Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Relaxed schreef:Tango1979 schreef:Bovendien: ik ken verschillende amazones van dik in de 1.80 die echt wel over de 75 kilo komen. En wat denk je van mannen?
Ik ben benieuwd wat jullie schatten nav het filmpje in mijn onderschrift.........
Ellerhuisje schreef:Doet me denken aan een verhaal wat ik laatst hoorde van een goede kennis. Een veel te zware dame kreeg te horen, van de jury direct na de proef, dat ze geen winstpunten kreeg vanwege haar gewicht en dat ze eerst maar eens flink moest afvallen....
Faline schreef:BaileyMix schreef:Dit topic is werkelijk één grote kermis geworden waarin alles uit de kast wordt gehaald om het goed te praten![]()
Ongelooflijk dat mensen (hier) gewoon niet beseffen dat het paard geen donder heeft aan het emotionele verhaal achter het overgewicht. Want ja, het is super vervelend als die kilo's er maar niet af gaan, als je door ziekte aan bent gekomen of weet-ik-het wat de reden is, maar daar heeft het paard niks aan. Het paard sjouwt zich alsnog een ongeluk. Ook als de ruiter 'mee zit' is die 100 kilo nog steeds 100 kilo. Al is het een Lichte Tour ruiter, die 100 kilo is nog steeds 100 kilo. En als dat al niet onprettig voor het paard is op het moment zelf, zullen er wel lange termijn gevolgen aankleven.
En als je nou af en toe recreatief een rondje stapt, oké. Maar ook nog serieus op wedstrijd gaan en van je paard eisen dat hij presteert... Ongelooflijk, wat een enorme betonnen plaat hebben sommige mensen toch voor hun kop!
Ben het met je eens dat het paard niks aan excuses heeft.
*knip*
Maar nu de aanvallen weg blijven heb ik alle vertrouwen er in dat het de goede kant weer op gaat.
miccamaaike schreef:Ik zou volgens een heel aantal hier niet meer op een paard mogen stappen geloof ik
Ik rij een 20 jarige ruin, samen met nog iemand anders. Die andere persoon is echt een klein sprietje dus die is denk ik wel 30 kilo lichter dan ik. Paard loopt er echter met mij echt niks minder om en ik durf dus wel te stellen dat hij geen last van mij heeft. Nu rij ik maar 2 keer in de week en rij ik verder geen wedstrijden met hem, maar gewicht zegt echt niet altijd alles.