Die kan ik zelf niet zien, en mijn paard is een Fries met spring ambities geloof ik

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fly_high schreef:Oh ja, goed parkeren wil ik ook altijdvooral als ik er alleen ben wil ik mijn paard veilig en met voldoende ruimte aan de trailer vast kunnen zetten zonder dat het ergens op de stoep moet of dat er andere trailers bijna over ons heen rijden. En binnen kunnen losrijden als het een indoor wedstrijd is is mijn tweede harde eis, voor het geval dat het zo'n tyfusweer is als deze week
Maar makkelijke vs moeilijke banen vind ik dus lastig. Want enerzijds is het einddoel uiteraard dat een paard overal te rijden is en zich niet met zijn omgeving bemoeit maar echt op de ruiter focust, dat is zeker zo. Maar anderzijds, als je zelf niet zo kundig bent om door een hoop stress heen te werken levert het vaak alleen maar vervelende ervaringen op en daar worden paarden juist nog extra onzeker van...
Ik had mijn laatste wedstrijd namelijk op een locatie die mijn paard om een aantal redenen doodeng vindt, vooral omdat de tweede proef in een andere binnenbak moet en dan ook nog zonder zicht op paarden. En we overleven het zeker wel, er gebeurt niets super dramatisch en winst halen lukt blijkbaar ook nogmaar het deed me wel twijfelen in hoeverre het zin heeft. Want dan is het meer doorbijten en ik denk niet dat hij zo leert dat wedstrijden eigenlijk best leuk kunnen zijn ?
Deze week zijn starten we iig op stal die vorige keer prima beviel
robbie88 schreef:Ik kijk niet zo naar locatie, ben een soort vastgeroest fossiel, en rij dus eigenlijk gewoon altijd de wedstrijden die dichtbij zijn.
Noukie schreef:Ik mis de grote gras concoursen! Maar die zijn hier in de regio eigenlijk gewoon niet meer.
Ik kies locaties idd ook uit op parkeren en of je er fijn kan losrijden. Twee ringen vind ik een plusje net als binnen losrijden in de winter, maar beide geen must (al kan je hier vrijwel overal binnen losrijden). Startgeld is eigenlijk standaard 12,50 voor een beker en lintje, dus dat is geen punt om op te selecteren. En eng, deze liep als vierde wedstrijd ofzo pavo cup en dat hebben we ook overleefd, dus ik schrijf overal in en zie het welZe is ook wel heel nuchter, maar juist dingen die ik niet zie aankomen kan ze dan nog wel van onder de indruk zijn.