Wedstrijddoelen 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 20:56

Ik kan maar 1 proef starten per wedstrijd, gaat dus ietsje trager om over te gaan naar een hogere klasse. Dit is zo vanuit de organisatie geregeld.

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 21:03

Ik wilde na het rijden van 2 onderlinge wedstrijden kijken of ik ook op een officiële wedstrijd rond de 180 kon rijden.
Dus toch per 1 april startpas aangevraagd.
Dat resulteerde in 2 x 180,5 punten op de eerste officiële dus ja het lukte.
Nu hebben we 2 doelen voor het resterende jaar:
-betere B proeven rijden, hogere punten
-eind van het jaar een winstpunt in de L1 halen
Werk aan de winkel!! :D

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:27

Hier ook een fijn debuut gehad vanmiddag. Ik was zelf al 3 jaar niet gestart (toen maar 2x L gestart met een merrie die ik voor iemand reed en in 2009 voor het laatst een Z proef rondgestuurd). Dus ik geen wedstrijdritme meer en een nieuw paard van 10, die überhaupt nog nooit op vreemd terrein is geweest, op een bosritje na.

Ik ging voor een ontspannen L proef en gewoon lekker rondsturen en dat is goed gelukt. Twee keer een 2 plek met 189 en 185. Moet wel zeggen dat er niet echt scheutig gepunt werd, maar ik ben niet ontevreden. Paard heeft zich voorbeeldig gedragen en ik weet nu dat ik er meer aan moet rijden dan thuis, omdat hij zich toch wel ietsjes afsluit. Al met al ben ik reuze trots op hem en genoeg huiswerk voor de volgende keer.

Ik wil toewerken naar het kringkampioenschap in juni. Geen idee of ik hem in L of M ga starten. Ik heb een hekel aan wijken en vind de M proeven net wat lekkerder doorrijden. Voorlopig maar 2 a 3 keer per maand op pad om ervaring en vertrouwen op te doen. Wil hem sowieso eind van het jaar Z klaar hebben.

Dame23

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 08:45

Hier de laatste puntjes binnen gehaald gister en we mogen nu L2 starten. Als ik de L2 ook in 4 wedstrijden door ben dan zou me doel om volgend jaar april M1 startgerechtigd te zijn wel moeten lukken.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:42

Dame23 schreef:
Hier de laatste puntjes binnen gehaald gister en we mogen nu L2 starten. Als ik de L2 ook in 4 wedstrijden door ben dan zou me doel om volgend jaar april M1 startgerechtigd te zijn wel moeten lukken.

Dan kun je je doelen zeker bijstellen *\o/*

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:53

Ik heb mijn wedstrijdplanning ook gemaakt gister. Aangezien er 9 paarden op stal staan die af en toe mee moeten, ff een gepuzzel! Maar ik ga ongeveer 2x per maand. Voor de regionale kampioenschappen doe ik aan 1 selectie mee. Voor de voorselecties het KFPS van Kootwijk doe ik aan 2 mee, heb dan dus geen afstreepmateriaal dus kijken of ik er dan wel door kom, maar anders maar niet ;)

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:05

Hier kan ik denk ik al wel concluderen dat ik mijn doel voor dit jaar niet ga behalen... Wilde graag Z-startgerechtigd zijn, maar ben op dit moment zwanger! *\o/*
Nu zou ik nog kunnen starten, maar kampen we helaas met Droes op stal. Tegen de tijd dat we weer op pad zouden kunnen ben ik bang dat ik niet meer in mijn jasje pas :+ Maar voor het goede doel, dus ik heb er geen problemen mee :D Volgend jaar beter!

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:08

Dat is ook heel leuk Nymeria! Gefeliciteerd :*

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:15

Gefeliciteerd!!

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:09

Gefeliciteerd Nymeria! *\o/*

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:20

Gefelicteerd Nymeria :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:55

Dat is ook een doel op zich, gefeliciteerd!

Vandaag best fijne stukken gehad in de les. Alleen op een foto die instructie gemaakt had gezien dat ie potverdorie op sommige stukken niet vanuit de schoft nageeft en neiging heeft om in een valse knik te duiken omdat ie actief zijn achterin soms weer lastig vindt.
ik kan veel hebben maar een valse knik, daar ben ik dus strontallergisch voor...

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 08:35

Missschien idee om meer lang en laag te rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:32

Daar blokkeert hij nu ook weer even op. Hij zakt wel, maar het is heel rustig aan en hij blijft vaak op boeghoogte hangen en duwt dan de neus voorwaarts ipv verder zakken.
Hij was laatste tijd ook lastiger in buiging en stelling rechts, maar ik denk dat ik de oorzaak weet.
Zijn ijzer rechtsachter zit wat los. Volgens mij voelt hij het en stoort het hem en wil hij daarom minder ondertreden. Linksom lukt wel maarja, als binnenbeen is ondertreden dan makkelijker.

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 05:39

@Varekaj Op welk bit rij je? Ik heb dat ook periodes gehad met mijn pony. Nu ik over gegaan ben van dubbel gebroken naar ongebroken is het bij mij en wereld van verschil. Op dubbel gebroken was hij veel moeilijker echt nageeflijk te krijgen (liep hij vaak ook in valse knik). Ik geloofde niet dat een bit zoiets zou kunnen oplossen maar toch was het bij mij zo. Hierdoor is het voor mij ook makkelijker om hem sterker te krijgen vanachter omdat als hij nageeft het ook correct is. Misschien ook iets om te proberen ?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 06:11

Ik meld me ook weer even met nieuwe doelen :o

Harrewar hoop ik toch int M2 te hebben, liefst Z startgerechtigd :j
Hidden hoop ik dan ook M1 met winst te rijden :j

En met harry miss een B parcours en een B crosje rijden :o

Jilla worden geen wedstrijdambities, misschien een keer voor de ervaring mee in de B maar denk het niet.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 06:49

Ik ben nu F10+1
Er zijn dit jaar nog 8 FNRS wedstrijden. Bij ons heb je 3PP nodig om over te gaan naar de volgende proef. Ik wil eind 2017 sowieso nog 2x de F10 gehaald hebben en proberen om ook 3x de F11 te halen.. Dus in 8 wedstrijden 5x de proef halen. Zou moeten lukken maar als het niet lukt ben ik ook al blij als ik de F11 dit jaar al 1x haal :)

Vaardigheid ben ik VA2+0
Vaardigheid word dit jaar nog 3 of 4x gereden.
Ik probeer de VA2 dit jaar 2x te halen.
Of dat gaat lukken weet ik niet, want als er voor de vaardigheid per proef te weinig aanmeldingen zijn gaan die niet door.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 07:34

Dank voor de felicitaties allemaal <3 En jullie heel veel succes met je doelen! :D

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:23

Ik zie dit topic nu pas. Ga dit weekend na 3 maand wedstrijdpauze weer starten, hadden nogal pech met blessure, afgelaste wedstrijden en ziekte.

Mijn doel dit jaar is ten eerste heel blijven. Ten tweede wil ik hem graag L2 dressuur met winst en L springen met winst hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:44

Anoniempje: ik rij normaal op een ongebroken maar afzonderlijk scharnierende baucher. Nu ben ik een soortgelijke watertrens van myler aan het testen. De baucher is toch iets beter. Normaal is dat bit toegestaan op wedstrijd maar er is zoveel gezeik rond dat ik graag een extra bit bij wil hebben wat sowieso wel mag, mocht iemand er moeilijk over doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 20:10

En ik kom er net achter dat mijn debuut in het springen op 20/5 niet een parcours 70cm is zoals er een aantal hadden gemeld van de club, maar dat de boel gelijk op 80cm staat. F*ck. Was al zo euforisch dat die 70cm deze week zo goed ging en dat het niet hoger hoefde, maar dat ik echt op parcours rijden kon beginnen oefenen. Moet er gewoon op een maand nog 10cm in de hoogte bij :')

Gido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 20:48

Ik moet nog 2 wp met mijn pony in de L2 *\o/* over 2 weken een wedstrijd hoop ze dan binnen te hebben dan de hele zomer oefenen en het plan is om M1 te starten als het winterseizoen weer begint :j

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 21:08

Liquorice schreef:
Mijn doel voor het komende jaar is eind december 2017 zz-licht startgerechtigd zijn. Wel erg ambitieus misschien, maar we gaan ons best doen ;)

Even mezelf quoten
Toen ik dit berichtje schreef mochten we Z1 gaan starten.
Vandaag hebben we de punten voor het Z2 alweer binnengehaald. Nu een maandje trainen en dan eind mei in het Z2 gaan proberen. We zijn tot nu toe goed op weg om ons doel te bereiken!

Gido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 21:18

Goed bezig Liquorice! Ik duim voor je *\o/*

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 09:47

Liquorice schreef:
Liquorice schreef:
Mijn doel voor het komende jaar is eind december 2017 zz-licht startgerechtigd zijn. Wel erg ambitieus misschien, maar we gaan ons best doen ;)

Even mezelf quoten
Toen ik dit berichtje schreef mochten we Z1 gaan starten.
Vandaag hebben we de punten voor het Z2 alweer binnengehaald. Nu een maandje trainen en dan eind mei in het Z2 gaan proberen. We zijn tot nu toe goed op weg om ons doel te bereiken!

Knap! Gefeliciteerd!