[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CaVaLaPhoto

Berichten: 1618
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:41

_Gerdien_ schreef:
Loveskiara als je al lid bent van de KNHS, kan je zonder lidmaatschap bij een vereniging en zonder startpas een keertje BB starten als je dat wil


Dankje voor de tip! Dat wist ik nog niet dat ik al een keertje BB kan starten :)
Maar eerst maar eens zorgen dat ik er zelf weer op kan :P
Dierenarts is gisteren geweest voor de tandjes. Zat een naar haakje vooraan waar de neusriem lag, dus die is weggehaald, samen met nog wat andere haakjes en scherpe randjes. Gebit zag er volgens de dierenarts verder wel echt heel goed uit, geen gekke dingen in ieder geval. Maar dat haakje vooraan verklaard wel zijn lama-passage-move als de teugels op contact genomen worden. Moet pijn gedaan hebben, arme Boelie :=
Vrijdag gaat stalgenootje nog eens rijden en eind deze maand nog de osteopaat die nog even komt checken hoe het met Boelie is en dan ook eens horen wat zij adviseert qua training. Tussendoor doe ik zelf nog wat longeren :)

N_B_N
Berichten: 1965
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:03

_Gerdien_ schreef:
Lootje1991 hoe was t vandaag bij de country Mill en hoe is t tegenwoordig met je paard?

Inmiddels zijn wij alweer B+7. Hoop in februari nog een paar wp te rijden. Daarna voorbereiden voor een oefencrossje in het voorjaar
Bij mij komt volgende week ook de zadelmaker. Ben benieuwd



Wat lief van je dat je dat onthouden hebt! De zadelmaker die op stal kwam had een zadel met mediumboommaat plus een prolite pad en nu bij de country Mill hebben we een medium wijd boommaat moeten pakken. Snap wel dat ze ging staken!

Verder beetje gelongeerd, gewandeld en gefietst. Morgen komt de cranio sacraal therapeut nog en dan gaan we weer knallen, denk ik, hoop ik hahaha.

Ga later even bijlezen zit nu in het ziekenhuis met mijn vriend, die was onwel geworden en uit zijn cabine gevallen.

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:16

Lootje1991 schreef:
_Gerdien_ schreef:
Lootje1991 hoe was t vandaag bij de country Mill en hoe is t tegenwoordig met je paard?

Inmiddels zijn wij alweer B+7. Hoop in februari nog een paar wp te rijden. Daarna voorbereiden voor een oefencrossje in het voorjaar
Bij mij komt volgende week ook de zadelmaker. Ben benieuwd



Wat lief van je dat je dat onthouden hebt! De zadelmaker die op stal kwam had een zadel met mediumboommaat plus een prolite pad en nu bij de country Mill hebben we een medium wijd boommaat moeten pakken. Snap wel dat ze ging staken!

Verder beetje gelongeerd, gewandeld en gefietst. Morgen komt de cranio sacraal therapeut nog en dan gaan we weer knallen, denk ik, hoop ik hahaha.

Ga later even bijlezen zit nu in het ziekenhuis met mijn vriend, die was onwel geworden en uit zijn cabine gevallen.

Oei sterkte!

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:16

Morgen ga ik eindelijk weer rijden nadat Irocco een maand vakantie heeft gehad. Ik heb er zin in, nu hopen dat hij zich gedraagd :D

_Gerdien_
Berichten: 670
Geregistreerd: 03-10-11

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:06

Allemaal bokkers die deze maand week in het zadel klimmen en weer gaan knallen! Hartstikke leuk!
Ik hoop voor jullie allemaal weer een goede start vh jaar

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 16:32

immanuela29 schreef:
loismooij15 schreef:
hoi allemaal!

leuk zo'n topic. :D

Ik ga zondag de 21e voor het eerst op pad met mijn 3,5 jarige kwpn ruin Jack Daniels.
Omdat ik geen B meer mag heb ik gekozen om lekker HC mee te doen.

Waar let de jury tegenwoordig op? hoe bevalt proef 4?


[ [url=m/KgMUh4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/eLS2SV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoihoi! Beetje late antwoord. Hopelijk lees je hem nog! Proef 4 vind ik persoonlijk erg fijn! :j
De jury let vooral op het 'afwerken' van de figuren, zoals ze het noemen. En dat je je paard goed afsluit. Dat is in ieder geval waar de jury die ik laatst had op lette.

Ik ga me straks weer eindelijk inschrijven voor een paar wedstrijden! Het is nu namelijk alweer een maand geleden dat ik meedeed aan een wedstrijd. Vandaag ging het trainen ook erg goed **\O/**

[ [url=m/lR6Vk6.png]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/eQX3Hu.png]Afbeelding[/url] ]

Alleen vind ik dat mijn paard nu net iets te diep loopt. Wat vinden jullie?


Wat leuk dat je weer kan starten! :D

Ik vind je paard niet zozeer te diep lopen, maar wel wat op de voorhand. Daar letten de jury's ook veel op! Veel schakelen, overgangen en dus de achterhand actief houden zijn hier goede oefeningen voor.
Wat je in je proef op zo'n moment kan doen is heel minimaal schakelen, op zo een manier dat je het niet ziet, maar zelf wel voelt. Mijn oude paard viel ook graag op de voorhand of werd een beetje traag, dit hielp altijd heel goed!

Goed dat je zo positief bent KAbriogirl! Het komt zeker goed met zo'n mindset, ook jij kan en zal een wp rijden!

Ik heb mijn wedstrijden deze maand afgezegd, eerst maar weer lekker fanatiek trainen!

roosjenat

Berichten: 1497
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:30

KAbriogil:

Leuk paard en gaaf jasje!

Ik ga net zoals _kellyAV ook eerst weer fanatiek truinen voordat we op wedstrijd gaan.

Deze week niks met miley gedaan. School vond het leuk om nog wat deadlines in te stellen |(

Maar morgen gaan we lekker trainen, Zondag hebben we onze eerste les werken aan de hand. Ben benieuwd hoe dat gaat!.

11 maart hebben we onze eerste wedstrijd weer en tevens de laatste BB. Eind maart gaan mijn ouders (zonder mij |() een maand naar Australië dus heb ik geen vervoer maar daarna gaan we eindelijk B starten!

Dus we rijden nu niet zoveel, ik wou dit weekend nog starten maar ik ben al 1 maand opzoek naar rijlaarzen maar niks past :+. Vandaag nummer 4 retouren. Dus kon ik dit weekend ook niet starten helaas.

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 18:10

KAbriogil dat filmpje waar kwam je helemaal terecht? Maar helemaal mee eens hoe jij rijdt ik rij voornamelijk ook voor mijn plezier punten komen op de tweede plaats.
Volgend weekend weer concours deze week niet kunnen trainen met migraine op bed gelegen hopelijk zondag er weer op

xVera94

Berichten: 131
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 09:58

Welkom nieuwe kletsers! :)

Een hoop wedstrijdplannen zie ik voorbij komen, leuk! Allemaal veel succes. Ik heb het ook flink druk gehad. Ik sta 3 dagen voor de klas en geef nog 3 dagen skypelessen aan kinderen in het buitenland, is altijd weer even wennen de eerste week. Had ook echt een baalweek, paar mensen die me heel veel energie hebben gekost, afspraken die niet op kwamen dagen, alles wat ik uit mijn handen kon laten vallen heeft de grond wel gezien deze week, mijn hoofd een paar keer hard gestoten, mijn tas vol met smoothie die was gaan lekken :Y)

Ik had gisteren les en zei ook al meteen "gaat het wel, dan gaat het wel, en anders maar niet". :+ Instructrice speelt daar heel goed op in dus ik heb lekker 30 minuten balkjes gelopen in stap en draf. Spelenderwijs gewerkt aan de lengte van zijn passen, reageren op beenhulpen en zelf benen stil en niet teveel mee willen sturen in de waaiers en s-jes. Ik vind balkjes lopen altijd zo'n fijne afwisseling. Moet ik echt weer vaker gaan doen.

Wat doen jullie als afwisseling allemaal?

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 12:20

Ik doel heel af en toe wat balkjes neerleggen. Alleen is die van mij absoluut geen spring wonder, en kan ze de afstanden niet altijd even goed inschatten :') maar ze gaat er wel overheen en vindt het leuk!

Verder longeer ik regelmatig, meestal met longeersingel en touwtjes. Of met zo'n longeer touw, wat over de rug tussen de benen naar het bit gaat. Of gewoon aan een touwhalster. En ik doe met regelmaat een buitenritje! :)

Josien_

Berichten: 9060
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:50

Wij gaan bijna elke week lekker een buitenritje maken en hebben 1x per week springles. Ook heus geen springwonder maar heeft enorm geholpen bij het werken aan de galop.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:16

Voor buitenritten ben ik nog afhankelijk van mn ouders ivm nog geen aanhangerrijbewijs. Wel wil ik dat vaker doen, alleen bij ons is het helemaal niks, af en toe stap ik wel uit langs de weg. Af en toe springles, in de zomer ook zelf wat kleine sprongetjes in de bak. En gewoon rustig longeren, beetje spelem etc.

Paard heeft nu wel vakantie, dit omdat ik er de komende 7 weken door de week niet ben, dus in het weekend wel rijden is niet eerlijk. Beetje aanklooien doe ik wel

xVera94

Berichten: 131
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:56

Leuk om al die afwisselingen te horen! Ik had al een tijdje geen balkjes gelopen, dus dat wil ik wel weer doen. Verder longeer ik veel (dubbele lijnen of longeerhulp afwisselend), ben ik langzaam weer de voorbereidende stappen aan het oefenen om naar buiten te kunnen (bijvoorbeeld vloeiend met me mee naar buiten lopen, vindt hij al best spannend).

Die van mij vindt paardenvoetbal ook helemaal geweldig. Heeft met Sinterklaas zijn eigen voetbal gekregen, nou dolle pret hahaha. Ben ook wat met vd / werken aan de hand bezig.

Josien_

Berichten: 9060
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:04

Ja wij hebben wel geluk met het bos op 10min stappen :) .

Vandaag voor mijn gevoel een hele fijne eerste proef gereden, we werden beloond met 193,5 punten en een 2e plaats *\o/* .
Tweede proef voelde duidelijk minder fijn, was ook veel onrustiger, maar toch nog 181,5 punten gekregen.
Volgende week gaan we thuis op de club een L1 proefje oefenen.

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:38

Hier een vreselijke dip. Ben nog veel te lief helaas, waardoor we nu al een maand bokkend door de baan gaan. Het ging iets beter, maar nu weer ff wat minder. We houden hoop! Starten gaat er alleen denk ik dit jaar niet inzitten. Een wedstrijdje op de manege waarschijnlijk wel. :j Dus ik blijf wel meelezen.

Ik heb vandaag een buitenritje gemaakt. Was in een uurtje klaar en ben altijd dinsdagmiddag op tijd vrij, dus hoop zoveel mogelijk op dinsdagmiddag een rondje buiten te kunnen doen voor de afwisseling. Verder lopen we vaak balkjes tijdens de les en soms maken we dan ook een sprongetje. Dat is donderdag. Dan ben ik zondag ook altijd vrij en dan kunnen we of nog een buitenritje maken of nog een keer trainen in de binnenbak.
Niet een extreem vol trainingsschema dus, gelukkig (bak is drama bij huis, dus moeten altijd naar binnenbak om te trainen en dat is toch een flinke rit). Pony redt het prima qua conditie en ik zou haar vervelen met dagelijks bakwerk. Mezelf ook trouwens.


Mooie punten Josien!

Ghostattack

Berichten: 11269
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:31

Nette punten Josien!

Wij kunnen voorlopig even niet starten, want het zadel past niet meer en we moeten dus eerst terug naar Country Mill om hem te laten controleren en aanpassen :') Dat krijg je dus met een pony die enorm snel verandert qua spier!

Het rijden doen we ondertussen weer lekker met barebackpad om toch bezig te blijven en tot nu toe gaan we best fijn. Toch blijft ze momenten hebben dat ze er volledig uitknalt met haar hoofd en ik haar bijna niet terug krijg, dat duurt echt even een paar meter soms. Op een of andere manier lukt het me nog niet om die 'acties' altijd voor te zijn. Ook in galop blijft ze vaak nog kopstoten geven, terwijl ze ontzettend fijn en goed kan galopperen (en dat doet ze verder ook hoor!).. Dit krijg je dan dus:
Afbeelding

Ze doet het echt om mij uit mijn concentratie te krijgen omdat ze de galop moeilijk vindt. Andere manieren om dat te proberen is tempo ineens enorm vertragen, voorbenen stijf houden (hertengalop), schudden met het hoofd en ineens overkruisd gaan. Het is soms best frustrerend, want ik reageer niet op haar acties behalve voorwaarts houden en netjes de aanleuning terug krijgen. Het is echt een pony met enorm veel doorzettingsvermogen en dit blijft ze dus echt lang proberen voordat eindelijk eens het kwartje valt dat het dus geen zin heeft. Overigens heeft straffen in dit geval geen zin, want dan krijg je alle acties in 1 keer en extra hard terug.. Het is en blijft een merrie.

xVera94

Berichten: 131
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:54

Gefeliciteerd Josien! Nette punten. Zo'n bos op stapafstand zou ideaal zijn. Ik kan alleen een 20 minuten rondje buiten uitstappen, maar er komt vaak groot werkverkeer en dat is best pittig met een 3,5 jarige. En de ritselende blaadjes zijn eng :+

Vervelend, zo'n dip, PA. Hoop houden is inderdaad het belangrijkst. Uiteindelijk komt het goed!

GA herkenbaar.. in november mijn zadel aangepast en eind januari komt de zadelmaker dus weer. Niet omdat het zadel slecht is aangepast, zadelmaker zei toen al dat hij hem niet breder kon maken dan dit, maar het was niet helemaal de verwachting dat die smurf van mij de extra ruimte meteen zou gebruiken om in de breedte te groeien :D Nu dus maar echt aan een nieuw zadel (alsof het niets kost).
Dat is inderdaad pittig tegen de hand, vervelend en lastig om op te lossen! Geduld is dan inderdaad de enige oplossing lijkt me.

Ghostattack

Berichten: 11269
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:02

Oh joh, ik zit inmiddels al aan zadel 4 volgens mij _O- Deze is verder gewoon genoeg aanpasbaar voor zover ik weet, want ik weiger wéér een nieuw zadel te kopen haha.

Gelukkig kan ze ook redelijk normaal lopen. Ik daarentegen kan nog steeds niet normaal zitten helaas, maar heb al afgesproken binnenkort een zitles bij mijn instructrice te doen!
Afbeelding

Afbeelding

N_B_N
Berichten: 1965
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:08

GA wat een herkenbare beelden en jij gaat dus ook naar country Mill! Hopelijk kan je zadel nog aangepast worden. Ze hebben nu wel op bepaalde modellen korting ivm verbouwing! Scheelde bij mij toch echt veel geld.

PeerAppel zolang je wel nog plezier haalt uit het werken met je paard is het goed toch? Hoeft niet altijd dressuur te zijn.

Josien gefeliciteerd mooie punten! Hoever ben je nou in de B?

Whiskey staat je paard door de weeks dan gewoon op de wei? Lijkt me heel lastig om zo lang niet voor je paard te kunnen zorgen.

Vera fijn zn instructie die goed op je kan inspelen

Zo even een kort bij lees lijstje!

roosjenat

Berichten: 1497
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:08

Josien nette punten!
Peerappel: jammer van de dip, hopelijk gaat het snel weer over en nu lekker genieten van de buitenritten!
Britt ,jammer dat je zadel alweer niet meer past. Hopelijk heb je binnenkort weer een goed passend zadel zodat je lekker kunt starten met haar!

Hier vandaag werken aan de hand les gehad. Ging super goed voor de eerste en lekker veel huiswerk gekregen. Konden zelfs al oefenen met schouderbinnenwaarts en wijken. Dat kende ze al wel onder het zadel maar aan de hand is toch net wat lastiger voor de eerst keer.

Daarna nog even gereden en dat ging heerlijk ontspannen. Enorm trots op der. Nu heeft ze weer lekker vrij tot woensdag.


Afbeelding
Afbeelding

Ghostattack

Berichten: 11269
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:10

Lootje1991 schreef:
GA wat een herkenbare beelden en jij gaat dus ook naar country Mill! Hopelijk kan je zadel nog aangepast worden. Ze hebben nu wel op bepaalde modellen korting ivm verbouwing! Scheelde bij mij toch echt veel geld.


Jazeker, ik ben er in 2017 wel drie keer geweest _O- Ik moest rond deze tijd sowieso terug in verband met controleren van mijn dressuurzadel (nieuw gekocht laatste keer). Daarnaast wil ik eigenlijk toch wel weer een springzadeltje erbij, dus hopelijk hebben ze een passend zadeltje in de aanbieding :))

Josien_

Berichten: 9060
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:34

Thanks allemaal!
Wij zijn nou B+15 geloof ik Lootje1991!

Pfoe, verveend GA! Volgens mij wordt je zit wel erg goed van dat vele rijden met barebackpad of niet?

Samy

Berichten: 11080
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:43

Jij hebt echt een abbo GA ... niet leuk voor je portemonnee ...

Iedereen die wedstrijd heeft gereden en punten heeft gehaald, gefeliciteerd! Josien_ ga jij al over? Of blijf je nog hangen?

Ik rij nu voornamelijk 4x in de week. In het weekend wil ik eigenlijk een rondje buiten aan de hand erin gaan houden (nu de 2e week), aangezien ze alleen onder het zadel nog wel spannend vind. Aanstaande donderdag komt de osteopaat langs (heel benieuwd, iig de eerste keer bij mij, misschien wel in der hele leven (ga daar wel vanuit)) en over 2 weken hebben we schriktraining. Daarna gaan we het rijden weer wat fanatieker oppakken ... en moeders ook. Wil na de behandeling er met moeders op onder het zadel mee naar buiten nemen, kijken als ze dan het vertrouwen wel heeft, omdat ik ernaast loop.
De eerste stappen in de buitenbak zijn trouwens ook weer gezet, zeker met het droge weer van dit weekend, vind ik het heerlijk, maar moet zeggen dat ik nu echt wel verwend ben met mijn binnenbak en de aankomende week (wat ik nog kan rijden), lekker binnen doe ...

Ghostattack

Berichten: 11269
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:51

Josien_ schreef:
Pfoe, verveend GA! Volgens mij wordt je zit wel erg goed van dat vele rijden met barebackpad of niet?

Goed als in stevig? Jazeker _O- Ik zit menig bok en schijnbeweging uit. Het is een sensibele rillerige pony die letterlijk uit het niets kan stilstaan in de spagaat, opzij kan springen of 180 graden kan omdraaien. Ook ineens een hoge bok staat in haar woordenboek.

Samy, portemonnee heeft vorig jaar best hard gehuild inderdaad haha. Gelukkig is een controle gratis voor zover ik weet en hoeft er in principe vrij weinig te gebeuren. Met inruil van mijn vorige zadel was ik voor mijn huidige zadel ook maar 50 euro kwijt :)) Overigens heb ik dit zadel sinds september 2017, dus heb er toch een half jaar mee kunnen rijden gelukkig!

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:06

GA, balen van je zadel! Jij hebt inderdaad een abonnement volgens mij. :') Balen dat ze zo veranderd dan. Je screens zien er (op de giraffe) na, goed uit!

Fijn dat je eerste les goed ging roosjenat.

Samy, heerlijk een eigen binnenbak!