B- springdebuut 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 23:15

brittms schreef:
@Irkoontje Klopt, ik heb al 2 dressuurpuntjes :D

@Hinke jup, bestaan niet veel, maar zijn er wel. En heel fijn gevoel als je weet dat ze altijd springen, succes alvast!

Ah ok Dat wordt voor mij dan wel 80 of 90 want waar ik wil starten kun je niet kiezen.

@lisetj: gaaf paard! Dressuur of springgefokt? Heeft het paard al eerder iets gedaan qua dressuur en springen?

@larrisajulia: gefeliciteerd!

Even wat vragen van een beginner qua springen: ik heb nog nooit b dressuur gestart en heb dus ook geen winstpunt in de b dressuur met het paard waar ik mee wil starten in het springen- mag ik dan wel b springen met dit paard? Ben wel met mijn dressuurpaard l2 maar niet met dit paard..

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 23:30

Hinke schreef:
brittms schreef:
@Irkoontje Klopt, ik heb al 2 dressuurpuntjes :D

@Hinke jup, bestaan niet veel, maar zijn er wel. En heel fijn gevoel als je weet dat ze altijd springen, succes alvast!

Ah ok Dat wordt voor mij dan wel 80 of 90 want waar ik wil starten kun je niet kiezen.

@lisetj: gaaf paard! Dressuur of springgefokt? Heeft het paard al eerder iets gedaan qua dressuur en springen?

@larrisajulia: gefeliciteerd!

Even wat vragen van een beginner qua springen: ik heb nog nooit b dressuur gestart en heb dus ook geen winstpunt in de b dressuur met het paard waar ik mee wil starten in het springen- mag ik dan wel b springen met dit paard? Ben wel met mijn dressuurpaard l2 maar niet met dit paard..

Correct me if i'm wrong, maar je hebt zelf al winstpunten in de dressuur? Dan mag dat volgens mij gewoon, je hoeft niet met elk paard dressuur te hebben gereden. Zou wat wezen, elke springruiter die een paard gaat starten voor iemand moet dan ook dressuur rijden met dat paard, wordt het wel heel druk van.

paljaslaura

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 08:01

Is idd niet combinatie gericht maar ruiter dus als jij al L1 rijd mag je gewoon starten met ieder paard dat je wilt in de spring ring!

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 13:56

Paard is springgefokt (vader is Cavalier) en was tot gisteren nog nooit op wedstrijd geweest :)

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 16:01

Afgelopen vrijdag helaas geen les gehad, dus even zelf wat kruisjes neergezet waarbij dream moet omwisselen van galop, man wat is het hiermee een trutje..
Een galopspas voor de sprong springt ze alvast over en in elke hoek huppelt ze.
Ook word ze zo heet dat het tempo te hoog ligt, mn instructeur zegt al die van jou wilt té graag erover heen.

Met als gevolg dat je afzettingen een meter van te voren krijgt.. :+

Afbeelding

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 17:40

Irkoontje schreef:
Pleun02 schreef:
hoi allemaal , ik kom ook even valsspelen !

dit is mijn merrie ejelaleen , ze is net 8 geworden en ze heeft veel aanleg voor springen . Ik wil heel graag wedstrijden met haar rijden . Het probleem is dat we geen trailer hebben en op een dressuurstal staan en de hindernissen dus ook niet veel soeps zijn . Je kunt ze opbouwen tot 80 cm ofzo en dan springt ze er ook wel ruim overheen maar wanneer je er een van 80 cm maakt is je materiaal ook gelijk op ... ik ga binnenkort wel een paar balken en staanders aanschaffen , maar nog wordt oefenen moeilijk . (dit is trouwens nog op mijn haar oude stal :) )
[ [url=m/kuE0vw.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik ben nu vooral nog heel erg aan het oefenen op nieuwe plekken , bosritjes maken enz.. We zijn al eens een keer op wedstrijd geweest (geen officiële ) maar dat vond ze nog wel heel spannend ... Toch nog goed gereden ondanks de spanning en door mijn toedoen één weigering . Heel benieuwd hoe ver we kunnen komen !

Leuk! Welkom! Ik wou vragen of springles geen optie is, maar je hebt geen trailer. Is dit ooit wel te realiseren of blijf je afhankelijk van anderen om weg te gaan?

Ik heb soms springles , de instructeur op mijn stal kan ook goed springles geven ... Op zich kunnen we altijd een trailer lenen maar dan moet er wel eerst iemand kunnen rijden ...

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 17:55

Haha Baileysdream, het is net of je het over mijn paard hebt. Heerlijk dat enthousiasme, maar ook best lastig. Bij mijn paard helpt het om een galopbalk er voor te leggen :) Dan moet ze wel wat langer wachten en dichter onder de sprong komen

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 18:37

Wat een goede resultaten komen hier allemaal voorbij!

Ik heb gisteren voor de eerste keer 2x B gesprongen (hiervoor elke keer eerst BB en daarna B). Mijn eerste parcours ging al goed! Foutloos rondgekomen, nog wel wat slordig. Barrage 1 balk op de laatste hindernis. En mijn 2e parcours ging nog beter en weer foutloos! Dus 2 winstpunten erbij! En 2x 1e en een groot compliment van de jury dat we zo vooruit gegaan waren het laatste half jaar :)

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 20:16

@pleun02, dat probleem ken ik. Mijn paard staat nog thuis, mn ouders hebben een auto en ik voor het grootste deel de trailer, maar alleen mn vader heeft een aanhangerrijbewijs. Ik heb wel mn B, maar daar mag ik dan weet niet met trailer mee rijden. Dus als die geen zin heeft of niet kan, kan ik inderdaad ook niks. Dus ik snap zeker je probleem. Ik wil eel mn aanhanger gaan halen, als ik daar qua werk ooit eens tijd voor heb dus dan is mijn probleem opgelost. Is dat voor jou ook te realiseren?

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:08

Mooie resultaten komen hier voorbij! Gefeliciteerd allemaal.

BB60 heb ik ook nog nooit gehoord. Hier in de omgeving alles vanaf 80 en dan ook veel wedstrijden met flinke aankleding e.d. Als je een kijkerig paard hebt (zoals ik :+ ) zou het soms wel fijn zijn als je dat nog net een tandje lager kan oefenen. De hoogte is het probleem niet maar hij loert zo op alles eromheen dat ik niet eens bij de hindernis kom :roll: De aanhouder wint zullen we maar zeggen.
Zaterdag mogen we weer en over 3 weken heb ik mijn bb eventing debuut dus daar zijn we ook hard voor aan het trainen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:28

Nikkietjuh, in Oisterwijk hebben ze ook BB op 60 cm, heel erg relaxed en fijn oefenen.
https://www.startlijsten.nl/lijsten/148 ... en-op-gras

Ik lees hier al even mee, heb anderhalve week geleden mijn eerste B parcours in een eeuwigheid gereden en was dik tevreden. Paard pakte top aan, en de amazone mag gaan werken aan stil zitten en niets doen :D

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:33

lielle dat klopt idd alleen dat valt elke x precies zo dat ik er niet heen kan. 8)7 Zelfde geldt voor waalwijk.
Stilzitten en niks doen doe ik juist te veel. Krijg steeds op mijn donder dat ik wat meer moet rijden en niet te veel afwachten.

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:41

Rijden jullie met deze hitte? Ik had gister eigenlijk springles en we zouden weer lijntjes opbouwen, maar ik heb afgezegd omdat ik het te heet vond voor mezelf maar ook voor mijn paard. Al had ik er net zoveel zin in.. Hopen dat het donderdag wat meer afkoelt anders kan ik heel de week de lessen afzeggen en niet rijden :(

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:43

Ik heb nu het geluk dat ik vrij ben. Waardoor ik 's ochtends vroeg of 's avonds kan rijden. En dan gewoon veel stappen tussendoor en naderhand douchen.
Mocht ik merken dat mijn paard het erg warm heeft stop ik of stap ik er al niet op. Maar meestal gaat het wel

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:48

Ik had gisteravond een crosstraining in de bossen. Dat was goed te doen, bijna alles in de schaduw.
Ik rij wel maar ik pas de training wel aan en kijk goed naar mijn paard. Wat meer stappen tussendoor en minder intensief. En inderdaad zoveel mogelijk vroeg in de ochtend of later op de avond. Daarna goed koelen en uitstappen. Overigens geef ik wel elektrolyten met dit weer.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:56

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:49

Leuk!

Mijn paard krijgt inderdaad ook elektrolyten :)

Ik heb a.s. zondag oefenparcours (rondje 80 en als dat goed gaat ook een rondje 100cm).
8 juli waarschijnlijk eerste springwedstrijd. Die houd ik nog even op BB om ervaring en vertrouwen op te doen :)

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:19

Ik heb afgelopen mijn BB 'debuut' gemaakt. Ik had beter thuis gebleven :') Na drie weigeringen heb ik het uiteindelijk zelf opgegeven. Paardlief had éééécht geen zin. Het is haar vergeven, het was pokkeheet!

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:22

Heb je helemaal niks kunnen springen hifive?

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:28

Jawel. Maar het begon bij het inrijden al. Ben het wel gewend van haar dat ze de allereerste sprong bij het inrijden weigert. (we hebben al vaker onofficiele wedstrijden gereden, maar dan in België)
Maar ze bleef maar stoppen en uiteindelijk vanuit stilstand erover springen. Nogal irritant :'). Dus in het parcours zelf 1e sprong geweigerd. Heb dan wel goed kunnen doorrijden tot en met hindernis 6, dan begon het weer - stoppen en springen vanuit stilstand. En na deze hindernis kreeg ik ze echt niet meer vooruit. Alsof ze heel moe was. Dus maar besloten te stoppen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 16:30

nikkietjuh schreef:
lielle dat klopt idd alleen dat valt elke x precies zo dat ik er niet heen kan. 8)7 Zelfde geldt voor waalwijk.
Stilzitten en niks doen doe ik juist te veel. Krijg steeds op mijn donder dat ik wat meer moet rijden en niet te veel afwachten.

ik ga lopen friemelen met mijn afstanden, terwijl als ik gewoon ritme houd en been eraan, mijn paard het wel oplost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 18:31

Ik heb gisteren wel les gehad na 20u, met regelmatig stappauze. Op het einde lekker uitgestapt met regelmatig doorwaden van de waterbak. Die was kniediep en paard lief vond het heerlijk :D
Een oefenterrein met wat onderdelen om cross te oefenen zijn toch handig op zo een moment haha.

SUSANNEx
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 20:49

Heb hier een tijdje niet gereageerd, maar leuk om iedereen zijn vorderingen te zien! Mijn paardje liep niet zuiver, maar nu is het weer goed en zijn we alles weer aan het oppakken. Ben nog beetje voorzichtig met het springen, maar ook toch deze zomer weer wat ervaring op te doen met oefen en BB parcoursjes!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:22

Begin van deze topic mij voorgesteld, in die tussen tijd B springen gestart. Met een ander paard winstpuntje gehaald in de dress.
Vrijdag 16 Juni bij CH Hoofddorp eerste debuut, Mooie ronde kunnen rijden, helaas in de barage wel een balk, maar wel hoogste stijlpunten en tijd dus 1ste geworden. met 71,5 stijlpunten.

Aanstaande zondag start ik in Aerdenhout.
Leuk om te zien hoe het gaat met jullie!

Afbeelding
Afbeelding

Even mijn trots laten zien! met zijn nieuwe dekje en oornetje <3

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:29

ik ga hopelijk in juli weer voor het 1st op oefenpacour. En dan hopelijk weer voor het 1st parcour van 70/80 springen helaas hebben wij een achterstand op gelopen door een blessuren van me paard die nu bijna een half jaar duurt dus hoop dit jaar nog B springen tekunnen.