Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DiscoDipp

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 13:24

Jezus wat gaan jullie hard :')

Gefeliciteerd met de punten Ladonna!

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 13:31

MyWishMax schreef:
Fly_high schreef:
MWM wat bagger :

Ik moet het nog ff met mijn stalhouder bespreken, stal is normaalgesproken dicht na 16u dus ja. Hoeft van mij ook niet echt, s avonds starten :')

Heb me al deze week afgemeld toen ik 21u al starttijd kreeg : gelukkig mocht het gratis want ze hadden een wachtlijst. Maar het is gewoon niet leuk zo.

Ik moet het idd ook doorgeven want zondags zijn wij ook al eerder dicht. Normaal geen probleem maar ik vind het wel banketstaaf altijd.
Hopelijk vindt jouw stalhouder het eenmalig niet erg. Maar idd, als ik voor een zondag inschrijf overdag wil ik niet 's avonds starten of dus zaterdags ineens. Ik schrijf me niet voor niets niet in voor avond wedstrijden...

Voor het schrijven zou ik de oproepen niet afwachten, maat vereniging (eigen of 1 in de buirt) gewoon benaderen dat je wil schrijven. Wij hebben de schrijvers al rond voor de startlijst

Wat balen van jullie late starttijden :(

Ik was inderdaad van plan in ieder geval m'n eigen vereniging even een berichtje te doen! :)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 15:14

Zo mijn starttijden probleem is opgelost := er is een paard bovenop mijn auto gesprongen tijdens wedstrijd vandaag dus voorlopig geen trekauto en geen wedstrijdplannen :') :\

Was andermans paard btw, Henk is er helemaal niet bij betrokken geweest dus die heeft er geen last van. Ik kreeg ook mijn startgeld terug van de organisatie en we worden nu door iemand naar huis gebracht, super lief! <3

Maar wat een gedoe :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 15:15

Oh jeetje een paard op je auto? :oo wat erg zeg. Met het paard alles goed afgelopen? Hopen dat je auto snel weer gemaakt kan worden.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 15:35

Dat paard moest gehecht worden dacht ik, er is iig meteen een dierenarts langs geweest. Beest heeft meerdere auto's geraakt en er was overal bloed maar men zegt dat het alleen om schade aan spieren enz gaat, best oppervlakkig

Heb het zelf helemaal niet gezien, ging even parcours lopen en tja, daarna toch maar niets gaan springen zeg maar :')

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 15:53

Jeetje, wat een verhaal zeg! :wow:

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 16:21

Wow heftig FH! Was op concours vandaag gebeurd dus?

Welke wedstrijd is dat MWM en FH? Dan schrijf ik me daar niet in iig hahaha

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 16:25

Ja net, ik ben net terug op stal met Henk, zo lief van iedereen die geholpen heeft <3

Prinsenstad is de wedstrijd met rare tijden ;)

Ik ben er zooooo moe van nu al -O- waarom komt dit soort oliebol altijd mij over echt.

Het is mijn enige auto en best hard nodig en het lijkt verzekeringstechnisch ook een poedersuiker te worden om redenen die niet per se in dit topic hoeven dus ik ben er nu al zo.klaar.mee -O-

Rotopmerking alert :+ ga je op wedstrijd dan voed je paard eerst goed op of zet hem met een berenketting ergens aan vast I don't care zolang die maar van andermans spullen afblijft :')

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 16:39

Fly_high schreef:
Ja net, ik ben net terug op stal met Henk, zo lief van iedereen die geholpen heeft <3

Prinsenstad is de wedstrijd met rare tijden ;)

Ik ben er zooooo moe van nu al -O- waarom komt dit soort oliebol altijd mij over echt.

Het is mijn enige auto en best hard nodig en het lijkt verzekeringstechnisch ook een poedersuiker te worden om redenen die niet per se in dit topic hoeven dus ik ben er nu al zo.klaar.mee -O-

Rotopmerking alert :+ ga je op wedstrijd dan voed je paard eerst goed op of zet hem met een berenketting ergens aan vast I don't care zolang die maar van andermans spullen afblijft :')

Nou ik geeft je groot gelijk hoor! Ik zou hier ook absoluut niet blij mee zijn! Als je paard niet braaf/veilig genoeg is moet je er ook niet mee op pad gaan. Simpel.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 16:54

Jeetje Fly_high wat k u t zeg! maar helemaal eens hoor. Eerst opvoeden.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 16:56

Wauw op een auto gesprongen,

Kwa opvoeden spanning kan veel doen zowel bij paard als ruiter maar jeetje dit klinkt wel heel erg extreem.
Opvoeden is inderdaad belangrijk en oefenen met nieuwe dingen ik heb wel eens het idee op concour dat mening paard nog nooit een ander terrein gezien heeft hoe sommige als een vlieger achter de baas aan gaan :=

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 17:01

Jeetje wat een k*t resultaat van je wedstrijd :wow:

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 17:11

Flyhigh, oh jemig, daar ben je mooi klaar mee inderdaad. Hopelijk lost het zich snel op, en gelukkig dat jouw paard er verder niks door heeft gekregen.

Qua helpen bij verenigingen, ik heb ook bewust een vereniging uitgekozen waar geen verplichte diensten waren. Ik heb al wel eens helpen schrijven, maar dan heb ik zelf gekozen om te helpen, niet omdat ik verplicht zovaak moet komen.

Mo_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 17:34

Jemig zeg Flyhigh wat een pech!! Zeker als je ook nog met de verzekering gedoe krijgt, zo oneerlijk!
Snap je opmerking heel goed, hoewel er natuurlijk altijd ook factoren zijn die mee kunnen spelen die niet perse (alleen) met opvoeding te maken hebben. Maar dat neemt niet weg dat het heel zuur is zo!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 18:32

Jee flyhigh wat een bizar verhaal. Fijn in ieder geval dat jullie verder ongedeerd zijn en je paard weer rustig in zijn stal staat.

Wel enorm balen zeg van je auto. Hopelijk komt dat toch nog helemaal goed met het verzekeringsverhaal.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 19:14

Altijd gedoe he en waarom. Je bent verzekerd, dus opgeven en klaar. Zo moeilijk is dat helemaal niet. Ongeluk zit in een klein hoekje, zeker met dieren, maar tis al gedoe genoeg voor degene die onbedoeld schade heeft opgelopen. Hopelijk heb je naam en toenaam.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 19:35

Nou, dat is maar de vraag of mensen verzekerd zijn he.... Aansprakelijkheidsverzekering (waar je paard onder valt) is niet verplicht in NL. En dan moet je persoonlijk aansprakelijk gaan stellen met alle sh*t die daarbij komt en hopen dat mensen überhaupt het geld hebben om je schadeloos te stellen. Heb je in dit geval mazzel dat er getuigen waren iig. (en misschien zijn ze wel verzekerd hoor, dat weet ik verder niet)
maar wat een scheitverhaal FH, wat echt ontzettend naar dit voor je!

MWM, ik zet tegenwoordig maar gewoon bij met inschrijven: als het na 18u is, mij niet op de startlijst zetten. Heel zuur, dan mis ik soms maar wedstrijden, maar met alle NAH oliebol trek ik dat gewoon niet. Hier hebben ze er in de omgeving ook wel een handje van om tot 23u ofzo door te gaan (zelfs doordeweeks). Hoe jammer ook, dat is voor mij echt geen doen. Heel soms maak ik een uitzondering als het dichtbij is of ik de dag erna écht niks hoef, maar anders kan ik het helaas ook niet.

LaDonna, jou helemaal vergeten in mn vorige reactie, maar wat een waanzinnige punten van je dochter zeg! Gefelicteerd!

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 19:43

Jeetje Fly_high, wat een pech.. Wat ongelooflijk oliebol van je auto ook, hopelijk gaat het gewoon normaal opgelost worden en kan je auto gereperaard worden..

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 20:08

Aansprakelijkheid zit ook in je KNHS abonnement toch?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 20:31

Dar is natuurlijk hartstikke rot. Maar om nu te stellen dat het een onopgevoed paard is ? Geen idee wat er gebeurd is, maar als er dikke paniek is gaan ze soms door alles...

Gisteren is er op n springwedstrijd in België een amazone verongelukt in de ring . Ze viel er af, paard viel ook... bovenop haar hoofd. Verschrikkelijk.
Laatst bijgewerkt door Getup op 07-01-24 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 20:58

Jeetje wat een heftig weekend was dit zeg! Bah!

Succes met de situatie met jouw auto! Hopelijk is er snel een oplossing!

Oh bah Getup! Vreselijk voor de amazone, nabestaanden en getuigen!

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 21:07

Jeetje FlyHigh wat een enorme pech zeg. Kan me voorstellen dat je daar super zuur om bent. Sterkte en hopelijk wordt het snel en goed opgelost.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 21:19

Bij ons kan je niet enkel startkaart lid zijn..
Wel is het in het begin van de herfst dacht ik ( als onze wedstrijden bekent zijn..) alle leden een naald krijgen met alle dagen en taken en daar kunnen ze het liefst 8 x uitkiezen wat je zelf wil / kan en word je 5 x van ingepland xoverl mogelijk volgens de wensen van de leden. En dan komt er een definitieve lijst voor ons uit verder ruil en dingen dat je niet zou kunnen graag onderling regelen en melden bij 1 lid die dat bij houd en zorgt dat de betreffende leden voor het concours de tijden krijgen dat ze moeten komen.

Voor de mensen die graag zouden willen schrijven laat maar weten misschien kan ik je helpen.. omgeving Raalte ( moet het wel even overleggen met bestuur :o )

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 21:30

Schrijven is altijd leerzaam. Ik heb regelmatig mensen mee die het leuk vinden om te schrijven.

Mijn vereniging heeft wel werkuren. Ik geloof 5 per jaar? of misschien 10? Je betaald €60 per jaar extra. Kom je netjes helpen, dan krijg je de €60 terug. Kom je niet, dan ben je de €60 kwijt.

Maar mogelijkheden genoeg om te helpen. We organiseren 6 maandagavonden dresuur, een weekend selectie dressuur, een weekend selectie springen en een weekend gewoon springen. Maar ook bij het parcours opbouwen, keertje opruimen rond de manege etc kun je allemaal uren verdienen.

Ik vind het echt heel erg leuk om lid te zijn van een actieve club. Als clubs zoals wij er niet zouden zijn, dan zouden er nog bijzonder weinig wedstrijden georganiseerd worden.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 21:32

Ik heb wel het startkaart abonnement. Ik ben veel te verlegen om diensten te doen :=
Ik zou echt de slechtste ringmeester zijn :')