJWILLIG verlaten van de ring even aan te kaarten???
Kan dat nog nét mee voor de regeling van april 2006........

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 12:37

Ik denk jij CGJ,...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 12:39

Anoukie schreef:
Ik denk jij CGJ,...

"Wat heeft ie nóu weer te zeuren" hoor ik hem dan denken.........

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 12:41

Als er geen tegenstemmers zijn......

Ik stem op jou, je kent hem w.s. al persoonlijk en je mag misschien zelfs wel Gert zeggen.

En je zeurt toch op voorspraak van een grote groep ruiters?
Kun je misschien gelijk lichtrijden of doorzitten aankaarten.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 12:43

CGJ12 schreef:
Wie van de bokkers belt DEZE keer even met Gert Naber om die kwestie van het VRIJWILLIG verlaten van de ring even aan te kaarten???
Kan dat nog nét mee voor de regeling van april 2006........

Stuur em even een e-mailtje

Ik bel DEZE keer niet..

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 12:45

CGJ12 schreef:
Anoukie schreef:
Ik denk jij CGJ,...

"Wat heeft ie nóu weer te zeuren" hoor ik hem dan denken.........

Zo te zien gaat de keuze toch echt op jou vallen,... Ach, probeer het als een compliment te zien, al dat vertrouwen in jou .

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 12:51

Ik denk ook dat jij iets meer indruk maakt dan b.v. een oud L1 ruiter( nog uit het 120 tijdperk) die beter met der mond dan met der kont kan rijden.

Je wordt bijna de officiële woordvoerder van bokt richting KNHS.
En wie weet hoef je niet al te veel uit te leggen, ze lezen echt mee!
En gelijk hebben ze.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 19:31

Wat betreft geen verliespunten als je vrijwillig afgroet en tegelijkertijd de grens voor verliespunten omhoog gooien, zie ik wel een tegenstrijdigheid.
Dan groet je gauw af vlak voor het einde van de proef als je denkt rond een verliespunt te zitten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 19:49

Dat gebeurd bij het springen toch ook!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 22:40

Vind ik ook niet erg logisch eerlijk gezegd.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 22:53

Als het echt niet gaat, is het voor het paard beter als je stopt. Maar door blijven prutsen doet meer kwaad als goed. Dus als ze willen dat het allemaal "paardvriendelijker" wordt, zou dit heel goed aansluiten!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 22:55

Ben ik qua springen met je eens, qua dressuur niet. Mensen die door blijven 'prutsen' zouden juist verliespunten moeten rijden, want dan zitten ze een klasse te hoog.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 00:23

Fitzroy schreef:
Ben ik qua springen met je eens, qua dressuur niet. Mensen die door blijven 'prutsen' zouden juist verliespunten moeten rijden, want dan zitten ze een klasse te hoog.

Onzin:

--> Met een BANG paard heb je een enorm probleem en ben je volledig overgeleverd aan de barmhartigheid van de jury.... Niet iedereen rijdt op een domme ezel en vaak KUN je eerst niet om de ring heen rijden en moet je maar afwachten hoe hij reageert als achter hem het witte hekje bij A gesloten wordt.....

--> Met een paard die om welke reden dan ook zijn tong over het bit kiepert (wat anders nooit gebeurd) en niet terugkrijgt.

In beide gevallen is het dan diervriendelijker om de proef maar te beëindigen dan om tot bloedens toe door te rijden............. want reken maar dat ik in het eerste geval mijn paard volledig losrijt......... (met en T ja........) en in het tweede geval meer stuk maak aan zijn opleiding dan verbeter....

Neem dan maar het springen. Als je paard te laf is om de driesprong aan te pakken groet je na die weigering gewoon af. Je kunt volledig RISICOLOOS aan elk parcours beginnen.
Juist in deze gevallen ligt het probleem niet in het rijtechnische gedeelte, maar berust op pechfactoren.
Een beetje Z ruiter met honderden starts zal deze redenering donders goed begrijpen.

Nee, dan zijn Anky en Edward beter af. Die kunnen GEEN verliespunten rijden. Ook niet als ze de ring verlaten met een jong paard in het ZZ of LT....... Die promoveren zichzelf dezelfde dag nog weer vrijwillig door naar de vorige stand.........

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 09:42

Hmmm CGJ, ik zat wederom aan andere combinaties te denken en niet aan de situaties die jij nu schetst.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 10:43

Dat maakt t juist zo lastig. Maar ik denk dat die combi's die op de verkeerde plaats zitten, ook gewoon hun proef zouden uitrijden. (vraag meniet waarom, maar dat denk ik gewoon.)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 17:57

talented schreef:
[maar goed.. niet iedereen rijd wedstrijden en wil daar als een gek doorheen... ik neem mijn tempo en je mag van mij denken wat doet die in de L, zolang ik mijn puntjes haal.. al doe ik er 2 jaar over.. want het L2 is niet haalbaar voor ons. dus waarom snel het L1 uit??

Is jouw paard medisch niet correct? Ik weet zeker dat elke correct paard een L2 proef kan lopen dus vraag me af waarom het L2 niet haalbaar is voor jou?

.
[/quote]

Helemaal mee eens, ik dacht in het begin ook dat de L2 een onhaalbaar niveau was, maar ben nu toch alweer opt gemakje halverwege richting M1. Of we dat OOIT gaan starten zien we dan wel, in de L2 is ze nog steeds niet waar ik dr heben wil, en of ze daar komt, we wachten rustig af, ze is pas 7 dus we hebben nog 23 jaar
We zullen zien wat de nieuwe proeven gaan brengen, of we dan idd rijtechnisch beoordeeld gaan worden?
Ik ga volgende week naar de infoavond, ben benieuwd of ik er wat wijzer van wordt?

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 19:42

JollyJumper schreef:
Nog iets dat ik trouwens (Wanroij) hoorde was dat ook 3 en 4 jarige paarden mogelijk beperkt zouden worden in het aantal keren starten per jaar.

Heeft iemand enig idee om hoeveel starts het dan ongeveer zal gaan?
En per wedstrijd of per proef?

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 22:10

CGJ12 schreef:
--> Met een BANG paard heb je een enorm probleem en ben je volledig overgeleverd aan de barmhartigheid van de jury.... Niet iedereen rijdt op een domme ezel en vaak KUN je eerst niet om de ring heen rijden en moet je maar afwachten hoe hij reageert als achter hem het witte hekje bij A gesloten wordt.....

--> Met een paard die om welke reden dan ook zijn tong over het bit kiepert (wat anders nooit gebeurd) en niet terugkrijgt.

In beide gevallen is het dan diervriendelijker om de proef maar te beëindigen dan om tot bloedens toe door te rijden............. want reken maar dat ik in het eerste geval mijn paard volledig losrijt......... (met en T ja........) en in het tweede geval meer stuk maak aan zijn opleiding dan verbeter....

100% mee eens, aangezien ik persoonlijk nogal vaak in deze situatie verkeer (het eerste geval dan, tong over het bit pas 1 keer meegemaakt).

Ik hoop dat de jury op de bijscholing leert omgaan met het beoordelen van BANGE paarden... heb er pas een stuk of 3 meegemaakt die de ernst van het probleem écht inzagen en er ook eerlijk over waren.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 22:14

ik heb niet heel het topic gelezen, maar vind die verhoging van 5 naar 6 jaar voor een Z proef wel vreemd, mijn instructrice bijvoorbeeld (en die zal niet de enige zijn) die heeft net als nu weer een 4 jarige op stal, is klaar omgestart te worden, maar zij MOET dus in het Z starten aangezien ze lichte tour rijd, kan ze hem nu dus 2 jaar thuis houden...

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 22:25

Maud, mijn juf heeft 2 keer Prix st G. gereden en mag gewoon M starten hoor

Waarom de jouwe niet

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 22:32

Missouri schreef:
Maud, mijn juf heeft 2 keer Prix st G. gereden en mag gewoon M starten hoor

Waarom de jouwe niet

uhhhm dat zei ze tegen mij.....