Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Urielle schreef:ook amateurs kunnen verrekt mooie paarden bij hebben natuurlijk
dus idd vaak amateurs nog boven de profs!Naath86 schreef:Ik heb hier alles meegelezen en had een bepaalde gedachte hierbij waarom ik voor een aparte stichting/vereniging was en nu kwam ik toevallig dit stukje tegen.. het is niet zozeer het niet willen starten tussen de profs, ik denk alleen dat er heel wat jury's tussen zitten die je wel vergelijken met dit plaatje.. Onderstaande link bevestigt dit ook een beetje, want ik heb zelf het idee dat het hier in de regio steeds meer gebeurd.. En met mijn pony tussen de paarden heb ik het idee dat ik hier weleens op wordt afgerekend. Niet overal hoor! Echt niet! Maar er zitten nog altijd jury's tussen.. En ook heb ik het idee hoger je komt, hoe lastiger het wordt. Maar in dit stukje wordt het duidelijk toegelicht wat ik bedoel..
http://www.bitmagazine.nl/artikelen/blo ... jzer/4356/
listiglistje schreef:Urielle schreef:ook amateurs kunnen verrekt mooie paarden bij hebben natuurlijk
Ik zie dit hier in de buurt steeds vaker, zeker bij de grotere wedstrijden/selectiesdus idd vaak amateurs nog boven de profs!
De tijden van vroeger zijn veranderd, geen lelijke knollen met de flossen er nog aan en ruiters die maar wat aanklooien...
Iedereen heeft voortaan (goed) les en mooi materiaal, dat was 10/15 jaar geleden wel anders!
Naath86 schreef:Ik heb hier alles meegelezen en had een bepaalde gedachte hierbij waarom ik voor een aparte stichting/vereniging was en nu kwam ik toevallig dit stukje tegen.. het is niet zozeer het niet willen starten tussen de profs, ik denk alleen dat er heel wat jury's tussen zitten die je wel vergelijken met dit plaatje.. Onderstaande link bevestigt dit ook een beetje, want ik heb zelf het idee dat het hier in de regio steeds meer gebeurd.. En met mijn pony tussen de paarden heb ik het idee dat ik hier weleens op wordt afgerekend. Niet overal hoor! Echt niet! Maar er zitten nog altijd jury's tussen.. En ook heb ik het idee hoger je komt, hoe lastiger het wordt. Maar in dit stukje wordt het duidelijk toegelicht wat ik bedoel..
http://www.bitmagazine.nl/artikelen/blo ... jzer/4356/
schoentje schreef:Nogmaals, de topsport brengt meer geld binnen dan dat het kost, aldus het financiële deel in het jaarverslag. Zonder topsport zouden de kosten dus nog hoger zijn voor de leden.
Schoentje schreef:Bovendien zou er zonder topsport eigenlijk geen paardensport zijn en de paardensport die er dan is zou denk ik nog duurder worden dan hij nu is.
Schoentje schreef:Klopt, het kan niet zonder elkaar. Maar geen basissport zal nooit kunnen. Een topsporter is ook ooit ergens begonnen![]()
Maar ook zonder de topsport zou alles duurder worden. Een hoop subsidies zouden vervallen, veel paardensportaccomodaties zouden niet bestaan. Vele artikelen, voer, tuig, etc. zouden duurder worden, etc.
Het een kan niet zonder het ander en we kunnen hier wel over door speculeren, maar dat is toch allemaal hypothetisch.
Hoe een hekel jullie ook aan de topsport hebben, jullie betalen het gewoon niet. Dus dat de schuld geven van de hoge kosten is toch echt onzin.
Volgens NAC (de club waar het nu allemaal om draait) bestuurslid Frans Berings is het voor een kostenbewuste en efficiënte inzet van kennis en middelen niet wenselijk om een splitsing van bonden te hebben. Kortom, bij een nieuwe bond die los staat van de knhs, zou het juist nog duurder worden. En ik denk dat deze man er zich toch wel goed in verdiept heeft.