Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Gerrie schreef:Goed om te weten Ontime!
Stel dat polissen veranderd cq aangepast worden ..gaat dat snel of kunnen we voorlopig rustig achterover gaan hangen?
OnTime schreef:Ik zal de polisvoorwaarden van onze ongevallenpolissen eens met spoed gaan doornemen (gelukkig is het vrij rustig op het werk), maar ik kan me hier helemaal niets bij voorstellen.
Zo even discussie gevoerd hier.
Het is heel goed mogelijk dat de KNHS deze regelgeving op de polis heeft staan, echter bij een persoonlijk ongevallen verzekering wordt hier niet over gesproken in de uitsluitingen van de polisvoorwaarden.
Het gaat hier dus ook echt om de bedrijfsmatige ongevallenverzekering van de KNHS. De maatschappij kan dan eisen dat men met een goedgekeurde veiligheidshelm moet rijden om voor uitkering in aanmerking te komen.
Mijn reactie is dan ook: ik zit niet te wachten op dat l*llige bedrag wat ze dan uitkeren bij invaliditeit of dood (mijn familie ook niet) en wil best ergens een handtekening zetten dat ik af zie van enige schadeclaims aan de KNHS mocht mij ooit iets overkomen op het wedstrijdterrein.
Het is allemaal best heel dubbel, ja een verzekeringsmaatschappij kan het eisen, maar waarom dan alleen bij de KNHS en niet bij de western of voltige sport (waar volgens mij de kans op letsel groter is dan op een dressuurwedstrijd)
lynn schreef:Ben heeeel erg voor de verplichting van de veiligheidshelm!!!!! t/m de klasse Z2.
Vind het niets dat ze in sommige delen van het land in de L al met een hoedje rijden, kunnen ze amper paardrijden, hebben ze al een hoedje op.
OnTime schreef:De polisvoorwaarden zijn op het moment bijna bij alle maatschappijen best wel aan het wijzigen. Zolang het niet om zulke beslissingen gaat kan het best snel, maar ik kan gewoon nergens ook maar iets over de paardensport vinden in onze voorwaarden.
Bedrijfsmatig hebben wij alleen een aantal marathonwedstrijden verzekerd en ook daarin werd niet gesproken over het dragen van een veiligheidshelm in het parcours.
amondi schreef:Als verz. maatschappijen willen, passen ze en bloc de voorwaarden aan, zie de terrorrismeclausule. Maar ze willen dat nog helemaal niet want die 25 ongevallen per jaar met hoofdletsel is zo'n klein deel van de schadelast dat het wijzigen van de voorwaarden duurder is dan de uitkering die ze moeten verlenen. Kijk, en als er al per jaar 25 hoofdletsels zijn, zullen de claims bij misschien wel 24 verschillende maatschappijen lopen, dus heb je 1 schade per jaar door het niet dragen van een helm, minus alle hoofdletsels waarbij de helm wel gedragen werd!
Snappie, er zal geen MIJ de voorwaarden aan gaan passen, zullen ze het nog veel eerder gaan doen met mountainbikers etc.
OnTime schreef:@ Lovely, precies dat zou een goede regeling zijn. zo neem je inderdaad alle verantwoordelijk zelf. Kunnen we zo'n voorstel ook niet doen aan de KNHS??
WWWiske schreef:Zijn er ook echte cijfers bekend van ongevallen met hersenletsel op sec dressuurwedstrijden?
Lovely schreef:Dat zou het makkelijkst zijn. Vooral ook als je in ogenschouw neemt dat een ongevallenverzekering vaak als voorwaarde heeft dat er eerst bij de persoonlijke ongevallen of ziektekostenverzekering geclaimed wordt!
Het zou een goed voorstel zijn, het is haalbaar, helder, duidelijk en het goedkoopste.
amondi schreef:Ik werk al 25 jaar bij diverse verz. maatschappijen en tussenpersonen, ook als schadecorrespondent, nog nooit 1 claim met hoofdletsel paardrijden voorbij zien komen, is absoluut geen hot item voor verz.mij. KNHS kletst m.i. uit zijn nek!!! No limit: heb jij wel eens een dergelijke claim gezien? En zo ja, op wat voor een polis? AVP. AVB of ongevallenpolis of ziektekosten of misschien arbeidsongeschikheid?
Ik geloof er geen snars van dat het van een verzekering moet.