[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:12

Hoeveel punten had je hiervoor?

Vind het soms een beetje te gehaast, mis de beheersing. Paard blijft vrij recht en de verruiming kan meer. Maar zeker goede stukken hoor!

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:16

Filmpje ziet er al best goed uit voor de eerste keren! Alleen lijkt het of ie in galop ietsje uit elkaar valt en de middendraf mag je langer rijden en met meer verschil als ik het zie. Maar ik kan natuurlijk niet helemaal oordelen op een filmpje! Verder ziet het er voor begin M heel netjes uit!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:18

Verruiming is absoluut een zwak punt van mijn paard inderdaad..

Grappig, op mijn coupon stond ook gehaast, ik vond het zelf juist een fijn beeld omdat ik eerder vaak commentaar kreeg dat het geheel voorwaartser mocht.
Maar zal hem de volgende keer dan toch meer rustiger proberen te rijden.
Ik had 171, overigens had niemand winst.

Priscilla_90

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:23

@ aranel over je filmpje.

Je schouderbinnenwaarts mag wat meer vooral op de linkerhand , netjes op de letters rijden.

Correct achterwaarts gaan , en mag met uitgestrekte stap meer overstappen en de hals meer laten dalen.

Als jeje overgangen wat preciezer rijd dus bv lange zijde midden galop laat dan ook duidelijk zien de middengalop en het terug nemen, dus vooral op de overgangen

succes ermee

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:45

Ziet er netjes uit Aranel! Mag denk ik net wat minder gehaast maar wel actief van achteren. En de verruimingen net wat beter markeren. Maar vind het zeker geen verkeerd beeld.

Wil binnenkort ook nog x de proeven gefilmd hebben. Wel fijn om het zelf eens terug te zien

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 00:25

Ziet er al aardig goed uit Aranel, wat betreft commentaar ga ik met mijn voorgangers mee. Dus lekker blijven trainen en dan komt het vanzelf wel goed! Soms oogt ie wat strak in zijn hals/bovenlijn.
Maar verkeerd ziet het er zeker niet uit.

Mijn M1 debuut staat gepland. Op 15/16 maart. dus we hebben nog lekker de tijd om te oefenen. Nog twee L2 wedstrijden, 4 proeven te gaan.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:10

FleurHunter schreef:
Jeetje wat gaat iedereen snel over;) Zijn jullie dan niet bang dat je het eerste half jaar geen punten rijd in de M1?

Ik heb besloten om nog in de L2 te blijven en de regiokampioenschappen te starten.. Heb nu 11 winstpunten en dat is heel snel gegaan ( in 3 maand) en ik vind hem nog niet perfect. Thuis wel maar op wedstrijd niet en zeker niet als ik geen zweep mag;)

Ik had er 18 in de L2. Reed de laatste 6 of 7 keer boven de 200. Toen ben ik over gegaan naar de M1. Reed ik ook gelijk winst.
Train altijd ver vooruit. Heb hem nu Z klaar.
Ik mag wel met zweep rijden ;)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:13

@ Wiggy: bos hebben we hier niet, maar ik rijd regelmatig buiten. En dan train ik ook gewoon mijn oefeningen. SB, hh en aw en idd het aanspringen. Gewoon in de berm, naast het fietspad of op de dijk. Rijd best vaak buiten, welkome afwisseling van het rondjes rijden in de bak :j

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:19

Aranel schreef:
'Willem M1' bekijken op YouTube - https://www.youtube.com/watch?v=bSbSyEt ... ata_player

Even een filmpje van Willem en mij met de vraag wat jullie ervan vinden :)

Ga nu bij lezen :D

Vind het er beetje traag uitzien. Hij mag net wat meer 'flitsen'. Wat meer impuls. Af en toe komt hij er een beetje vanaf en bij je aanspringen op X smokkel je wat ;) Wat verder rechtdoor rijden.
Middendraf komt er (nog) niet uit.
Maar dat is wat ik er van vind.

Chantal1609

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:48

Netjes Aranel!

Ik heb vandaag voor het eerst de proeven door gereden thuis.
De eerste hadden we nog wat opstart problemen maar de 2e ging eigenlijk heel goed.
Heb alleen het idee dat ik het zonder zweep toch wel een stuk lastiger ga krijgen aangezien ze nu nog wel is lui wil worden of een been vergeten.
Maar alsnog voor nu zeker tevreden! :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:53

Bedankt voor jullie feedback :D
Ik weet zelf ook dat er genoeg verbeterpunten zijn, maar fijn om te lezen dat we op de goede weg zijn :)

Gewoon veel oefenen met zonder zweep rijden, komt vast goed Chantal1609!

Chantal1609

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:57

Ik hoop het Aranel!
Ik heb nog 3 weken om dat voor elkaar te krijgen dus gelukkig nog even de tijd :o

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:26

Ik rij ook wel eens buiten, maar zet haar dan niet zozeer aan het werk in de oefeningen. Zie het echt als ontspannen rondje. Ze geniet daar ook echt van

Chantal dat problee met zweep had ik de 1e 2x in de M1 ook. Tijdje zonder zweep gereden in de training en laatste x ging al stuk beter

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:42

Vandaag weer gestart.
Moest wel lachen.. stalgenootje zei zal ik hem even vasthouden, ja doe maar. Doos was beetje druk.
Zit ik erop... ja los... zeg ik tegen haar... ploing ploing daar ging Doosje hoor.
Mensen aan de kant lagen in een deuk. (verwachten ze niet van een Blondje)

Hij was fijn met losrijden maar in de proef wilde hij zijn eigen ding weer gaan doen dus heb hem wel beetje aangepakt. Middendraf knopje was hij ineens kwijt, rechtergalop knop had ik blijkbaar op stal laten liggen
Het is echt Mando dan..

Dus toen de volgende aan het rijden was ik weer even geoefend op de middendraf, rechtergalop.. in de losrijbak die knop deed het toch wel
In de proef weer beide knoppen kwijt. Hij staakte gewoon tijdens de middendraf en ik kreeg me toch een rotbok.
Ja dan heb ik dus 3x4 Echt jammer want in deze proef had ik 177 punten
en in de eerste proef 172
Ik ben erggggggggggg tevreden... ben altijd trots op mijn blondie.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 11:16

Mag ik me hier ook melden? Ik heb mijn punten nog niet, maar als het zo doorgaat zal ik over een maandje ook over mogen en gaan naar het M :). !..

Kort over mij en het paardje dat ik rijd:
We zijn pas kort een combinatie. (2/3 maanden nu). Paard is een 9 jarige merrie v. Gribaldi x Havidoff. En liep onder haar eigenaresse M2. (nu even niet ivm zwangerschap).

Ik heb voorheen bij de pony's (10 jaar geleden) L2 gereden en later op jongere dieren B en L1.

Als combinatie zijn we erg enthousiast van start gegaan en eigenlijk wat te vroeg gestart (eerste wedstrijd bijna verlies), maar daarna ging het gelukkig stukken beter en sindsdien iedere proef winst gereden en zelfs al een paar prijzen mee naar huis mogen nemen. Omdat het paardje al meer kan, wil de eigenaresse graag dat we snel over gaan naar het M zodra dit mag.

We hebben nu 7 winstpunten in 4 wedstrijden (8 proeven)

Als ik de proeven van het M1 lees heb ik niet echt het idee dat deze moeilijker zijn dan L2, vind de overstap best klein als ik het vergelijk met M1/M2, dan worden de oefeningen echt ineens een stuk moeilijker!.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:41

melissa bedankt ik ben ook erg blij met dit paard. het is in Haarle bij stal laarakkers. ik les momenteel bij vai bruntink.

aranel ik ga mee met de rest. hij mag nog meer gesloten en op het achterbeen blijven, maar dat is zo moeilijk om dat in de proef te behouden! verder erg nette stukken erin. dat gaat zeker wel goed komen.

sharona. leuk dat je je debuut hebt ingeschreven. nog een paar keer L2 en dan knallen.

mando was vast lachwekkend dat bokken. volgende keer een winstpunt!

renee welkom!

gisteren heb ik mijn kringfinale gehad. hij liep wel een redelijk goede proef.
was eerste met 211 en ook kringkampioen. dus op naar de regio

paardenboyki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:43

ik hoop ooit ook dit niveau te behalen
groetjes !!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:01

Wow fairlady wat een punten! Gefeliciteerd :D Heb je de regio ook in Hardenberg?

Don was friss vanavond, maar liep wel fijn :)

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:06

melissa inderdaad hardenberg. ik hoorde dat het losrijden erg klein is maar wel een goede bodem.

beter fris dan niet vooruit te branden toch?
morgen wordt mijn paard behandeld. dan kunnen we helemaal fit naar hardenberg.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:08

Ik heb ooit (dik 10 jaar terug) met de pony in hardenberg gestart maar kan me er niks meer bij voorstellen. Hoop niet dat het losrijden heel klein is. Maar we zullen zien, ga er toch heen voor de lol. Loopt in de M nog niet goed genoeg om daar in mee te draaien.
Fijn dat je paard nog even behandeld word.

Idd heb ze liever fris :j

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:26

Gefeliciteerd Fairlady!! Knap gedaan!

@mando, jammer dat in de proef sommige knopjes verdwenen waren, wel fijn dat je uiteindelijk toch wel tevreden bent, top! Op naar de volgende wedstrijd!

Afgelopen zaterdag heb ik ook wedstrijd gehad, in Vragender. Wat een super mooie grote rijhal hebben ze daar zeg! Was voorheen al mooi, maar nu helemaal super royaal (ze hebben daar een hal bij aan gebouwd). Echt lekker veel ruimte om los te rijden en twee ringen waar ook nog een voorstukje zat, top!
Op zich twee redelijke proeven gereden, maar dat heb ik wel eens eerder gedacht en dat bleek dan anders uit te pakken. Maar nu...ben zo blij! Heb gewoon 186 en 196 punten gereden! Zoo onwijs blij mee!! Ik vind het nl best moeilijk in de L2, paard en ik moeten het beide nog leren en soms is dat niet zo'n goede combi. Ben dus best trots dat we dit samen gedaan hebben :D
Daarin tegen kijk ik echt uit naar de M1, echt leuke oefeningen en ze pakt ze ook goed aan! Helemaal zin in! Nu gaan we dus eerst verder trainen en dan hoop ik eind feb begin maart mijn debuut te plannen. Want de teller staat nu op 12!

Verder zondag nog iets anders leuks gedaan..in indoor cross in Utrecht. Erg leuk, maar was best moeilijk zoveel hindernissen in een binnenbak, dit was onze eerste keer. Blij dat we het gedaan hebben en we hebben een berg aan ervaring weer mee naar huis genomen. Volgende keer maar weer buiten crossen. Heb me dus prima vermaakt dit weekend :D

Anderen ook nog wedstrijd gehad?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:37

Gaaf een indoor cross !!

Ik kan er alleen maar van dromen, altijd al ooit willen crossen, maar 0 ervaring en ik rij met paarden van andere dat ik de mogelijkheid nooit heb gehad.

Hier afgelopen weekend ook in L2 gestart. Dit was pas onze 4e wedstrijd als combinatie. De vorige keren, ging ze volledig op de rem zodra ze de ring in moest (spanning) en had ik heel veel moeite haar in de achterste hoek te krijgen.
Het is een behoorlijk hete merrie, dus een zweepje had ik ook niet bij. Dit heb ik nu maar wel een keer geprobeerd, ik verpeste zo namelijk iedere keer het begin van mijn eerste proef. (na een paar rondjes gaat ze er wel beter langs).

Zweepje werkte super, behoorlijk veel spanning, maar ze liep vanaf rondje 1 de volledige bak door, wel wat strak in de bovenlijn en enorme bewegingen :P. Maar eerste proef goed doorgekomen, wat kleine fouten en zeker in de galop wat controle kwijt doordat ze te hoog in kwam. (ook van spanning).
Tweede proef wat minder spektakel, maar ze liep heerlijk los in mijn hand maar toch onder controle. Ook weer wat kleine foutjes en controle mag nog beter, maar was erg blij zeker met mijn tweede proef.
Resultaat 2x eerste met 192 & 196 punten !

Volgens mij komen jullie allemaal niet echt uit mijn buurt. Klinkt als een ideale locatie zo ruim !!
Wij hadden hier 20 x 25/30 ofzo om los te rijden, echt best klein..

Voor degene die net over zijn naar het M, hadden jullie moeite met het om de ring heen rijden? Daar zie ik namelijk echt tegenop -O-

Aankomende weekend zijn hier de Brabantse kampioenschappen, toch eens kijken hoe het echt moet ;). Zitten hier ook geselecteerde ?

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:35

@renee16 Waar heb jij afgelopen weekend gereden? Ik zit namelijk wel in jouw buurt. Mijn dochter rijdt bij de pony's op de Brabantse in de klasse M2 op 2 februari. Je moet indoor bijna nooit om de ring rijden (hier in de buurt dan). Er wordt 9 van de 10 keer vanuit de ring gestart. En zelfs outdoor is het vaak niet mogelijk omdat de ringen te dicht tegen elkaar aan liggen en de jury auto bv klem tussen hek en ring staat. Het is dan altijd even goed opletten wat degenen voor je doen en als je eerste bent even overleggen met de jury.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:20

Ik start kring oirschot (regio Tilburg). Voorheen wel echt bij je in de buurt gereden (toen kring Eersel).

3 van de 4 wedstrijden (Kaatsheuvel Hulten haarsteeg) die ik nu gestart ben kon het inderdaad niet. 1 (Udenhout) wel en was het ook meteen erg smal.!
Je hebt natuurlijk wel meteen de engste stukken gezien, in de bak valt dan misschien wel mee haha..

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:14

IK heb gisteren weer wedstrijd gehad, hoopte toch een klein beetje op die laatste 2 puntjes. Maar had gewoon bagger weinig (zeg maar niet) geoefend de afgelopen 2/3 weken dus de verwachting was niet heel hoog.
En het ging dan ook niet goed :n Voor mijn gevoel zijn de punten nog te hoog, 177 en 178 -O-