Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:10

edit: domme vraag laat maar

AfricanLady

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:29

Ik vind het echt bullshit dat de proef uit het hoofd gereden moet worden.
Ik kan dat dus niet dus dan sluit je al een hoop mensen buiten

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:31

AfricanLady schreef:

Er worden hoedanook mensen buitengesloten: mensen zonder geschikte rijbaan, mensen zonder geschikte camera of zonder hulp voor het filmen, mensen zonder internet... ze kunnen nooit voor iedereen goed doen, maar de regels van de overheid gaan wel voor op alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:34

AfricanLady schreef:

Ja en veel pensionstallen hanteren dat je maar met 1 persoon naar stal mag.... Of je mag helemaal niet rijden, Z ruiters en hoger mogen niet meedoen... Mensen zonder 20x40 bak kunnen ook starten..

Die 4,5 minuut van een max M2 proefje moet toch uit het hoofd te doen zijn. Het is geen hogere wiskunde :+

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:35

Na het lezen van alle voorwaarden en bepalingen klinkt het nog vrij ingewikkeld allemaal :+.
Sowieso uit het hoofd rijden is een uitdaging, maar ik snap wel waar dat vandaan komt.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:35

SinneJ schreef:
AfricanLady schreef:

Er worden hoedanook mensen buitengesloten: mensen zonder geschikte rijbaan, mensen zonder geschikte camera of zonder hulp voor het filmen, mensen zonder internet... ze kunnen nooit voor iedereen goed doen, maar de regels van de overheid gaan wel voor op alles.

Iemamd die voorleest van toch prima op afstand staan van de andere persoon
Dan doe ik wel een oortje in en dan leest degene maar op die manier voor xD

En mischien geen hogere wiskunde maar ik kan geen proef onthouden dus dan kan je wel doen of mensen die dat niet kunnen achterlijk zijn maar ieder heeft zo zn gebreken

Ben benieuwd of BB ook kan weet iemand dat

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:37

AfricanLady schreef:
Iemamd die voorleest van toch prima op afstand staan van de andere persoon
Dan doe ik wel een oortje in en dan leest degene maar op die manier voor xD

En mischien geen hogere wiskunde maar ik kan geen proef onthouden dus dan kan je wel doen of mensen die dat niet kunnen achterlijk zijn maar ieder heeft zo zn gebreken

Ben benieuwd of BB ook kan weet iemand dat

Je kan het proberen, maar ik denk dat je in de problemen kan komen als je een oortje in hebt, of mag er gewoon les gegeven worden? Vermoed dat ze dat net zoals met gewone proeven niet toestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:38

Een oortje mag natuurlijk niet kun je ook instructie krijgen. Je kunt die proef desnoods 3x oefenen van te voren. Dan moeten die paar lijnen toch wel te onthouden zijn? Schrijf de proef uit dat helpt een boel.

BB doet niet mee. B tm M2

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:39

Bij ons op stal mag je gewoon lessen.
Er wordt ook alleen maar priveles gegeven en dat gaat altijd met oortje in

Ik heb het vaak genoeg geprobeerd om een proef op stal uit het hoofd te rijden maar ik haal alles dan door elkaar heen zelfs als ik hem meerdere malen zelf heb gelezen of dat iemand hem voorlas
Niet iedereen kan dat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:40

Je rijdt volgens de regelmenten van de KNHS en oortjes zijn absoluut verboden in alle soorten. Doe je dat dan zullen je proef niet beoordelen.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:40

AfricanLady schreef:
Bij ons op stal mag je gewoon lessen.
Er wordt ook alleen maar priveles gegeven en dat gaat altijd met oortje in

Ik heb het vaak genoeg geprobeerd om een proef op stal uit het hoofd te rijden maar ik haal alles dan door elkaar heen zelfs als ik hem meerdere malen zelf heb gelezen of dat iemand hem voorlas
Niet iedereen kan dat

Ik bedoel lesgeven tijdens de proef, dat mag niet van KNHS. Ik zie net dat de punten gewoon tellen, dat had ik nog niet gelezen, dus ben nu heel zeker dat een oortje gewoon zou zorgen voor diskwalificatie.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 22:16

Oké, ik ben nu wel erg enthousiast geworden :D

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 22:29

Hoop wel dat samsung gebruikers e.d. straks ook gwn de app kunnen installeren ivm alleen iphone en ipad....

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 07:22

SinneJ schreef:
AfricanLady schreef:

En mensen die niet willen dat hun proef voor opleidingsdoeleinden worden gebruikt.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 08:40

Ik vind het eigenlijk allemaal wel erg duidelijk.
Voor alle klasses is ook maar 1 proef. Dus gewoon even studeren en die proef uit je hoofd leren. Dat moet in de hogere klasses ook. Dus dan ben je vast voorbereid op de toekomst. Beetje inzet tonen, je bent jong en je wilt wat :)

Ik hoop dat de Z toch snel gaat volgen, dan moet ik als een malle bakletters, want die heb ik nog niet :)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 08:44

Ik kan me voorstellen dat het Z nog een uitdaging wordt om te filmen doordat je niet mag inzoomen. Tenminste, het filmen zal lukken, maar of je rond de A ook daadwerkelijk wat ziet?

Misschien starten ze daarom ook tm M, eerst dat eens ervaren. Anyway, interessant concept in deze tijd!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 08:50

Aan mijn inzet ligt het niet, of misschien wel. Ik heb niet de mogelijkheid om een week lang bij te komen en niks anders te doen. :')

Vind het wel duidelijk :j maar ben stiekem wel blij dat we nog aan het revalideren zijn. Hopelijk zijn normale wedstrijden weer mogelijk zodra wij weer wedstrijdklaar zijn.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 08:59

Ik vind het ook allemaal erg duidelijk op 1 ding na. Als je niet bij de c kunt staan, mag de filmer in de bak en je moet daar rekening mee houden met het rijden van de hoeken.
Bedoelen ze dan dat je eigenlijk gewoon je bak een meter korter maakt?

Proefje heb ik gisteravond meteen uit het hoofd geleerd. Ik wilde de overstap naar een volgende klasse maken, maar raakte zelf geblesseerd/ziek. Drie maanden uit de running geweest en nu weer 3x erop gezeten. Dit is dan juist wel een mooie manier om te zien of ik wel echt op het goede niveau zit, zonder tijd te hoeven verspillen aan vlechten, poetsen, wassen, trailerladen enz. Dit kost een stuk minder tijd.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:42

Ik volgde dit topic een beetje en lijkt me een leuk initiatief. Ik vroeg me alleen iets af over het filmen. Als je start met het paspoort, voorstellen en rondje lopen om het paard door de filmer waarbij bit en sporen zichtbaar zijn en daarna de proef. Dan staat de ruiter naast het paard? Want hoe moet de filmer het bit anders in beeld brengen? Vervolgens moet je dan opstappen en de filmer zorgt terwijl hij de bak uitloopt en zich naar op de filmlocatie 2-5 meter achter C begeeft dat jij in beeld blijft? Of mag dat apart?
Ik weet idd niet of ik blij ben met het feit dat je filmpje studiemateriaal kan worden voor de knhs... maar je hebt wel zelf in de hand wat je instuurt.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:03

Waar vinden jullie deze info? Want ik kan nergens iets vinden.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:07

Ik lees al even mee, en volg de vorderingen op de voet.. Ik vind het een erg leuk initiatief vanuit het knhs.. zelf ben ik startgerechtigd in het Z1 en hoop dat de optie zich voor gaat doen dit ook nog voor de Z klasse haalbaar te krijgen.

Ben benieuwd wie als eerste hier met de mededeling komt een filmpje te hebben ingestuurd. Is er al bekend vanaf wanneer dit kan? Ik kan geen duidelijke startdatum vinden in zowel topic als website(paardrijden.nl)

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:14

Op de vorige pagina schreef iemand dat ze contact had gehad met de KNHS, en dat het waarschijnlijk volgende week live gaat. Dus ik denk dat er nog geen exacte datum bekend is :)

Ik ga vast mijn proefje leren! Ben namelijk zeker van plan om volgende week te filmen als het zover is :)

@miss_lizje, de site met alle informatie is paardrijden.nl

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:16

Noukie schreef:
Ik kan me voorstellen dat het Z nog een uitdaging wordt om te filmen doordat je niet mag inzoomen. Tenminste, het filmen zal lukken, maar of je rond de A ook daadwerkelijk wat ziet?

Heeft een jury wel “zoom” ogen dan? Dat is toch niet heel anders? Die afstand wordt niet ineens heel anders als je filmt of als je er echt zelf staat. Nu heb je het nog op een schermpje voor je (als jury zijnde).

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:30

Waar staat de informatie? Op de knhs site kan ik niks vinden. Als jurylid heb ik ook nog geen bericht van ze gehad.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:31

paardrijden.nl