Protestactie verplichten helm

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:11

Goed om te weten Ontime!

Stel dat polissen veranderd cq aangepast worden ..gaat dat snel of kunnen we voorlopig rustig achterover gaan hangen?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:16

Gerrie schreef:
Goed om te weten Ontime!

Stel dat polissen veranderd cq aangepast worden ..gaat dat snel of kunnen we voorlopig rustig achterover gaan hangen?

Zolang je er maar niet afflikkert mag je achteroverhangen........ Haha!

OnTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:17

Gerrie schreef:
Goed om te weten Ontime!

Het kan vrij snel gaan, maar ze kondigen zulke dingen wel van te voren aan en ik heb in de (vak)bladen er nog niets over gehoord. Ook niet van collega's van de schadeafdeling. En we werken hier met 2 fanatieke wedstrijdruiters dus als zulke dingen de ronde doen komen ze dat toch wel als eerste aan ons vertellen.
Maar ik hou mijn oren en ogen open hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:17

Gerrie schreef:
Goed om te weten Ontime!

De KNHS beweert dat hun ongevallenverzekering wel eist dat er een veiligheidshelm gedragen wordt. Daar is al deze ellende om ontstaan.

OnTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:20

Ik zal de polisvoorwaarden van onze ongevallenpolissen eens met spoed gaan doornemen (gelukkig is het vrij rustig op het werk Haha! ), maar ik kan me hier helemaal niets bij voorstellen.
Zo even discussie gevoerd hier.

Het is heel goed mogelijk dat de KNHS deze regelgeving op de polis heeft staan, echter bij een persoonlijk ongevallen verzekering wordt hier niet over gesproken in de uitsluitingen van de polisvoorwaarden.
Het gaat hier dus ook echt om de bedrijfsmatige ongevallenverzekering van de KNHS. De maatschappij kan dan eisen dat men met een goedgekeurde veiligheidshelm moet rijden om voor uitkering in aanmerking te komen.

Mijn reactie is dan ook: ik zit niet te wachten op dat l*llige bedrag wat ze dan uitkeren bij invaliditeit of dood (mijn familie ook niet) en wil best ergens een handtekening zetten dat ik af zie van enige schadeclaims aan de KNHS mocht mij ooit iets overkomen op het wedstrijdterrein.

Het is allemaal best heel dubbel, ja een verzekeringsmaatschappij kan het eisen, maar waarom dan alleen bij de KNHS en niet bij de western of voltige sport (waar volgens mij de kans op letsel groter is dan op een dressuurwedstrijd)
Laatst bijgewerkt door OnTime op 15-10-04 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:27

OnTime, leden van de KNHS kunnen de polissen van de KNHS gewoon inzien. In de verenigingswijzer staat het telefoonnummer wat je daarvoor kunt bellen Lachen. Die wijzer heb ik nu zo gauw even niet bij me, maar ik was zeker van plan om te gaan bellen en om een kopie te ontvangen van de polis.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:31

De regio Drenthe werkt geloof ik niet meer met de KNHS polis, maar heeft verenigingen geadviseerd om zelf voor dekking te zorgen bij de plaatselijke (!) Rabobank of de AMEV.....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:34

OnTime schreef:
Ik zal de polisvoorwaarden van onze ongevallenpolissen eens met spoed gaan doornemen (gelukkig is het vrij rustig op het werk Haha! ), maar ik kan me hier helemaal niets bij voorstellen.
Zo even discussie gevoerd hier.

Het is heel goed mogelijk dat de KNHS deze regelgeving op de polis heeft staan, echter bij een persoonlijk ongevallen verzekering wordt hier niet over gesproken in de uitsluitingen van de polisvoorwaarden.
Het gaat hier dus ook echt om de bedrijfsmatige ongevallenverzekering van de KNHS. De maatschappij kan dan eisen dat men met een goedgekeurde veiligheidshelm moet rijden om voor uitkering in aanmerking te komen.

Mijn reactie is dan ook: ik zit niet te wachten op dat l*llige bedrag wat ze dan uitkeren bij invaliditeit of dood (mijn familie ook niet) en wil best ergens een handtekening zetten dat ik af zie van enige schadeclaims aan de KNHS mocht mij ooit iets overkomen op het wedstrijdterrein.

Het is allemaal best heel dubbel, ja een verzekeringsmaatschappij kan het eisen, maar waarom dan alleen bij de KNHS en niet bij de western of voltige sport (waar volgens mij de kans op letsel groter is dan op een dressuurwedstrijd)

Volgens mij ligt het niet zo eenvoudig dat een verzekeringsmaatschappij zomaar even de voorwaarden kan aanpassen.
Zeker niet als er ook internationaal verzekerd wordt.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:36

Vraagje: weet iemand of dat voltige wedstrijden en western wedstrijden ook onder de auspiciën van de KNHS vallen?

OnTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:36

De polisvoorwaarden zijn op het moment bijna bij alle maatschappijen best wel aan het wijzigen. Zolang het niet om zulke beslissingen gaat kan het best snel, maar ik kan gewoon nergens ook maar iets over de paardensport vinden in onze voorwaarden.
Bedrijfsmatig hebben wij alleen een aantal marathonwedstrijden verzekerd en ook daarin werd niet gesproken over het dragen van een veiligheidshelm in het parcours.

lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:40

Ben heeeel erg voor de verplichting van de veiligheidshelm!!!!! t/m de klasse Z2.
Vind het niets dat ze in sommige delen van het land in de L al met een hoedje rijden, kunnen ze amper paardrijden, hebben ze al een hoedje op.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:43

lynn schreef:
Ben heeeel erg voor de verplichting van de veiligheidshelm!!!!! t/m de klasse Z2.
Vind het niets dat ze in sommige delen van het land in de L al met een hoedje rijden, kunnen ze amper paardrijden, hebben ze al een hoedje op.

Tja, smaken verschillen.
Je bedoeld dus veiligheidshelm t/m de klassen M2. Deze actie is namelijk bedoeld om ruiters/amazones vanaf de klasse Z1 zonder veiligheids helm plicht te laten rijden. Vrije keuze Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:00

OnTime schreef:
De polisvoorwaarden zijn op het moment bijna bij alle maatschappijen best wel aan het wijzigen. Zolang het niet om zulke beslissingen gaat kan het best snel, maar ik kan gewoon nergens ook maar iets over de paardensport vinden in onze voorwaarden.
Bedrijfsmatig hebben wij alleen een aantal marathonwedstrijden verzekerd en ook daarin werd niet gesproken over het dragen van een veiligheidshelm in het parcours.

Bij de KNLTB (Tennisbond) is men gratis meeverzekerd voor dood en invaliditeit (ongevallenverzekering) bijvoorbeeld.

Ontime, het zou het simpelste zijn als de KNHS zou stellen dat men niet verzekerd is als men geen helm draagt, op die manier kan elke ruiter dat voor zichzelf beslissen. Die 4500 euri's kunnen mijn nabestaanden ook wel missen hoor. Ik heb immers al een verzekering om mijn begravenis mee te betalen.
Zoals ik eerder al zei, ben ik 3dubbel verzekerd als ik op een wedstrijd rijd, 2 x overbodig dus.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:00

Als verz. maatschappijen willen, passen ze en bloc de voorwaarden aan, zie de terrorrismeclausule. Maar ze willen dat nog helemaal niet want die 25 ongevallen per jaar met hoofdletsel is zo'n klein deel van de schadelast dat het wijzigen van de voorwaarden duurder is dan de uitkering die ze moeten verlenen. Kijk, en als er al per jaar 25 hoofdletsels zijn, zullen de claims bij misschien wel 24 verschillende maatschappijen lopen, dus heb je 1 schade per jaar door het niet dragen van een helm, minus alle hoofdletsels waarbij de helm wel gedragen werd!
Snappie, er zal geen MIJ de voorwaarden aan gaan passen, zullen ze het nog veel eerder gaan doen met mountainbikers etc.

OnTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:04

@ Lovely, precies dat zou een goede regeling zijn. zo neem je inderdaad alle verantwoordelijk zelf. Kunnen we zo'n voorstel ook niet doen aan de KNHS??

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:07

amondi schreef:
Als verz. maatschappijen willen, passen ze en bloc de voorwaarden aan, zie de terrorrismeclausule. Maar ze willen dat nog helemaal niet want die 25 ongevallen per jaar met hoofdletsel is zo'n klein deel van de schadelast dat het wijzigen van de voorwaarden duurder is dan de uitkering die ze moeten verlenen. Kijk, en als er al per jaar 25 hoofdletsels zijn, zullen de claims bij misschien wel 24 verschillende maatschappijen lopen, dus heb je 1 schade per jaar door het niet dragen van een helm, minus alle hoofdletsels waarbij de helm wel gedragen werd!
Snappie, er zal geen MIJ de voorwaarden aan gaan passen, zullen ze het nog veel eerder gaan doen met mountainbikers etc.

Zijn er ook echte cijfers bekend van ongevallen met hersenletsel op sec dressuurwedstrijden?

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:12

Trouwens even heel erg on topic:

Zijn er liefhebbers om vanuit Limburg/Friesland/Overijssel en Zeeland de handtekeningenaktie een beetje te coordineren?

dwz contactpersoon spelen, dit kan helaas niet vanuit de luie stoel achter de pc., indien niet, dan mogen jullie mij ook postzegels doneren want dan ga ik die provincies per ouderwetse brievenpost benaderen.

svp even een PB

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:17

WWWiske schreef:
Vraagje: weet iemand of dat voltige wedstrijden en western wedstrijden ook onder de auspiciën van de KNHS vallen?

Ik weet bijna heel zeker dat voltige ook onder de KNHS valt. Erg vreemd dat zo'n gevaarlijke sport waar een boel risico's aan verbonden zijn, geen cap op hoeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:22

OnTime schreef:
@ Lovely, precies dat zou een goede regeling zijn. zo neem je inderdaad alle verantwoordelijk zelf. Kunnen we zo'n voorstel ook niet doen aan de KNHS??

Dat zou het makkelijkst zijn. Vooral ook als je in ogenschouw neemt dat een ongevallenverzekering vaak als voorwaarde heeft dat er eerst bij de persoonlijke ongevallen of ziektekostenverzekering geclaimed wordt!

Het zou een goed voorstel zijn, het is haalbaar, helder, duidelijk en het goedkoopste.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:23

WWWiske schreef:
Zijn er ook echte cijfers bekend van ongevallen met hersenletsel op sec dressuurwedstrijden?

Ik werk al 25 jaar bij diverse verz. maatschappijen en tussenpersonen, ook als schadecorrespondent, nog nooit 1 claim met hoofdletsel paardrijden voorbij zien komen, is absoluut geen hot item voor verz.mij. KNHS kletst m.i. uit zijn nek!!! No limit: heb jij wel eens een dergelijke claim gezien? En zo ja, op wat voor een polis? AVP. AVB of ongevallenpolis of ziektekosten of misschien arbeidsongeschikheid?

Ik geloof er geen snars van dat het van een verzekering moet.

OnTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:24

Lovely schreef:
Dat zou het makkelijkst zijn. Vooral ook als je in ogenschouw neemt dat een ongevallenverzekering vaak als voorwaarde heeft dat er eerst bij de persoonlijke ongevallen of ziektekostenverzekering geclaimed wordt!

Het zou een goed voorstel zijn, het is haalbaar, helder, duidelijk en het goedkoopste.

Dus de kortste klap voor alle partijen........
Misschien het overwegen waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:25

Bovendien laat het iedereen de keuze om een helm op te zetten, het reglement laat dat immers gewoon toe tot en met GP.

OnTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:26

amondi schreef:
Ik werk al 25 jaar bij diverse verz. maatschappijen en tussenpersonen, ook als schadecorrespondent, nog nooit 1 claim met hoofdletsel paardrijden voorbij zien komen, is absoluut geen hot item voor verz.mij. KNHS kletst m.i. uit zijn nek!!! No limit: heb jij wel eens een dergelijke claim gezien? En zo ja, op wat voor een polis? AVP. AVB of ongevallenpolis of ziektekosten of misschien arbeidsongeschikheid?

Ik geloof er geen snars van dat het van een verzekering moet.

Wij hier dus ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:35

Ik zal thuis wel even kijken wat het nummer is dat je moet bellen om een kopie te krijgen van de polis.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:38

VValar, Gijsenkim, Patos, Gerrie, Kitty ( Cheese! ), Suel, Bettine, Yokie en WWWiske zijn al bezig met handtekeningenlijsten OK dan! , wanneer volgen al die ander pro dressuur hoed KNHS leden?