[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkels

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:16

Het is ook niet zo dat ze de traver niet snapt ;) Ze snapt het aanspringen niet meer :+

Paard is dan in de war en gooit er voor het gemak maar een traver tegen aan... dat ligt haar wel namelijk.

Vind het erg moeilijk om dat om te lossen.

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:41

Dat heb ik je verkeerd begrepen Tinkels. :o

Ik rijd nu in het M1 eigenlijk vol weg en scoor dan een 7 of 8. Meer zit er op dit moment niet in. Dus ik denk dat het bij zowel de uitgestrekte als midendraf dan maar vol weg wordt.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:01

geeft niet hoor Oneiros! Had er even niet over na gedacht dat het 2 kanten op kon :D

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:09

Bedankt allemaal!

Tinkels schreef:
Balen annika! Hoe heeft hij dit zo gekregen? Sterkte ermee :(

Super Nibbit! MIjne is nog steeds in de war... huuu moeten we nu traver of wil je galop? Ik probeer zoveel mogelijk verschil in de hulpen maar toch blijft ze in de war.. iemand tips? :)

Ik heb 2 maanden geleden een wedstrijd gehad, waar de bodem net was vernieuwd de bak leek goed te doen, helaas bij binnenkomst was het toch anders en was hij niet goed egaal , er zaten wat gaten, en toen ik de bak in kwam stapte we in een gat, waardoor ze zich verstapte en hierbij de kogel dus verdraaid heeft..

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:11

Ja en wat te doen als we niet zo veel mogen juist bijzondere momentjes samen hebben!

Afbeelding
Afbeelding

En de laatste (l)
Afbeelding

Hihi voelde me wel een beetje penny, maar dit is echt iets bijzonders tussen ons, vroeger sloeg ze iedereen de box uit, en nu nog accepteert ze niet iedereen, dat maakt het voor mij zo bijzonder haha

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:54

prachtig zeg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:44

annika, fijne foto's! Mijn merrie blijft ook altijd gewoon liggen als ik kom. Heeeeeeeeerlijk zo'n groot warm beest om even bij te kruipen. Vaak ga ik even bij haar zitten met een wortel of wat brokjes. Ook vindt ze het heerlijk als ik haar even uitgebreid in haar oren krab. Gaat ze helemaal kreunen.

Vaak is het 's ochtends vroeg en dan moet ze eigenlijk wel "uit haar bed", want ik zet ze meestal om 6.00 buiten voordat ik naar mijn werk ga. Vind het soms best "zielig" (hoe bedoel je Penny? :o ), dat ze overeind moet. Vaak helpt een handje brokjes in de voerbak.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:15

Ah, lief!
Mijn paard blijft echt niet liggen, stel je voor dat er wat te eten valt :)) haha!

annika wat balen dat de blessure is veroorzaakt door een slechte wedstrijdbodem...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:21

Mijn ruin ook niet hoor! Die begint terwijl hij ligt al te "knorren" (als in heel zacht hinneken) als hij mij aan hoort komen. Zelfs als ik het licht nog niet eens aanheb :D

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:36

Gave foto's annika! Balen dat er meer aan de hand bleek te zijn, maar fijn dat je in elk geval weer een klein stukje mag draven.
Mijn paard blijft ook zo heerlijk liggen altijd, ik kruip er ook graag bij. Zo lief, haha (lekker penny ;) )

Wat betreft die travers/galop, helpt het misschien als je de travers wat meer met je zit inzet?

En met de middendraf/uitgestrekte draf, hier ook geen bewegingswonder (verre van zelfs haha :+ ) dus ik heb ook niet veel verschil tussen die 2. Met de middendraf rij ik er 90% uit zeg maar, en met de uitgestrekte draf probeer ik er nog net een laatste beetje meer uit te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:39

Bij midden/uitgestrekte draf, heb ik vooral moeite met doseren. Op zich beweegt mijn merrie lekker en kan ze fijn strekken, maar door de spanning die er soms (lees;vaak) inzit, komt er nog wel eens een taktfoutje in :o .

Dus ik zou grote verschillen kunnen laten zien, maar dat lukt nog niet.... :n

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:02

Jammer is dat [***], als je weet dat ze het zo goed kan maar je door de spanning moet doseren! Maar dat komt met de tijd vast goed als de spanning minder wordt!

Bij mij zit de moeilijkheid vooral in het opgericht blijven tijdens de midden/uitgestrekte draf. Die van mij loopt graag wat ronder/dieper vooral dan wil hij nog een tikkie te rond gaan. Vooral als ik niet goed genoeg voorbereid in de wending, wat ik nog wel eens vergeet door de spanning haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:12

Oh jawel, het gaat wel lukken hoor. Als er teveel spanning in zit en ik ben iets te streng met mijn hulp dan springt ze dwars door mijn hand naar voren. Net of ze over een grote plas moet springen :j .

Te diep zal mijn op een wedstrijd niet snel lopen :D , eerder tegen de hand met haar hoofd omhoog :j .

Ben jij zelf erg gespannen op wedstrijd? Ik de ene keer meer dan de andere.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:11

Ik ben altijd vrij gespannen ja... Nou moet ik zeggen dat ik het inmiddels meestal wel redelijk onder controle heb, maar als ik bv een tijdje niet gestart heb, een hogere klasse ga starten oid, kan ik het niet altijd onder controle houden, haha.

Gaat er nog iemand starten morgen?

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:43

Wie heeft de punten voor het z binnen.
Ik kom weinig aan starten toe .
Dit jaar al wel 2 proeven kunnen starten alleen hij vind het binnen erg spannend.
1 keer geen winstpunt.
de keer er na wel en een 2e prijs.
Dit weekend kampioenschappen wie nog meer.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:21

Hier moeten we ons debuut nog maken.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:10

Ik heb afgelopen zondag weer gestart. 172 punten en een tweede prijs koekoek.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:12

Ik mag ook naar de regio. Punten voor het Z nog niet, maar gaat gestaag de goede kant uit :) Vind m nog lang niet Z klaar, dus blijf rustig M2 rijden voorlopig.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:14

Mijn debuut is volgende week, voor mezelf ook de allereerste x M2 ;) gelukkig heb ik als ik eenmaal te paard zit geen last van zenuwen, maar nu wel n beetje :P :=

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:05

Rosa_ schreef:
Ik heb afgelopen zondag weer gestart. 172 punten en een tweede prijs koekoek.

Vraagje, hoe krijg je dat voor elkaar? Tweede prijs met die punten? :o
Hier nog geen zenuwen, maar dat zal best wel een beetje komen op de dag zelf. Ben erg benieuwd hoe ie het gaat doen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:15

Lijkt me logisch, dan was er maar eentje met hogere punten :))

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:16

Ja, duh...

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:21

@ vur ik zie dat hier in de regio in de M2 toch ook regelmatig op de uitslag lijsten hoor.... Was 2 weken geleden ook 3e zonder winstpunt

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:23

Echt waar? Dat is dan toch niet zo hoopgevend moet ik eerlijk zeggen. In het M1 stond je hier toch echt wel ergens onderaan met zulke punten of in ieder geval niet in de prijzen. Vandaar mijn verbazing.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:13

Ja klopt... Is daarom ook wel dat iedereen de M2 vaak een rot klasse vind denk ik ;)
Stalgenootje heeft zelfs met 2 wedstrijden gehad dat ze eerste was zonder WP }:0