Bitloos starten in de M1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Re: Bitloos starten in de M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:43

Super dat het nu kan! :)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 16:53

Potverdikkie hier baal ik dus echt van.
Mijn startkaart opgezegd omdat ik het niet zag zitten met bit in de M1. We hebben 4 winstpunten maar dat heeft ons veel moeite gekost met bit. Heb een paar oefenwedstrijden gereden en daar reed ik mooie winstpunten. Nu begint het toch weer te kriebelen....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:56

Waarom baal je dan?
Dat is toch juist leuk in dat geval :o?

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 17:01

Omdat ik in december nog een mail heb ontvangen dat er niets ging veranderen en ik me er nu bij neer had gelegd dat ik niet meer kon starten. Maar inderdaad heel goed nieuws!!

Misschien dat ik van de zomer dan toch voor de M2+1 ga. Waren hier nou meer mensen in het topic die bitloos de L2 zijn doorgekomen en nu dus ook bitloos M willen starten?

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:52

Ik was opweg maar mijn pony werd niet goed. Hij is nu weer herstellende en vandaag er weer voor de derde keer opgezeten sinds maanden. En natuurlijk gelijk weer bitloos en wat een verschil *\o/*

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 01:14

Oh wat fijn dat hij nu weer goed is. Met wat voor hoofdstel rijd jij?

Buiten ben ik overgestapt op een hackamore omdat ik voor mijn gevoel met mijn gewone bitloos niet genoeg te vertellen heb. Alleen geen problemen maar met andere kan hij enorm heet worden + hij wil altijd voorop. Is ook iets fijner voor mijn schouders/nek.

In de bak rijd ik nu nog steeds kaak gekruist. Wil binnenkort toch weer een sidpull proberen. Vind de release van kaakgekruist nog steeds niet ideaal.

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 02:36

Ik heb een arabier die allergisch is voor druk. Ik heb dus het simpelste systeem, de sidepull. Hoe meer druk hoe stouter hij wordt. Ik rijd er ook mee in duin en op het strand. Hij is op het bit net zo sterk als op de sidepull alleen vindt hij meer ontspanning zonder bit.
Alles is nagekeken, mond, lijf, zadel etc. Niets aan de hand maar het verschil is zo groot dar ik en hij erg blij is met zijn sidepull.

Afbeelding

Hier kun je het hoofdstel goed zien. Ik rijd ook met een micklem of een sidepull van EJ.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 09:48

Wauw wat een goed bericht! Super fijn :D