Beste tip voor je mede wedstrijdruiters

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:58

Nies_ schreef:
lrtj_ schreef:
Gewoon klasse B ja.
Mijn hoefsmid reageerd niet echt vlot ofz of hij anders even gaten erin kan maken.

Mijn paard staat vierkant op ijzers en die kan gewoon voluit in middengalop, ook op de volte. Alleen het terugnemen gaat iets minder goed. Verschilt gewoon per paard, de een glijdt sneller dan de ander.

als het droog is lijkt mij het ook geen probleem.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:01

Manen maken wij nat met een plantenspuit gevuld met water. Kan je het mooi strak vlechten.
De vlechtjes blijven dan prima zitten. Haal je de vlechten eruit blijven de golven bijna een week zitten. :D
Staat charmant bij een ruin :+

Mirjammie

Re: Beste tip voor je mede wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:13

Wat een super handig topic dit!
Alle trucjes die ik altijd gebruik(te) zijn volgens mij al genoemd :+, maar zal nog eens goed nadenken ;).

Zag op 1 van de eerste pagina's de tip van een pantykousje langskomen voor je knot in je haar, geniaal! Ik heb namelijk van dat onmogelijk gladde haar wat net niet goed in een knot blijft zitten normaal.

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:24

Spuit gel van de hema *\o/*

L_alice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:32

gewoon haarlak van de kruitvat, werkt super.
Ei zou ik toch niet durven,

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 00:39

Komend weekend een koeltasje met een koelelement mee. Jasje daarin en net voor de proef aantrekken. Dan ga je niet oververhit de proef in. En veel drinken. Door de cap kan je lichaam de warmte slecht kwijt en ligt een zonnesteek op de loer. Emmer en een spons mee voor het paard en vooral de hals goed koelen en blijven natmaken.

Sarah_OM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:22

Anne_GTI schreef:
Komend weekend een koeltasje met een koelelement mee. Jasje daarin en net voor de proef aantrekken. Dan ga je niet oververhit de proef in. En veel drinken. Door de cap kan je lichaam de warmte slecht kwijt en ligt een zonnesteek op de loer. Emmer en een spons mee voor het paard en vooral de hals goed koelen en blijven natmaken.

Van dat jasje is erg slim !! :) Helaas hebben we geen koeltasje.. Dus maar genieten van het weer :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:25

Sarah_OM schreef:
Anne_GTI schreef:

Van dat jasje is erg slim !! :) Helaas hebben we geen koeltasje.. Dus maar genieten van het weer :')

Volgens mij wil een koelbox ook wel als je hem daar in legt.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:08

Sarah_OM schreef:

Net als een fles die je koel wil houden. In een handdoek rollen werkt ook.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 08:30

Heeft er iemand een tip om klittenband van bijvoorbeeld peesbeschermers weer echt schoon te krijgen??

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 08:44

ik gebruik daarvoor altijd een schone plastic rosborstel!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 10:56

Je hebt er speciale velcro borsteltjes voor maar ik gebruik onze oude handenborstel met die hele dunne ijzeren pinnetjes.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 11:01

Maartje1990 schreef:
Urielle schreef:
Schimmel, bonte of paard met witte benen, spik en span gewassen en op de trailer hangt hij tegen de stang of mest zijn achterbenen onder? Doe een busje talkpoeder in je concourstas, wrijf de vuile plekken er royaal mee in en het ergste van de vlekken is weg! (met een beetje geluk zelfs weer spierwit)

staartbeschermer en transportbeschermers dan geen betere optie? :+

Jij hebt vast nooit een schimmel gereden? ;)

Schimmels zijn er over het algemeen erg bedreven in, om zich ondanks alle bescherming, dekens etc, toch nog op de kleine onbedekte plekken vies te maken.

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 11:31

Iemand een goede tip als je witte dekje roze is geworden in de was O:)
schoonmoeders dacht dat rode transport beschermers en een wit dekje wel samen gingen

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 11:38

Iruss94 schreef:
schoonmoeders dacht dat rode transport beschermers en een wit dekje wel samen gingen

Andere schoonmoeder zoeken en nieuw sjabrak kopen :o :D

Volgens mij is daar erg weinig aan te doen. Chloor heb je wel erg veel van nodig ben ik bang.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:53

Je hebt van die speciale doekjes en zelfs een soort van wasmiddel waar je verkleurd spul mee kunt behandelen. Het proberen waard.

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:12

Je rijbroek en handschoenen erbij gooien.. Heb je gelijk een aparte nieuwe set :D :P
Nee even zonder gekheid, chloor zou ik zeker niet proberen dat werkt toch niet (spreek uit ervaring ;)) .

Kan je niet wat textielverf proberen? Van die doekjes werken volgens mij ook alleen maar om te voorkomen.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:15

nina88 schreef:
Maartje1990 schreef:

staartbeschermer en transportbeschermers dan geen betere optie? :+

Jij hebt vast nooit een schimmel gereden? ;)

Schimmels zijn er over het algemeen erg bedreven in, om zich ondanks alle bescherming, dekens etc, toch nog op de kleine onbedekte plekken vies te maken.

Ik rij z'n beedje elke weekend met een schimmel en ik heb nog nooit vlekken gehad als ik een staartbeschermer en hoge transportbescherming op doe ;)
Gewoon Cowboy Magic op concours meenemen en een doek, dat is zat als dat nog nodig is.

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:31

Das nog eens n handige tip van jasje in koeltas @anne GTI :)

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:54

Rosanneh1 schreef:
Je rijbroek en handschoenen erbij gooien.. Heb je gelijk een aparte nieuwe set :D :P
Nee even zonder gekheid, chloor zou ik zeker niet proberen dat werkt toch niet (spreek uit ervaring ;)) .

Kan je niet wat textielverf proberen? Van die doekjes werken volgens mij ook alleen maar om te voorkomen.

Hahaha ja een roze set xD en dat met zn stoere ruin

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:55

Lithya schreef:
Iruss94 schreef:

Andere schoonmoeder zoeken en nieuw sjabrak kopen :o :D

Volgens mij is daar erg weinig aan te doen. Chloor heb je wel erg veel van nodig ben ik bang.

Goede tip ga ik zeker doen hahaha! _/-\o_

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:15

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 06:41

Leuk topic. Ik heb nog wel een tip: Als je je paard niet los wil laten met hoofdstel/halster wisselen, koop een halster met drie gespen. 1 op de neus, 1 gesp op de keelriem en 1 gewoon aan de zijkant. Hoofdstel kan je over het halster doen en dan daarna het halster af doen

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 07:09

paardjes123 schreef:
Leuk topic. Ik heb nog wel een tip: Als je je paard niet los wil laten met hoofdstel/halster wisselen, koop een halster met drie gespen. 1 op de neus, 1 gesp op de keelriem en 1 gewoon aan de zijkant. Hoofdstel kan je over het halster doen en dan daarna het halster af doen

Je kunt ook het hoofdstel in de trailer om doen en het halster eroverheen doen :))

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 07:11

Iruss94 schreef:

Wassen met een steradent tablet. Zo'n kunstgebit reiniger.