Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Janine1990 schreef:Waarom vond je de B makkelijker geworden Naath?
En wat bedoel je met korte stukken? Dat het niet meer zowel links als rechtsom gaat in beide proeven was al aangekondigd. En wat zijn de stukken die je moeilijker vindt?
Naath86 schreef:Janine1990 schreef:Waarom vond je de B makkelijker geworden Naath?
En wat bedoel je met korte stukken? Dat het niet meer zowel links als rechtsom gaat in beide proeven was al aangekondigd. En wat zijn de stukken die je moeilijker vindt?
Ik vond het veel wendingen, gewoon rechte lijnen. Weinig andere figuren nog. Maar misschien was dat juist deze proef..
Ja dat bedoelde ik inderdaad. Maar ik vond in het M bv dat de overgangen mekaar snel opvolgen, bij A terug naar draf vanuit galop en dan bij F sb bijvoorbeeld. Ik vind dit zeker fijner, maar ik denk dat er veel zijn die hun paard niet zo voor elkaar hebben om het sb dan goed uit te voeren. Ook vind ik zelf het uitstrekken in galop op de diagonaal wel een lastige omdat je van daaruit nog een stukje contra moet pakken.
Janine1990 schreef:Naath86 schreef:Ik vond het veel wendingen, gewoon rechte lijnen. Weinig andere figuren nog. Maar misschien was dat juist deze proef..
Ja dat bedoelde ik inderdaad. Maar ik vond in het M bv dat de overgangen mekaar snel opvolgen, bij A terug naar draf vanuit galop en dan bij F sb bijvoorbeeld. Ik vind dit zeker fijner, maar ik denk dat er veel zijn die hun paard niet zo voor elkaar hebben om het sb dan goed uit te voeren. Ook vind ik zelf het uitstrekken in galop op de diagonaal wel een lastige omdat je van daaruit nog een stukje contra moet pakken.
Nouja van galop bij A draf en F SB vind ik nog niet zo heel lastig. Huidige oefening vind ik dan lastiger: K draf (je bent nu op de rechterhand), E afwenden, X galop links.
Dus E afwenden stelling en buiging rechts, dan heb je minder dan 10 meter om dat om te gooien en weer aan te springen. Lukt prima, vergt wel een paard dat goed aan de hulpen staat.
Ik vind dat je in het M je paard wel zodanig voor elkaar moet hebben dat je een fatsoenlijke hoek kan rijden, dan is het van A naar F nog wel een netjes eindje toch?
Die diagonaal en daarna contra vind ik wel leuk zeg! Maar dat is een aardig scherpe wending. Is dat M1 of M2?
Naath86 schreef:Ben ik met je eens hoor. Dit was gewoon even snel een voorbeeld, kan me zo even geen andere voorbeelden meer voor de geest halen. Maar in elk geval vind ik het een stuk sneller gaan. Waarvan ik denk dat er zeker wel een aantal tegen de lamp lopen.
Volgens mij is de diagonaal in het M2, in het M1 wordt het stuk contra dat je dan een soort acht rijdt zeg maar. Halve volte en dan bij X de andere kant op in contra.
Yvank_ schreef:De M1 wordt best pittig hoor!
In de proef in beilen was het galop deel.
C Galop rechts
C-X halve grote volte
X-A halve grote volte in contra
A draf en eenvoudige wissel dmv paar passen draf
F-M middengalop
C draf.
In de M2 idd op diagonaal.
In zowel de Z1 als Z2 zit straks een slangevolte 4 bogen in galop met op X eenvoudige wissel van contra naar contra.
Janine1990 schreef:Yvank_ schreef:De M1 wordt best pittig hoor!
In de proef in beilen was het galop deel.
C Galop rechts
C-X halve grote volte
X-A halve grote volte in contra
A draf en eenvoudige wissel dmv paar passen draf
F-M middengalop
C draf.
In de M2 idd op diagonaal.
In zowel de Z1 als Z2 zit straks een slangevolte 4 bogen in galop met op X eenvoudige wissel van contra naar contra.
Tof!!!
! Maaar wel jammer dat dit dan het enige galop deel is. Je toont dus niet meer op beide handen.
wacht is dit het al?!