Enneiweej, het zal allemaal wel los lopen met de hoofddeksels.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suel schreef:Waarom wel vanaf het Z1, dan? Leg me dat dan eens uit!!!
Ik vind het zowiezo belachelijk dat het ons nu "opgelegd" gaat worden.
Maar ik vind het ook raar dat het in het M2 dan wel verplicht is een helm te dragen en in het Z1 dan ineens niet meer.
In de L kan ik het me nog enigzins voorstellen, maar in de M vind ik het al overdreven....
Citaat:dat kwam doordat de cijfers mbt ernstig letsel dusdanig slecht waren, dat de overheid er een aantal strafbaarstellingen voor in het leven geroepen heeft
fabienne schreef:Had Christopher Reeve (superman) eigenlijk een veiligheidshelm op toen hij zijn nek brak tijdens de val van zijn paard?
Is die even blij dan dat hij niet ook nog hersenletsel heeft, maar allleen maar een hoge laesie op C4 niveau!!!!
Levy schreef::+
CGJ12 schreef:Zoek jij maar eens na bij de letselschade-verzekeraars hoeveel motorrijders hun nek braken door die zware helm.
En natuurlijk heeft die helm nog veel meer hersenletsel voorkómen bij die motorrijders. Dat is wel een goede verplichting geweest.
Maar een ruiter valt anders en gemiddeld bij een véél lagere snelheid dan die motorrijder.
Suel schreef:Waarom wel vanaf het Z1, dan? Leg me dat dan eens uit!!!
Ik vind het zowiezo belachelijk dat het ons nu "opgelegd" gaat worden.
Maar ik vind het ook raar dat het in het M2 dan wel verplicht is een helm te dragen en in het Z1 dan ineens niet meer.
In de L kan ik het me nog enigzins voorstellen, maar in de M vind ik het al overdreven....
patos schreef:Dan benadeel je min of meer de hobby en amateurruiters. Richting de ZZ-licht zitten vooral de mensen die van de paardensport hun werk, of in ieder geval een belangrijk deel van hun leven hebben gemaakt. Ik als hobbyruiter wil ook in de Z een hoedje op mogen zetten, dan heb je toch al wel bewezen dat je je paard redelijk onder controle hebt.